لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپتاپ با پردازنده i5

لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپتاپ با پردازنده i5

 

 

 

 

بررسی لپ تاپ Microsoft Surface و معرفی لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپ تاپ با پردازنده i5 


کمپانی آمریکایی مایکروسافت یکی از برترین کمپانی ‌های نرم ‌افزاری در دنیا است که چند سالی می ‌شود با معرفی محصولات قدرتمند و جذاب سری سرفیس به صورت جدی وارد دنیای سخت ‌افزار شده است. این شرکت پیشتر تلاش ‌هایی در این زمینه داشته است و با خرید بخش گوشی ‌های موبایل نوکیا، چند سالی در حوزه سخت افزارها فعال بود که هیچ‌ وقت نتوانست موفقیت فعلی را کسب کند.

 

جهت مشاهده تمامی محصولات مایکروسافت کلیک نمایید 

 

خرید لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپتاپ با پردازنده i5
لپ تاپ Microsoft Surface اولین تلاش جدی و رسمی این کمپانی آمریکایی در دنیا نوت ‌بوک ‌ها است که از پردازنده نسل هفتم اینتل موسوم به کبی لیک (kaby Lake)، اسپیکرهای استریو، 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD بهره می ‌برد و خیال شما را از داشتن یک نوت بوک پرقدرت راحت می‌ کند.
قیمت لپ تاپ Microsoft Surface نسبت به قیمت لپ تاپ های مشابه بالاتر است، اما با خرید لپ تاپ Microsoft Surface می ‌دانید که محصولی زیبا، حرفه ‌ای و بسیار پرقدرت دارید و با خیال راحت می ‌توانید سال‌ ها از اولترابوک جذاب خود استفاده کنید.

 

خرید هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری Red

 


 طراحی لپ تاپ Microsoft Surface


سرفیس لپ تاپ به عنوان اولین لپ تاپ مایکروسافت یک اولترابوک زیبا و دیدنی است که همان لحظه اول کیفیت ساخت بالا، طراحی یک دست و وزن سبک آن نظر هر خریداری را جلب می ‌کند.
این لپ تاپ بدنه ‌ای یکپارچه و یکدست دارد، اما طراحی زیبا و مدرن آن باعث شده تا محصولی زیبا داشته باشید. مایکروسافت به جای اینکه محصول خود را کاملا فلزی بسازد، در قسمت پایینی بدنه از پارچه آلکانترا استفاده کرده است که نه‌ تنها باعث زیباتر شدن نوت بوک این برند شده، بلکه کیفیت آن بالاتر رفته است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت مایکروسافت کلیک نمایید 


طراحی در این لپ تاپ خلاقانه و جذاب است. روی در دستگاه که دارای طراحی یکپارچه و برس ‌خورده است، شاهد یک لوگوی براق پنجره ‌ای شکل هستیم که در واقع همان نشانه ویندوز است. 
با باز کردن در این لپ ‌تاپ، زیبایی ‌های آن بیش از پیش به چشم می ‌آید. در قسمت پایه این اولترابوک از پارچه طرح ‌دار و باکیفیت آلکانترا استفاده که زیبایی ‌های دستگاه را دو چندان کرده است.
در قسمت صفحه کلید طراحی ساده مایکروسافت ادامه دارد و کیفیت خوبی را شاهد هستیم. این محصول از کیبورد عددی بی ‌بهره است. مسئله قابل توجه بهره ‌گیری از همان زبان طراحی Signature هستیم که به تایپ کاورهای تبلت ‌های سرفیس پرو شباهت زیادی دارد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 
خروجی ‌ها


لپ تاپ Microsoft Surface با توجه به نوع کاربری خود پورت ‌های زیادی ندارد اما کار شما راه می ‌اندازد. در سمت چپ لپ ‌تاپ Microsoft Surface یک پورت USB 3.0، یک پورت miniDisplay و یک جک صوتی 3.5 میلی ‌متری صوتی قرار گرفته است.
ولی در سمت راست دستگاه شاهد پورت اختصاصی Surface Connect هستیم که برای شارژ و اتصال دانگل ‌های مایکروسافت در نظر گرفته شده است.


 صفحه کلید و تاچ پد


لپ‌تاپ مایکروسافت سرفیس از یک صفحه کلید باکیفیت و زیبا بهره می ‌برد. در قسمت طراحی ردموندی ‌ها از یک کیبورد حرفه ‌ای با نور پس زمینه بهره گرفته ‌اند. کلیدها فاصله و کیفیت خوبی دارند و کمترین فشار دستورات شما را اجرا می ‌کنند.
تاچ ‌پد این لپ ‌تاپ همسطح با بدنه در نظر گرفته نشده است اما عملکرد بسیار خوبی دارد و از طراحی یکپارچه و فضای کاری بزرگ بهره می ‌برد. این تاچ ‌پد از ژست‌ های لمسی پشتیبانی می ‌کند و دستورات شما خیلی سریع انجام می‌ شوند. کیفیت ساخت تاچ ‌پد عالی است و می ‌توانید از کلیدهای آن به جای ماوس استفاده کنید.


 نمایشگر

قیمت لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپتاپ با پردازنده i5
این صفحه نمایشگر که توسط پاناسونیک ساخته شده در نمایش جزئیات بسیار خوب است و از آنجایی که می ‌خواهید با این دستگاه کارهای سنگین انجام دهید، می‌ توانید روی کیفیت نمایشگر آن حساب کنید. کمی نسبت صفحه شما را در تماشای محتوای مالتی مدیا اذیت می ‌کند.
نمایشگر غیرلمسی لپ‌ تاپ مایکروسافت سرفیس رنگ ‌ها را به خوبی نمایش می ‌دهد، زاویه دید خوبی دارد، میزان روشنایی آن زیاد است و کنتراست آن در سطح بسیار خوبی است. موقع کار کردن با نمایشگر این لپ تاپ دچار مشکل خاصی نمی ‌شوید و از بازی کردن در آن لذت می ‌برید.  


اسپیکر


طراحان مایکروسافت اسپیکرهای سرفیس لپ تاپ را زیر کیبورد در نظر گرفته است. این اسپیکرهای 2 واتی موسوم به Omnisonic، عملکرد خوب و فراگیری دارند و صدای رسا و شفاف خروجی کاملا کاربران را راضی می‌ کند. با بلند شدن صدا، هیچ‌ گونه نویزی به گوش نمی ‌رسد و به راحتی می ‌توانید با نوت ‌بوک خود به تماشای فیلم بپردازید یا موسیقی دلخواه ‌تان را گوش کنید. 


وب کم


اولترابوک مایکروسافت مثل خیلی از نوت‌ بوک‌ های دیگر از یک وب‌کم HD استفاده می کند که می ‌توانید برای برقراری تماس تصویری یا دیگر کارهای خود از آن استفاده کنید. وب ‌کم این لپ‌ تاپ و سایر نمونه‌ های مشابه صرفا برای برطرف کردن نیازهای اولیه‌ی کاربران تعبیه می ‌شوند و خیلی نباید روی کیفیت آن ها حساب باز کنید. دوربین سرفیس لپ تاپ از ویژگی امنیتی Windows Hello پشتیبانی می ‌کند.

 

خرید مادربرد ایسوس مدل تی یو اف بی ۳۶۰

 


بازده و عملکرد


ردموندی ‌ها قلب تپنده ‌ی سرفیس لپ‌ تاپ را از بین پردازنده ‌‌های نسل هفتم اینتل موسوم به کیبی ‌لیک انتخاب کرده ‌اند. در حال حاضر مدل ‌های در دسترس از سرفیس لپ‌ تاپ، نمونه ‌هایی با پردازنده‌ ی Core i5  یا  Core i7، حافظه‌ ی رم از ۴ تا ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ ی ذخیره‌ سازی از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت را در بر می‌ گیرند؛ مایکروسافت به ‌جای استفاده از پردازنده‌ ی آشنای Core i7 7600U که در بسیاری از اولترابوک ‌های دیگر به‌کار گرفته شده است، مدل نامتعارف Core i7 7660U با واحد پردازش گرافیک قدرتمند‌تر را برای سرفیس لپ‌ تاپ برگزیده است.


معماری پردازنده در تراش ه‌های کبی‌ لیک مشابه اسکای ‌لیک است؛ ولی بهبود‌های اعمال ‌شده در فرایند ساخت ۱۴ نانومتری این تراشه که اینتل آن را nm+ 14 می‌ نامد، امکان افزایش فرکانس و مصرف انرژی پایین‌ تر را فراهم آورده است. تراشه ‌های کبی‌ لیک با وجود بهره‌ گیری از معماری یکسان با اسکای ‌لیک، بهبودهایی را تجربه کرده ‌اند.
هیچ‌ کدام از مدل ‌های در دسترس از پردازنده ‌ی گرافیکی مجزا بهره نمی ‌برند تا به این ترتیب از هم ‌پوشانی با محصولات سری سرفیس بوک ممانعت شود؛ ولی واحد پردازش گرافیکی Iris Plus Graphics 640 موجود در مدل مجهز به پردازنده‌ ی Core i7 7660U نسبت به نمونه ‌ی HD Graphics 620 موجود در مدل Core i5  عملکرد به مراتب بهتری دارد.


طراحی سرفیس لپ ‌تاپ به صورتی انجام شده که در آن دریچه ‌ی ورود هوا با دریچه‌ ی خروجی مشترک است؛ این موضوع باعث می ‌شود تا موقعی که لپ‌ تاپ را روی پای خود می ‌گذارید، جریان هوا مسدود نشود و زیبایی دستگاه تحت تاثیر دریچه ‌های متعدد قرار نگیرد؛ چون دریچه‌ ی هوا پشت لولا پنهان شده است.
مایکروسافت اسلایدری برای تغییر حالت مصرف انرژی سرفیس لپ‌ تاپ در نظر گرفته است. برای دسترسی به این اسلایدر باید روی آیکون باتری در تسک ‌بار کلیک کنید. اسلایدر Power Mode، حالت‌ های «بهترین عمر باتری»، «عملکرد بهتر» و «بهترین عملکرد» را در برمی‌ گیرد و به‌ صورت پیش‌فرض روی حالت بهترین طول ‌عمر باتری تنظیم شده است.

 

بازده و عملکرد حافظه ‌ی ذخیره‌ سازی


مایکروسافت برای نسخه ‌ی پایه ‌ی سرفیس لپ ‌تاپ حافظه ‌ی ذخیره‌ سازی ۱۲۸ گیگابایتی توشیبا با مدل THNSN0128GTYA M.2 1620 و فُرم‌ فکتور M.2 را انتخاب کرده است. سرعت خواندن و نوشتن سرفیس لپ‌ تاپ حتی از نمونه‌ ی ۱۲۸ گیگابایتی ساخت سامسونگ به‌کار رفته در سرفیس پرو ۴ پایین تر است.
بسیاری از اولترابوک‌ های امروزی، به‌خصوص نمونه ‌هایی که از حافظه ‌‌هایی با پشتیبانی از رابط NVMe به‌راحتی می ‌توانند سرفیس لپ‌ تاپ را در این زمینه شکست دهند. مایکروسافت برای نسخه‌ ی ۵۱۲ گیگابایتی و Core i7 سرفیس‌ لپ ‌تاپ حافظه ‌ی ذخیره ‌سازی ساخت سامسونگ با مدل KUS040202M را در نظر گرفته است که به سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالای ۱۲۰۰ و ۹۶۰ مگابایت بر ثانیه دست می ‌یابد، ولی متاسفانه این مسئله در خصوص نسخه ‌ی پایه‌ ی سرفیس لپ ‌تاپ صادق نیست.


نقاط قوت:


•    کیفیت ساخت بالا
•    بدنه زیبا و باکیفیت
•    سخت افزار قابل قبول
•    بهره‌گیری از نمایشگر با کیفیت
•    کیفیت بالای اسپیکرهای استریو
•    حافظه پرسرعت SSD


نقاط ضعف:


•    قیمت نسبتا بالا
•    نداشتن پردازنده گرافیکی مجزا

 

خرید هدست باسیم گیمینگ لاجیتک مدل جی ۴۳۲

 

 

لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپتاپ با پردازنده  i5 و صفحه نمایش لمسی 


مشخصات فیزیکی

مشخصات لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس لپتاپ با پردازنده i5
ابعاد:                                             ۱۴.۴۸ × ۲۲۳.۲۷ × ۳۰۸.۱ میلی متر
وزن:                                                                ۱.۲۵ کیلوگرم
نوع دستگاه:                                                   نوت بوک (لپ تاپ)
اندازه صفحه نمایش 13.5                                       : اینچ
نوع صفحه نمایش                      IPS LCD                                        :
رزولوشن صفحه نمایش                             : ۲۲۵۶ × ۱۵۰۴
صفحه نمایش مات:                                          ندارد
صفحه نمایش لمسی:                                              دارد
توضیحات صفحه نمایش         : صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و قابلیت ده لمس همزمان
سازنده پردازنده                     INTEL                                              :
سری پردازنده     Core i5                                                : 
مدل پردازنده        :                                         i5-7200U
فرکانس پردازنده                                         : ۲.۵ گیگا هرتز
فرکانس پردازنده در حالت توربو:                          ۳.۱ گیگاهرتز
حافظه کش پردازنده                                        :۳ مگابایت
حافظه رم                                                   : ۸ گیگابایت
نوع حافظه رم          DDR3                                               :
ظرفیت حافظه داخلی:                                    ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی:                                                       SSD
مشخصات حافظه داخلی:                                 حافظه خشک
سازنده کارت گرافیک             Intel                                    :
مدل کارت گرافیک                  HD Graphics 620                          :
درایو نوری:                                                   ندارد
درگاه                                     :USB3.0 یک درگاه
درگاه                                            :VGA ندارد
درگاه                                        : HDMI ندارد
درگاه                               :mini Display دارد
پورت شبکه:                                               ندارد
اتصال Wi-Fi :                                    802.11ac
اتصال                            : Bluetooth بلوتوث داخلی
کارت خوان:                                               دارد
جک ۳.۵ میلی متری:                              COMBO audio jack
حسگر اثر انگشت:                                           ندارد
وب کم:                                               P 720         HD
اسپیکر:              بلندگوهای Omnisonic با فناوری  Dolby® Audio™ Premium
کارکرد باتری:                                            ۱۴ ساعت
سیستم عامل             Microsoft Windows 10                           :
کیبورد با نور پس زمینه:                                ندارد
مشخصات تاچ پد:                     پشتیبانی از فرمان‌ های چند لمسی
سایر امکانات:
•    مجهز به محافظ صفحه Corning® Gorilla® Glass 3 
•    امکان کار کردن با قلم Surface Pen
•    مجهز به حسگر روشنایی (Light Sensor) 
•    دارای دوربین Windows Hello برای ورود به محیط ویندوز بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور


مزایا


•    پردازنده نسل هفتم اینتل
•    مجموعه سخت ‌افزاری خوب
•    کیفیت بالای کیبورد و تاچ ‌پد
•    وضوح و شفافیت خیره‌ کننده صفحه‌ نمایش
•    بدنه خوش ‌ساخت از فلز منیزیوم با ظاهر زیبا و چشم ‌نواز


معایب


•    قیمت بالا

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha