13 دلیل استفاده از فناوری اینترنت ۶G

13 دلیل استفاده از فناوری اینترنت ۶G

 

 

 

13 دلیل استفاده از فناوری اینترنت ۶G

6G نسل ششم تکنولوژی ارتباطات بی‌سیم است. اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU)، مسئولیت استانداردسازی این نسل‌ها را بر عهده دارد.طراحی 6G که دنباله 4G و 5G است، بر اساس اصلاح زیرساخت و افزایش ظرفیت شبکه‌های موج میلی‌متری 5G می باشد. این شبکه از باند‌های رادیویی با فراکنس بالاتر، سرعت بیشتر و لیتنسی پایین‌تری استفاده می کند.

 

جهت مشاهده تمامی مودم های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

همانند نسل‌های پیشین شبکه تلفن همراه، اینترنت 6G وضعیت سرعت، تاخیر و ظرفیت را بهبود خواهد داد و در زمان عرضه، طول موج‌های بالاتر و افزایش ظرفیت را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

 

تفاوت 6G با 5G

  1. بارزترین تفاوت این دو فناوری سرعت است. شبکه‌های ۶G می‌توانند سرعت یک ترابایت در ثانیه را به‌راحتی امکان‌پذیر کنند. این سرعت هزار برابر سریع‌تر از ۱ گیگابیت بر ثانیه است در حالی که سرعت تخمین زده برای اینترنت ۵G حداکثر ۱۰ گیگابایت بر ثانیه است.
  2.  6G از تجهیزات رادیویی پیشرفته‌تر و حجم و تنوع امواج بیشتری نسبت به 5G استفاده می‌کند. استفاده از طیف فرکانس فوق العاده بالا (EHF) یکی از این موارد است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

  1. از نظر پوشش، 6G می‌تواند در همه جا در دسترس باشد. فناوری ماهواره‌ای و سطوح هوشمندی که سیگنال‌های الکترومغناطیسی را با تاخیر کم به همه نقاط زمین منعکس می کند.
  2. 6G از هوش مصنوعی برای به شکل همه جانبه و یکپارچه استفاده خواهد بود.
  3. شبکه 6G انرژی کمتری مصرف می‌کند.
  4. امنیت و حریم خصوصی افراد با گسترش نسل پنجم و ششم اینترنت به شدت بیشتر خواهد شد.

 

خرید فن پردازنده ترمالتیک مدل UX۲۰۰ ARGB Lighting

 

درباره نسل پنجم اینترنت یا اینترنت ۵G

سرعت اینترنت ۵G فعلی بسته به نوع شبکه بین ۴۰ تا ۱۱۰۰ مگابیت در ثانیه می باشد. کارشناسان تخمین می‌زنند که سرعت اینترنت ۵G حداکثر به ۱۰۰۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد. مورد بعدی این است که شرکت‌های بی‌سیم علاوه بر تلفن‌های همراه به گسترش اینترنت در بخش‌های دیگری تمرکز کرده‌اند و برای استفاده از اینترنت  ۵G در صنعت، تجارت، پزشکی و سایر مشاغل برنامه ریزی کرده اند.

 

امواج تراهرتز

زمینه امواج تراهرتز یا امواج زیر میلی‌متر، باندهای رادیویی هستند که در طیف ۹۵GHz تا ۳THz (تراهرتز) قرار می‌گیرند.

امواج تراهرتز فرکانس بالاتری نسبت به امواج میلی‌متر دارند و امروزه به‌عنوان راه‌حلی برای محدودیت‌های ازدحام شبکه و پهنای باند هستند. از جمله نسخه‌های پیشرفته ۵G به باندهای موج میلی‌متر بستگی دارند تا مقدار زیادی از داده‌ها را با سرعت فوق‌العاده سریع حمل کنند.

این امواج برد کوتاهی دارند؛ اما اگر بتوان از آن‌ها به‌درستی استفاده کرد، ظرفیت بیشتری برای انجام فعالیت‌های پیچیده از طریق یک شبکه بی‌سیم ۶G فراهم خواهند کرد.

این فن آوری‌های جدید موانع و چالش‌های خاص خود را نیز دارند. فرکانس تراهرتز پهنای باند گسترده‌ای را در محدوده صدها گیگابیت بر ثانیه فراهم خواهد کرد، اما با چالش‌هایی مانند از دست دادن مسیر، جذب زیاد جوی، قابلیت نفوذ کم و افزایش پیچیدگی در ماژول‌های RF مواجه می شود.

 

فناوری‌های مبتنی بر 6G

این پیشرفت ها حجم زیادی از داده را با خود یدک می‌کشد که سرعت انتقال همه این اطلاعات نیز مد نظر دانشمندان می باشد و اهمیت فضای ابری بیش از پیش خود را نشان می دهد. دلیل استفاده از ابر به جای فضای ذخیره فیزیکی با نسل‌های پنجم و ششم به یک گزینه ساده و در دسترس تبدیل خواهد شد.

 

خرید پاور کولرمستر مدل الایت وی ۳ با توان ۴۰۰ وات

 

1.هوش مصنوعی

اتومبیل‌ها و هواپیماهای اتوماتیک و بدون سرنشین، کارخانه‌هایی با کنترل از راه دور و سایر کاربردهای هوش مصنوعی (AI)  در ترکیب با نسل پنجم اینترنت ممکن خواهد شد. با ظهور ۶G این موضوع پیشرفت بتواند قابل توجهی داشته باشد.

 

2.فرکانس تراهرتز:

انتظار می‌رود 6G از فرکانس‌های حداکثر ۳ تراهرتز استفاده کند که پهنای باند گسترده خواهد شد.

 

3.فناوری پیشرفته آنتن

برای استفاده از فرکانس‌های تراهرتز، فناوری Massive MIMO (که برای mm-Wave 5G ساخته شده است) بهبود می یابد این فناوری شامل فناوری‌های مبتنی بر Metamaterial Antennas و RF Front-End و Orbital Angular Momentum است.

 

4.تکامل در توپولوژی شبکه

استفاده از اجزای شبکه غیر زمینی مانند ماهواره‌ها و شبه ماهواره‌ها با ارتفاع زیاد (HAPS) یکی از روش هایی است که در تکامل توپولوژی شبکه پیشرفت می‌کند.

 

5.محاسبات دوبخشی

محاسبات دوبخشی یا Split که اجازه می‌دهد تا محاسبات بین تلفن همراه و سرورهای ابری تقسیم شود که این فن آوری منجر به کاهش هزینه و افزایش پردازش دستگاه‌های موبایل خواهد شد.

 

6.دقت بالا

شبکه‌ با دقت بالا، خدمات با کیفت‌تری به مشتریان خود ارائه می دهد. دقت بالا با سرعت بالا و تاخیر کم امکان پذیر می باشد.

 

خرید هارد اکسترنال ای دیتا مدل اچ دی ۷۱۰ پرو با ظرفیت ۱ ترابایت

 

7.سرعت

سرعت بیشتر، برنامه‌های کاربردی را از محدودیت قدرت پردازش محلی رها می سازد و دستگاه‌های بیشتری به شبکه متصل می‌شوند.

سرعت Terabit شبکه 6G انقلابی را در استفاده از اینترنت بوجود می آورد. این فناوری واقعیت ترکیبی (XR) و هولوگرام‌های با وفاداری بالا را فعال می‌کند. صحبت همزمان کاربران با یکدیگر در حالت VR با استفاده از سنسور‌های پوشیدنی بوجود می آید.

 

8.کاهش زمان تاخیر در انتقال اطلاعات

در ۶G، با فن آوری‌ها و پهنای باند جدید، تاخیر به کمتر از یک میلی‌ثانیه می رسد که باعث می‌شود پردازش اطلاعات برای دستگا‌ه‌های دیجیتال به کمترین اندازه برسد. این کاهش زمان تاخیر به خصوص در صنعت خودروهای خودران و جراحی های از راه دور قابل لمس می باشد.

 

9.پوشش سراسری (آنتن دهی)

به کمک ماهواره‌های ۶G، مناطقی در جهان که با مشکل آنتن دهی روبرو هستند، به شبکه ارتباطات وصل خواهند شد. این مناطق شامل دریا و هوا برای کاربردهای مختلف نیز خواهد شد.

 

10.مصرف انرژی کمتر

در فن اوری ۶G، افزایش سرعت و انتقال اطلاعات ، مصرف انرژی کمتر خواهد شد که بهره‌وری و عملکرد دستگاه‌های دیجیتال و همراه را هم بالا خواهد برد.

 

11.اینترنت اشیاء

اینترنت اشیا (IoT) گسترش یافته و پیشرفته‌تر خواهد شد و برنامه‌های کاربردی پیشرفته تری را نیز ارائه خواهد داد. گسترش پوشش 6G به دریا‌ها و آسمان خواهد توانست به برنامه‌های دریایی، هوانوردی و  فضایی متصل کمک کند . حتی امکان شارژ دستگاه‌های IoT کم مصرف ممکن خواهد بود

12.هوش مصنوعی

تکنولوژی‌هایی مانند هوش‌مصنوعی بعد جدیدی پیدا می کند و امکان شبیه‌سازی انسان‌ها، دستگاه‌ها، اشیا و مکان در یک فضای مجازی فراهم خواهد شد. شبیه‌سازی یا همتاسازی ماهیت‌های فیزیکی در متاورس یا جهان‌های ترکیبی و واقعیت افزوده، دنیای مجازی را در دسترس تر خواهد کرد. در واقع همتای مجازی یک انسان، همان انسان با ویژگی‌های مشابه، به شکل دیجیتالی است.

 

13.محاسبه لبه ای

محاسبه لبه‌ای موبایل یا همراه (MEC) به صورت پیش‌فرض در شبکه‌های 6G جا دارد و یکی از ارکان اصلی آن به حساب می آید. می توان گفت محاسبه لبه‌ای و هسته‌ای در 6G بهتر انجام می شود. همین ویژگی باعث توانمندی بیشتر اینترنت اشیا و یادگیری ماشینی می‌شود. جریان محاسبات لبه‌ای که با 5G سرعت گرفته ، در نسل ششم به  پتانسیل کامل خود خواهد رسید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha