معرفی، بررسی و لیست قیمت حافظه‌های اس‌اس‌‎‌دی سامسونگ ظرفیت 1 ترابایتی

معرفی، بررسی و لیست قیمت حافظه‌های اس‌اس‌‎‌دی سامسونگ ظرفیت 1 ترابایتی

 

 

 

اس‌اس‌‎‌دی شکل جدیدتر و پیشرفته‌تر هارددیسک می‌باشد که به‌عنوان دستگاه ذخیره‌سازی در رایانه‌ها به کار می‌رود. اس‌اس‌دی هیچ قطعه متحرکی ندارد، سریع‌تر از درایوهای سنتی به داده‌ها دسترسی پیدا می‌کند و آنها را سریع‌تر تحویل می‌دهد. در این مقاله برترین اس‌اس‌دی سامسونگ با ظرفیت 1 ترابایت را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

جهت مشاهده هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید

 

 

تاریخچه‌ ساخت اس‌اس‌دی

اس‌اس‌دی‌های مبتنی بر RAM در اوایل دهه 1990 عمدتاً برای مراکز سرور در مقیاس بزرگ استفاده می‌شدند. اما استفاده از حافظه فرار در این درایوها به این معنی است که در صورت خاموش شدن درایوها، داده‌ها پاک می‌شوند؛ بنابراین برای محاسبات خانگی ایده‌آل نیستند. در سال 1995 ، شرکت اسرائیلی M-Systems اولین اس‌اس‌دی مدرن را به وجود آورد. در آن زمان چنین فناوری پیشرفته‌ای فقط برای کاربردهای نظامی استفاده می‌شد. تا سال 2006 ، سامسونگ اس‌اس‌دی فلش با فناوری پیشرفته را منتشر کرد. سیستم ذخیره‌سازی جدید برای استفاده در رایانه‌های خانگی به کار گرفته شدند. قبل از آن زمان، حافظه‌ها بسیار سریع‌تر خراب می‌شدند. این روزها، اس‌اس‌دی‌ها قوی‌تر شده‌اند و قیمت آنها نیز کاهش‌یافته است؛ بنابراین جایگزین مناسبی برای اچ‌دی‌دی هستند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اس‌اس‌دی چگونه کار می‌کند؟

اس‌اس‌دی بسیار سریع‌تر از هارددیسک یا اچ‌دی‌دی عمل می‌کند. بر خلاف هارددیسک، اس‌اس‌دی هیچ قطعه متحرکی ندارد. قطعه متحرک اچ‌دی‌دی دیسک چرخان و بازو دسترسی که در اطراف دیسک حرکت می‌کند می‌باشد. برای سال‌ها، مکانیسم فیزیکی هارددیسک تنها چیزی بود که مانع خواندن و نوشتن سریع‌تر آن می‌شد. اس‌اس‌دی با تغییر شیوه ذخیره‌سازی و دسترسی به اطلاعات، این مشکل را برطرف می‌کند. فایل‌های بزرگ با اس‌اس‌دی بسیار سریع‌تر از اچ‌دی‌دی بارگذاری می‌شوند.

همه داده هایی که در سیستم ذخیره می‌شوند را می‌توان به صورت یک و صفر نوشت. اس‌اس‌دی با استفاده از الکترون - ذراتی که حتی کوچک‌تر از اتم‌ها هستند - یک و صفر را می‌شمارد. اس‌اس‌دی را مانند یک چرتکه بسیار متراکم تصور کنید. داخل اس‌اس‌دی یک سیستم از شبکه‌های ترانزیستوری میکروسکوپی وجود دارد که روی هم چیده شده‌اند. ترانزیستورها روی بارهای الکتریکی خاصی تنظیم شده‌اند که به نوبه خود در "گیت‌ها" تغییر می‌یابند و ذخیره می‌شوند.

گیت‌های کنترلی و گیت‌های شناور جریان را که از طریق ترانزیستورها عبور می‌کند تغییر می‌دهد و الکترون‌ها را در مکان‌های خاصی به دام می‌اندازد. سپس گیت‌ها می‌توانند تعداد الکترون‌هایی که در آنجا محبوس شده اند را بخوانند و یک "1" یا "0" را به‌عنوان خروجی ارائه دهند. این‌گونه است که ما داده‌ها را از اس‌اس‌دی می‌خوانیم و می‌نویسیم.

 

اس‌اس‌دی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در ظاهر، اس‌اس‌دی دقیقاً شبیه به اچ‌دی‌دی می‌باشد. زیرا به گونه طراحی شده است تا به‌راحتی در کامپیوترها به کار رود. اما اندازه فیزیکی اس‌اس‌دی‌ها می‌توانند متفاوت باشند. در واقع، بسیاری از اس‌اس‌دی‌ها فضای ذخیره‌سازی زیادی را تنها در کسری از اندازه ارائه می‌دهند. در درون، اس‌اس‌دی شبیه برد مدار با تراشه‌های رایانه است. تراشه‌های اصلی فلش کنترلر و تراشه (های) حافظه هستند. کنترل‌کننده فلش ولتاژ را به سیم به گروهی از سلول‌های موجود در تراشه حافظه ارسال می‌کند و الکترون‌ها را در گیت‌های صحیح قرار می‌دهد. تراشه حافظه یک کتابخانه عظیم از سلول‌ها است که میلیون‌ها الکترون را در یک ترتیب خاص در اسارت نگه می‌دارد. فلش کنترلر با بررسی شارژ هر سلول، دستور را می‌خواند. سپس اطلاعات را برای خواندن رایانه میزبان پردازش می‌کند.

 

چرا باید از اس‌اس‌دی استفاده کنید؟

اگر اغلب با برنامه های حجیم و فایل های بزرگ کار می‌کنید استفاده از اس‌اس‌دی الزامی می‌باشد. اگر همیشه باید منتظر ذخیره یا بارگیری فایل‌ها بمانید با اس‌اس‌دی این مشکل به راحتی برطرف می‌شود.ئ یکی از مشکلات اس‌اس‌دی قیمت گران آن می‌باشد. اگرچه قیمت‌ها در حال کاهش هستند، اس‌اس‌دی دوبرابر اچ‌دی‌دی با ظرفیت ذخیره‌سازی یکسان هزینه دارند؛ بنابراین باید در نظر بگیرید که آیا مزایای اس‌اس‌دی ارزش پول اضافی را دارد یا خیر. به‌عنوان‌مثال، اس‌اس‌دی می‌تواند زمان بارگذاری و استفاده از برنامه‌های خاص مانند فتوشاپ کاهش دهد.

در ادامه برترین اس‌اس‌دی سامسونگ با ظرفیت 1 ترابایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ QVO سری ۲.۵ با ظرفیت ۱TB

 حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ QVO سری ۲.۵ با ظرفیت ۱TB

وزن این محصول 50 گرم می‌باشد و فرم فاکتور 2.5 اینچی دارد. نوع فلش این حافظه اس‌اس‌دس اینترنال سامسونگ با ظرفیت 1 ترابایت، ۶۴L ۳D QLC است. رابط SATA3 در آن تعبیه شده است. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در این اس‌اس‌دی 560 مگابایت در ثانیه می‌باشد و سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی در آن 530 مگابایت در ثانیه است. کنترل کننده  Samsung MJXمسئولیت کنترل این حافظه را برعهده دارد. در برابر ضربه و لرزش مقاوم است و تا  ساعت ۱.۵۰۰.۰۰۰ میانگین طول عمر دارد. 0 تا 70 درجه سانتیگراد دمای عملیاتی آن می‌باشد. این اس‌اس‌دی با کیفیت از تلکنولوژی V-NAND استفاده می‌کند و در مدیریت بهینه انرژی نمره عالی را دریافت می‌کند. سیستم حفاظت دمایی دارد طول عمر آن تضمین شده است. سرعت خواندن و نوشتن آن خارق‌العاده می‌باشد و از تکنولوژی انحصاری و یکپارچه ساسمسونگ استفاده می‌کند.

 

مشخصات

وزن: 50 گرم

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع رابط: SATA3

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

2. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ PCIe ۳.۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۱ ترابایت

 حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ PCIe ۳.۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 9 گرم می‌باشد و فرم فاکتور M.2 2280 دارد. نوع رابط در این حافظه اس‌اس‌دی  PCIe NVMe ۳.۰ x۴ است. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در آن 3500 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی در آن 3000 مگابایت در ثانیه می‌باشد. در مقابل لرزش و شوک مقاوم است    و تا  ساعت ۱.۵۰۰.۰۰۰ میانگین طول عمر دارد. حافظه اس اس دی اینترنال سامسونگ با ظرفیت 1 ترابایت کیفیت ساخت و ماندگاری بالا دارد.

 

مشخصات

وزن: 9 گرم

فرم فاکتور: M.2 2280

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع رابط:   PCIe NVMe ۳.۰ x۴

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

3. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ EVO SATA ۲.۵ inch با ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ EVO SATA ۲.۵ inch با ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 50 گرم می‌باشد و فرم فاکتور  ۲.۵ اینچی دارد. نوع فلش در این اس‌اس‌دی از نوع Samsung V-NAND است. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در این اس‌اس‌دی 560 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی 530 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. در برابر ضربه، لرزش و شوک مقاوم می‌باشد و تا   ۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت  میانگین طول عمر دارد. از تلکنوژی V-NAND بهره‌مند است و مصرف انرژی را به صورت بهینه مدیریت می‌کند. از سیستم حفاظت دمایی برخوردار است و طول عمر آن تضمین شده می‌باشد. سرعت خواندن و نوشتن خارق‌العاده دارد و امنیت بالا را تضمین می‌کند.

 

مشخصات

وزن: 50 گرم

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع رابط: SATA ۶ Gb/s

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

4. حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس با ظرفیت ۱ ترابایت

 حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس با ظرفیت ۱ ترابایت

این اس‌اس‌دی از سامسونگ 1 ترابایت ظرفیت دارد. فرم فاکتور آن از نوع M.2 2280 می‌باشد. نوع رابط M.۲ PCIe Gen ۳ x۴ with NVM Express  در آن تعبیه شده است. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در آن 3500 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی 3300 مگابایت در ثانیه می‌باشد. سرعت خواندن اطلاعات تصادفی ۶۰۰,۰۰۰IOPS و سرعت نوشتن اطلاعات تصادفی  ۵۵۰,۰۰۰IOPS است. کنترل کننده Phoenix مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دس از سامسونگ را بر عهده دارد. در مقابل لرزش و شوک مقاوم است و و تا   ۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت  میانگین طول عمر دارد. از جدیدترین کنترلر  V-NAND Phoenix))  و نسل جدید تکنولوژی TurboWrite استفاده می‌کند.

 

مشخصات

فرم فاکتور: M.2 2280

ظرفیت: 1 ترابایت

کنترل کننده:     Phoenix

نوع فلش:    Samsung V-NAND ۳-bit MLC

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

5. حافظه اس اس دی سامسونگ مدل پی ام ۹۸۱ ای با ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل پی ام ۹۸۱ ای با ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 8 گرم می‌باشد و 1 ترابایت ظرفیت دارد. فرم فاکتور از نوع M.2 2280 است. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در این اس‌اس‌دی 3500 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی 3300 می‌باشد. در مقابل شوک مقاوم است و مصرف برق آن بسیار کم می‌باشد. سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی دارد و از دستور Admin & NVM پشتیبانی می‌کند.

 

مشخصات

وزن: 8 گرم

فرم فاکتور: M.2 2280

ظرفیت: 1 ترابایت

نوع فلش: ۹۶layers V-NAND ۳-bit TLC

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

6. حافظه SSD سامسونگ مدل ۸۶۰ پرو با ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه SSD سامسونگ مدل ۸۶۰ پرو با ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 50 گرم می‌باشد و 1 ترابایت ظرفیت دارد. فرم فاکتور این اس‌اس‌دی 2.5 اینچ می‌باشد. نوع رابط      SATA ۶ Gb/s در آن تعبیه شده است و کنترل کننده  Samsung MJXمسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را برعهده دارد. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی  در آن 560 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی 530 مگابایت در ثانیه می‌باشد. در برابر ضربه، لرزش، شوک و خش مقاوم است و    ۲.۰۰۰.۰۰۰ ساعت میانگین طول عمر دارد. از تکنولوژی V-NAND بهره‌مند می‌باشد و انرژی را به صورت بهینه مدیریت می‌کند. پایداری بالا دارد و طول عمر آن تضمین شده می‌باشد.

 

مشخصات

وزن: 50 گرم

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

ظرفیت: 1 ترابایت

کنترل کننده: Samsung MJX

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

7. حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ پرو با ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل ۹۷۰ پرو با ظرفیت ۱ ترابایت

وزن این محصول 8 گرم می‌باشد و 1 ترابایت ظرفیت دارد. فرم فاکتور این اس‌اس‌دی M.2 2280 می‌باشد. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در آن 3500 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی 2700 مگابایت در ثانیه است. کنترل کننده Phoenix مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را برعهده دارد. در مقابل لرزش و شوک مقاوم است و تا   ۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت میانگین طول عمر دارد.

 

مشخصات

وزن: 8 گرم

فرم فاکتور: M.2 2280

ظرفیت: 1 ترابایت

کنترل کننده: Phoenix

 

برای آگاهی از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha