معرفی انواع اسکنر

معرفی انواع اسکنر

 

 

 

اسکنر یکی از ماشین های اداری و لوازم جانبی کامپیوتر می باشد و امروزه نسبت به سال‌های گذشته بازار پررونق‌تری دارد. و به 
در بازار فعلی اسکنرها از نظر شکل و کاربرد به چند دسته تقسیم می شود. در ادامه ی این مقاله به بررسی انواع اسکنرها می بپردازیم.

 

 

جهت مشاهده اسکنر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

انواع اسکنر

 

  • اسکنر تخت

در معرفی انواع اسکنر این گروه در پرفروش ترین اسکنرهای بازار قرار دارند. و مناسب برای مصارف اداری و خانگی هم می باشند. کاغذ، کتاب و هرچیزی که قصد اسکن گرفتن دارید را روی این شیشه قرار می دهید. سپس نوری از زیر شیشه تابیده میشود و به شی مورد اسکن برخورد میکنند. این نور زمانی که منعکس میشود به وسیله نوار CCD دریافت می شود. این مدل اسکنر ها در نوع رنگی و تک رنگ وجود دارند. و تنها عیب این مدل این است که فضای زیادی را روی میز اشغال می کند.

 

  • اسکنر دستی

 

اسکنرهای دستی قابل حمل ، اسکنر های در سایز کوچک هستند. این اسکنر در سایز های مختلفی می باشد. که کوچکترین سایز آن به صورت مدادی است. و به راحتی هم در جیب قرار می گیرد. از این اسکنرها برای اسکن خط به خط نوشته های متن و کتاب ها استفاده می شود.

 

 

  • اسکنر خانگی

 

در معرفی انواع اسکنر این اسکنر در مقایسه با سایر اسکنرها از سرعت اسکن و کیفیت پایین تری برخوردار هستند. دلیل آن هم استفاده از قطعاتی است که برای ساخت آنها استفاده شده است. اسکنرهای تخت از جمله اسکنرهایی است که به عنوان اسکنر خانگی می توان نام برد.

 

  • اسکنر اداری 

 

در دفاتر اداری کوچک، سازمان دولتی، شرکت خصوصی یا کارخانه های صنعتی که حجم کاری متوسطی دارند استفاده می شود مانند دفتر مدیران ارشد و منشی های آنها، حسابداری، منابع انسانی و غیره. از هر یک از انواع اسکنر های نام برده شده در این مقاله می توان به عنوان اسکنر اداری استفاده نمود.

 

  • اسکنر سه بعدی 

 

اسکنرهای سه بعدی نوع خاصی از اسکنرها هستند که شامل اپتیک، سه پایه مستحکم، پنل کالیبراسیون و نرم افزار مخصوص می باشند. از این دستگاه در صنایع خودرو، پمپ و توربین، دندانسازی، مجسمه سازی، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع پوب، اسکن سه بعدی چهره و اجزای بدن استفاده می شود.

نظرات

حاصل جمع : Captcha