گوگل در ژاپن از کیبورد عجیب Gboard Bar رونمایی کرد؛ همه دکمه‌ها در یک ردیف

گوگل در ژاپن از کیبورد عجیب Gboard Bar رونمایی کرد؛ همه دکمه‌ها در یک ردیف

گوگل در ژاپن از کیبورد عجیب Gboard Bar رونمایی کرد؛ همه دکمه‌ها در یک ردیف 

 

گوگل ژاپن به تازگی از یک کیبورد فیزیکی با طرح جدید Gboard Bar رونمایی کرده است،  طراحی این کیبورد به صورتی است که تمام دکمه‌ها به صورت خطی و در یک ردیف پشت سرهم قرار گرفته‌اند و در ظاهر بسیار عجیب به نظر می رسد.

 

خرید کیبرد و ماوس با سیم لاجیتک مدل ام کی ۱۲۰

 

Google توضیحاتی در خصوص این کیبورد و مزایای استفاده از آن ارائه نموده است و اعلام کرده که کیبورد جدید با نام Gboard Bar به کاربران این امکان را می‌دهد تا کلیدهایی که به دنبال آن هستند را سریع‌تر بیایند. این شرکت درباره ایده های پیدایش این طرح نیز توضیحاتی مطرح کرده است.

در این سال‌ها تمرکز اصلی بر روی کلید و صفحه کلیدهای معمولی بوده و نوآوری زیادی در بخش طراحی این محصول انجام نشده است. درباره نام این کیبورد گفته شده کلمه صفحه در ژاپنی به (kii-bou-do) ترجمه می‌شود و Kii در ژاپنی به معنی کلید است. در همین رابطه گوگل ژاپن تصمیم گرفته بر قسمت Bou کلمه ژاپنی تمرکز کند که به تنهایی به معنای Bar می باشد.

 

کیبورد گوگل Gboard Bar

با استفاده از این الهامات گوگل موفق به ارائه این طرح جدید شده که با قراردادن تمام کلیدها روی یک صفحه کلید خطی و در یک ردیف، ادعا می‌کند که پیداکردن دکمه‌های کیبورد در مقایسه با طرح‌های سنتی بهبود یافته است. گوگل ژاپن همچنین اذعان کرده که کیبورد جدید نیاز به نگاه کردن در همه جهات را که در صفحه کلیدهای سنتی وجود دارد کاهش می‌دهد.

با این حال تفسیر این کمپانی در این زمینه شاید مقداری مبهم باشد به دلیل اینکه با یادگیری و روان شدن تایپ کردن با کیبوردهای سنتی، نیاز به نگاه کردن به آن کاهش می‌یابد.

 

خرید حافظه اس اس دی M.۲ لکسار مدل NM۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

طول زیاد و عجیب 1.65 متری این کیبورد به نوعی از یکپارچگی و شاید راحتی کار با کیبورد کم می‌کند و استفاده از آن را در بسیاری از کاربری‌های رایج دشوار خواهد نمود. واحد گوگل در ژاپن همچنین در خصوص مزایای سلامتی و ارگونومی این کیبورد نیز صحبت‌هایی را مطرح کرده است.

کاربران می‌توانند از کیبورد گوگل Gboard Bar در سفر به عنوان یک عصای کوهنوردی یا خط کش برای اندازه گیری اشیاء استفاده کنند، تمیز کردن آن نیز آسان است. در حال حاضر، گوگل برنامه‌هایی برای طرح استاندارد این کیبورد دارد، در نهایت به دنبال توسعه نسخه‌ای با ایموجی و همچنین یک مدل گیمینگ با بهره‌مندی از LED هستند.

با این حال گوگل برنامه‌ای برای تولید انبوه این کیبورد 1.65 متری ندارد اما در گیت‌هاب اطلاعات لازم برای ساخت آن را آپلود نموده است.

 

خرید سی پی یو اینتل مدل سلرون جی ۳۹۳۰ با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز

 

معرفی برند گوگل

گوگل (Google) یک شرکت آمریکایی فعال در حوزهٔ فناوری اطلاعات، شامل جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار می باشد. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشتند و با نام مردان گوگل شناخته می‌شدند تاسیس شد.

گوگل ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی در ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۱۹ اوت ۲۰۰۴ انجام گردید. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت طی یک توافق به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ قرار است در کنار هم کار کنند. هدف گوگل از ابتدا، سازماندهی کردن اطلاعات جهان و دسترس‌پذیر کردن آن‌ها برای عموم بود.

در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونیش در مانتین ویو، کالیفرنیا انتقال یافت. در سال ۲۰۱۵، گوگل قسمت‌های مختلف شرکت خوشه‌ای خود بنام آلفابت را سازماندهی کرد. گوگل اکنون بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌ی آلفابت است.

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگولکه به معنی یک عدد یک و صد صفر جلوی آن است، که گونه‌ای شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا خدمات، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان بوده و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد. نتیجه رشد سریع گوگل از ابتدای ثبت شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود.

این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند خدمت ایمیل جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی گوگل+ را به کاربران خود ارائه داده است. محصولات گوگل به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرده و با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری گوگل تاک بر توانایی خود افزوده است. گوگل سازنده پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان، اندروید و سیستم‌عامل گوگل کروم نیز هست.

الکسا اینترنت وبگاه گوگل در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدترین وبگاه اینترنت قرار داده‌است، همچنین وبگاه‌های گوگل در کشورهای دیگر مانند هند google.co.in که در رتبه چهاردهم قرار دارد، به عنوان پربازدیدترین وبگاه در هند یا google.co.uk به عنوان پربازدیدترین وبگاه در بریتانیا و خیلی وبگاه‌های دیگر آن پربازدیدترین در کشور خود می باشند و در فهرست برترین صد وبگاه جهان قرار دارند.

یوتیوب یا بلاگر و اورکات نیز در این فهرست قرار گرفته اند. گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش جهان شناخته شده‌است. شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسورگردیده است.

آرکا انلاین : رتبه یک خرید اینترنتی لوازم جانبی لپ تاپ

آرکا آنلاین  طی این سالها، اعتبار زیادی نزد مشتریان خود کسب کرده است. طبق نظرسنجی، ۹۷.۲ درصد از مشتریان آرکا آنلاین از خدمات این سامانه راضی بوده‌اند و استفاده از آن را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد داده‌اند. سرعت سادگی خرید اینترنتی لوازم جانبی، اعتبار و خوشنامی، پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته، رتبه یک فروش اینترنتی لوازم اداری را از آنِ آرکا آنلاین کرده است.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha