لپ تاپ دل اینسپایرون ۳۵۴۲

لپ تاپ دل اینسپایرون ۳۵۴۲

 

 

 

 

آشنایی با لپ تاپ های دل و بررسی لپ تاپ اینسپایرون ۳۵۴۲


لپ تاپ  DELL


Dell یک شرکت فناوری آمریکایی است که در Round Rock در تگزاس مستقر است. این شرکت توسط مایکل دل در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. در حال حاضر یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های فناوری در زمینه ‌های تولید دسکتاپ، لپ‌ تاپ و سخت ‌افزار به شمار می ‌آید.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت دل کلیک نمایید 


اولین سری لپ تاپ های شرکت دل در سال ۱۹۸۹ ساخته و روانه بازار شد. این مدل که به ۳۱۶LT معروف بود دارای صفحه نمایش سیاه و سفید بود. در سال ۱۹۹۱، شرکت دل اولین لپ تاپ های رنگی خود را معرفی کرد. قیمت آن تقریبا ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار بود.

خرید لپ تاپ دل اینسپایرون ۳۵۴۲

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

از آن به بعد، شرکت دل به طور مداوم به بهبود عملکرد لپ تاپ دل dell و افزایش قابلیت اطمینان آن ها پرداخت. شرکت دل در سال ۲۰۰۶، تولید لپ تاپ دل dell ها و رایانه های مبتنی بر پردازنده های AMD را شروع کرد. در حال حاضر شرکت دل با تولید لپ تاپ و عرضه لپ تاپ های استوک و لپ تاپ های دست دوم، کامپیوترهای خانگی، سرورها، نرم افزارها و تجهیزات جانبی. 

 

جهت مشاهده تمامی لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 


یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات کامپیوتری در سراسر جهان است. که با اجرای شعار اولیه خود یعنی همان فروش مستقیم و کشف نیازهای مصرف کنندگان سعی در رقابت با دیگر فعالان این حوزه صنعتی در دنیا دارد.

 

خرید حافظه SSD اینترنال سامسونگ


اجزای لپ تاپ دل


شرکت Dell محصولات و مدل ‌های بسیار متعدد لپ‌ تاپ را عرضه می ‌کند، از پردازنده‌ های متفاوتی، مثل Intel و AMD بهره می ‌برد. این شرکت تمایل دارد که در محصولات اقتصادی و میان ‌رده‌ی خود، از پردازنده‌ های ۲ هسته‌ ای و در مدل ‌های بالارده، از پردازنده ‌ی ۴ هسته ‌ای و ۸ هسته ای استفاده کند.
در مدل ‌های پرچم ‌دار و گیمینگ، شرکت دل از پردازنده ‌های گرافیکی NVIDIA و AMD Radeon استفاده می ‌کند که هر دو برند، اثبات ‌شده هستند.
اندازه ‌ی صفحه ‌نمایش آن‌ ها از ۱۱ تا ۱۷ اینچ را پوشش می ‌دهد. بسیاری از صفحه ‌نمایش‌ های کوچکتر full HD نیستند، ولی برخی از صفحه ‌نمایش‌ های بزرگتر فول اچ ‌دی هستند. صفحه ‌نمایش‌ بزرگتر لپ‌ تاپ‌ های شرکت Dell، وضوح خوبی دارند و کیفیت تصاویر، واضح و روشن است.
به نظر می ‌رسد که شرکت Dell تمایل دارد باتری‌ های سه سلولی را در دستگاه‌ های خود به کار ببرد که ممکن است به اندازه ‌ی باتری‌ های دیگر نتواند شارژ نگه دارد.


طراحی لپ تاپ دل


شرکت Dell قبل از آنکه روی ظاهر تمرکز داشته باشد، روی عملکرد تمرکز دارد؛ چون لپ ‌تاپ ‌هایشان ظاهری پایه ‌ای و ساده دارند. این لپ ‌تاپ ‌ها را در طیف وسیعی از رنگ ‌ها عرضه می‌ کنند که دیگر شرکت ‌ها مثل hp این کار را نمی‌ کنند.
لپ‌ تاپ ‌های گیمینگ سری Alienware که توسط شرکت دل ساخته شده‌ اند، از نظر طراحی، با بازنگری هوشمندانه ‌ای ارائه می ‌شوند. آن‌ ها ظاهری منحصر به ‌فرد و زیبایی چشم ‌نوازی دارند که توجه گیمرها را به خود جلب می‌ کنند.

قیمت لپ تاپ دل اینسپایرون ۳۵۴۲
در طول این سال ‌ها، شرکت Dell از طرف کارشناسان، نقدهای خوبی دریافت کرده‌ اند و امروزه به همین روال ادامه می‌ دهند. پی‌ سی مگ  (PCMAg)، مدل  Dell XPS 13 9370 را به عنوان بهترین لپ ‌تاپ قابل حمل و همه‌کاره در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد. آن ‌ها به خصوص روی طراحی جمع‌ و جور، کیفیت ساخت و عملکرد قوی آن تاکید کردند.
رای ‌دهندگان از طراحی، صفحه ‌نمایش روشن و کیبورد خوش ‌دست آن تحت تاثیر قرار گرفته بودند. این لپ ‌تاپ گیمینگ را به خاطر گرافیک، عملکرد و طول عمر باتری بالا تمجید کردند.
شرکت Dell تعداد خیلی زیادی جایزه برنده شده است و این جوایز صرفا به خاطر محصولاتی که می‌ سازد نیست. این شرکت به رعایت موارد زیست ‌محیطی و بهبود محل کار متعهد است.


بعضی از جوایز دریافت شده توسط شرکت:Dell 


جایزه‌ ی نوآورانه‌ ی CES برای پکیج برنامه‌ های آن
جایزه ‌ی Ethisphere به پاس یکی از اخلاقی ‌ترین کمپانی‌ های جهان
جایزه‌ ی CSR Impact برای اشتغال ‌زایی و فرصت دادن به جوانان در هند
در سال ۲۰۱۸، کمپین حقوق بشر، Dell  را بهترین مکان برای کار کردن معرفی کرد.


لپ تاپ اینسپایرون ۳۵۴۲ با پردازنده i3:

فروش لپ تاپ دل اینسپایرون ۳۵۴۲


این لپ ‌تاپ‌ ها از پردازنده ‌های نسل چهارم اینتل با نام تجاری «هزول» به ‌همراه حافظه‌ ی رم از نوع DDR3 و نسل هشت ‌ام پردازشگرهای گرافیکی «انویدیا» بهره ‌مند هستند. رقبای این دستگاه را می ‌توان
 Lenovo IdeaPad Z5070، Acer Aspire E1-572G یا ASUS X555 ‌معرفی کرد. طراحی و ساخت بدنه‌ ی Inspiron 3542 تماما از پلاستیک ساخته شده است. تقریبا بیشتر قطعات خارجی از پلاستیک مات ساخته شده ‌اند و تنها لبه ‌های سمت چپ، راست و گوشه‌ ها هستند که پلاستیک براق دارند.

محافظ بیرونی هم از یک روکش پلاستیکی طرح ‌دار ساخته شده است. نکته مثبت در طراحی بدنه‌ ی دستگاه، دریچه ‌ی پشتی است که به کاربر اجازه ‌ی دسترسی آسان ‌تر به قطعاتی مانند هارد دیسک و حافظه رم دستگاه را می‌ دهد. باتری دستگاه هم قابل تعویض است.

در طراحی کلی دستگاه ایراد خاصی مشاهده نمی ‌شود و کیفیت ساخت بدنه هم کاملا رضایت ‌بخش است. در مواردی مانند فضای بین کلیدهای کیبورد و کناره ‌های آن افت کیفیت مشاهده می ‌شود که در این بازه ‌ی قیمتی عادی به‌ نظر می ‌رسد. موقع آزمون پیچش دستگاه، بدنه مقاومت بالایی نشان داد. لولاهای دستگاه هم صفحه‌ ی ‌نمایش را ثابت و مستحکم در جای خود نگه داشته ‌اند؛ ولی در تکان ‌های شدید احتمال تغییر زاویه ‌ی صفحه‌ ی ‌نمایش وجود دارد.

با وجود استحکام بالای لولاها، کاربر به راحتی می ‌تواند با یک دست لپ ‌تاپ را باز کند. وزن دستگاه 2.16 کیلوگرم بوده و ضخامت آن هم به 25.6 میلی ‌متر می ‌رسد.
صفحه ‌‌نمایش و بلندگو های لپ ‌تاپ Inspiron 3542 شرکت دل، دارای صفحه ‌‌نمایشی  15.6اینچی با روکش براق است. در ساخت این صفحه ‌‌ی نمایش از پنل TN استفاده شده است که در این بازه‌ ی قیمتی توقعی غیر از این نباید داشت. کیفیت تصویر صفحه‌ی ‌نمایش این لپ‌ تاپ هم 768×1366 پیکسل بوده که معادل کیفیت HD است.

روشنایی صفحه ‌ی ‌نمایش به 211 NIT می‌ رسد که می‌ تواند در محیط بیرون یا زیر تابش مستقیم نور خورشید، کمی دردسرساز شود. به ‌خاطر استفاده از پنل TN، میزان دید کم است و در زوایای عمودی، میزان آن کم‌ تر هم می ‌شود. در عوض زاویه ‌های افقی ثبات بیشتری دارند و تغییر رنگ و نور در آن‌ ها کمتر است.

بلندگوهای استریوی این دستگاه در زیر لبه ‌ی جلویی قرار دارند. بلندی صدای این بلندگوها کاملا رضایت‌ بخش است، ولی کمبود صدای بیس احساس می ‌شود و کیفیت صدا هم کاملا عادی است. روی لبه ‌ی بالایی قاب صفحه ‌ی ‌نمایش وب‌ کمی با کیفیت ضبط  720p وجود دارد که تصاویری کاملا معمولی ثبت می ‌کند. پورت ‌ها و اتصالات از لحاظ تنوع پورت‌ های ارتباطی، لپ ‌تاپ Inspiron 3542 شرکت دل با دستگاه‌ های هم‌ رده‌ اش تفاوت زیادی ندارد.

روی لبه ‌ی سمت راست این دستگاه درایو نوری وجود دارد و در پایین همین لبه، یک پورت USB 2.0 در کنار کارت ‌خوان قرار گرفته است. روی لبه ‌ی جلویی و پشتی دستگاه هیچ‌ گونه اتصالی وجود ندارد. روی لبه سمت چپ هم شیار قفل ضد ‌سرقت Kensington در کنار ورودی کابل شارژر قرار دارد. پورت HDMI هم در کنار پورت شبکه ‌ی گیگابیتی Ethernet قرار گرفته است. در انتها هم یک پورت USB 2.0 در کنار تک پورت USB 3.0 وجود دارد که در کنار جک 3.5 میلی ‌متری صدا، پورت‌ های این دستگاه را تکمیل می ‌کند.

از پورت خروجی تصویر VGA در این دستگاه خبری نیست. اتصالات بی‌ سیم این لپ‌ تاپ توسط بلوتوث نسل چهارم و شبکه ‌ی Wi-Fi با استاندارد 802.11b/g/n امکان‌ پذیر می‌ شود. کیبورد و تاچ‌ پد لپ ‌تاپ Inspiron 3542 دارای یک کیبورد جزیره ‌ای است که در آن از نور پس‌ زمینه خبری نیست. تمامی حروف روی کلیدهای کیبورد به رنگ سفید هستند که کمی کوچک چاپ شده ‌اند.

کیفیت ساخت کلیدها متوسط است و تماما از پلاستیک ساخته شده‌ اند. مثل خیلی از لپ‌ تاپ ‌های اقتصادی دیگر، تمامی قاب دور کیبورد و محل استراحت دست ‌ها از جنس پلاستیک مات بوده و تا حدودی مقاوم در برابر جذب چربی و اثر انگشت است. فاصله ‌ی بین کلیدها هم مناسب است. اندازه‌ ی کلیدها مناسب بوده و تنها کلید Enter کمی کوچک طراحی شده است. سطح تاچ ‌پد دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده که از حساسیت بالایی برخوردار است و انگشتان دست به‌ راحتی روی آن سر می ‌خورند. این تاچ ‌پد قادر به تشخیص و پاسخ‌ گویی به فرمان ‌های چند لمسی است.

 

خرید حافظه SSD اینترنال ای دیتا 

 

ابعاد تاچ‌ پد 6 × 10.5 سانتی‌ متر است که ‌با توجه به فضای خالی استراحت دست ‌ها، می‌ توانست بزرگتر طراحی‌ شود. کلیدهای تاچ ‌پد هم درون بدنه ‌ی آن پنهان شده ‌اند و با یک خط عمودی از هم قابل تشخیص هستند. کیفیت ساخت کلیدهای تاچ ‌پد رضایت ‌بخش است. سخت ‌افزار و باتری لپ ‌تاپ‌ های Inspiron 3542 جزو دستگاه ‌های اقتصادی محسوب می‌ شوند و نباید توقع پردازش بالا از آن ‌ها داشت.

کانفیگ‌ های مختلفی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است، ولی تمامی آن ‌ها از یک خانواده هستند. تمامی این دستگاه‌ ها از پردازنده‌ های مرکزی اینتل استفاده می ‌کنند. پردازشگر گرافیکی لپ‌ تاپ‌ های Inspiron 3542 از نسل هشت ‌ام پردازشگرهای گرافیکی شرکت انویدیا هستند که با حافظه ‌های اختصاصی 1 یا 2 گیگابایتی می‌ توانند تا حدودی از پس اجرای بازی ‌هایی با گرافیک سبک برآیند.

حافظه‌ ی رم این دستگاه ‌ها هم از نوع DDR3 است. حافظه ‌ی داخلی لپ ‌تاپ ‌های  Inspiron 3542 هم دو مدل هارد دیسک‌ پانصد گیگابایتی و یک ترابایتی را شامل می ‌شود. کانفیگ ‌های این دستگاه که دارای پردازنده ‌های مرکزی خانواده Celeron هستند، بیشتر برای استفاده ‌های روزمره مانند وب ‌گردی (مرور اینترنت)، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی کاربرد دارند.

کانفیگ ‌های خانواده ‌ی Core i3  و Core i5 این دستگاه ‌ها برای اجرای بازی، تدوین عکس و حتی فیلم هم می ‌توانند مناسب باشند. باتری لیتیوم‌ یونی این دستگاه دارای ظرفیتی معادل 40 وات ‌ساعت بوده و قابل جدا شدن است. این باتری می ‌تواند با استفاده از شبکه بی‌ سیم Wi-Fi تا حدود 6:00 ساعت شارژ را نگهداری کند که میزان قابل توجه‌ ای است. 

 


مشخصات:
لپ تاپ دل اینسپایرون ۳۵۴۲

•    وزن
2.16 کیلوگرم 
•    ابعاد
25.6 × 267 × 381 
•    سازنده پردازنده
Intel 
•    سری پردازنده
Core i5 
•    مدل پردازنده
4210U 
•    محدوده سرعت پردازنده
تا 2.0GHz 
•    فرکانس پردازنده
1.70GHz up to 2.70 
•    حافظه Cache 
سه مگابایت 
•    ظرفیت حافظه RAM 
چهار گیگابایت 
•    نوع حافظه  RAM
DDR3 
•    ظرفیت حافظه داخلی
 500 گیگابایت 
•    نوع حافظه داخلی
هارددیسک 
•    مشخصات حافظه داخلی
5400RPM 
•    سازنده پردازنده گرافیکی
NVIDIA 
•    مدل پردازنده گرافیکی
GeForce GT 820M 
•    حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی
دو گیگابایت 
•    اندازه صفحه نمایش
15.6 اینچ 
•    نوع صفحه نمایش
TFT LED-backlit LCD 
•    دقت صفحه نمایش
HD|1366x768 
•    درایو نوری
DVD-RW 
•    توضیحات درایو نوری
DVD_RW Super Multi Burner 
•    توضیحات وبکم
HD 720p 
•    مشخصات اسپیکر
بلندگوهای داخلی استریو 
•    مودم
بدون مودم 
•    توضیحات شبکه بی سیم  Wi-Fi
Wireless-N 7260 
•    توضیحات پورت شبکه  Ethernet
10/100 
•    تعداد پورت  USB 2.0

•    تعداد پورت  USB 3.0

•    طبقه ‌بندی
کاربری مالتی ‌مدیا 
•    نوع باتری
چهار سلولی 
•    توضیحات باتری
لیتیوم-یون 40 وات ساعت 
•    شارژدهی باتری
3:30 ساعت 
•    سیستم عامل
بدون سیستم عامل 
•    توضیحات سیستم عامل
DOS 

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha