معرفی، بررسی و قیمت حافظه اس‌اس‌دی وسترن ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 و 2 ترابایتی

معرفی، بررسی و قیمت حافظه اس‌اس‌دی وسترن ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 و 2 ترابایتی

 

 

 

 

اس‌اس‌دی‌ مانند هارد دیسک عمل می‌کند. اما بر خلاف هارد دیسک‌های سنتی داده‌ها در اس‌اس‌دی روی تراشه‌های حافظه فلش ذخیره می‌شوند. این تراشه‌های فلش که غالباً "NAND" نامیده می‌شوند معمولاً سریعتر و قابل اطمینان‌تر هستند. در این مقاله برترین اس‌اس‌دی‌ با ظرفیت 500 گیگابایت و 1 و 2 ترابایت شرکت وسترن دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با این اس‌اس‌دی‌ها و مشخصات آن‌ها در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اس‌اس‌دی فناوری هارددیسک مدرن و سریع می‌باشد. این حافظه از دهه 1950 وجود داشت اما  از سال 1970 به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان این حافظه بسیار گران‌قیمت بود، طول عمر پایینی داشت و محتویاتش  در نبود منبع تغذیه پاک می‌شدند. تنها در دهه 1990 بود که اولین اس‌اس‌دی مبتنی بر فلش به بازار آمد. این اس‌اس‌دی داده‌ها را مستقل از منبع تغذیه، حفظ می‌کرد. اس‌اس‌دی‌های صنعتی در حال حاضر با ذخیره اطلاعات تضمینی تا 10 سال طول عمر دارند و تا ظرفیت 100 ترابایت داده‌ها را ذخیره‌سازی می‌کنند.

 

اس‌اس‌دی چیست و چگونه کار می‌کند؟

در اس‌اس‌دی، اطلاعات بر روی سلول‌ها ذخیره می‌شوند. این سلول‌ها وضعیت خود را حتی زمانی که منبع تغذیه وجود ندارد حفظ می‌کنند. یک سلول حافظه می‌تواند دو حالت داشته باشد: با شارژ یا بدون شارژ. این روش Single Level Cell (SLC) نامیده می‌شود و عمدتاً در اس‌اس‌دی‌های صنعتی بسیار گران‌قیمت مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در اس‌اس‌دی‌ها ذخیره‌سازی تا بیش از 1 بیت در هر سلول حافظه انجام می‌پذیرد. این نوع ذخیره‌سازی سلول چند سطحی (MLC) نامیده می‌شود و معمولاً ذخیره‌سازی 2 بیت در هر سلول را مجاز می‌کند؛ بنابراین، می‌توان داده‌های بیشتری را جای داد و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. عیب آن تعداد کمتر چرخه‌های نوشتن می‌‌باشد. مرحله فشرده‌سازی دیگر Triple Level Cell (TLC) نام دارد که هزینه‌های تولید را بیشتر کاهش می‌دهد.

 

مزایا و معایب اس‌اس‌دی در مقایسه با اچ‌دی‌دی

 

مزایای اس‌اس‌دی

مزیت قابل‌توجه اس‌اس‌دی‌ها زمان دسترسی کوتاه آنها به داده‌ها است که تقریباً یک‌صدم زمان اچ‌دی‌دی‌ها می‌باشد. علاوه بر این، سرعت انتقال داده برای خواندن و نوشتن در آن بسیار بالاتر است. اس‌اس‌دی به زمان راه‌اندازی احتیاج ندارد و اجزای مکانیکی در آن تعبیه نشده است. علاوه بر این، این فناوری در برابر ضربه و ارتعاش مقاوم بوده و نیاز به انرژی کمی دارد. این بدان معناست که گرمای کمتری تولید می‌کند. نسبت حجم به فضای ذخیره‌سازی نیز در آن بهتر می‌باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم از آن استقبال کرده‌اند.

 

معایب اس‌اس‌دی

هارددیسک‌های اس‌اس‌دی به طور قابل‌توجهی گران‌تر از هارددیسک‌های معمولی هستند و تعداد چرخه‌های خواندن و نوشتن در آن به دلیل ویژگی نیمه‌هادی محدود می‌باشد. درایوهای اس‌اس‌دی به دمای بسیار بالا نیز حساسیت نشان می‌دهند.

عمر نیمه‌هادی‌ها محدود است. برای مقابله با این امر، اس‌اس‌دی دارای مانیتورینگ داخلی می‌باشد که سلول‌های فرسوده را تشخیص می‌دهد. بسته به طراحی اس‌اس‌دی، این ویژگی دو تا هفت درصد از کل ظرفیت ذخیره‌سازی را اشغال می‌کند و عمر مفید آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

 

اس‌اس‌دی‌های شرکت وسترن دیجیتال

وسترن دیجیتال برند جهانی ذخیره‌سازی داده، به شما این امکان را می‌دهد که محتوای دیجیتالی خود را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها ایجاد، تجربه و حفظ کنید. وسترن دیجیتال به شما اجازه می‌دهد کنترل داشته باشید و آنچه را که بیشتر اهمیت دارد به‌صورت هوشمند در یک مکان امن ذخیره کنید. این شرکت در زمینه تولید اس‌اس‌دی سابقه طولانی و درخشانی در کارنامه خود داشته است. در ادامه به معرفی برترین اس‌اس‌دی‌های شرکت وسترن دیجیتال با ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

1. حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue SN۵۵۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue SN۵۵۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

وزن این محصول 7 گرم می‌باشد و فرم فاکتور آن M.2 2280 است. این حافظه از نوع فلش NAND 3D استفاده می‌کند و 500 مگابایت ظرفیت دارد. نوع رابط PCIe Gen۳x۴ در آن تعبیه شده است. این اس‌اس‌دی با سرعت 2300 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند. این حافظه در مقابل لرزش و شوک مقاوم می‌باشد. این حافظه اس‌اس‌دی اینترنال از شرکت وسترن دیجیتال مصرف برق بسیار پایینی دارد و در خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار سریع است.

 

مشخصات

وزن: 7 گرم

فرم فاکتور: M.2 2280

ظرفیت: 500 مگابایت

نوع فلش: NAND 3D

 

برای اطلاع از قیمت این محصول اینجا مراجعه کنید.

 

2. حافظه اس‌اس‌دی وسترن دیجیتال مدل بلو ام تو با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی وسترن دیجیتال مدل بلو ام تو با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

 وزن این محصول از شرکت وسترن دیجیتال 7 گرم می‌باشد و فرم فاکتور آن  M.2 2280 است. نوع فلش NAND 3D در آن تعبیه شده است و 500 مگابایت ظرفیت دارد. این حافظه اس‌اس‌دی از شرکت وسترن دیجیتال با سرعت 545 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند و با سرعت 525 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌نویسد. سرعت خواندن اطلاعات تصادفی در این اس‌اس‌دی  ۱۰۰,۰۰۰IOPS و سرعت نوشتن اطلاعات تصادفی در آن    ۸۰,۰۰۰IOPS می‌باشد. این اس‌اس‌دی باکیفیت در برابر لرزش و شوکت از خود مقاومت نشان می‌دهد و تا ۱.۷۵۰.۰۰۰ ساعت طول عمر آن می‌باشد. از مزایای آن می‌توان به مصرف کم برق و سرعت بالا در خواندن و نوشتن اشاره کرد.

 

مشخصات

وزن: 7 گرم

فرم فاکتور: M.2 2280

نوع رابط: SATA ۶ Gb/s

نوع فلش: NAND 3D

 

برای اطلاع از قیمت این محصول اینجا مراجعه کنید.

 

3. حافظه اس‌اس‌دی اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WDS۵۰۰G۱B۰A ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WDS۵۰۰G۱B۰A ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

وزن این اس‌اس‌دی 37 گرم می‌باشد و 500 مگابایت ظرفیت دارد. نوع رابط SATA 3.0 در آن تعبیه شده است و فرم فاکتور آن 2.5 اینچ می‌باشد. با سرعت 545 مگابایت بر ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند و با سرعت 525 اطلاعات ترتیبی را می‌نویسد. سرعت خواندن اطلاعات تصادفی در این اس‌اس‌دی ۱۰۰K و سرعت نوشتن اطلاعات تصادفی در آن ۸۰K می‌باشد. در مقابل شوک مقاوم است و تا  ۱.۷۵ میلیون ساعت طول عمر دارد.

 

مشخصات

وزن: 37 گرم

نوع رابط: SATA 3.0

ظرفیت: 500 مگابایت

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

 

برای اطلاع از قیمت این محصول اینجا مراجعه کنید.

 

4. حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLUE WDS۱۰۰T۱B۰A ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLUE WDS۱۰۰T۱B۰A ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 59.7 گرم می‌باشد و 1 ترابایت ظرفیت دارد. رابط SATAIII در آن تعبیه شده و فرم فاکتور آن 2.5 اینچ می‌باشد. با سرعت 545 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند و با سرعت 525 مگابایت اطلاعات ترتیبی را می‌نویسد. اطلاعات تصادفی را با سرعت ۱۰۰K می‌خواند و با سرعت ۸۰K آن‌ها را می‌نویسد. از مزایای این اس‌اس‌دی می‌توان به مقاوم بودن در برابر شوک و مصرف پایین برق اشاره کرد.

 

مشخصات

وزن: 59.7 گرم

نوع رابط:  SATAIII

ظرفیت: 1 ترابایت

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

 

برای اطلاع از قیمت این محصول اینجا مراجعه کنید.

 

5. حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue SN۵۵۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۱ ترابایت

	حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue SN۵۵۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 7 گرم می‌باشد و 1 ترابایت ظرفیت دارد. نوع فلش آن NAND 3D و فرم فاکتور آن M.2 2280 است. با 2300 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند. در برابر لرزش و شوک مقاوم است و برق بسیار کمی مصرف می‌کند.

 

مشخصات

وزن: 7 گرم

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع فلش: NAND 3D

فرم فاکتور: M.2 2280

 

برای اطلاع از قیمت این محصول اینجا مراجعه کنید.

 

6. حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل WDS۱۰۰T۲B۰B

		حافظه SSD اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue SN۵۵۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۱ ترابایت

این محصول 1 ترابایت ظرفیت دارد و فرم فاکتور آن M.2 2280 است. نوع فلش در این اس‌اس‌دی NAND 3D و نوع رابط آن  SATA ۶ Gb/s می‌باشد. این اس‌اس‌دی از شرکت وسترن دیجیتال با سرعت 560 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند و با سرعت 530 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌نویسد. در برابر شوک مقاوم است و تا ۱.۷۵۰.۰۰۰ ساعت طول عمر آن می‌باشد.

 

مشخصات

ظرفیت: 1 ترابایت

فرم فاکتور: M.2 2280

نوع فلش: NAND 3D

نوع رابط: SATA ۶ Gb/s

 

برای اطلاع از قیمت این محصول اینجا مراجعه کنید.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha