معرفی، بررسی و قیمت حافظه اس اس دی سامسونگ ظرفیت 2 و 4 ترابایتی

معرفی، بررسی و قیمت حافظه اس اس دی سامسونگ ظرفیت 2 و 4 ترابایتی

 

 

 

 

اس‌اس‌دی درایو ذخیره اطلاعات است که در آن هیچ قطعه متحرکی به کار برده نشده است. در مقایسه با روش سنتی ذخیره‌سازی اچ‌دی‌دی که همان هارددیسک می‌باشد، درایوهای اس‌اس‌دی بدون دیسک‌ گردان و هد متحرک برای خواندن و نوشتن ساخته می‌شوند. اس‌اس‌دی داده‌ها را با استفاده از حافظه فلش ذخیره می‌کند به‌جای اینکه آن‌ها را به صورت فیزیکی بنویسد. برای آشنایی با انواع اس‌اس‌دی سامسونگ با ظرفیت 2 و 4 ترابایت با آرکا آنلاین همراه باشید.

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

چرا باید از اس‌اس‌دی استفاده کنیم؟

بسیاری از مردم اس‌اس‌دی را انتخاب می‌کنند زیرا داده‌ها را نسبت به هارد دیسک سریع‌تر می‌خواند و می‌نویسید و از عملکرد بسیار بالاتری برخوردار است. عدم وجود قطعات مکانیکی یا متحرک در داخل درایو، خطر آسیب‌دیدن آن از طریق ضربه را بسیار کمتر می‌کند. این امر به‌ویژه اگر دائماً در حال حرکت هستید، اهمیت دارد. با تمام این مزایا اس‌اس‌دی از نقص مبرا نیست. این درایو اجزای مکانیکی ندارد، بنابراین از ساخت‌وساز کاملاً ساده‌ای برخوردار است. حافظه فلش اس‌اس‌دی به‌منظور محافظت از داده‌های شما در حین خواندن و نوشتن، کد تصحیح خطا زیادی ایجاد می‌کنند.

از نظر طراحی و استفاده، فناوری این حافظه مزیت بزرگی برای لپ‌تاپ است. فرمت آن‌ها نه‌تنها در برابر آسیب‌های ناشی از تصادف مقاوم می‌باشد، بلکه به صورت قابل‌توجهی از اچ‌دی‌دی‌ها وزن کمتری نیز دارند. برای مدل‌های لپ‌تاپ سبک‌تر و نازک‌تر این حافظه بسیار مناسب می‌باشد. در حین کار اس‌اس‌دی صدای بسیار کمتری نیز تولید می‌کند.

 

اس‌اس‌دی‌ها چه تفاوتی با اچ‌دی‌دی دارند؟

زمان خواندن و نوشتن داده‌ها در اس‌اس‌دی کوتاه‌تر است و تأخیر کمتری دارند. اس‌اس‌دی از عملیات ورودی و خروجی بیشتری در ثانیه پشتیبانی می‌کند. در اس‌اس‌دی‌ها، انتقال داده متوالی نیست. این دستگاه ذخیره‌سازی سروصدا تولید نمی‌کند و سایز آن فشرده‌تر می‌باشد. در مقایسه با هارددیسک، اس‌اس‌دی گران‌تر است ولی در برابر اثرات مغناطیسی ایمن هستند. این درایو حافظه گرمای کمی تولید می‌کند زیرا هیچ قسمت متحرکی در آن وجود ندارد و همچنین مصرف انرژی کمتری نسبت به اچ‌دی‌دی دارد. متوسط زمان بوت شدن سیستم‌عامل 10 تا 13 ثانیه است. سرعت بازکردن فایل در اس‌اس‌دی 30% سریع‌تر از هارددیسک می‌باشد. چون هیچ قسمت متحرکی در آن وجود ندارد، بنابراین هیچ لرزشی هم در آن احساس نمی‌شود.

 

اس‌اس‌دی چه انواعی دارد؟

اس‌اس‌دی با سرعت و نوع اتصال متفاوت ساخته می‌شود از جمله 2.5 اینچ، mSATA ، M.2 و PCIe. در ادامه هرکدام از این انواع را شرح خواهیم داد.

2.5 اینچ: رایج‌ترین نوع اس‌اس‌دی در بازار محسوب می‌شود. درحالی‌که کندترین هستند، اما هنوز هم نسبت به اچ‌دی‌دی بسیار سریع می‌باشند.

mSATA: مخفف Mini-SATA است. این اس‌اس‌دی‌ها دارای فرم فاکتور بسیار کوچکی می‌باشد و نوع اتصال متفاوتی دارند. آنها کمی سریع‌تر از اس‌اس‌دی  2.5 اینچی عمل می‌کنند و اغلب در لپ‌تاپ و نت بوک مورداستفاده قرار می‌گیرند.

M.2: مشابه mSATA است. تفاوت‌های قابل‌توجه در دو نسخه SATA و PCIe وجود دارند و طول و عرض آنها متفاوت است. در نتیجه انعطاف‌پذیری بیشتری را ممکن می‌سازد. همچنین اس‌اس‌دی‌های M.2 می‌توانند NVMe را پشتیبانی کنند ولی mSATA و 2.5 اینچ از آن پشتیبانی نمی‌کند.

PCIe : سریع‌ترین و گران‌ترین نوع اس‌اس‌دی هستند. همان‌طور که از نامش مشخص است، آنها از شکاف PCIe (همان شکافی که کارت گرافیک شما از آن استفاده می‌کند) بهره‌مند می‌باشند. سرعتی که ارائه می‌دهند تقریباً چهار برابر سریع‌تر از یک درایو استاندارد SATA است.

 

در ادامه برترین اس‌‌اس‌دی‌های سامسونگ با ظرفیت 2 و 4 ترابایت را معرفی می‌کنیم.

 

1. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ QVO با ظرفیت ۲TB

وزن این محصول 50 گرم می‌باشد و فرم فاکتور آن 2.5 نیم اینچ است. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ از نوع فلش  Samsung V-NAND ۴bit MLC استفاده می‌کند. 2 ترابایت ظرفیت دارد و نوع رابط آن   SATA3 می‌باشد. با سرعت 560 مگابایت بر ثانیه اطلاعات ترتیبی را می‌خواند و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی آن 530 مگابایت بر ثانیه است. کنترل‌کننده   Samsung MKX Controller مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را بر عهده دارد. در برابر لرزش و ضربه از خود مقاومت نشان می‌دهد و تا ۱.۵۰۰.۰۰۰    ساعت میانگین طول عمر آن می‌باشد. توسط تکنولوژی V-NAND ساخته شده و انرژی را به صورت بهینه مدیریت می‌کند. از مزایای آن می‌توان به سیستم حفاظت دمایی، پایداری بالا، طول عمر تضمین شده و سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده اشاره کرد. توسط تکنولوژی انحصاری و یکپارچه سامسونگ ساخته شده است و امنیت بالا با استفاده از رمزگذاری پیشرفته ۲۵۶ بیتی AES را ارائه می‌دهد.

 

مشخصات

وزن: 50 گرم

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

ظرفیت: 2 ترابایت

نوع رابط:  3SATA

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

2. حافظه SSD سامسونگ مدل ۸۶۰ اوو با ظرفیت ۲ ترابایت

وزن این محصول 50 می‌باشد و فرم فاکتور آن 2.5 اینچ است. نوع فلش حافظه SSD  سامسونگ مدل ۸۶۰ اوو     MLC می‌باشد. ظرفیت آن 2 ترابایت است و از نوع رابط SATA ۶ Gb/s استفاده می‌کند. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی 520 مگابایت در ثانیه است. سرعت خواندن اطلاعات تصادفی در آن   ۹۸,۰۰۰IOPS و سرعت نوشتن اطلاعات تصادفی در آن  ۹۰,۰۰۰IOPS می‌باشد. کنترل‌کننده Samsung MJX مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را برعهده دارد. در برابر ضربه، لرزش، شوک و خش مقاوم است و تا  ۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت طول عمر دارد. از مزایای آن می‌توان به پایداری بالا و طول عمر تضمین شده، سیستم حفاظت دمایی و سرعت خواندن و نوشتن خارق‌العاده اشاره کرد.

 

مشخصات

وزن: 50 گرم

ظرفیت: 2 ترابایت

فرم فاکتور: 2.5 اینچ

نوع فلش: MLC

 

3. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ با ظرفیت ۲ ترابایت

وزن این محصول 9 گرم می‌باشد و فرم فاکتور آن  M.2 2280 است. 2 ترابایت ظرفیت دارد و نوع رابط آن PCIe Gen ۴.۰ x۴ می‌باشد. در مقابل لرزش و شوک مقاوم است و کیفیت ساخت و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

 

مشخصات

وزن: 9 گرم

ظرفیت: 2 ترابایت

فرم فاکتور: M.2 2280

نوع رابط: PCIe Gen ۴.۰ x۴

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

4. حافظه اس‌اس‌دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس با ظرفیت ۲ ترابایت

این محصول با فرم فاکتور M.2 2280 ساخته شده و نوع فلش آن        Samsung V-NAND ۳-bit MLC است. 2 ترابایت ظرفیت دارد و عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در آن ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات در آن ۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌باشد. کنترل‌کننده    Phoenix مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را بر عهده دارد. در مقابل لرزش و شوک مقاوم است و تا   ۱.۲۰۰.۰۰۰ ساعت طول عمر دارد. از کیفیت ساخت و ماندگاری خارق‌العاده‌ای برخوردار بوده و با استفاده از نسل جدید تکنولوژی ساخته شده است.

 

مشخصات

کنترل کننده:  Phoenix

ظرفیت: 2 ترابایت

فرم فاکتور: M.2 2280

نوع رابط: M.۲ PCIe Gen ۳ x۴ with NVM Express

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

5. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰ QVO با ظرفیت ۴TB

وزن این محصول 50 گرم می‌باشد و 2.5 اینچ فرم فاکتور دارد. نوع فلش حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰    Samsung V-NAND ۴bit MLC است. 4 ترابایت ظرفیت دارد و نوع رابط آن  SATA ۶ Gb/s می‌باشد. سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی در آن ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی در آن 530 مگابایت بر ثانیه است. کنترل‌کننده    Samsung MKX Controller مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را برعهده دارد. در مقابل ضربه، لرزش و شوک مقاوم است و تا۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت طول عمر دارد.

 

مشخصات

وزن: 50 گرم

ظرفیت: 4 ترابایت

فرم فاکتور:  ۲.۵ اینچ

کنترل کننده: Samsung MKX Controller

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha