هارد اس اس دی ای دیتا 500 گیگابایت

هارد اس اس دی ای دیتا 500 گیگابایت

هارد اس اس دی ای دیتا 500 گیگابایت

 

SSD چیست و چطور کار می کند؟

حافظه SSD (Solid State Drive)، نوعی حافظه با سرعت خواندن و نوشتن بالاتری نسبت به هارد دیسک‌ می باشد. SSD با نام درایو حالت جامد نیز شناخته می شوند و نوعی درایو هست که برای ذخیره‌سازی اطلاعات بر پایه حافظه فلش و موبایل طراحی شده است.

برخلاف حافظه  HDD، هیچ عضو مکانیکی در طراحی و ساخت اس­اس­دی استفاده نشده است. درSSD ها برخلاف حافظه‌های HDD برای نوشتن داده‌ها از مغناطیس استفاده نمی شود و داده‌ها در میکروچیپ‌ها ذخیره می‌شود. درایوهای SSD با برخورداری از سرعت خواندن و نوشتن به مراتب بالا‌تر از هارد دیسک‌ها، گزینه بسیار مناسبی برای افزایش سرعت و کارایی کامپیوترهای رومیزی و نیز لپ تاپ‌ها هستند.

با استفاده از این حافظه، زمان لود شدن به حداقل می رسد و مقدار گرمای تولید شده نیز کاهش چشم‌گیری داشته است. نصب سیستم عامل یا بازی روی حافظه SSD، سرعت لودینگ و نیز اجرای برنامه ها را بالا می برد. نقطه ضعف این نوع هارد را می توان در قیمت بالا و کاهش سرعت با گذشت نام برد.

هارد دیسک‌ها ساختاری مکانیکی دارند و با چرخش بازوهای فعال کننده روی دیسک‌های مغناطیسی یا پلاتر (Platter) کار می کنند، اما SSDها یا درایو حالت جامد (Solid State Drive) اطلاعات را بر روی سطحی از فلش ناند (NAND) ذخیره می‌کنند. درفن آوری NAND Flash ذخیره سازی غیر فرار است و برای نگهداری داده ها نیازی به برق ندارد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

اس اس دی ای دیتا مدل Adata SSD SWORDFISH ظرفیت 500 گیگابایت

ویژگی حافظه SSD مدل SU720 ای دیتا این است که علاوه برظرفیت بیشتر نسبت به مدل‌های دیگر SSD ، بازدهی و قابلیت اطمینان را نیز افزایش می‌دهد. این اس­اس­دی از تکنولوژی 3D NAND و قابلیت SLC caching بهره برده و می‌تواند به‌حداکثر سرعت خواندن معادل 450 مگا بایت بر ثانیه و سرعت نوشتن معادل MB 520درثانیه برسد. این درایو SSD در ظرفیت‌های 250گیگابایت تا 2ترابایت ارائه شده است. در طراحی اس اس دی SWORDFISH از یک هیت‌سینک آلمینیومی استفاده شده است که نه‌تنها با شیارهای روی سطح آن زیبا به نظر می‌رسد بلکه بلکه باعث عملکرد پایدار این قطعه نیز می شود.

ظرفیت بیشتر، عمر طولانی‌تر استفاده از 3D NAND Flash در اس اس دی اینترنال ای دیتا SU720 ظرفیت‌های بیشتری را برای کاربر قابل استفاده نموده است. این درایو دارای ظرفیت 250گیگابایت، 500گیگابایت و 1ترابایت با کارایی بهبودیافته و قابلیت اطمینان بیشتری می باشد.

در طراحی و ساخت حافظه SU720 ای‌دیتا از تکنولوژی‌های data protection و error correction استفاده شده که در نتیجه آن نرخ TBW افزایش چشم‌گیری یافته است. از SLC Caching باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات در SU720 ای‌دیتا حافظه حالت جامد SU720 ای دیتا شده است.

حافظه های حالت جامد مقاومت بیشتری در برابر شوک (G/0.5ms) 1500 و لرزش دارند و دارای دمای عملکرد 0 تا 70 درجه سانتی‌گراد هستند. همه این ویژگی ها باعث شده این اس اس دی برای حفاظت از داده‌ها گزینه‌ای ایده‌آل باشد. حافظه حالت جامد بدون‌صدا کار می کند و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

مدیریت آسان با نرم‌افزار SSD Toolbox نرم‌افزار رایگان ADATA SSD Toolbox پیکربندی، بهینه‌سازی و مدیریت SSD را به‌آسانی و سرعت بالا امکان‌پذیر می‌سازد. این نرم‌‌‌افزار شرایط کلی و اطلاعات دقیق عمر محصول و سالم‌بودن درایو را به کاربر نشان می‌دهد. نرم‌افزار انتقالی که همراه SU720 ارائه می‌شود نیز برای کسانی که قصد انتقال اطلاعات از هارددیسک خود را بصورت امن و مطمئن و سریع دارند مناسب است.

 

خرید مادربرد گیگابایت مدل زد ۲۷۰ پی دی تری

 

این اس اس دی با با اکثر سیستم هایی که از اتصال ساتا پشتیبانی می کنند سازگار است و همچنین با SATA II و اتصالات قدیمی تر نیز سازگار است و از  M.A.R.T. و فرامین TRIM و NCQ پشتیبانی می کند.

در فن آوری هارد اس اس دی ای دیتا 500 گیگابایت رابط کاربری PCIe Gen3x4 استفاده شده و با استاندارد NVMe 1.3 سازگار می باشد. از ویژگی های ویژگی‌های M.2 2280 می توان به پشتیبانی از سیستم عامل‌های نسل جدید اینتل و AMD اشاره نمود.

انتقال سریع اطلاعات

سرعت خواندن تصادفی 50K درثانیه و سرعت نوشتن تصادفی 65K بر ثانیه می رسد که 2.5 برابر سریع‌تر از هارددیسک‌های معمولی است. یکپارچگی مناسب داده‌ها در اس اس دی اینترنال ای دیتا SU720 با پشتیبانی از تکنولوژی اصلاح کد خطای LDPC می‌تواند خطاهای رخ داده را شناسایی و برطرف نماید و موجب یکپارچگی بیشتر داده‌ها شود. همین فن آوری افزایش طول عمر درایو SSD را تضمین خواهد کرد.

 

خرید مادربرد ایسوس مدل تی یو اف بی ۳۶۵ ام پلاس گیمینگ

 

انتقال دقیق اطلاعات

اس اس دی 500 گیگابایت ای دیتا SU720 با اجرای حافظه فلش 3D NAND پیشرفته بهره وری بهتر و قابلیت اطمینان بالا با نسبت عملکرد نسبت به گذشته را ارائه می دهد. حافظه SU720 همچنین دارای فناوری های محافظت از داده ها و تصحیح خطا است و امتیاز بالاتری برای TBW برخوردار است.

 

عملکرد قابل اعتماد Adata SSD SWORDFISH500GB

برخلاف هاردیسک های قدیمی، در ساخت اس اس دی SU720 از قطعات مکانیکی و متحرک استفاده نشده که در نتیجه در برابر ضربه و شوک مقاومت خوبی خواهد داشت و همچنین مقاومت در برار دمای 0 درجه سانتیگراد تا 70 درجه سانیتگراد را فراهم می کند. از مزایای دیگر این SSD عملکرد بدون سر و صدا و مصرف انرژی پایین می باشد.

 

برنامه‌های اختصاصی هارد Adata SSD SWORDFISH500GB

حافظه اس اس دی SU720 از نرم افزارهای رایگان SSD Toolbox  و  Migration Utility پشتیبانی می کند. با استفاده از SSD Toolbox کاربران می توانند اطلاعات مربوط به وضعیت هارد؛ سطح سایش و طول عمر را کنترل و مدیریت کنند. برنامه Migration Utility هم برای کاربرانی که می خواهند اطلاعات خود را از هارددیسک به اس اس دی انتقال دهند ایده آل است.

 

خرید پرزنتر بیسیم لاجیتک مدل اسپات لایت

 

اس اس دی ای دیتا مدل Adata SSD SWORDFISH ظرفیت 500 گیگابایت

مشخصات فیزیکی:

ابعاد: ۱۰۰.۴۵×۶۹.۸۵×۷ میلی‌متر

وزن: ۴۷.۵ گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت: ۵۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور:

نوع فلش: 3D TLC

رابط: SATAIII

کنترلر: Realtek

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی: ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی: ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک: G/0.5ms 1500

میانگین طول عمر (MTBF): ۲.۰۰۰.۰۰۰ ساعت

ضد خش: خیر

مقاوم در برابر ضربه: خیر

مقاوم در برابر شوک: بله

سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی: k 50

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی: K 65

هارد اکسترنال ای دیتا 500 گیگابایت Adata DashDrive Elite HE720 External Hard Drive 500GB

هاردهای اکسترنال از ابزارهای ضروری زندگی امروز است. مشاغل مختلف و متفاوت گاهی نیاز به همراه داشتن اطلاعات توسط کاربر دارد اما برخی از این هاردهای اکسترنال اندازه و وزن بالایی دارند و امکان حمل دائم را ندارند. اما این مشکل باDashDrive Elite Elite HE720 شرکت ای دیتا حل شده است.

 

خرید منبع تغذیه ماژولار گرین مدل GP۱۲۰۰B-OCDG

 

هارد اکسترنال ای دیتا 500 گیگابایت Adata DashDrive Elite HE720 External Hard Drive 500GB

جنس: فولاد ضد زنگ

ظرفیت: 500 گیگابایت

ابعاد و وزن بسیار کم

بدنه ضد خط و خش

سختی H9

سازگار با رابط های USB 2.0 و USB 3.0

دارای نشانگر LED

دارای کاور مخصوص

نظرات

حاصل جمع : Captcha