مقایسه دو پرچم دار سامسونگ و آیفون

مقایسه دو پرچم دار سامسونگ و آیفون

 

 

 

 

اپل و سامسونگ دو برند محبوب و از غول های مطرح بازار موبایل هستند. رقابت تنگاتنگی که در بین این دو برند موجود می باشد انتخاب را برای کاربران سخت کرده است . از تفاوت های آنها می توان به  طراحی های منحصر به فرد این دو مدل در  سیستم عامل های اندروید و آی او اس نام برد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 

 

برای آگاهی بیشتر از مدل های گوشی های پرچم داران سامسونگ می توانید به مقاله پرچم داران سامسونگ رجوع کنید.

 

مقایسه مدل های دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا از گران قیمت ترین و بزرگترین محصول شرکت سامسونگ می باشد. با گوشی آی فون 12 پرو مکس که از گران قیمت ترین و برترین محصول شرکت آیفون می باشد ، رقابت می کند ، هر دو گوشی از پرچم داران کمپانی خود هستند و هر دو دارای ویژگی های فوق العاده ای هستند . کاربرانی که در انتخاب یکی از این دو مدل تردید دارند ، خواندن این مقاله را توصیه می کنیم.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت اپل کلیک نمایید 

 

طراحی دو مدل گوشی

از نظر ظاهری ، قسمت جلویی گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا به صورت تمام صفحه می باشد همراه با لبه های منحنی ، همچنین دارای یک دوربین تک لنز می باشد. قسمت پشتی آن از جنس شیشه و کمی خمیده می باشد. یک بلوک دوربین بزرگ در سمت گوشه بالا سمت چپ دارد. آیفون 12 پرو مکس ، دارای پشتی از جنس شیشه می باشد و حاشیه سبک دارد ، قسمت دوربین عقب آن کوچکتر از گلکسی اس 21 اولترا و به صورت مربعی می باشد بر عکس سامسونگ که مستطیلی می باشد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

بنابراین هر دو گوشی از جنس شیشه ساخته شده اند و طراحی مات دارند برای اینکه اثر انگشت روی آنها نماند. اپل برای محافظت از این گوشی از شیشه ceramic shield استفاده می کند که مقاومت آن 4 برابر از نسل های قبلی بهتر می باشد. سامسونگ هم برای پرچم دار خود از گوریلاگلس Victus  استفاده کرده که در برابر ضربه و خط و خش دارای مقاومت بالایی است.

هر دو دستگاه ، فریمی از جنس فولاد ضد زنگ دارند. پرچم دار اپل دارای طراحی آینه ای می باشد که سبب جذب بالای اثر انگشت می گردد. ولی پرچم دار سامسونگ داراس طراحی براق می باشد. با توجه به این نکته که طراحی کلی گوشی آیفون 12 از آیفون 5 صورت گرفته است با توجه به این نکته که طراحی فریم و لبه های آنها مشابه اند. از نظر ظاهری قسمت جلویی سامسونگ ظاهری جذاب تری دارد. ولی اپل دارای ناچ بزرگ در بالای صفحه نمایشگر است که برای پرچم داران خیلی جذاب به نظر نرسد. اپل دلیل خود را از این موضوع به بهره وری از فناوری فیس آی دی مطرح کرد. که در کل توجیه خوبی نمی باشد. هر دوگوشی دارای وزن یکسان می باشند که حدودا 228 گرم هستند.

 

مقایسه دو پرچم دار سامسونگ و آیفون - آرکا آنلاین

صفحه نمایش

سری نوت سامسونگ ها از نظر نمایشگر دارای قدرت بالاتری هستند. نوت 20 اولترا همانند مدل های قبلی نوت دارای صفحه نمایش خیره کننده هستند . چه از نظر دقت رنگ ، شارپی ، کیفیت ، و چه از نظر بهره بردن از نرخ نوسازی 120 هرتزی و روشنایی.

نوت 20 اولترا دارای یک نمایشگر تمام صفحه می باشد همراه با حاشیه های باریک و لبه های خمیده . مهم ترین نکته آن وجود نرخ نوسازی 120 هرتزی می باشد. که نگاه کردن به صفحه نمایش آن نظر همه را به خود جلب می کند . نمایشگر آن  مدل Dynamic AMOLED 2X می باشد ، و دارای اندازه نمایشگر 6.9 اینچی است. این مدل گوشی از ویژگی تنظیم تطبیقی نرخ نوسازی صفحه نمایش دارا می باشد. این ویژگی باعث می شود که صفحه نمایش در موقع نمایش محتوای مختلف ، نرخ نوسازی را به بهترین صورت ممکن از 10 تا 120 هرتز تنظیم کند که باعث می شود در مصرف باتری صرفه جویی شود.

با توجه به ویژگی روشنایی ، صفحه نمایش نوت 20 اولترا در بیشترین حالت بیشتر از 1300 نیت نور از خود منعکس می کند که این میزان عدد بسیار خوب می باشد. در مقابل آیفون 12 پرو از نظر صفحه نمایش با نماینده سامسونگ برابری می کند و دارای یک نمایشگر با اندازه 6.7 اینچی از مدل Super Retina XDR OLED استفاده می کند. از سایر خصیصه های صفحه نمایش آن می توان به HDR10، Dolby Vision و True-tone و حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت نام برد. نماینده آیفون از نظر نرخ نوسازی یک رده از نوت سامسونگ عقب تر می باشند که میزان نرخ نوسازی آنها 60 هرتز می باشد.

امنیت

نوت 20 اولترا از دو روش تشخیص چهره دو بعدی و اثر انگشت استفاده می کند. در حسگر اثر انگشت از مدل اولتراسونیک استفاده میکند که دارای سرعت و دقت خوبی می باشد و زیر نمایشگر قرار می گیرد. تشخیص چهره دو بعدی هم توسط دوربین سلفی انجام می شود که دارای دقت و سرعت خوبی است ، ولی به اندازه اثر انگشت امنیت آن بالا نمی باشد و در جای کم نور به درستی عمل نمی کند.

نماینده اپل هم از قابلیت فیس آی دی استفاده می کند که از طریق اسکن 3 بعدی چهره فرد ، قفل صفحه نمایش را باز می کند ، سرعت و امنیت هم از ویژگی های آن می باشند و از همه مهم تر این که در تاریکی هم چهره کاربر را شناسایی می کند.

در نتیجه می توان گفت پرچم دار سامسونگ به دلیل داشتن ناچ کوچک تر و نرخ نوسازی 120 هرتزی از پرچم دار اپل بالاتر بوده ، هر چند که این مسئله هیچ وقت کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش آیفون 12 پرو مکس را زیر سوال نمی برد.

نرم افزار

به صورت پیش فرض گلکسی نوت 20 اولترا از رابط کاربری One UI 2.5 با اندروید 10 استفاده می کند. و آیفون 12 پرومکس با بالاترین نسخه آی او اس یعنی آی او اس 14.1 عرضه شده است.

از مزایای اندروید می توانیم ، قابلیت های شخصی سازی بسیار بیشتر آن را نام ببریم ، بدین ترتیب شما می توانید ظاهر گوشی خود را با نصب لانچر یا تم تغییر دهید. که این ویژگی در سیستم عامل اپل خیلی کمتر روی می دهد.

از مزایای آی اواس می توانیم اپ استور پر محتوا و همچنین سازگار با سخت افزار را نام ببریم. انتخاب این دو مدل سیستم عامل هم بستگی به سلیقه ی کاربران و ارتباط آن ها با اندروید و آی او اس دارد ، بنابراین نمی توان یکی را برتر از دیگری دانست.

 

مقایسه دو پرچم دار سامسونگ و آیفون - خرید موبایل

صدا و سخت افزار

نوت 20 اولترا در دو مدل ، یکی با چیپست 7 نانومتری اگزینوس 990 و دیگری با چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون +865  عرضه شده اند. نسخه ای که در کشور ما موجود می باشد نسخه دارای اگزینوس  می باشد که این نسخه در زمینه های مختلف نسبت به اسنپدراگون یک رتبه پایین تر می باشد. این مسئله ضعیف بودن نوت 20 اولترا را نشان نمی دهد بلکه این مدل گوشی تمامی برنامه های سنگین و بازی ها را می تواند به اجرا در آورد. فقط اختلاف قدرت در زمانی است که مثلا کارهای خیلی سنگین مثل ویرایش ویدیوهای 4k  و.. را انجام می دهید نمایان می شود. در کل شما می توانید تا چندین سال از عملکرد گوشی خود با خاطر آسوده بهره مند باشید.

آیفون 12 پرومکس از قوی ترین چیپست مثل چیپست 5 نانومتری جدید اپل یعنی A14 Bionic  است. در واقع پرچم دار اپل می تواند تمامی برنامه ها و بازی های سنگین را به راحتی اجرا کند. بنابراین کاربران می توانند تا چند سال از عملکرد گوشی خود بهره مند شوند.

ارائه بهترین گوشی موبایل از فروشگاه آرکا آنلاین

فروشگاه آرکا آنلاین از معتبرترین سامانه های خرید به صورت آنلاین می باشد . این فروشگاه دارای انواع تجهیزات مانند موبایل ، تبلت ، لوازم جانبی موبایل ، انواع کابل ، ماشین های اداری و .. می باشد.

شما می توانید با دریافت مشاوره توسط متخصصان این فروشگاه ، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و در هر زمان از شبانه روز سفارش خود را ثبت کرده و در کمترین بازه زمانی آن را دریافت نمایید. باشد.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha