لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A

 

 

 

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A

 

مدل G512LV از سری لپ تاپ های REPUBLIC OF GAMERS شرکت ایسوس می باشد و در دسته بندی گیمینگ جزء لپ تاپ های بالا رده این شرکت محسوب می گردد. این لپ تاپ در حقیقت تکامل یافته و نسل بعدی شاسی G531 ایسوس محسوب می شود که در سال 2020 رونمایی گردیده و با سخت افزار حرفه ای و طراحی بروز رقیبی جدی برای دیگر لپ تاپ های گیمینگ بازار محسوب می شود.

 

جهت مشاهده تمامی محصولات ایسوس فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

خرید لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A

ایسوس در طراحی این دستگاه از جنس بدنه مشابه نسل قبلی بهره برده و با استفاده از صفحه کلید مکانیکی با نور پس زمینه Aura (هفت رنگ) حس لپ تاپ های گیمینگ بالا رده این کمپانی را به مشتریان منتقل می کند. با استفاده از فلز در قاب پشتی و طراحی بهینه در بخش بدنه ضخامت دستگاه 25.8mm می باشد که در کنار وزن مناسب، برای حمل و نقل و جا به جایی های روزمره گزینه متوسطی به شمار می رود و با توجه به سخت افزار قوی و گیمینگ بودن دستگاه کاملا توجیه پذیر است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

قاب پشتی لپ تاپ از جنس فلز برس خورده باکیفیت بالا می باشد که علاوه بر استحکام بسیار مناسب، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک بسیاری کرده است. قرار گرفتن لوگو ROG ایسوس در سمت راست به قاب پشتی دستگاه زیبایی دو چندان داده است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

به دلیل استفاده از جنس فلز در قاب پشتی زمانی که دستگاه به شارژر متصل می باشد اندکی حس الکتریسیته ساکن در این بخش احساس می شود که قابل اغماض است. مشکی بودن رنگ فلز نیز باعث می شود که اثر انگشت بر روی دستگاه باقی مانده و این نکته نیز از معدود ایرادات طراحی این دستگاه می باشد. طراحی قاب پشتی در عین سادگی جذاب می باشد.

همچنین بریدگی در پایین قاب پشتی قرار دارد که متقارن نیست و زیباتر شدن قاب دستگاه کمک شایانی کرده است قسمت زیرین لپ تاپ نیز از جنس پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته شده و چون خروجی های فن های دستگاه در بغل و پشت قاب آن طراحی شده زمانی که لپ تاپ را بر روی پای خود می گذارید گرمای دستگاه در بالای این قاب حس می شود.

ورودی های هوا در این قاب به زیبایی طراحی شده اند به نحوی که لوگوی ROG در میان آنها به چشم می خورد.


طراحی و قدرت پردازش لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ همیشه یک سروگردن بالاتر از دیگر لپ ‌تاپ ‌ها بوده است، لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A نیز همانند دیگر سری لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ شرکت ایسوس از قدرتمندترین و به‌روزترین قطعات به همراه سیستم نورپردازی RGB چشم‌نواز استفاده می‌کند.

 


طراحی و ساختار

قیمت لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A
ایسوس در طراحی این لپ ‌تاپ سبک “Electro-punk” را انتخاب کرده است. لوگو نقره‌ای بر روی یک صفحه آلومینیومی که قسمت به شکل براش خورده در نیمی از آن طرح زیبایی را به وجود آورده است که نظر هر کاربری را به خود جلب می ‌کند، در قسمت پایین درب و نمایشگر نیز شکافی بزرگ وجود دارد که شکل لپ ‌تاپ را نیز همچون دیگر ویژگی‌ های آن خاص کرده است.

زمانی که درب لپ ‌تاپ را باز می ‌کنید، صفحه زیرین لپ ‌تاپ با روشن شدن زیبایی این لپ ‌تاپ را دوچندان خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌ های طراحی ظاهری این دستگاه می ‌توان به دکمه‌ های یخی WASD اشاره کرد. اندازه این لپ ‌تاپ  360×275 میلیمتر، ضخامت آن 26 میلیمتر و وزن آن نیز 2.3 کیلوگرم است که جزو لپ ‌ تاپ ‌های نیمه ‌سنگین محسوب می‌ شود. این لپ ‌تاپ دارای پورت های بسیاری برای استفاده است.

در قسمت چپ لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A سه پورت USB نوع A و جک 3.5 صدا قرار دارند، در قسمت پشتی لپ‌ تاپ نیز جک آداپتور پاور، یک پورت خروجی HDMI و یک پورت USB نوع C قرار دارد که باعث می ‌شود سمت راست لپ ‌تاپ کاملاً عاری از پورت باشد. این لپ ‌تاپ از یک پردازنده ساخت اینتل، مدل Core i7 10750H با فرکانس پردازشی 2.60GHz در حالت پایه و 5.00GHz در حالت بوست، حافظه کش 12 مگابایت، 6 هسته فیزیکی و 12 هسته مجازی یک پردازنده بسیار قدرتمند است.

در سوی دیگر کارت گرافیک GeForce RTX 2060 GDDR6 با حافظه اختصاصی 6 گیگابایت نیز می ‌تواند بازی‌ های روز را با آخرین رزولوشن و کیفیت به ‌راحتی اجرا کند. در کنار این دو 1 ترابایت حافظه SSD نوع PCIe و 16 گیگابایت رم DDR4 با باس 3200MHz قرار گرفته‌اند تا سرعت اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارها افزایش یابد.

 

خرید کیس کامپیوتر مسترتک مدل VENTUS

 

نمایشگر


می ‌توان گفت که نمایشگر موجود در لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A فقط برای بازی طراحی شده است و این نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1920×1080 و نرخ به ‌روزرسانی 144Hz می ‌تواند تجربه عالی از بازی ‌های رایانه ‌ای را برای کاربر خود به ارمغان بیاورد، اما ترکیب رنگ، میزان درصد نمایش گیومت های sRGB بسیار مأیوس ‌کننده است که ما را با یک پنل بی ‌رنگ مواجه کرده است.

این نمایشگر به‌ هیچ‌ عنوان نمی ‌تواند طیف رنگی بالایی را نمایش دهد، در بازی Red Dead Redemption 2 تقریباً تمامی رنگ ‌ها مرده به نظر می ‌رسیدند حتی گل‌ های قرمز نیز به رنگ نارنجی کم ‌رنگ درآمده. 

 

کیبورد و تاچ پد

خرید آنلاین لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A
تایپ کردن با کیبورد لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A لذت ‌بخش است، کلیدها در زمان فشرده شدن حس نرمی عالی و صدای پایینی را تولید می ‌کنند. این کیبورد دارای سیستم نورپردازی RGB است که با نرم ‌افزار Aura Creator  می ‌توانید تنظیمات دلخواه را بر روی آن اجرا کنید.

مودهای مختلفی نیز برای انتخاب همچون Breathing، Rainbow یا Strobing برای انتخاب نحوه حرکت رنگ‌ ها در این نرم ‌افزار وجود دارند همچنین قابلیت یک‌سان‌ سازی RGB با موزیک پخش شده در لپ‌تاپ نیز در این نرم‌افزار قرار داده شده است.

 

 

عملکرد

فروش لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A
لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A با استفاده از یک پردازشگر مدرن Core i7 10750H و کارت گرافیک GeForce RTX 2060 می ‌تواند عملکردی عالی در بازی‌ها را داشته باشد. هرچند که فریم ریت بسیاری از بازی‌ ها در این لپ ‌تاپ بالابود اما پنل نه‌ چندان خوب استفاده شده در این لپ ‌تاپ لذت نگاه ‌کردن به صحنه‌ های زیبا را از کاربر دریغ می‌ کند.

این لپ ‌تاپ با استفاده از هارد SSD خود به ‌راحتی سرعت اجرای بازی ‌ها را افزایش داده است به طوری که لود کردن بازی Shadow of the Tomb Raider تنها 15 ثانیه طول کشید که نسبت به اجرای 43 ثانیه‌ای آن در هارد HDD باعث می ‌شود زمان کمتری را برای لود شدن بازی صرف کنید.

 

 

باتری


لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A همانند بیشتر لپ  ‌تاپ‌های گیمینگ با باتری ضعیف نسبت به مصرف قطعات دست ‌و پنجه نرم می ‌کند.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G512LV – A می ‌تواند جای لپ ‌تاپ قدیمی گیمینگ شمارا که حالا از پس اجرای بازی‌ های جدید برنمی‌آید را بگیرد، پردازنده قدرتمند، کارت گرافیک بروز، حافظه SSD همگی در این لپ‌ تاپ از قوی ‌ترین‌ های موجود در بازار هستند که مشکلی در اجرای بازی ‌های حاضر و آینده را تا چندین سال نخواهند داشت.

 

 

خدایا شکرت 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha