اس‌اس‌دی اینترنال مدل NEO N400 کلو ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

اس‌اس‌دی اینترنال مدل NEO N400 کلو ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

اس‌اس‌دی اینترنال مدل NEO N400 کلو ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت 

 

معرفی برند KLEVV

Essencore limited که در مارس 2014 توسط گروهی از چهره‌های کلیدی از حافظه‌های اصلی IDMs در هنگ کنگ تأسیس شد و به دنبال آن به برترین فروشنده ماژول‌های DRAM و محصولات NAND Flash در جهان تبدیل شد.

 

خرید هدست استریو لاجیتک اچ ۱۱۰

 

Essencore با نام تجاری KLEVV ماژول های حافظه گیمینگ، Micro SD، درایوهای فلش USB و درایوهای حالت جامد SSD را معرفی کرده است. KLEVV Memory در سطح بین‌المللی توسط جایزه Red Dot آلمان شناخته شده و به دلیل ارتباطش با گروه SK و SK Hynix مورد توجه رسانه‌های جمعی قرار گرفته است. این شرکت اولین ماژول های DDR3 و SSD کم حاشیه خود را راه اندازی کرده است.

SSD چیست ؟

SSD مخفف SOLID STATE DRIVE به معنی دیسک حالت جامد می باشد، می توان گفت SSD نسخه پیشرفته تر و با ابعاد بزرگتر فلش مموری است، دیگر هیچ قسمت متحرکی در SSD ها بر خلاف HDD ها وجود ندارد. SSD ها هم مانند فلش مموری بر پایه NAND می باشند

SSD یک تخته مدار و تعدادی تراشه حافظه است که روی آن سوار شده‌اند. یک رابط In/Out نیز از نوع SATA یا PCLe تعبیه شده که با دریافت نیروی لازم، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

 

خرید حافظه اس اس دی لکسار مدل NS۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

دلیل استفاده از اس اس دی (SSD) چیست ؟

اولین دلیل لپتاپ ها هستند که لپتاپ‌ها در جابجایی و مخصوصا در سفر ممکن است در معرض ضربه و آسیب قرار بگیرند. داشتن حافظه‌مقاوم در برابر آسیب یک امتیاز بزرگ است. در طراحی HDDها از قطعات متحرک استفاده شده با هر ضربه مخصوصا اگر لپتاپ در لحظه ضربه، در حال کار باشد آسیب جدی به هارد دیسک وارد خواهد شد، اما در SSDها به دلیل ثابت بودن قطعات، احتمال آسیب‌دیدگی بسیار کمتر است.

بزرگ‌ترین شاخصه لپتاپ‌ها قابل حمل بودن آنهاست. SSD نسبت به HDD سبک‌تر و کوچک‌تر است و این امر باعث کاهش ابعاد و وزن لپتاپ خواهد شد، در نتیجه بقیه قطعات راحتت‌تر در بدنه لپتاپ قرار خواهند گرفت. مورد دیگر این است که SSD انرژی کمتری نسبت به HDD مصرف می‌کند و به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد.

بوت شدن ویندوز دستگاه با HDD نسبتا طولانی است، این زمان با استفاده از SSD، بسیار کاهش یافته است. مهمتر از همه میزان خطای بسیار پایین‌تر اس اس دی (SSD) نسبت به HDD است.

اس‌اس‌دی اینترنال مدل NEO N400 کلو ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

یکی از مهم‌ترین اجزای یک کامپیوتر حافظه SSD است. انتخاب یک حافظه با کیفیت می‌تواند تضمین حفظ امنیت اطلاعات کاربر باشد. یکی از برندهایی که در زمینه تولید SSD فعالیت دارد برند معتبر کلو می باشد.

یکی از محصولات این شرکت اس اس دی اینترنال مدل NEO N400 که با ظرفیت 120 گیگابایت است. این SSD دارای وزن 50 گرم در رده محصولات سبک قرار دارد. رابطی که برای این مدل توسط کلو در نظر گرفته شده از نوع SATAIII است.

حافظه اس اس دی KLEVV مدل NEO N400 از آخرین نسل کنترلر ها استفاده شده و مجهز به یک کنترل کننده Phison S11T می باشد. این مدل از حافظه SSD با پشتیبانی از فناوری TRIM کارایی و عملکرد نوشتن دیتا در اس اس دی را بهبود بخشیده و باعث افزایش طول عمر آن می شود.

فرم فاکتور اس اس دی اینترنال مدل NEO N6400 ، 2.5 اینچ اعلام گردیده است. این محصول نسبت شوک مقاوم است و میزان این مقاومت G @ 0.5 ms 1500برآورد می شود. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات 560 MB/s و حداکثر سرعت نوشتن اطلاعات 370 MB/s می باشد و TBW تعریف شده برای این ظرفیت معادل 200 است.

در شرایط آزمایشی زمان لازم برای کپی 2 گیگابایت اطلاعات حدود ثانیه محاسبه شده که میزان مطلوبی است. این محصول بسیار کم صدا است و توسط کلو میزان تولید نویز آن  db0 براورد شده است.

 

خرید کیبرد و ماوس با سیم لاجیتک مدل ام کی ۱۲۰

 

اس اس دی اینترنال کلو مدل NEO N400 با ابعاد 7*69.85*100.2 میلی‌متر و وزنی حدود 32 گرم برای کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ‌ها بسیار مناسب است.

فن اوری که در سطح پوششSSD NEO N400 به کار رفته است، موجب افزایش طول عمر این اس اس دی می شود. Acronis True Image 2018 یک مجموعه نرم افزار یکپارچه است که به کاربر امکان می دهد از کل درایو دیسک یا پارتیشن‌های انتخابی خود نسخه پشتیبان تهیه نماید.

NEO N400 با استفاده از این نرم افزار به کاربران امکان کپی محتویات یک هارد دیسک موجود را به سرعت و به راحتی روی درایو SSD می دهد.

الگوریتم SLC Caching به نوعی از فلش NAND اشاره دارد که تنها یک بیت داده در هر سلول ذخیره می کند که ساده ترین عملیات را در میان سایر انواع ذخیره سازی فلش انجام می دهد. از این رو، داده ها را با سرعت های بالاتر ثبت می کند، انرژی کمتری مصرف می کند و استقامت بالاتری دارد، از این رو NEO N400 دوام و عملکرد بهتری را با استفاده از فناوری ذخیره SLC به کاربر ارائه می دهد. 

برخی از اس اس دی‌ها مجهز به فناوری SMART (Self-Monitoring, Analysis, and Reporting) Technology هستند؛ این فناوری درایو را برای ارزیابی سلامت آن، در فواصل زمانی اسکن می‌کند، حتی می‌تواند به کاربران هشدار دهد که درایو در حال خراب شدن است. به عبارت دیگر یک اس اس دی SMART توانایی آنالیز خود و گزارش وضعیت خود را دارا می باشد.

طریقه اتصال این SSD به سیستم مربوطه با کمک رابط SATA 6 Gb/s انجام شده و انتقال اطلاعات با سرعت زیادی انجام می‌گیرد. در حافظه‌های SSD برخلاف هارددیسک‌ها جهت انجام پردازش‌های مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات از هیچ قسمت حرکتی استفاده نمی‌شود، این مزیت باعث ایجاد مقاومت زیاد اس اس دی در برابر شوک شده است.

 

خرید حافظه اس اس دی M.۲ لکسار مدل NM۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

اندازه فرم فاکتور آن ۲.۵ اینچی است که می‌توان از آن برای جایگزین هارددیسک لپ‌تاپ استفاده کرد. با استفاده از فناوری ECC (کد تصحیح خطا)‌، ADATA SU650 جهت اطمینان از یکپارچگی داده‌ها و کمک به افزایش طول عمر SSD‌، خطاها شناسایی و رفع می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به مقاومت در برابر لرزش و پشتیبانی از M.A.R.T اشاره نمود.

اس‌اس‌دی اینترنال مدل NEO N400 کلو ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

مشخصات فیزیکی:

ابعاد : 7 × 69.85 × 100.2 میلی‌متر

وزن : 50 گرم

 

مشخصات فنی:

ظرفیت : 120 گیگابایت

فرم فاکتور : 2.5 اینچ

نوع رابط: SATA ۳.۰

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی : 500 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات: 37۰ مگابایت بر ثانیه

نوع فلش : SLC

پشتیبانی از RAID : ندارد

پشتیبانی از TRIM : دارد

قابلیت پشتیبانی از NCQ : ندارد

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک: G1500

میانگین طول عمر : 10 سال (در حالت استفاده عادی)

دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتیگراد

مقاومت دربرابر لرزش : دارد

مقاومت دربرابر شوک : ندارد

مقاومت در برابر ضربه : ندارد

مقاومت دربرابر خش : ندارد

بکارگیری آخرین نسل از کنترلرها

قابلیت بارگذاری اطلاعات در شرایط دمایی سرد و گرم

قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل‌های: Windows Vista ,7 ,8 , 8.1 , 10 , 11 macOS 9.6 Later

نظرات

حاصل جمع : Captcha