هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA SU650 SATA3 SSD – 240GB (مهر 1401)

هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA SU650 SATA3 SSD – 240GB (مهر 1401)

 

 

 

 

هارد اس اس دی ای دیتا مدل ADATA SU650 SATA3 SSD – 240GB

 

حافظه اس اس­اس­دی دیتا مدل Ultimate SU630 با ظرفیت 240 گیگابایت یکی از محصولات شرکت ای دیتا و جایگزین مناسبی برای حافظه‌های HDD می باشد. حافظه‌های نسل جدید یا SSD مانند یک رم در کامپیوتر شما عمل می‌کنند و فضای کمتری را نیز اشغال می‌کنند، با فن آوری اس اس دی اطلاعات به راحتی و با سرعت کپی و بارگزاری می شوند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره هارد اس اس دی کلیک نمایید 

 

درون این نوع حافظه ابزار مکانیکی مانند پلتر و هد و ارم هد وجود ندارد و عملیات خواندن ونوشتن به روش خواندن و نوشتن در هارد دیسک انجام نمی‌شود که همین ویژگی سبب صرفه جویی در وقت و هزینه و انرژی می‌شود.

از معایب این نوع حافظه‌ها می توان به قیمت بالای آن نسبت به دیگر هاردهای سنتی اشاره کرد. از طرف دیگر، حافظه‌های نسل جدید به علت ویژگی‌هایی که در طراحی و ساخت آنها انجام گرفته نسبت به HDDها کمتر در معرض آسیب فیزیکی و از بین رفتن اطلاعات قرار دارند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ای دیتا کلیک نمایید 

 

از معایب هارد های HDD می‌توان به تولید گرما و صدا اشاره نمود که به دلیل چرخیدن پلتر در هارد و تکان خوردن بازوی مکانیکی ایجاد می‌شوند. حافظه های SSD یا درایو حالت جامد از نظر سرعت، یکپارچگی و همچنین فاکتور فرم، از هاردهای HDD بهترند.SSD ها بسیار سریعتر از هاردهای HDD عمل می کنند.

از دیگر ویژگی های مثبت SDDها نسبت به هارد دیسک‌های سخت می‌توان به عمر بیشتر آن‌ها اشاره نمود. SSDها و از جمله حافظه اس اس دی ای دیتا مدل Ultimate SU630 ظرفیت 240 گیگابایت از دستور TRIM استفاده می‌کنند که به سیستم‌عامل اجازه می دهد تا به SSD پیغام دهد که دفعه‌ بعد هنگام نوشتن اطلاعات در یک بلوک، اطلاعاتی که قبلا در آن بلوک بوده و حذف شده، اما پاک نشده‌اند را نادیده بگیرد و آن را با اطلاعات جدید پر کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

همین دستور ساده موجب کمتر شدن میزان نوشتن بر روی درایو شده و یکی از اصلی‌ترین دلایل بیشتر بودن عمر SSDها نسبت به هارد دیسک‌ها می باشد و می‌تواند دلیل خوبی برای قیمت این نوع حافظه باشد.

 

خرید ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل ام ۱۸۵

 

هارد اس اس دی ای دیتا مدل Ultimate SU650 با استفاده از حافظه فلش 3D NAND و یک کنترلر سرعت بالا ساخته شده است. حداکثر ظرفیت آن 960 گیگابایت می باشد.  هارد SSD عملکرد خواندن 520 مگابایت در ثانیه و عملکرد نوشتن 450 مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد و نسبت به هاردهای اس اس دی 2D NAND قابلیت اطمینان بیشتری دارد. SU650 دارای ویژگی هایی مثل کش SLC و فناوری تصحیح خطای پیشرفته است تا با عملکردی پایدار و یکپارچگی داده‌ها را بهینه کند. کاربرانی  که قصد ارتقاء هارد سیستم خود را دارند، SU650 با عملکرد و قیمت مناسب یک انتخاب عالی خواهد بود.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های اس اس دی کلیک نمایید 

 

از مشخصات فنی دستگاه می‌توان به نوع رابط استاندارد ساتا  SATA اشاره کرد که با سرعت ۶ گیگا بیت بر ثانیه انتقال اطلاعات را انجام می دهد. این محصول در برابر شوک مقاوم بوده و جای هیچ نگرانی به دلیل از دست رفتن اطلاعات به دلیل تغییر ولتاژ یا ضربه به کیس‌ وجود ندارد. میزان مقاومت این هارد در برابر شوک، ۱۵۰۰ واحد G/05ms با میانگین عمر دستگاه هم ۲.۰۰۰.۰۰۰ ساعت می باشد.

دمای عملیاتی در این دستگاه از صفر تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد ثبت گردیده است و هنگام ذخیره‌سازی اطلاعات هم باید روی منفی ۴۰ الی منفی ۸۵ درجه سانتی‌گراد باشد. از مزایای مهم این هارد SSD می‌توان به وجود فناوری‌های برتر و به‌روز SLC Cashing Write Booster اشاره کرد که اطلاعات را سریع‌تر در اختیار پردازنده قرار می‌دهد. ابزاری به‌نام SSD ToolBox نیز مدیریت آسان هارد را با کمک نرم‌افزار برای کاربر فراهم می‌سازد. سرعت بالا در خواندن و نوشتن در بالا آمدن ویندوز قابل مشاهده است و با استفاده از این تکنولوژی، می توان برنامه‌های مختلفی را در سیستم‌های کامپیوتری پایین‌تر، با سرعت بهتری اجرا نمود.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

حافظه فلش 3D NAND برای ارتقاء کامپیوتر

هارد اس اس دی SU650 با استفاده از حافظه فلش 3D NAND طراحی و ساخته شده است و عملکرد، راندمان و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به هاردهای اس اس دی 2D NAND ارائه می‌دهد، قیمت این هارد نیز نسبت به عملکرد آن بسیار مناسب می‌باشد.

عملکرد سریعتر هارد ای دیتا Ultimate SU650

الگوریم کش SLC به حافظه فلش NAND اجازه می‌دهد تا در حالت سلولی تک سطحی کار کند که باعث افزایش عملکرد می‌شود و باعث سرعت خواندن 50 مگا بایت بر ثانه و نوشتن پایدار حداکثر 450 مگابایت بر ثانیه می شود تا فرآیند بوت و انتقال فایل‌ها و دانلودها سریعتر و نرم تر انجام گیرد.

هرچند این کار باعث کاهش ظرفیت ذخیره‌سازی در مقایسه با حالت معمول است، کارایی و سرعت سیستم به صورت چشم‌گیری افزایش می یابد. همچنین اس اس دی 3D NAND Flash SU650 ای‌دیتا در کنار این فناوری از بافر پر سرعت  نوع DDR3‌ نیز بهره برده است. با این وجود سرعت دسترسی به اطلاعات و کارایی انتقال اطلاعات تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

 

خرید کیبرد و ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل MK۲۷۰

 

 

کد تصحیح خطای پیشرفته هارد Ultimate SU650

هارد اس اس دی SU650 با پشتیبانی از الگوریتم کد تصحیح خطا (ECC) می‌تواند خطاها را شناسایی و بر طرف نماید تا یکپارچگی داده‌ها حفظ شود و به افزایش طول عمراس اس دی کمک کند، میانگین زمان بین خرابی ها MTBF  حداکثر 2 میلیون ساعت است که 25 درصد بیشتر از هاردهای اس اس دی 2D NAND است.

 

عملیات قابل اعتماد هارد SSD ای دیتا Ultimate SU650

هیچ قطعه متحرکی در هاردهای SSD وجود ندارد که در نتیجه این هاردها در مقایسه با هاردهای سنتی HDD در برابر شوک، لرزش  G/0.5ms 1500 و دمای شدید 0 تا 70 درجه سانتی گراد مقاومت بیشتری دارند. هاردهای اس اس دی بدون سر و صدا کار می‌کنند و انرژی بسیار کمی مصرف می‌کنند.

 

خرید وب کم سی ۲۷۰ لاجیتک

 

برنامه‌های اختصاصی هارد SU650 ای دیتا

با خرید هارد SU650 ای دیتا کاربر می‌تواند از برنامه‌های رایگان ADATA SSD Toolbox و Migration Utility استفاده نماید. SSD Toolbox به کاربر این امکان را می دهد تا وضعیت هارد، اطلاعات مربوط به طول عمر و غیره را نظارت و مدیریت کند. Migration Utility برای کاربرانی که قصد دارند هارد HDD خود را به SSD ارتقاء دهند بسیار کاربردی است، این نرم افزار برای تهیه بکاپ ساده و سریع و انتقال کل محتوای هارد از جمله سیستم عامل‌ها طراحی شده است.

ADATA SU650 SATA3 SSD – 240GB

مشخصات ظاهری:

ابعاد :   7 × 69 × 100 میلی‌متر

وزن : ۴۷ گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت : ۲۴۰ گیگابایت

فرم فکتور: ۲.۵ اینچ

نوع فلش: 3D NAND

رابط : SATAIII

کنترلر: SMI:SM2285 (Silicon Motion)

سرعت خواندن : ۵۲۰ مگابایت در ثانیه

سرعت نوشتن : ۴۵۰ مگابایت در ثانیه

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک :  G۱۵۰۰

ضد خش: خیر

میانگین عمر : ۲ میلیون ساعت

مقاوم در برابر ضربه: خیر

مقاوم در برابر شوک: بله

مقاوم در برابر لرزش: خیر

نوع حافظه : 3D NAND

پشتیبانی از ECC

درجه حرارت : 0 تا 70 درجه سانتی گراد

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha