معرفی، بررسی و لیست قیمت حافظه های اس اس دی سامسونگ ظرفیت 500 گیگ

معرفی، بررسی و لیست قیمت حافظه های اس اس دی سامسونگ ظرفیت 500 گیگ

 

 

 

آیا از سرعت کند سیستم خود خسته شده‌اید؟ آیا هارد دیسک شما زود به زود خراب می‌شود و نیاز به تعویض مکرر دارد؟ با اس‌اس‌دی‌ها مشکل کندی سرعت و خرابی زود هنگام هارد درایوها برطرف می‌شود. برای آشنایی با اس‌اس‌دی‌ها و برترین اس‌اس‌دی سامسونگ با ظرفیت 500 گیگابایت در  ادامه با آرکا آنلاین همراه باشید.


 

جهت مشاهده تمام هارد های SSD های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

اس‌اس‌دی چیست؟

اس‌اس‌دی همانند هارد درایو است اما تکنولوژی متفاوتی دارد. همانند درایوهای یواس‎‌بی، اس‌اس‌دی نیز از حافظه فلش به منظور ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. دسترسی به این حافظه به صورت دیجیتالی می‌باشد. هارد درایو از یک پلاتر متحرک و هد خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده می‌کند. هارد دیسک‌ها برای دسترسی به اطلاعات نیاز به تحرک دارند. در نتیجه، هادر دیسک‌ها از سرعت بوت و لود بسیار کمی برخوردارند. اس‌اس‌دی‌ها از این قطعه متحرک بی‌بهره هستند؛ بنابراین سرعت بوت و لود آن‌ها چندین برابر می‌باشد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 هارد دیسک‌ها اچ‌دی‌دی نیز نامیده می‌شوند. اس‌اس‌دی‌ها و اچ‌دی‌دی‌ها در کنار مموریِ سیستم و پردازشگر به اطلاعات دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده می‌کنند. اس‌اس‌دی از فناوری متفاوتی نسبت به اچ‌‌دی‌دی‌ها استفاده می‌کنند. این تکنولوژی متفاوت، به اس‌اس‌دی‌ها این اجازه را می‌دهد که در زمان کمتری به داده‌ها دسترسی پیدا کنند. این داده‌ها شامل سیستم عامل، بازی‌ها، تصاویر و موسیقی می‌شود.

 

اس‌اس‌دی چگونه کار می‌کند؟

 

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به داده‌های اسپرد شیت دسترسی پیدا کنید و ادیت انجام دهید در سیستم شما چنین می‌گذرد:

  1. برنامه‌ها و فایل‌ها در درایو ذخیره‌سازی قرار دارند. در این مثال، اسپرد شیتی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید.
  2. هنگامی که درخواست باز کردن اسپرد شیت را می‌دهید، پردازنده سیستم داده‌های برنامه را از درایو ذخیره‌سازی به رام منتقل می‌کند. از آنجا که اس‌اس‌دی‌ها دارای سرعت بالا در انتقال داده هستند، روند انتقال داده‌ها را افزایش می‌دهند. یعنی مدت زمان بارگیری برنامه‌ها و فایل‌ها کاهش پیدا می‌کند.
  3. سپس پردازنده از مموری به داده دسترسی پیدا می‌کند. مموری در رایانه به عنوان بانک فضای کاری عمل می‌کند. سپس از مموری برای "اجرا" برنامه استفاده می‌شود.

 

علاوه بر سرعت بیشتر، اس‌اس‌دی از دوام بیشتری نیز برخوردار است. این دوام به این دلیل می‌باشد که هیچ قطعه متحرکی در آن وجود ندارد. قطعات متحرک به راحتی می‌شکنند و یا فرسوده می‌شود به خصوص هنگام جابه‌جایی. علاوه بر این، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و سبب افزایش عمر باتری می‌شوند.

نصب اس‌اس‌دی یکی از ساده‌ترین روش‌ها به‌منظور بهبود تقریباً همه جنبه‌های عملکرد سیستم است. با درایو اس‌اس‌دی دیگر نیازی به زمان برای بارگذاری برنامه‌ها در سیستم نیست.

 

اس‌اس‌دی‌ها چه فرم فاکتوری دارند؟

درایوهای اس‌اس‌دی به وسیله سه فرم فاکتور تعریف می‌شوند. این سه فرم فاکتور شامل اندازه درایو، نوع رابط اتصال و فضای فیزیکی که درایو در رایانه اشغال می‌کند می‌باشد.

 

اس‌اس‌دی 2.5 اینچی

فرم فاکتور استاندارد اس‌اس‌دی  2.5 اینچ می‌باشد. این فرم فاکتور در قسمت درایو اکثر لپ‌تاپ‌ها یا رایانه‌های رومیزی قرار می‌گیرد. از آنجا که بسیاری از کاربران هارددیسک‌های خود را با اس‌اس‌دی جایگزین می‌کنند، درایو 2.5 اینچی به استانداردی برای همه اچ‌دی‌دی‌ها و اس‌اس‌دی‌ها تبدیل شده است. آنها طوری طراحی شده‌اند که نیاز به تعویض کابل‌های رابط اتصال را به حداقل برسانند و انتقال به درایو با عملکرد بالاتر را تا حد ممکن آسان کنند.

 

اس‌اس‌دی  mSATA

اس‌اس‌دی با فرم فاکتورکوچک‌تر mSATA نامیده می‌شود. اس‌اس‌دی‌های mSATA یک هشتم اندازه درایو 2.5 اینچی هستند و برای اتصال به سوکت mSATA در مادربرد سیستم طراحی شده‌اند. درایوهای mSATA در دستگاه‌های بسیار نازک و مینی و یا به عنوان درایو ثانویه در رایانه‌های رومیزی استفاده می‌شوند.

 

اس‌اس‌دی M2

کوچک‌ترین فرم فاکتور اس‌اس‌دی‌ها M.2 نام دارد که تقریباً اندازه یک آدامس است. اس‌اس‌دی‌های M.2 از طریق سوکت M.2 به مادربرد متصل می‌شوند و برای تبلت‌ها و اولترا بوک‌ها طراحی شده‌اند.

 

در ادامه برترین اس‌اس‌دی‌های سامسونگ تا ظرفیت 500 گیگابایت را به شما معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با این اس‌اس‌دی‌ها و مشخصات آن‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

 

1. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۹۸۰ PCIe ۳.۰ NVMe M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت
 

این اس‌اس‌دی فوق‌العاده از شرکت سامسونگ 500 گیگابایت ظرفیت دارد. از رابط PCI-Express 4.0 x4 برای اتصال استفاده می‌کند. فرم فاکتور آن M.2 می‌باشد. در خواندن اطلاعات  ترکیبی 6,900 مگابایت در ثانیه سرعت دارد و با سرعت 5,000 مگابایت در ثانیه اطلاعات را می‌نویسد. این اس‌اس‌دی بی‌نظیر در برابر لرزش و شوک مقاوم می‌باشد. دارای طول عمر زیاد است بنابراین با خیال راحت می‌توانید تا سالیان دراز از آن استفاده کنید.

مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت

فرم فاکتور: M.2

میانگین طول عمر: 1.5 میلیون ساعت

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

2. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل ۸۷۰EVO SATA ۲.۵ inch با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

 

وزن این محصول تنها 9 گرم می‌باشد. ظرفیت حافظه اس‌اس‌دی اینترنال اوو 870  500 گیگابایت است. سرعت این اس‌اس‌دی فوق‌العاده در خواندن اطلاعات ترکیبی 3100 مگابایت می‌باشد. در مقابل لرزش و شوک مقاوم است. کیفیت ساخت و ماندگاری بالا از مزایای دیگر این حافظه محسوب می‌شود.

مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت

فرم فاکتور: M.2

میانگین طول عمر: تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

3. حافظه اس‌اس‌دی سامسونگ مدل ۹۷۰ اوو پلاس با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

 

فرم فاکتور این محصول M.2 2280 می‌باشد. در خواندن اطلاعات به صورت ترکیبی 3500 مگابایت در ثانیه سرعت دارد. اس‌اس‌دی سامسونگ مدل 970 اوو پلاس با سرعت 3200 مگابایت در ثانیه اطلاعات ترکیبی را می‌نویسد. سرعت خواندن تصادفی این اس‌اس‌دی سامسونگ با ظرفیت 500 گیگابایت 480000 IOPS می‌باشد. اطلاعات تصادفی را با سرعت 550000 IOPS می‌نویسد. کنترل کننده    Phoenix مسئولیت کنترل این اس‌اس‌دی را برعهده دارد. مقاوم در برابر لرزش و شوک است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به قابلیت رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES اشاره کرد.

مشخصات

ظرفیت: 500 گیگابایت

فرم فاکتور: M.2 2280

میانگین طول عمر: تا ۱.۵۰۰.۰۰۰ ساعت

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

4. حافظه SSD اینترنال سامسونگ مدل PRO ۹۸۰ با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت

 

وزن این اس‌اس‌دی از سامسونگ با ظرفیت 500 گیگابایت 9 گرم می‌باشد. فرم فاکتور  این حافظه اس‌اس‌دی اینترنال ، M2 2280 است. نوع رابط این محصول PCIe Gen ۴.۰ x۴ می‌باشد. کنترل کننده   Samsung Elpis Controller مسئولیت کنترل این محصول را برعهده دارد. در برابر لرزش و شوک از خود مقاومت نشان می‌دهد. در نوشتن اطلاعات ترکیبی 5000 مگابایت در ثانیه سرعت دارد.

مشخصات

ظرفیت:  ۵۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور:   M.۲ ۲۲۸۰

نوع رابط:   PCIe Gen ۴.۰ x۴

 

برای اطلاع از قیمت این محصول به اینجا مراجعه کنید.

 

در این مقاله شما را با برترین اس‌اس‌دی‌های سامسونگ با ظرفیت 500 گیگابایت آشنا کردم. نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در مورد این اس‌اس‌دی‌ها با ما و کاربران آرکا آنلاین به اشتراک بگذارید.

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha