آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای روتر

آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای روتر

 

 

 

 

وای فای در خانه، محل کار و بسیاری از مکان های دیگر برای اکثر افراد ضروری است. داشتن اینترنت وایفای به شما این امکان را می دهد که داده ها را به یک شبکه بارگذاری کنید و نیازی به خرید دستگاه دیگری نداشته باشید. با توجه به اهمیت این دستگاه انتخاب روتر Wi-Fi مناسب برای شما بسیار مهم است.

 

جهت مشاهده تمامی مودم های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

با این حال، هنگام انتخاب بهترین روتر Wi-Fi برای خرید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آشنایی با ویژگی ها و کاربردهای روتر شبکه به شما در انتخاب یک روترمناسب کمک خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر شما با کاربردهای روتر شبکه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روتر شبکه چیست

روترها دستگاه های شبکه ای هستند که در لایه 3 یا لایه 1 شبکه از مدل OSI کار می کنند. این دستگاه مسئول دریافت، تجزیه و تحلیل و ارسال بسته های داده در بین شبکه های کامپیوتری متصل هستند. هنگامی که یک بسته داده وارد می شود، روتر آدرس مقصد را بررسی می کند، با جداول مسیریابی خود مشورت می کند تا مسیر بهینه را تعیین کند و سپس بسته را در این مسیر منتقل می کند.

 

جهت مشاهده تمامی روتر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

ویژگی های دستگاه روتر شبکه

یک روتر می تواند هم در شبکه های های محلی و هم در شبکه های گسترده استفاده شود. داده ها را در قالب بسته های IP منتقل می کند. به منظور انتقال داده، از آدرس IP ذکر شده در قسمت مقصد بسته IP استفاده می کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

روترها یک جدول مسیریابی در خود دارند که با توجه به تغییرات شبکه به صورت دوره ای به روز می شود. برای انتقال بسته های داده، از جدول و یک پروتکل مسیریابی استفاده می کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت تی پی لینک کلیک نمایید 

 

به منظور آماده سازی یا به روز رسانی جدول مسیریابی، روترها اطلاعات را بین یکدیگر به اشتراک می گذارند. روترها نسبت به سایر دستگاه های شبکه مانند هاب ها، بریج ها و سوئیچ ها گران تر هستند. روترها اغلب توسط برخی از شرکت های معروف تولید می شوند، مانند:

  • سیسکو
  • دی لینک
  • HP
  • 3Com
  • درخت عرعر
  • نورتل

ویژگی های روتر شبکه

انواع روترهای شبکه

روترها بسته به کاربرد آنها در انواع متفاوتی به بازار عرضه می شوند. انواع اصلی روترها قرار ذیل می باشد.

روتر بی سیم: این دستگاه ها، اتصال WiFi را برای دستگاه هایی که اتصال بیسیم را پشتیبانی می کنند، مانند لپ تاپ، تلفن های هوشمند و غیره ارائه می دهند. همچنین می توانند مسیریابی استاندارد ethernet را ارائه دهند. برای اتصالات داخلی، تا فاصله 150 فوت را پشتیبانی می کند. در حالی که برای اتصالات در فضای باز تا 300 فوت فاصله را پشتیبانی می کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت دی لینک کلیک نمایید 

 

روترهای پهنای باند گسترده: از این روترها برای اتصال به اینترنت از طریق تلفن و استفاده از فناوری اینترنتVoIP  برای دسترسی به اینترنت پرسرعت استفاده می ‌شود. آنها توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت یا ISP پیکربندی و ارائه می شوند.

روترهای مرکزی: آنها می ‌توانند بسته ‌های داده را در یک شبکه مشخص مسیریابی کنند، اما نمی‌ توانند بسته‌ها را بین شبکه‌ها مسیریابی کنند. آنها به پیوند دادن همه دستگاه ها در یک شبکه کمک می کنند و به همین دلیل ستون فقرات شبکه را تشکیل می دهد. کاربرد این روترها بیشتر توسط شرکت های ISP و رابط های ارتباطی استفاده می شود.

روترهای لبه: آنها روترهایی با ظرفیت کم هستند که در حاشیه شبکه ها قرار می گیرند. آنها شبکه داخلی را به شبکه های خارجی متصل می کنند و برای انتقال بسته های داده در بین شبکه ها بسیار مناسب هستند.

بروترها: بروترها، روترهای تخصصی هستند که می توانند همانند بریج ها عمل کنند. بروترها می توانند مانند یک پل به انتقال داده ها بین شبکه ها کمک کنند و مانند یک روتر، داده ها را در دستگاه های یک شبکه هدایت کنند.

بررسی نوع استانداردهای وای فای

اولین ملاحظات مهم هنگام انتخاب بهترین روتر وای فای این است که به دنبال استاندارد بی سیم مورد استفاده باشید. روترهای قدیمی تر از استاندارهای IEEE802.11a یا 802.11 b استفاده می کردند. اگر می خواهید تا چند سال از دستگاه روتر استفاده کنید، بهتر است مطمئن شوید که روتر شما از آخرین استاندارد پشتیبانی می کند یا خیر. زیرا روتر قادر خواهد بود بهترین عملکرد را برای شما ارائه دهد.

آخرین استاندارد 802.11 a است که تمام روترهای جدید آن را پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که روتر می تواند تا سرعت گیگابیت را پشتیبانی کند که بسیار سریعتر از محدودیت قبلی 600 مگابیت بر ثانیه است. با این حال، توجه داشته باشید که استفاده کامل از آخرین استاندارد روتر ممکن نیست مگر اینکه دستگاه های تلفن همراه شما قابلیت سازگاری با آن را داشته باشد.

مشخصات سرعت وای فای

همانطور که انتظار می رود همه سازندگان حداکثر سرعت ارائه شده توسط آخرین استاندارد 802.11 را که توسط روتر پشتیبانی می شود، را ترجیح می دهند. اما در واقعیت این سرعت ها به ندرت دیده می شوند و فقط در شرایط ایده آلی که در یک آزمایشگاه تنظیم شده اند قابل اجرا است.

عوامل متعددی از قبیل تعداد کاربران زیاد، تداخل، تضعیف سیگنال ناشی از دیوارها و سایر اشیاء و مجموعه ای از مشکلات واقعی همه باعث کاهش سرعت می شوند. اما خوشبختانه سرعت دستگاه های روتر امروزی از پخش ویدئو با کیفیت بالا پشتیبانی می کنند، مگر اینکه سیگنال بسیار کم باشد یا تعداد زیادی کاربر یا تداخل زیادی وجود داشته باشد.

ویژگی های روتر شبکه

بررسی رابط های سیمی روتر شبکه

انواع مختلفی از روترهای Wi-Fi وجود دارد. برخی از آن ها برای اتصال به پهنای باند طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر فقط برای ethernet یا احتمالاً سایر اتصالات طراحی شده اند. اغلب روترهای داخلی دارای یک اتصال برای سرویس پهنای باند و همچنین ethernet و احتمالاً USB هستند. هنگام انتخاب روتر، مطمئن شوید که الزامات اتصال را از نظر پهنای باند، Ethernet و USB یا هر ترکیب دیگری که مورد نیاز است برآورده کند.

روترها دارای پورت USB در حال حاضر بیشتر برای ذخیره سازی ارزان قیمت در شبکه استفاده می شوند. می توان یک هارد دیسک یا درایو حافظه فلش را به پشت روتر وصل کرد و آن داده ها را با هر دستگاهی در شبکه به اشتراک گذاشت. به این ترتیب می توان یک مرکز رسانه ای شبکه ای برای پخش محلی فیلم، موسیقی یا تلویزیون ایجاد کرد.

اغلب روترهای ارزانتر ممکن است سوئیچ ‌های ethernet با سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه داشته باشند. بنابراین برای انتخاب بهترین روتر، اطمینان حاصل کنید که اتصال ethernet با سرعت ۱ گیگابیت در ثانیه باشد. بنابراین، عملکرد هر اتصال USB را بررسی کنید.
سازگاری با پهنای باند ارائه شده

روترهای Wi-Fi معمولاً باید با پهنای باند ارائه شده سازگاری داشته باشند. همچنین شایان ذکر است که شرکت های ارائه دهنده خدمات پهنای باند، تمایل دارند حداکثر پهنای باند را به مشتریان خود ارائه دهند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که امروزه بسیاری از مردم از اتصالات فیبر استفاده می کنند. پس باید با نحوه اتصال روتر به اتصال فیبر آشنا باشید. در برخی از مواقع ممکن است به یک مودم اضافی نیاز داشته باشید.

امنیت دستگاه روتر شبکه

هکرها همیشه در کمین هستند تا به نحوی وارد محدوده شخصی شما شوند. بر این اساس امنیت موضوع مهمی است که باید هنگام انتخاب بهترین روتر در نظر بگیرید. دستگاه های روتر شبکه به همان اندازه که راحت استفاده می شوند ممکن است در معرض خطر هکرها باشند.

بدون ایمن سازی صحیح شبکه، هر کسی که در محدوده سیگنال روتر قرار دارد، می تواند آنچه را که در حال وقوع است استراق سمع کند و اطلاعات ایمن مانند جزئیات بانک و کارت را دریافت کند. از اینکه ارائه دهنده پهنای باند شما می تواند داده ها را با سرعتی که می خواهید ارائه دهد اطمینان حاصل کنید. با وجود این، ممکن است به دلیل تعداد زیاد کاربران و گسترش شبکه، سرعت کاهش یابد.

آنتن های روتر

نوع آنتن دهی هر روتر بی سیم بسیار مهم است و همین امر در مورد روترهای وای فای نیز صدق می کند. هنگام مقایسه روترها، مشاهده می ‌شود که برخی از مدل‌ها دارای آنتن‌هایی هستند که معمولاً در قسمت بالای روتر قرار دارد. روترهای دیگر دارای آنتن داخلی هستند، اما سیگنال منتشر شده آن زیاد قوی نیست. همچنین روترهایی که دارای آنتن هستند قابلیت تنظیم موقعیت را ندارند.

خرید بهترین روتر شبکه از فروشگاه آرکا آنلاین

فروشگاه اینترنتی آرکا آنلاین با بیش از چند سال سابقه در زمینه فروش انواع تجهیزات الکترونیکی مانند لپتاپ، روتر، انواع مودم شبکه، پرینتر، موبایل و لوازم جانبی و غیره بهترین محصولات را به شما ارائه می دهد.

شما می توانید هر نوع محصولات الکترونیکی را با کیفیت عالی و با قیمت مناسب از ما خریداری کنید.

با اطمینان از ما خرید کنید.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha