آشنایی با دستگاه فرستنده وایرلس

آشنایی با دستگاه فرستنده وایرلس

 

 

 

 

امروزه استفاده از اینترنت وایفای بسیار رایج شده است. در شرکت ها و دفاتر اداری نیز لازم است تا از یک دستگاه فرستنده وایرلس برای توسعه اینترنت استفاده شود. این دستگاه ها به شما امکان می دهد اطلاعات را در فواصل طولانی منتقل کنید. در ادامه این مقاله شما را با کاربرد این دستگاه و مزایای آن بیشتر آشنا می کنیم.

 

جهت مشاهده تمامی مودم های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

شبکه محلی بی سیم خانگی یا اداری شامل یک روتر با فرستنده و گیرنده بیسیم است. اکثر روترها همچنین دارای یک مودم داخلی هستند تا بتوان یک حساب اینترنت پرسرعت را با تمام رایانه های متصل به اشتراک گذاشت. به‌جای کابل‌ کشی انترنت که رایانه‌ها را به هم متصل می‌کند، هر دستگاه یک کارت شبکه بی‌سیم با فرستنده و گیرنده خاص خود دارد. اکنون یک کامپیوتر مجزا می ‌تواند درخواستی به روتر ارسال کند، و روتر می‌تواند درخواست را دریافت کند، سپس پاسخ برگشتی را ارسال کند.

فرستنده وایرلس چیست

دستگاه هایی که برای تبادل داده بدون استفاده از سیم طراحی شده اند به دو جزء اساسی نیاز دارند: فرستنده بی سیم و گیرنده جفت شده. فرستنده بی سیم ممکن است با استفاده از امواج فرکانس رادیویی پخش شود، یا ممکن است داده ها را در طول موج مادون قرمز ارسال کند. گیرنده جفت شده بر این اساس به سیگنال گوش می دهد. برخی از محصولاتی که از فرستنده بی‌سیم استفاده می‌ کنند عبارتند از: روترها، رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، دستیارهای دیجیتال شخصی و هدفون‌های بی‌سیم.

 

جهت مشاهده تمامی روتر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

عملکرد فرستنده وایرلس

موج رادیویی یک نوع اختلال الکترومغناطیسی است. نحوه تشعشع آن همانند ارتعاش امواج درون آب می باشد. ابتدا جریان از امتداد یک سیم عبور می کند. سپس، یک میدان الکترومغناطیسی در اطراف سیم ایجاد می کند.

فرستنده ها نیز از این مزیت استفاده می کنند و می توانند جریان الکتریکی را از طریق یک آنتن مسی عبور دهند. علاوه بر این، آنتن در یک انتها به زمین متصل می شود و سیگنال را به یک پالس خاص محدود می کند.

از آنجایی که فلز رسانای الکتریسیته و مغناطیس است، به طور موثر امواج رادیویی را که با آن تماس پیدا می کند به دام می اندازد. به همین دلیل است که اجسام فلزی بزرگ در خانه، به عنوان مثال، یخچال، بر سیگنال Wi-Fi تأثیر می گذارد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

امواج رادیویی پس از آن مانند امواج، در یک الگوی منظم منتشر می شود. فرکانس انتشار معمولا بر حسب هرتز اندازه گیری می شود. سپس گیرنده این سیگنال را دریافت می کند و دو فرکانس را به قسمت های متمایز خود جدا می کند.

فرستنده وایرلس

فرکانس فرستنده های بیسیم

امواج رادیویی مانند یک سری امواج به بیرون می زند. امواج سرعت دارند و فرستنده را با ریتم منظم ترک می کنند. این امواج را فرکانس می نامند. «فرکانس» به معنی تعداد امواجی است که «سیکل» نامیده می‌شود که در هر ثانیه ساطع می‌شود و بر حسب هرتز اندازه‌ گیری می ‌شود. سیستم های Wi-Fi در باند فرکانس مایکروویو کار می کنند. این محدوده در هزاران میلیون چرخه در ثانیه اندازه گیری می شود. استانداردهای مختلف Wi-Fi از فرکانس های مختلف استفاده می کنند. جدیدترین سیستم وای فای از استاندارد 802.11n استفاده می کند و هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را پشتیبانی می کند.

دلایل ضعیف شدن سیگنال فرستنده وایرلس

از آنجائیکه دستگاه های وایفای توسط یک آنتن سیگنال های رادیویی را ارسال و دریافت می کنند. در حین انتقال سیگنال های رادیویی از طریق آنتن، ممکن است به دلایلی سیگنال ضعیف شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

  • هنگامی که سیگنال در یک منطقه گسترش می یابد، میزان سیگنال دریافتی کاهش می یابد.
  • گاهی اوقات انرژی سیگنال توسط هوا، ذرات موجود در هوا جذب می شود. طوری که انرژی سیگنال از بین می رود.
  • سیگنال در برخورد با ذرات و اشیاء ممکن است تقسیم شود. این عمل مانند برخورد قطرات آب در هوا و نور می باشد که منجر به ایجاد رنگین کمان می شود.

سیگنال های در حال حرکت

این سیگنال ها نسبت به سیگنال اصلی ضعیف تر هستند. زیرا کل سیگنال منعکس نمی شود. هر عاملی که باعث مسدود شدن سیگنال شود می تواند بر روی آن تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال، اگر روتر وایفای را در مقابل یک دیوار بتنی یا فولادی قرار دهید، سیگنال های زیادی پس از برخورد به سطح منعکس می شوند که می تواند بسیار قوی باشد.

در صورتی که یک خط راستای دید کاملا باز در مقابل آنتن روتر وای فای داشته باشید، قوی ترین سیگنال با کیفیت عالی را خواهید داشت. از همین رو، بهتر است دستگاه فرستنده وایرلس خود را در یک فضای باز در راستای دید مکان هایی که می خواهید از سیگنال وای فای استفاده کنند، قرار دهید.  با قرار دادن فرستنده وایرلس در کمد یا هر فضای بسته دیگر، شانس دستیابی به کیفیت سیگنال عالی را از دست می دهید.

فرستنده های هوشمند چیست؟

فرستنده های هوشمند در اطراف یک ریزپردازنده کار می کنند. علاوه بر این، آنها دارای یک سنسور داخلی هستند. این سنسور به فرستنده اجازه می دهد تا شرایط جوی اطراف را فیلتر کند.

علاوه بر این، فرستنده ها قادر به ذخیره سازی حافظه هستند. از طریق ذخیره سازی حافظه، می توانید فرستنده ها را طوری برنامه ریزی کنید که تنظیمات پیش فرض را در حافظه خود ذخیره کنند.

برخی از ویژگی های اصلی فرستنده های هوشمند را قرار زیر بیان می کنیم:

  • در مرحله اول، می توانید چندین سنسور را برای تغییرات اندازه گیری مختلف اضافه کنید.
  • در مرحله دوم، شما فرستنده را برای تولید نتایج خطی تنظیم می کنید.
  • ثالثاً فرستنده ها قابلیت کالیبراسیون خود را دارند.
  • در نهایت، فرستنده ها می توانند خطاها و هشدارهای تعمیر و نگهداری را تشخیص دهند.

فرستنده وایرلس

مزایای فرستنده های وایرلس هوشمند

  • دقت و تکرار خوب
  • ثبات طولانی مدت را بهبود می بخشد
  • طیف گسترده ای از برنامه ها را پوشش می دهد
  • نصب آسان
  • هزینه های نگهداری را کاهش می دهد
  • امکان کالیبراسیون مجدد از راه دور را فراهم می کند
  • امکان ذخیره سازی داده ها را برای تجزیه و تحلیل کارخانه فراهم می کند

مزایای استفاده از فرستنده های بی سیم

استفاده از ارتباطات بی سیم، شبکه های بی سیم و سیستم های وایرلس نسبت به ارتباطات سیمی مزایای قابل توجهی دارد. از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • هزینه: به دلیل عدم استفاده از سیم و در ساختار شبکه می توان تا حد زیادی هزینه را کاهش داد.
  • سهولت نصب: راه اندازی و نصب تجهیزات شبکه بی سیم بسیار آسان است.
  • قابل حمل: با قرار دادن دستگاه فرستنده وایرلس در هر مکان می توانید محوطه اطراف آن را تحت پوشش قرار دهید.
  • قابلیت اطمینان: به دلیل نبود سیم، امکان خرابی و آسیب دیدن کابل و یا دستگاه کمتر است.

معایب استفاده از شبکه فرستنده وایرلس

فرستنده های وایرلس، علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هستند که برخی از آن ها قابل نگرانی است و باید به آن ها توجه کرد. در ادامه به معایب مهم آن می پردازیم.

تداخل: فرستنده های بی سیم از فضای باز برای انتقال سیگنال ها استفاده می کنند. به همین دلیل ممکن است سیگنال های فرستنده با دیگر سیگنال ها تداخل داشته باشند. مانند تداخل بلوتوث و وای فای.

امنیت: از موارد مهم که همه درگیر آن هستند، امنیت است که باید تضمین شود. اما از آنجائیکه سیگنال ها در فضای باز ارسال می شوند، ممکن است یک هکر از طریق راه های غیر قانونی اطلاعات مهم شما را کپی کند.

ملاحظات بهداشتی: قرار گرفتن در معرض تشعشات رادیویی خطرناک است و توصیه می شود تا حد امکان از هر نوع امواج الکترومغناطیسی دور باشید. 

خرید فرستنده های وایرلس از فروشگاه آرکا آنلاین

فرستنده های وایرلس، در مکان هایی که نیاز به انترنت و شبکه می باشد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید در فواصل دور، بدون نیاز به سیستم کابل کشی اطلاعات خود را انتقال و دریافت کنید. 

فروشگاه آرکا آنلاین، از معتبرترین سامانه های خرید آنلاین در کشور است که انواع تجهیزات الکتریکی مانند لپتاپ، موبایل و لوازم جانبی، کارت شبکه، مودم، پرینتر، اسکنر و غیره را با کیفیت عالی به شما عرضه می کند. 

از آرکا آنلاین، با اطمینان خرید کنید.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha