آیفون 14پرو با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شود (مهر 1401)

آیفون 14پرو با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شود (مهر 1401)

 

 

 

 

آیفون 14پرو با قابلیت نمایشگر همیشه روشن عرضه می شود

 

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس خانواده آیفون‌های اپل، به ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) مجهز شده‌اند. اپل می‌خواهد این قابلیت را مشابه آنچه که در اپل واچ دیده‌ایم، در آیفون نیز تکرار کند. بدین ترتیب همانطور که در سری اپل واچ 5 دیدیم قابلیت AOD چطور تا زمان بالا آوردن مچ دست، نسخه‌ای تاریک‌تر و مبهم‌تر از واچ فیس را به نمایش می‌گذاشت، احتمالا در آیفون نیز شاهد عملکرد مشابهی خواهیم بود.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت اپل کلیک نمایید 

 

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بدون روشن کردن صفحه‌نمایش، نگاهی به گوشی خود انداخته و اطلاعات کلیدی ازجمله ساعت، فعالیت‌های زنده، نوتیفیکیشن‌ها، ویجت‌ها و تصویر زمینه صفحه قفل iOS 16 را مشاهده نمایند. این قابلیت سال‌ها پس از گوشی‌های اندرویدی در مدل‌های پرو آیفون جدید ارائه شده، اما این مورد نیز مشابه اکثر ویژگی‌های ارائه‌شده توسط اپل، به روش مخصوص این شرکت انجام می‌گیرد.

 

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ با ظرفیت ۱ترابایت

 

به‌جای استفاده از روش گوشی‌های اندرویدی در اکثر رابطه های کاربری، مبنی‌بر نمایش یک صفحه نسبتا سیاه با حداقل اطلاعات ازجمله ساعت و نوتیفیکیشن‌ها، نمایشگر همیشه روشن آیفون در واقع صفحه قفل گوشی شما را کم نور می‌کند، بنابراین همچنان محتوای به‌نمایش‌درآمده در آن به‌صورت کامل برای شما قابل مشاهده می باشد.

 

جهت مشاهده تمامی محصولات اپل کلیک نمایید 

 

ایده یک نمایشگر همیشه روشن با این هدف ارائه شده که کاربر بتواند اطلاعات ضروری از جمله ساعت، تاریخ و همچنین ویجت‌هارا در یک نگاه اجمالی دریافت نماید، بنابراین شما همچنان همان اطلاعات و تصویر زمینه خود را به‌صورت تاریک خواهید داشت. بر اساس فایل‌های داخلی از iOS 16 beta 4 والپیپرهای iOS 16 اکنون برای حالت نمایش همیشه روشن جدید آماده هستند.

iOS 16 دیگر از تصاویر ثابت به عنوان تصویر زمینه استفاده نمی‌کند و در عوض، تصاویر پس زمینه جدید، حامل‌های چند لایه‌ای هستند که به صورت لحظه به لحظه به نمایش در می‌آیند.

 

خرید هارددیسک اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Book Desktop ظرفیت ۸ ترابایت

 

والپیپرهای جدید iOS 16 مانند تصویر زمینه پیش فرض دارای وضعیت جدیدی با عنوان Sleep هستند که در آن عناصر بسیار تیره و محو شده وجود دارد. تصاویر پس زمینه در این حالت کاملا شبیه به واچ‌فیس‌های اپل واچ با فعال بودن حالت نمایشگر همیشه روشن است. زمانی که کاربر صفحه نمایش آیفون 14 پرو را خاموش می‌کند، تصویر زمینه در حالت فعال بودن Always-On به حالت Sleep در می‌آید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

از دیگر جزییات این تکنولوژی می توان به این موارد اشاره نمود که وقتی نمایشگر همیشه روشن (AOD) فعال است، ظاهر فرم تصویر زمینه تغییر می‌کند و به‌جای اینکه ساعت در پشت سوژه ظاهر شود، بر روی آن قرار می‌گیرد.

صرف‌نظر از تصویر زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید، از گزینه Always-On display پشتیبانی می‌کند و آیفون کاری غیر از کم‌نور کردن تصویر زمینه موجود انجام نمی‌دهد و انتظار نداریم سفارشی‌سازی بیشتری در این مورد داشته باشیم.

 

 

می‌توان نمایشگر همیشه روشن را روشن و خاموش کرد چون همه کاربران علاقه ندارند محتویات صفحه قفل آن‌ها همیشه در دسترس بوده و برای سایر افراد نیز به‌نمایش درآید.

اما وقتی کاربر آیفون خود را در جیب یا روی زمین می‌گذارد، نمایشگر همیشه روشن به‌طور خودکار خاموش می‌شود. انتظار می‌رود که AOD به‌صورت پیش‌فرض در آیفون 14 پرو فعال باشد.

سوختن پیکسل‌ها در حالت نمایشگر همیشه روشن اتفاق نمی افتد چون اپل از تغییر چیدمان پیکسل‌های مجاور و موقعیت عناصر صفحه به‌منظور جلوگیری از روشن‌ماندن درازمدت یک پیکسل OLED و سوختن آن استفاده می‌کند.

اپل توضیح داد که ویژگی نمایشگر همیشه روشن به‌لطف فناوری جدید رفرش‌ریت پویا نمایشگر (LTPO) آیفون 14 پرو امکان‌پذیر است که به پنل آن اجازه می‌تواند تا نرخ به‌روزرسانی صفحه را تا فرکانس 1 هرتز پایین بیاورد (سری آیفون 13 پرو می‌تواند تا 10 هرتز پایین بیاید). درنتیجه، این حالت به آیفون پرو جدید اجازه می‌دهد تا بدون افزایش ظرفیت، عمر باتری یکسان با مدل‌های قبلی را ارائه کند. علاوه‌بر این، یک موتور نمایشگر جدید همراه با تراشه A16 وجود دارد که بهره‌وری انرژی صفحه‌نمایش را مدیریت می‌کند و این بخش نیز در آیفون‌های قبلی وجود ندارد.

 

خرید  منبع تغذیه ماژولار گرین مدل GP۱۲۰۰B-OCDG

 

در مورد عمر باتری این گوشی به‌طورکلی نمی‌توان منکر تأثیر نمایشگر همیشه روشن بر روی عمر باتری شد، زیرا صفحه‌نمایش کم‌نور نسبت‌به صفحه‌نمایش کاملا خاموش انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد، ما گوشی‌ های اندرویدی را مشاهده کرده‌ایم که قابلیت Always-On Display موجب تخلیه زودهنگام شارژ آن‌ها شده و استفاده از دستگاه را بی‌فایده کرده است. اما رفرش‌ریت 1 هرتز، این مقدار مصرف را به کمترین حالت خود می رساند.

این در حالی است که نرخ تازه‌سازی مدل آیفون 13 پرو مکس با وجود برخورداری از فناوری ProMotion در بالاترین حالت 120 هرتز و در پایین‌ترین حالت به میزان 10 هرتز می‌رسید. با این‌حال، تنها عرضه رسمی این گوشی و انجام تست‌های مختلف باتری بر روی آن به همه سوالات پاسخ خواهد داد.

مدل‌های آیفون 14 به دوربین آن 48 مگاپیکسل مجهز خواهند شد و دارای پردازنده Apple A16 می باشند که از فرآیند 5 نانومتری A15 ،A14 و A16 برای افزایش 15 درصدی عملکرد CPU در آنها استفاده شده است. همچنین این تراشه، عملکرد GPU را 30 درصد بهتر خواهد کرد. احتمالا پهنای باند حافظه در این گوشی LPDDR5 RAM باشد. همچنین آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با داشتن لنز جدید با دیافراگم بزرگتر f/1.9 و فوکوس خودکار برای عملکرد بهتر در نور کم، بزرگترین ارتقا دوربین سلفی در سال‌های اخیر را دریافت می کنند.

در مورد نسخه‌های معمولی آیفون 14 می توان گفت به شدت بر پایه سخت‌افزارهای فعلی آیفون 13 البته با پیشرفت‌هایی جزئی در دوربین، باتری‌های بزرگتر و 6 گیگابایت حافظه رم به جای 4 گیگابایت طراحی شده‌اند. قابل توجه‌ترین ارتقاء برای سری میان‌رده امسال هم جایگزینی سری مینی با صفحه نمایش جدید 6.7 اینچی iPhone 14 Max خواهد بود.

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha