اس اس دی ای دیتا ADATA Ultimate SU800 (مهر 1401)

اس اس دی ای دیتا ADATA Ultimate SU800 (مهر 1401)

 

 

 

 

اس اس دی ای دیتا ADATA Ultimate SU800

 

حافظه SSD ای دیتا مدل SU800

نسل جدید حافظه‌های حالت جامد SSD شرکت ای‌دیتا (ADATA) با نام SU800 روانه‌ بازار شده است. در این حافظه‌ها از فلش‌های 3D NAND به جای فلش‌های سنتی 2D NAND استفاده شده است، سرعتی که شرکت ای دیتا برای انتقال اطلاعات توسط این محصول ارائه کرده، در حالت خواندن 560 مگابایت بر ثانیه و در حالت نوشتن 520 مگابایت بر ثانیه است که این سرعت با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. سیستم کش (Cache) هوشمند SLC و بافر کش DRAM در این حافظه‌ها سبب می‌شود که بتوانند سرعت خواندن و نوشتن بیشتری در مقایسه با حافظه‌های سنتی داشته باشند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره هارد های اس اس دی کلیک نمایید 

 

با استفاده از تکنولوژی 3D NAND و یک کنترل کننده SMI ، درایوهای جامد Ultimate SU800 M.2 2280 میتوانند تا ظرفیت 1 ترابایتی را پشتیبانی کنند. همچنین SLC Caching و DRAM Cache Buffer موجب افزایش سرعت خواندن/نوشتن خواهد شد. این هارد از LDPC ECC، فن آوری هایی مانند TBW بالا و DEVSLP حافظه هایSU800 M.2 2280  به صورت چشمگیری موجب افزایش ثبات ، بهره وری و کارایی سیستم های کامپیوتری شما می شود .

 

جهت مشاهده تمامی هارد های اس اس دی فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

این حافظه‌ها در چهار ظرفیت ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایت عرضه شده و برای انواع لپ‌تاپ و کامپیوترهای رومیزی، مناسب است. در ادامه به بررسی مشخصات اصلی حافظه‌های SU800 شرکت ای‌دیتا می‌پردازیم.

 

خرید مادربرد ایسوس مدل تی یو اف بی ۳۶۵ ام پلاس گیمینگ

 

چون در حافظه‌های اس اس دی برای ذخیره‌سازی اطلاعات از هیچ قسمت مکانیکی استفاده نشده است، تا حد زیادی در برابر انواع صدمات، ضربه، لرزش و شوک مقاوم هستند. حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک SU800 برابر با شوک 1500G است و می‌تواند تا 2 میلیون ساعت به فعالیت بپردازد. حافظه‌ی اس اس دی ای دیتا مدل SU800 از قابلیت RAID پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای کاربرانی که به آرشیو اطلاعات می‌پردازند و نیاز به ذخیره اطلاعات با حجم زیاد دارند، بسیار مهم و کاربردی است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ای دیتا کلیک نمایید 

 

حافظه‌های اس اس دی علاوه ‌بر سرعت و میزان اتکای بالا در ذخیره‌سازی اطلاعات، وزن بسیار کم‌تری نسبت به هارددیسک‌ها دارند، میزان انرژی مورد نیازشان هم کم‌تر است. به‌راحتی می‌توان از SU800 به‌عنوان حافظه‌ی اصلی لپ‌تاپ‌هایی که از رابط SATA3.0 بهره میبرند، استفاده کرد؛ ولی برای استفاده در کامپیوترهای دسک‌تاپ نیاز به یک آداپتور تبدیل می باشد.

 

سایز کوچکتر و ظرفیت بیشتر

حافظه های  SU800 M.2 2280 SSD با استفاده از حافظه های فلش 3D NAND نسبت به حافظه های SSD با تکنولوژی 2D NAND از ظرفیت بالاتر و عملکرد بهتری برخوردارند. بدان معنی که باعث بهبود بهره وری مصرف انرژی و افزایش هزینه و عملکرد آن خواهد شد. این حافظه ها در ظرفیتهای متنوع از 128 گیگابایت تا 1 ترابایت تولید شده و دارای سرعت 560 و 520 مگابایت بر ثانیه در خواندن و نوشتن اطلاعات برخوردار هستند که موجب سرعت بخشیدن به کارایی کامپیوترهای شخصی می شود.

 

خرید پرزنتر بیسیم لاجیتک مدل اسپات لایت

 

حافظه هوشمند SLC و DRAM Cache Buffer

الگوریتم هوشمند SLC Caching اجازه می دهد تا حافظه NAND فلش در حالت سلولهای تک سطحی عمل نموده و عملکرد خواندن / نوشتن را افزایش دهد. علاوه بر این وجود DRAM Cache Buffer نیز سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات را تا دو برابر در مقایسه با هاردهای فاقد این ویژگی افزایش داده است و نیاز به استفاده از حافظه سیستمی را در زمان بارگذاری نرم افزارهای حجیم از بین می برد.

 

موتور پیشرفته LDPC ECC

استفاده از کدهای تصحیح اشتباه کم حجم برای تصحیح کدهای خطا باعث افزایش دقت اطلاعات ذخیره شده و جلوگیری از تخریب آنها در ذخیره سازی طولانی مدت می شود، بنابراین اطلاعات ارزشمند کاربر را بسیار بیشتر از حافظه های non-ECC و حتی SSD هایی که از  BCH استفاده می  کنند، در برابر تخریب و از بین رفتن محافظت خواهد کرد.

 

RAID Engine و Data Shaping برای بیشترین محافظت

استفاده از موتور RAID و تکنولوژی Data Shaping موجب یکپارچگی بیشتر اطلاعات و افزایش طول عمر و پایداری حافظه SSD خواهند شد.

 

خرید منبع تغذیه ماژولار گرین مدل GP۱۲۰۰B-OCDG

 

عملکرد فوق العاده

استفاده از 3D NAND فلش، کنترل کننده SMI با کیفیت بالا و چندین تکنولوژی پیشرفته و نوین توانسته هاردهای جامد SU800 M.2 2280  تمامی هاردهای مکانیکی را مغلوب عملکرد فوق العاده خود نماید و زمان بارگذاری سیستم عامل و اجرای نرم افزارهای مختلف را به شدت کاهش دهند و سرعت خواندن/نوشتن اطلاعات را به شدت بالاتر ببرد . اس اس دی ای دیتا 3D NAND Flash SU650 با ساختار 3D NAND Flash‌ این‌بار با راهکار جدید ای‌دیتا برای کنترلر، یک اس اس دی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال پرسرعت را ارائه نموده است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

مصرف برق کمتر، عمر باتری بیشتر

SU800 از تکنولوژی DEVSLP برای بهره وری انرژی بهتر، استفاده نموده است. همین امر موجب کاهش هزینه یبرق و افزایش طول عمر باتری می شود. این حافظه نسبت به هاردهای معمولی در حالت بیکاری 92 درصد و همچنین در هنگام عملکرد معمولی 80 درصد توان مصرفی، کمتری استفاده می کند.

برای کسانی که همیشه در سفر هستند و یا دسترسی به برق ندارند، این حافظه با صرفه جویی در مصرف باتری موجب افزایش مدت شارژدهی دستگاه های قابل حمل می شود.

 

خرید ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل ام ۱۸۵

 

نرم افزار اختصاصی ADATA

هر حافظه SU800 امکان دانلود رایگان برنامه های ADATA SSD Toolbox  و Migration Utility را داراست.  SSD Tolbox اجازه می دهد تا کاربران وضعیت حافظه SSD خود را مانیتور و مدیریت نمایند.

Data migration utilities به طور اختصاصی برای کاربرانی کارایی دارد که قصد انتقال اطلاعات از روی هاردهای قدیمی به روی هاردهای SSD را داشته باشند. این برنامه می تواند به راحتی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایند و همه اطلاعات از جمله سیستم عامل خود را بر روی هارد جدید انتقال دهند.

 

اس اس دی ای دیتا ADATA Ultimate SU800- GB 256

مشخصات فیزیکی

ابعاد :   7 × 69.85 × 100.45 میلی‌متر

وزن :    47.5 گرم

مشخصات فنی :

ظرفیت : 256 گیگابایت

فرم فاکتور : 2.5 اینچ

نوع فلش : TLC

رابط : SATAIII

کنترلر : SMI

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی : تا 560 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی : تا 520 مگابایت بر ثانیه

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک : G 1500

میانگین عمر : 2 میلیون ساعت

ضد خش : خیر

مقاوم در برابر ضربه : بله

مقاوم در برابر لرزش : بله

مقاوم در برابر شوک : بله

دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتیگراد

پشتیبانی از : RAID , TRIM , NCQ

هارد اس اس دی ای دیتا SSD Hard ADATA SU800 - 1000GB

مشخصات فیزیکی:

ابعاد : 3.5 × 22 × 80 میلی‌متر

وزن : 8 گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت : 1 ترابایت

رابط : SATAIII

فرم فاکتور : M.2

نوع فلش: TLC

کنترلر : SMI

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی : تا 560 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی : تا 520 مگابایت بر ثانیه

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک : G  1500

میانگین عمر : 2 میلیون ساعت

ضد خش: خیر

مقاوم در برابر ضربه: خیر

مقاومت در برابر شوک : بله

دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتیگراد

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha