اپل احتمالا تاچ آیدی نسل دهم آی پد را درون دکمه پاور تعبیه می کند(مهر 1401)

اپل احتمالا تاچ آیدی نسل دهم آی پد را درون دکمه پاور تعبیه می کند(مهر 1401)

 

 

 

اپل احتمالا تاچ آیدی نسل دهم آی پد را درون دکمه پاور تعبیه می کند

 

طبق شایعه‌ای جدید، آی پد نسل دهم اپل به دکمه‌ پاور یکپارچه‌شده با حسگر اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی Touch ID و دوربین فیس‌تایم افقی مجهز خواهد شد.

وبلاگ ژاپنی مک اوتاکارا گفته محل قرارگیری دوربین فیس‌تایم در نسل بعدی آی پد مقرون‌به‌صرفه‌ اپل احتمالا تغییر می کند و این دستگاه به حسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در دکمه‌ پاور مجهز خواهد شد. در این گزارش، چندین منبع چینی استناد کرده اند که رندرهای فاش‌شده از این تبلت موقعیت قرارگیری تاچ آی‌دی یا دوربین فیس‌تایم را به شکل دقیق روی دستگاه نشان نمی‌دهند.

 

جهت  کسب اطلاعات درباره شرکت اپل کلیک نمایید 

 

 

درحالی‌که ابتدا رندرهای آیپد نسل دهم اپل، آن را با دکمه‌ هوم یکپارچه با تاچ‌ آی‌دی در قاب پایینی نشان می‌دادند، گزارش‌های اخیر نشان می دهد که این دستگاه ممکن است مثل جدیدترین مدل‌های آیپد ایر و آیپد مینی، دارای دکمه‌ پاور روی لبه‌ بالایی قرار گرفته باشد.

MacRumors می‌نویسد که احتمالا دوربین فیس تایم نسل دهم آی پد به‌طور‌افقی روی قاب سمت‌ راست دستگاه قرار گرفته است. همچنین این تبلت از ویژگی سنتراستیج (Center Stage) بهره خواهد برد که به کاربران این امکان را می دهد هنگام برقراری تماس‌های ویدئویی، همیشه در مرکز کادر باقی بمانند و این قابلیت هنگام قرارگیری آی پد در حالت افقی Landscape عملکرد بهتری دارد.

 

جهت مشاهده تمامی تبلت های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

رندرهای قبلی آی پد نسل دهم، ابعاد این دستگاه را دقیق نشان می‌دهند. البته لازم به ذکر است با استناد به گزارش مورد بحث، ظاهرا رندرهای منتشر شده مذکور از نسل دهم آیپد، علیرغم اشتباه نشان دادن موارد کلید پاور و دوربین ظاهرا ابعاد کلی این تبلت را به درستی ارائه داده‌ و آنها را تایید می‌کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

شایعات پیشین چنین بیان ‌کرده‌اند که نسل دهم آیپد در مقایسه با نمایشگر 10.2 اینچی و تراشه A13 نسل نهم، از یک نمایشگر بزرگ‌تر 10.5 اینچی، درگاه USB-C، تراشه A14 بایونیک و پشتیبانی از 5G در مدل‌های سلولار، حاشیه کمتر و لبه‌های مسطح‌تر برخوردار خواهد بود.طبق شنیده‌ها، تولید انبوه نسل دهم آی پد آغاز شده است و انتظار می‌رود اپل این تبلت را در رویداد ماه اکتبر خود رسما رونمایی کند.

 

طراحی و نمایشگر

معمولا شایعات اپل درباره‌ محصولات بزرگ این شرکت منتشر می‌شود، بنابراین اطلاعات کمی در مورد آی پد بعدی در اختیارمان قرار دارد. علاوه‌بر موارد ذکر شده، تصاویر رندرهای CAD آیپد نسل دهم نیز منتشر شده است. طراحی فاش‌شده، فریم تخت، ماژول جدید دوربین عقب و حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف نمایشگر را نشان می‌دهد، اما با وجود حرکت به سمت طراحی مدرن‌تر، دکمه هوم همچنان در حاشیه پایینی نمایشگر قرار دارد.

 

 

استفاده از فریم تخت می‌تواند نشان‌دهنده سازگاری آی پد نسل دهم با Apple Pencil 2 باشد؛ به این معنی که احتمالا اپل پنسل اصلی می‌تواند در نهایت کنار گذاشته شود. آهن رباهای روی قاب پشتی نیز امکان اتصال کیبورد و قاب جدید را فراهم خواهد نمود. البته طرح‌های CAD جزئیاتی مانند شارژر اپل پنسل یا Smart Connector را به نمایش نمی‌گذارند.

نمایشگر کمی بزرگ‌تر نشان داده شده و به نظر می‌رسد آی پد نسل دهم به صفحه‌نمایشی ۱۰٫۵ اینچی مجهز است؛ حاشیه‌ها نیز کمی کاهش یافته‌ و جلوه زیباتری را برای نمای جلویی دستگاه ایجاد نموده اند. از دیگر تغییرات احتمالی این دستگاه می‌توان به حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و جایگزین شدن درگاه USB-C به‌جای درگاه لاتنینگ اشاره نمود.

ماه ژانویه، کاربری به نام Dylandkt توییتی منتشر و در آن ادعا کرد نسل دهم آی پد اپل صرفا دارای فن اوری‌های بی‌سیم ارتقاء یافته و پردازنده بهتری خواهد بود و تغییر چشم‌گیری در طراحی آن صورت نخواهد گرفت. وی اظهار داشته سال ۲۰۲۳ شاهد طراحی جدیدتر و جامع‌تری خواهیم بود. وی افشاگری قابل اعتمادی محسوب می‌شود اما از آنجا که این پست مربوط به ماه‌ها پیش است، برنامه‌های مربوط به طراحی می‌تواند تغییر کرده باشد.

 

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ با ظرفیت ۱ترابایت

 

از سوی دیگر، از طرف افشاگران محبوبی مانند جان پراسر و مارک گِرمن در مورد آی پد استاندارد نسل بعدی اطلاعاتی منتظر نشده است. آن‌ها روی دستگاه‌های قدرتمند و محبوب‌تری مانند آیفون ۱۴ پرو تمرکز دارند. گورمن آخرین بار در مورد آی پد استاندارد قبل از معرفی نسل نهم صحبت کرده بود. او گفت ممکن است مدل نازک‌تری در راه باشد، اما طراحی آن دستخوش تغییر چندانی نخواهد شد.

فقدان وجود شایعات پیرامون آی پد نسل دهم می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که اپل در سال ۲۰۲۲ طراحی خود را تغییر نمی دهد. بسیاری از افشاگری‌های زنجیره تأمین زمانی رخ می‌دهند که اپل سفارش‌هایی برای قطعات جدید داشته باشد، بنابراین عدم سفارش قطعات جدید به معنای فرصت کمتر برای افشای اطلاعات می باشد.

با اطمینان می توان گفت اپل در سال ۲۰۲۲ آیپد جدیدی عرضه می‌کند اما تنها زمان نشان می‌دهد که آیا محصول جدید این شرکت به‌طور کامل بازطراحی می‌شود یا کوپرتینویی‌ها به فرم فاکتور سه‌سال پیش خود پایبند خواهند بود.

 

اتصال G5

تمام مدل‌های آیفون و آی پد که در حال حاضر توسط اپل فروخته می‌شوند، از G 5 پشتیبانی می‌کنند. با این ‌حال، نسخه‌های سیم‌کارتی آی پد نسل نهم همچنان به LTE محدود شده اند. گفته می‌شود نسل دهم متعلق به آی پدهای گران‌تر است زیرا از شبکه‌های G 5  نیز پشتیبانی می‌کند.

البته باید اشاره کرد که اپل نسخه‌های مختلف آی پد را در دو گزینه Wi-Fi و Wi-Fi + Cellular عرضه می کند، بنابراین انتظار وجود G 5در مدل پایه آی پد جدید در دسترس نخواهد بود.

 

تراشه

سایر جزئیات ارائه‌شده توسط Dylandkt واقع‌بینانه به نظر می‌رسد. وی گفته که در آی پد نسل دهم از پردازنده A14 استفاده خواهد شد و درنتیجه به شبکه‌های G5، بلوتوث ۵.۰ و وای‌فای ۶ دسترسی خواهد داشت. این دقیقاً همان مشخصاتی است که سری آیفون ۱۲ و آیپد ایر ۴ نیز از آن بهره می‌بردند.

استفاده از تراشه‌ جدید در نسل بعد آی پد اتفاق تعجیبی نیست. تراشه جدید در مقایسه با A13 Bionic حدود ۳۰ درصد عملکرد پردازشی بهتری ارائه خواهد داد و این عملکرد برای کاربرانی که از مدل‌های قدیمی‌تر آی پد استفاده می کنند، محسوس تر خواهد بود. ناگفته نماند که داشتن تراشه‌ای جدیدتر برای آی پد به معنی عمر مفید بیشتری خواهد بود زیرا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری دریافت می کند.

 

خرید هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت ۸ ترابایت

 

دوربین

رندرهای منتشرشده از آی پد نسل دهم تغییراتی را در دوربین این محصول نشان می‌‌دهد، از جمله آرایه‌ای افقی در پشت تبلت اپل دیده می‌شود که می‌تواند میزبان دوربین دیگری نیز باشد. بعضی شایعات نیز اضافه شدن دوربین ثانویه را تأیید می‌کند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت نسل بعدی آی پد استاندارد اپل بتواند تجربه بهتری در زمینه فیلم‌برداری و عکس برداری به کاربران ارائه دهد. احتمالا دوربین جلوی این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی می باشد.

کانکتور USB-C

شاید یکی از مورد انتظارترین تغییرات آی پد اقتصادی، تبدیل لایتنینگ به USB-C باشد. این دستگاه تنها مدل آی پدی است که هنوز به جای استاندارد USB-C، از کانکتور لایتنینگ اختصاصی اپل استفاده می‌کند.

بعضی افشاگران می گویند در آی پد نسل دهم کانکتور لایتنینگ حذف می‌شود. داشتن USB-C دنیایی از امکانات را دراختیار کاربران قرار می‌دهد، زیرا این کانکتور از سرعت انتقال سریع‌تر و حتی طیف گسترده‌تری از تجهیزات جانبی پشتیبانی می‌کند.

 

 

خدایا شکرت 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha