معرفی، بررسی و لیست قیمت حافظه‌های اس‌اس‌دی سامسونگ ظرفیت 250 گیگ

معرفی، بررسی و لیست قیمت حافظه‌های اس‌اس‌دی سامسونگ ظرفیت 250 گیگ

 

 

 

امروزه بسیاری از افراد به دلیل خرابی کمتر و طول عمر بیشتر، اس‌اس‌دی را به جای هارد دیسک های مکانیکی انتخاب می‌کنند. برای هرکسی که می‌خواهد  کامپیوتر جدید یا اس‌اس‌دی بخرد، مواردی وجود دارد باید در نظر بگیرد. راهنمای خرید اس‌اس‌دی سامسونگ ما، نحوه عملکرد این درایوها، مزایای آنها و تفاوت انواع مدل‌های مختلفی که سامسونگ عرضه می‌کند را به شما ارائه می‌دهد. با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

اس‌اس‌دی چیست؟

اس‌اس‌دی‌ها متفاوت از هارد دیسک سنتی) اچ‌دی‌دی‌ )عمل می‌کنند زیرا هیچ قطعه متحرکی در آن‌ها وجود ندارد. درحالی که هارد دیسک‌ها از دیسک‌های چرخان برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند، اس‌اس‌دی ها اطلاعات را روی تراشه‌های حافظه فلش ذخیره می‌کنند. درست مانند تلفن‌های هوشمند، درایو USB یا تبلت‌ها. از آنجا که درایو مجبور نیست منتظر بماند تا پلاتر به جایی که اطلاعات شما در آن قرار دارد بچرخد، همه تراشه‌های حافظه به طور همزمان قابل دسترسی هستند. این امر دسترسی کاربران را با سرعت بالا بسیار آسان می‌کند.

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اس‌اس‌دی ها به همین دلیل متفاوت ساخته می‌شوند. آن‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هستند، اما قیمت بیشتری دارند. حتی با پایین آمدن قیمت‌ها، قیمت آن‌ها نسبت به هارد دیسک با ظرفیت مشابه از دو برابر بیشتر است. این امر به ویژه در مورد سریع‌ترین و بزرگترین اس‌اس‌دی‌ها صادق می‌باشد. همچنین اگر ظرفیت آن از مرز 1 ترابایت عبور کند، قیمت آن جهش بزرگی خواهد داشت.

 

 

جهت مشاهده هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

اس‌اس‌دی‌ها نسبت به اچ‌دی‌دی‌ها چه مزیتی دارند؟

 

امروزه اس‌اس‌دی‌ها در همه چیز از رایانه‌های گیمینگ سطح بالا گرفته تا لپ تاپ های سطح ابتدایی رایج شده‌اند. دلایل خوبی نیز برای این امر وجود دارد. آن‌ها چندین مزیت و برتری نسبت به هارد دیسک‌های سنتی دارند. در ادامه به چند مورد از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم.

 

عدم وجود قطعات متحرک: مشکل بزرگ متحرک بودن قطعات در هارد دیسک‌ها باعث می‌شود مستعد خرابی باشند. در صورت شکستن هر یک از قطعات متحرک، کل درایو غیر قابل استفاده می‌شود. این امر سبب می‌شود هارد دیسک‌های سنتی در طول زمان در معرض آسیب و فرسودگی قرار گیرند. اس‌اس‌دی‌ها محدودیت طول عمر دارند، اما عموماً از دوام و اطمینان بالاتری برخوردار هستند. هیچ قطعه متحرک برای خراب شدن وجود ندارد. دوام  اس‌اس‌دی‌ آن‌ها را به گزینه مناسبی برای حمل و استفاده در مکان‌ها مختلف تبدیل می‌کند.

سرعت: اس‌اس‌دی‌ می توانند داده‌ها را با سرعت باورنکردنی در مقایسه با اچ‌دی‌دی و حتی eMMC بنویسند و بخوانند. این سرعت بالا برای انتقال بلوک‌های بزرگ داده بسیار کابردی است. از همه مهمتر، زمان دسترسی تصادفی آنها به جای میلی ثانیه بر حسب میکروثانیه محاسبه می‌شود. به همین دلیل است که سیستم‌های اس‌اس‌دی  به سرعت بوت شده و بازی‌ها به سرعت بارگذاری می‌شوند.

تحرک: اس‌اس‌دی‌ها کوچکتر و سبک‌تر از درایوهای سنتی هستند. این پیشرفت باعث می‌شود لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های تلفن همراه بسیار نازک‌تر باشند. باریک‌ترین اس‌اس‌دی‌ها تنها چند میلی متر عرض و چند اینچ طول دارند.

میزان خرابی پایین: پس از سالها توسعه، اس‌اس‌دی ها بسیار کمتر از اچ‌اچ‌دی‌ها خراب می‌شوند و سرعت خود را در تمام طول عمر نیز حفظ می‌کنند. میزان پایین خرابی ناشی از پیشرفت‌های گسترده مواد و ویژگی‌هایی مانند کد تصحیح خطا (ECC) است.

اندازه و طراحی: اس‌اس‌دی‌ها بسته به تعداد تراشه‌ و آرایش می‌توانند اشکال و اندازه‌های مختلفی داشته باشند. آنها می‌توانند در شکاف کارت گرافیک، محفظه‌های درایو 2.5 اینچی و شکاف‌های M.2 قرار گیرند.  این امر موجب می‌شود نسبت به سایر انواع ذخیره‌سازی بسیار متنوع‌تر باشند.

طول عمر بیشتر: هر اس‌اس‌دی دارای طول عمر است. این طول عمر به دلیل سایش در ذخیره درایوهای الکتریکی ارسال شده به آن، محدود می‌شود. طول عمر هارد دیسک‌ها معمولاً با تعداد ترابایت قابل نوشتن در درایو قبل از تخریب سلول‌های فلش اندازه‌گیری می‌شود. این وسیله برای خریدار معمولی یک دهه یا بیشتر می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات نشان داده است که اس‌اس‌دی‌ نه تنها بیشتر از اچ‌اچ‌دی بیشتر عمر می‌کند، بلکه از حد انتظار کارشناسان نیز فراتر رفته‌اند.

 

در ادامه، برترین اس‌اس‌دی‌های اکسترنال سامسونگ با ظرفیت 250 گیگ را معرفی می‌کنیم.

 

1. حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۸۶۰ اوو ام ۲ ساتا با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۸۶۰ اوو ام ۲ ساتا با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

سامسونگ اوو 860 جدیدترین نسخه پرفروش سری اس‌اس‌دی  SATA در جهان می‌باشد. این حافظه به طور خاص برای افزایش عملکرد رایانه‌ها و لپ تاپ‌ها طراحی شده است و از آخرین فناوری V-NAND استفاده می‌کند. این اس‌اس‌دی اکسترنال از شرکت سامسونگ سریع و قابل اعتماد است و در طیف گسترده‌ای ارائه می شود. سرعت در این حافظه یکنواخت می‌باشد. حتی برای جابه جایی بارهای سنگین و انجام چند وظیفه به طور همزمان سرعت بالای آن تغییر نخواهد کرد.

 

مشخصات فنی

وزن:  ۴۱ گرم

ظرفیت: 250 گیگابایت

رابط: SATA

فرم فاکتور: M.2

 

 

2. حافظه اس‌اس‌دی اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰EVO SATA ۲.۵ inch با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰EVO SATA ۲.۵ inch با ظرفیت ۲۵۰

جدیدترین مدل 870 اوو برای سازندگان، متخصصان فناوری اطلاعات یا کاربران روزمره انتخابی عالی محسوب می‌شود. این اس‌اس‌دی دارای عملکرد قابل اطمینان و سازگاری غیرقابل انکار می‌باشد و بر اساس فناوری پیشگامانه سامسونگ ساخته شده است. 870 اوو با سیستم‌ها و برنامه‌های اصلی از جمله چیپ‌ست، مادربرد، NAS و دستگاه‌های ضبط ویدئو سازگاری دارد.

 

مشخصات فنی

وزن: 50 گرم

ظرفیت: 250 گیگابایت

رابط:    SATA ۶ Gb/s

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

3. حافظه اس‌اس‌دی اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ PCIe ۳.۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ PCIe ۳.۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

زمان آن رسیده با استفاده از حافظه اس‌اس‌دی اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ پتانسیل رایانه خود را به حداکثر برسانید. چه بخواهید سیستم خود را برای بازی تقویت کنید و چه به گرافیک بالا نیاز دارید، 980 انتخابی هوشمندی برای شما خواهد بود. این حافظه با رابط NVMe و فناوری PCIe 3.0 پشتیبانی می‌شود.

 

مشخصات فنی

وزن: 9 گرم

نوع حافظه فلش:  TLC NAND

 ظرفیت: 250 گیگابایت

نوع اتصال:   NVMe PCIe Gen 3 x4

فرم فاکتور:     M.۲ ۲۲۸۰

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

4. حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس، مجهز به آخرین فناوری V-NAND و بهینه سازی سیستم عامل است. این اس‌اس‌دی پتانسیل پهنای باند NVMe را به حداکثر می‌رساند. حافظه‌ی اکسترنال ۹۷۰ اوو پلاس از شرکت سامسونگ، 250 گیگابایت ظرفیت دارد.

 

مشخصات فنی

وزن: 8 گرم

 ظرفیت: 250 گیگابایت

رابط: PCI-Express 3.0 x4

فرم فاکتور: M.2

 

 

 5. حافظه اس‌اس‌دی اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

حافظه اس‌اس‌دی اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ با ظرفیت ۲۵۰ گیگابایت

با استفاده از اس‌اس‌دی اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ می‌توانید کارهای خود را در سیستم‌تان در سطحی خارق‌العاده به انجام برسانید. حافظه اس‌اس‌دی PRO ۹۸۰ سرعت انتقال داده PCIe 3.0 ارائه می دهد، در حالی که سازگاری خود با PCIe 3.0 را حفظ می‌کند.

 

مشخصات فنی

وزن: 9 گرم

ظرفیت:250  گیگابایت

رابط: PCI-Express 3.1 x4

فرم فاکتور: M.2

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه حافظه‌های اس اس دی سامسونگ با ظرفیت 250 گیگ در زیر همین مقاله با ما و کاربران آرکا آنلاین به اشتراک بگذارید.

نظرات

حاصل جمع : Captcha