نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ

نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ

 

 

 

بسیاری از ما هر روز زمانی را برای انجام کارهای تایپی میگذرانیم. به همین دلیل لازم است با کیبورد لپتاپ مان راحت تایپ کنیم. در این مقاله به نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ خواهیم پرداخت تا بتوانید یک کیبورد یا صفحه کلید مناسب برای لپتاپ خود پیدا کنید.
صفحه کلیدها عمدتا برای تایپ کردن استفاده می شوند. اما در واقع کارهای بیشتری در کنار تایپ میتوان با آن انجام دادممکن است تعداد زیادی از صفحه کلیدها که هر روز به بازار می آیند را بشناسید. اما صفحه کلید موردنظر شما مناسب نباشد.
در این مقاله مواردی را که باید برای انتخاب صفحه کلید مناسب لپتاپ که با تمام نیازهای شما مطابقت داشته باشد را ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید.

 

 

جهت خرید کیبورد های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

با توجه به نوع کارتان کیبورد را انتخاب کنید

امروزه انواع صفحه کلیدهای رایانه ای در بازار موجود است که هر کدام با تمرکز بر ویژگی های خاص و متناسب با اهداف خاص طراحی شده اند. اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع کاری است که با صفحه کلید انجام می دهید.

برخی کیبوردها وجود دارند که مخصوص بازی طراحی شده اندبهترین صفحه کلیدهای بازی دارای کلیدهای مخصوص بازی برای کمک به انجام بازی های رایانه ای است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اگر برای تایپ مشاغلی که برای مدت طولانی تایپ می کنید به کامپیوتر خود نیاز دارید، یک صفحه کلید ارگونومیک تهیه کنید که تجربه تایپ عالی و راحت را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر شغل شما طوری است که با اعداد سروکار دارید، بهتر است مطمئن شوید که یک صفحه کلید عددی تهیه کرده اید. کار شما تعیین می کند که چه نوع صفحه کلیدی را باید انتخاب کنید. قبل از خرید حتما این نکته را در نظر بگیرید که نظر به شغل تان به چه نوع کیبوردی نیاز دارید

نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ

چه نوع صفحه کلید را ترجیح می دهید؟

طراحی و معماری صفحه کلید تفاوت زیادی در کار تایپ شما ایجاد می کند. بر اساس طراحی، صفحه کلیدها را می توان به صورت استاندارد، بازی و ارگونومیک گروه بندی کرد.

صفحه کلیدهای استاندارد: از رایج ترین انواع کیبوردها هستند. این روزها، صفحه کلیدهای استاندارد علاوه بر مجموعه استاندارد 104 کلید، دارای کلیدهای چند رسانه ای نیز هستند.

صفحه کلیدهای بازی: به منظور بازی استفاده می شوند که شامل کلیدهای چند رسانه ای و سایر کلیدهای مخصوص بازی هستند.

صفحه کلیدهای ارگونومیک: طوری طراحی شده اند که دستان شما به صورت استاندارد قرار می دهد. استفاده از این نوع کیبوردها بسیار راحت است. زیرا مچ دست، فشار زیادی را تحمل نمی کند. ممکن است از نظر هزینه گران باشند، اما ارزش خرید کردن را دارند. اگر در قسمت مچ دست دچار مشکل هستید، استفاده از صفحه کلید ارگونومیک برای شما پیشنهاد خوبی است.

کسانی که در تاریکی با کیبورد کار می کنند، ممکن است صفحه کلید با نور را ترجیح دهند. کسانی که در حال سفر هستند، ممکن است بخواهند یک صفحه کلید منعطف و تاشو داشته باشند که فضای زیادی را نگیرد. برای برخی مردم مهم است صفحه کلیدهایی انتخاب کنند که در برابر  ضربه و مایعات مقاومت داشته باشند.

بسیاری از تولیدکنندگان ایده های هوشمندانه زیادی را در طرح های صفحه کلید خود استفاده کرده اند که انتخاب را برای کاربران سخت کرده است

انواع صفحه کلید لپ تاپ از نظر ساختار

صفحه کلیدهای لپ تاپ از نگاه ساختار سه نوع هستند: سبک سنتی، سبک شیکلت و مکانیکی.

سبک سنتی: یک صفحه کلید سبک سنتی دارای کلیدهایی است که نزدیک به یکدیگر قرار گرفته اند. هر یک از لبه های کلید بصورت خم شده میباشد. به طور کلی سایز بزرگتری دارد و حرکت بین کلیدها آزاد است. همچنین، جایگزینی آن آسان تر است، زیرا کل صفحه کلید روی یک سینی قابل تعویض قرار گرفته است.

سبک شیکلت: یک صفحه کلید سبک شیکلت دارای کلیدهایی است که ظاهرا به وسیله برش های جداگانه از بدن لپ تاپ برای هر کلید خارج می شود. کلیدها معمولاً صاف هستند و در اطراف لبه ها شیب ندارند. از آنجائیکه فضای بین کلیدها بیشتر است، تمیز کردن صفحه کلید بسیار ساده تر است.

صفحه کلید سبک chiclet امروزه به تدریج صفحه کلید سنتی لپ تاپ ها را تحت الشعاع قرار می دهد. نسبت به سبک سنتی نازک تر و دارای تنوع بیشتری در طراحی است. بنابراین این صفحه کلید انتخابی سازندگان لپ تاپ های سبک است.

نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ

سبک مکانیکی: برخلاف یک صفحه کلید سنتی یا شیکلت، که از غشایی در زیر کلیدها استفاده می کند، یک صفحه کلید مکانیکی از کلیدهای مکانیکی واقعی در زیر کلیدها استفاده می کند.

صفحه کلید مکانیکی بیشتر در رایانه رومیزی یافت می شود. زیرا از فضای بیشتر و طراحی گرانتر استفاده می کند. کلیدهای صفحه کلید مکانیکی عمیق حرکت می کنند و طوری طراحی شده اند که برای مدت زمان زیادی کار کنند.

به احتمال زیاد در بیشتر لپ تاپ ها با صفحه کلید سبک شیکلت برخورد خواهید کرد، مگر اینکه به طور خاص به دنبال صفحه کلید مکانیکی یا سنتی باشید. در چنین شرایطی، شما باید معیارهای مهم مانند استفاده آن در سفر ، لمس صفحه کلید ، راحتی کلی و عملکرد صفحه کلید را در نظر بگیرید.

ضربه زدن به صفحه کلید راحت باشد

از نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ در هنگام خرید،این است که ضربه زدن به کیبورد برای شما راحت باشد. شما نمی خواهید با یک صفحه کلید که شبیه یک ماشین تحریر است کار کنید. نوع کلیدهای کیبورد و جنس آن را بررسی کنید و حتما بطور آزمایشی چند لحظه تایپ کنید.

صفحه کلیدهایی وجود دارند که دارای لمس حساس و نرم هستند و برخی دیگر نیز نیاز به فشار بیشتری برای تایپ کردن دارند.

مکانیزمی که باعث می شود کلیدها به لمس پاسخ دهند "سوئیچ" است. برخی از کلیدها هستند که کاربرد زیادی دارند و از کلیدهای اصلی کیبورد هستند. سوئیچ کردن بین کلیدها باعث می شود تا همه تفاوت ها را در حساسیت، میزان نویز و راحتی متوجه شوید

با سیستم کامپیوتر شما سازگاری داشته باشد

امروزه اکثر صفحه کلیدها از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می شوند. درگاه های قدیمی PS/2 تقریباً قدیمی شده اند. صفحه کلیدهای بی سیم از طریق بلوتوث به سیستم متصل می شوند 

اکثر صفحه کلیدها برای استفاده از کلیدهای عملکرد به نرم افزاری نیاز دارند که روی رایانه شما نصب شده است. قبل از خرید یک صفحه کلید، مطمئن شوید که صفحه کلید با سیستم شما سازگار است.

نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ

اندازه کیبورد باید مناسب باشد

هر لپتاپی با اندازه صفحه نمایش 11.6 اینچ یا بیشتر باید دارای صفحه کلید کامل باشد. اگر کلیدها به جای صاف شکل مقعر داشته باشند، دقت آنها بیشتر می شود. زیرا گودی آن به انگشتان شما کمک می کند تا مرکز را بدون نگاه کردن به پایین صفحه کلید پیدا کنند.

اگر اغلب با ویرایش متن سروکار دارید، ممکن است به کلیدهای مستقل برای عملکردهای مکان نما مانند صفحه اصلی ، پایان ، صفحه بالا و صفحه پایین نیاز داشته باشید. امروزه بسیاری از لپ تاپ ها آنها را با کلیدهای دیگر مانند کلیدهای جهت دار ترکیب می کنند و تنها با فشردن آنها در ترکیب با کلید عملکرد می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

کیبورد سیمی یا بیسیم را انتخاب میکنید؟

از نکات مهم انتخاب کیبورد لپتاپ درنظرگرفتن سیمی و بی سیم بودن صفحه کلید است. هر دو مزایا و معایب خود را دارند. نوع بیسیم نیازی به سیم ندارد، اما احتمال دارد با سایر دستگاه های بی سیم تداخل داشته باشد.
برای بازی، صفحه کلیدهای سیمی ترجیح داده می شوند. زیرا صفحه کلیدهای بی سیم به دلیل قطع سیگنال مانع انجام بازی می شود. صفحه کلیدهای بی سیم از باتری استفاده می کنند که هر از گاهی نیاز به شارژ یا تعویض دارد. بنابراین، صفحه کلیدی که از پیکربندی های سیمی و بیسیم پشتیبانی می کند، هرکدام می تواند طرفداران خود را داشته باشد.

آیا از کلیدهای عملکرد اضافی استفاده میکنید؟

این روزها بسیاری از صفحه کلیدها دارای کلیدهای اضافی برای راه اندازی برنامه ها، کنترل صدا، کنترل پخش کننده موسیقی و غیره هستند. استفاده از این کیبوردها عملکرد را سرعت می بخشدآنها همچنین دارای کلیدهای مدیریت قدرت و کلیدهای میانبر قابل تنظیم هستند که در بسیار از مواقع مفید میباشند. برخی از صفحه کلیدها دارای صفحه لمسی یا مینی جوی استیک برای جایگزینی ماوس نیز هستند.

با آرکاآنلاین بهترین صفحه کلید را برای لپتاپ تان انتخاب کنید

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است. این فروشگاه انواع لپتاپ، موبایل و لوازم جانبی، ماشین های اداری و تجهیزات شبکه را با کیفیت عالی و تکنولوژی های جدید به شما عرضه می کند. در همین راستا، انواع کیبوردهای لپتاپ با تکنولوژی جدید را به شما معرفی می کند تا بتوانید، بهترین و مناسبت ترین صفحه کلید را خریداری کنید. 

با آرکا آنلاین بهترین ها را انتخاب کنید.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha