نکات مهم خرید اسکنر بارکد

نکات مهم خرید اسکنر بارکد

 

 

 

با توجه به تنوع اسکنرهای بارکد موجود در بازار، باید قبل از خرید به نکات مهم خرید اسکنر بارکد توجه کنید. زیرا انتخاب اسکنر بارکد مناسب که به بهترین وجه با برنامه شما سازگار باشد، کمی دشوار است.

هرکدام شامل مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای مختلف است که می تواند متناسب با مشخصات مختلف یا نیازهای تجاری شما باشد.

در این مقاله، اطلاعاتی در مورد نکات مهم خرید اسکنر بارکد مناسب را برای شما بیان خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

جهت مشاهده اسکنر بارکد های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

اولین قدم برای یافتن اسکنر بارکد، شناسایی نیازهای شما است:

  • از اسکنر در کجا استفاده می شود؟
  • نوع کار شما چیست؟
  • چند بار استفاده می شود؟
  • چه نوع بارکدی خواهید خواند؟
  • چگونه از اسکنر استفاده می شود؟
  • آیا می توانید به رایانه متصل بمانید؟

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

دانستن نحوه استفاده از اسکنر به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که نوع اسکنر، شکل آن و سایر گزینه های مورد نیاز شما چیست. درک هریک از این عوامل به شما کمک می کند تا اسکنر مناسب برای نیازهای خود را پیدا کنید.

نکات مهم خرید اسکنر بارکد

انواع مختلف اسکنر بارکد

قبل از هر چیز بیایید انواع مختلفی از اسکنرهای بارکد موجود را مرور کنیم. پس از درک انواع و قابلیت های  اسکنر، می توانید جستجوی خود را بر اساس نیازهای خاص خود محدود کنید. سه دسته بندی اساسی برای اسکنرهای بارکد وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره کردیم.

-اسکنرهای ثابت

اسکنرهای بارکد ثابت که معمولاً در محیط های خرده فروشی استفاده می شوند. این نوع اسکنر به یک ترمینال متصل شده و داده ها را به عنوان اسکن بارکد منتقل می کنند. به این اسکنرها "اسکنرهای متصل" نیز گفته می شود.

-اسکنرهای دسته ای قابل حمل

اسکنرهای دسته ای قابل حمل اطلاعاتی را ذخیره می کنند که بعداً به رایانه میزبان منتقل می شود. آنها با باتری کار می کنند و انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به یک اسکنر ثابت امکان پذیر می کند. همچنین، اسکنرهای دسته ای قابل حمل حاوی یک صفحه نمایش LCD و صفحه کلید هستند. این دستگاه به کاربران اجازه می دهد تا وظایف دستگاه را انجام دهند. دسته اسکنرها در مدل های مختلف عرضه می شوند.

-اسکنرهای بی سیم

اسکنرهای بارکد بی سیم نیز مانند اسکنرهای دسته ای داده ها را در حافظه ذخیره می کنند. اما، داده های خود را در زمان واقعی به یک سیستم پشتیبان منتقل می کنند. اسکنرهای بی سیم بالاترین سطح بهره وری را ارائه می دهند.

در عین حال، دسترسی سریع به داده های شما یک مزیت بزرگ است. به عنوان مثال، همیشه اطلاعات دقیقی در مورد مدیریت موجودی در دسترس شما قرار می دهد. این امر هنگام انجام ردیابی دارایی نیز مفید خواهد بود.

نکات مهم خرید اسکنر بارکد

انواع دیگر اسکنر بارکد

علاوه بر دسته بندی کلی که در بالا ذکر شد، انواع دیگری از اسکنرهای بارکد نیز وجود دارد که در اینجا به همه انواع آن می پردازیم.

-اسکنر بارکد دستی

اسکنرهای بارکد دستی کافی است اسکنر را به سمت بارکد نشانه رفته و ماشه را بکشید. اکثر مدل ها، مانند موتورولا LS2208 دارای پایه ای برای عملکرد بدون دست هستند. اسکنرهای دستی نیز به صورت بی سیم استفاده می شوند. به این دلیل که از به هم ریختگی کابل و افزایش تحرک شما جلوگیری شود.

-اسکنر بارکد ارائه دهنده

اسکنرهای ارائه دهنده، مانند Zebra DS9208 ، طوری طراحی شده اند که روی یک صفحه پشتی قرار گرفته است. این اسکنرها برای اسکن بدون دست ساخته شده اند و برای خواندن نیازی به راه اندازی ندارند. شما می توانید این نوع اسکنرها را در فروشگاه های بزرگ پیدا کنید. زیرا اسکن سریع بسیاری از موارد آسان است. کافی است بارکد را جلوی اسکنر قرار دهید تا به طور خودکار خوانده شود.

-اسکنر بارکد کامپیوتر یا موبایل

اسکنرهای بارکد کامپیوتر یا موبایل بیش از آنچه که اسکنرهای اصلی انجام می دهند پیشرفته است. رایانه های تلفن همراه آزادی کامل را ارائه می دهند. زیرا رایانه و اسکنر در یک دستگاه واحد قرار دارند. در جایی که اسکنرهای دیگر باید به رایانه متصل شوند، رایانه های تلفن همراه مانند Honeywell CT60 می توانند آزادانه در حین ذخیره اطلاعات در حافظه داخلی خود حرکت کنند. همچنین می توانند از طریق شبکه های Wi-Fi و تلفن همراه ارتباط برقرار کنند.

-اسکنر بارکد شمارنده

اسکنرهای شمارنده مشابه اسکنرهای ارائه دهنده هستند. زیرا شما فقط بارکد را در مقابل خواننده قرار می دهید. با این حال، این اسکنرها به گونه ای ساخته شده اند که در بالای صفحه قرار گرفته اند. احتمالاً در مغازه های خواربار فروشی با این نوع اسکنرها برخورد کرده اید. بسیاری از این مدل ها دارای مقیاس های یکپارچه برای سرویس دهی کامل به خط POS هستند.

-اسکنر بارکد نصب شده

این اسکنرهای بارکد ثابت هستند و نسبت به سایر اسکنرها تخصصی تر است. زیرا به منظور ادغام با یک سیستم خودکار بزرگتر استفاده می شود. این اسکنرها برای نصب روی خط نوار نقاله یا کیوسک ساخته شده اند. اغلب، این اسکنرها همیشه روشن هستند یا توسط حسگرها یا کنترل کننده های خارجی فعال می شوند. اسکنرهای ثابت در طیف وسیعی از سرعتها مانند Microscan MS-9 ارائه می شوند تا حتی خطوط مونتاژ با سرعت بسیار بالا را بدون دخالت کاربر در خود جای دهند.

انتخاب اسکنر تصویربرداری یا لیزری

اسکنرهای بارکد لیزری معمولی ترین دستگاه های لیزری مادون قرمز هستند. هنگامی که لیزر را به صورت افقی روی بارکد قرار می دهید، نور منعکس می شود و اسکن انجام میشود. اسکنرهای تصویری در مقایسه با اسکنرهای لیزری سنتی پیشرفته تر هستند و بیشترین سازگاری را با اسکن ارائه می دهند. بر خلاف اسکنرهای لیزری، نیازی به دقت در اسکن بارکد ندارید.

اگر به اسکنری نیاز دارید که بسیار سریع و کارآمد بخواند، نوع تصویربردار بهترین انتخاب است. اسکنرهای تصویربردار همچنین می توانند بارکدها را از صفحه کامپیوتر یا تلفن همراه اسکن کنند.

نکات مهم خرید اسکنر بارکد

پنج نکته اصلی در انتخاب اسکنر بارکد

قبل از خرید اسکنر بارکد، رعایت این پنج نکته بسیار مهم است. زیرا دستگاه های اسکنر بارکد در شریط محیطی می توانند آسیب پذیر باشند. رعایت نکات مهم خرید اسکنر بارکد به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین از مشکلات آتی تا حدی جلوگیری میکنید.

محیط خود را در نظر بگیرید

دستگاه های اسکنر در شرایط محیطی می توانند آسیب پذیر باشند. بنابراین، کفپوش انبار شما یک نگرانی اصلی است. اسکنرهای بارکد می توانند متفاوت باشند و بعضی از آنها می توانند در شرایط سخت کار کنند. اگر دستگاه اسکنر شما روی سطح زمین بیفتد، درصورتی که کفپوش سخت دارید آسیب می بیند. پس به دنبال یک اسکنر دستی مقاوم باشید.

 

شرایط روشنایی مکان چگونه است؟

آیا در انباری با نور کم کار می کنید یا محیط شما پر از نور است؟ روشنایی کمتر در اسکنر بارکد شما برای محیط های کم نور مناسب است. اما اگر قصد دارید از دستگاه در زیر نور شدید آفتاب یا انبار روشن استفاده کنید، به سطح روشنایی بیشتری نیاز خواهید داشت.

شرایط نورپردازی در انبار شما هرچه باشد، در این شرایط از فروشنده خود نسخه نمایشی بخواهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که اسکنر می تواند بارکدها را به درستی در محیط شما بخواند.

نیازهای صفحه کلید کاربر چیست؟

اگر کارمندان در حال تایپ اعداد هستند، اسکنری را پیدا کنید که دارای محل کلید شماره ای باشد. اگر کاربر هنگام تایپ کردن روی دستگاه اغلب دستکش می پوشد، به یک دستگاه با کلیدهای بزرگتر نیاز دارید. هر چیز دیگری را که ممکن است بر اندازه یا مکان کلیدها برای کاربران دستگاه تأثیر بگذارد، در نظر بگیرید.

چه نوع بارکدهایی را اسکن خواهید کرد؟

در صورت اسکن بارکد، نوع کد و فاصله اسکن را در نظر بگیرید. تصویربرداری دو بعدی برای هر نوع اسکن بارکد مناسب است. موتورهای اسکن بارکد خطی فقط برای بارکدهای 1 بعدی مناسب هستند.

اگر نیاز به اسکن از راه دور دارید، به دنبال اسکنری با قابلیت Advanced Long Range یا Extended Range باشید. این اسکنرها می توانند با اسکن لیزری یا تصویربرداری بارکد دو بعدی از فاصله 45 تا 50 فوت فاصله داشته باشند.

 

با آرکاآنلاین بهترین اسکنر بارکد را خریداری کنید

با وجود همه گزینه های موجود برای اسکنر بارکد، مهم است که دستگاه مناسب برای نیازهای کسب و کار خود را بیابید. تعیین نحوه استفاده از اسکنر و ویژگی های مورد نیاز، فرآیند تصمیم گیری را آسان تر می کند.

فروشگاه آرکا آنلاین، از معتبرترین فروشگاه های کشور می باشد که بهترین قطعات و تجهیزات ماشین های اداری را به شما ارائه می دهد. 

با فروشگاه آرکا آنلاین همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha