هارد اس اس دی ای دیتا 1 ترابایت

هارد اس اس دی ای دیتا 1 ترابایت

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

هارد اس اس دی ای دیتا 1 ترابایت

 

اس اس دی ای دیتا ADATA Ultimate SU750

حافظه اس اس دی ای دیتا SU750 ، یکی از جدیدترین محصولات شرکت ای دیتا می است.  محصولات این شرکت غالبا هارد اکسترنال ، فلش مموری ، حافظه اس اس دی و از این قبیل می باشد.

این محصول با استفاده از فناوری 3D V-NAND علاوه بر افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، باعث کم شدن قیمت تمام شده  این اس­اس­دی شده است. حافظه اس اس دی SU750 در کامپیوتر و یا لپ تاپ قابل استفاده می باشد و از سرعت چند برابری نسبت به هارد دیسک برخودار می باشد.

سرعت نقل و انتقال اطلاعات در این محصول تا 550 مگابایت بر ثانیه نیز می رسد. به دلیل عدم وجود قطعات مکانیکی در حافظه اس اس دی، این محصول گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در لپ تاپ می باشد.

اس اس دی ای دیتا Ultimate SU750دارای یک حافظه در فرم فاکتور 2.5 اینچ، ابعاد 7 × 69 × 100 میلی ‌متر، ظرفیت 1 ترابایت برای ذخیره اطلاعات و  یک رابط SATA3.0 با سرعت انتقال اطلاعات بالا می باشد که شرکت ای دیتا در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

در این نوع حافظه ها به جای 2D NAND  که یک حافظه قدیمی به حساب می آیند از 3D NAND که دارای اطمینان بیشتر، فضای ذخیره‌ سازی و کارایی بهتر است، استفاده شده است. این شرکت توانسته طبق ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری هر دستگاهی با یک رابط SATA 6Gb/s  که به مادربرد متصل است، برای انتقال اطلاعات توسط SU750 سرعت خواندن آن را با کمک سیستم کش (Cache) هوشمند SLC و بافر کش DRAM ، به اندازه 550 مگابایت بر ثانیه در حالت خواندن و 520 مگا بایت بر ثانیه در حالت نوشتن اطلاعات افزایش داده است.

کاربرانی که اطلاعات خود را در آرشیو این اس اس دی نگهداری می کنند به راحتی می توانند با کمک قابلیت مهم و کاربردی RAID این حافظه به کارهای خود رسیدگی کنند. این حافظه در ظرفیت های 256 ، 512 و 1024 گیگابایت عرضه شده است.

اس اس دی 1ت ترابایت ای دیتا در مقایسه با هارد دیسک دارای وزن کم ، سرعت و میزان اتکای بالا و میزان انرژی کمتری می باشد، به خاطر همین میزان عمر باتری لپ تاپ افزایش خواهد یافت. نوع چیپ فلش این محصول TLC و دارای قابلیت TRIM و NCQ  می باشد.

ADATA SU750 1tb در سه ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ، ۵۱۲ گیگابایت و 1 ترابایت مناسب برای انواع کامپیوترهای رومیزی و لپ‌ تاپ طراحی شده است. از امکانات دیگر اس اس دی ADATA SU750 می توان به پشتیبانی از RAID، تکنولوژی LDPC ECC برای تصحیح کد های خطا اشاره نمود.

قبل از روی فناوری 3D NAND ، حافظه‌ های SSD سنتی بسیار گران قیمت، دارای فضای کم (ظرفیت‌ هایی بین ۱۶ تا نهایت ۱۲۸ گیگا بایت)، طول عمر کوتاه (TBW) و عدم مقاومت نسبت به ضربه و شوک، استفاده می شد. اما بعد از مدتی با فناوری 3D NAND که در مدل SU750 1tb به کار گرفته شد، حافظه ۱۲۸ گیگابایت تا 1 ترابایت، قابلیت سرعت خواندن و نوشتن بالا (TBW بالا) و قیمت تمام شده کم تر به ویژگی های مثبت این حافظه اضافه شد.

 

خرید کیبرد و ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل MK۲۷۰ 

 

سرعت حافظه اس اس دی Adata SU750

اگر قصد ارتقاء سیستم خود را دارید خرید حافظه اس اس دی Adata SU750 را با خواندن این مطلب و اطلاع از ویژگی های منحصر به فرد آن مد نظر قرار دهید. سرعت حافظه اس اس دی نسبت به هارد دیسک داخلی بسیار بیشتر است و یه دلیل همین ویژگی گزینه مناسبی برای ارتقا سیستم و لپ تاپ به شمار می رود. سرعت خواندن اطلاعات در حافظه اس اس دی 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات 520 مگابایت بر ثانیه می باشد.

 

قابلیت های اصلاح خطا

از امکانات این حافظه اس اس دی می توان به قابلیت LDPC اشاره نمود. این محصول با استفاده از قابلیت LDPC ، خطاها را شناسایی نموده و آن ها را برطرف می سازد. این فن آوری باعث یکپارچگی اطلاعات درون اس اس دی می شود و سرعت و عملکرد محصول را بالا می برد. همچنین اصلاح خطاهای موجود در حافظه اس اس دی طول عمر این محصول را نیز بالا می برد.

 

خرید وب کم سی ۲۷۰ لاجیتک

 

مهم ترین ویژگی حافظه اس اس دی

حافظه اس اس دی نسبت به هارد دیسک قابل اعتمادتر است و کاربر با اطمینان می تواند اطلاعات را درون حافظه اس اس دی ذخیره کند. هارد دیسک بدلیل وجود قطعات مکانیکی و حرکت دیسک در حین کار، به لرزش و تکان خوردن حساس است. اگر در حین کار به هارد دیسک سیستم ضربه یا لرزشی اعمل شود، احتمال آسیب دیدن هارد و یا از بین رفتن اطلاعات وجود دارد

بدلیل نبود قطعات مکانیکی در حافظه اس اس دی نسبت به لرزش و تکان خوردن در حین کار بسیار مقاوم است. این محصول در نهایت سکوت کار می کند و هیچ صدایی از آن بگوش نمی رسد.  میزان مقاومت در برابر شوک G  1500 تا 2 میلیون ساعت می باشد.

نرم افزار اختصاصی ADATA

هر حافظه SU750 امکان دانلود رایگان برنامه های ADATA SSD Toolbox  و Migration Utility را داراست.  SSD Tolbox اجازه می دهد تا کاربران وضعیت حافظه SSD خود را مانیتور و مدیریت نمایند.

Data migration utilities به طور اختصاصی برای کاربرانی کارایی دارد که قصد انتقال اطلاعات از روی هاردهای قدیمی به روی هاردهای SSD را داشته باشند. این برنامه می تواند به راحتی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایند و همه اطلاعات از جمله سیستم عامل خود را بر روی هارد جدید انتقال دهند.

 

اس اس دی ای دیتا ADATA Ultimate SU750

مشخصات فیزیکی:

ابعاد :

وزن:47.5 گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت : 1 ترابایت

فرم فاکتور:2.5 اینچ

نوع فلش: TLC

رابط:SATAIII

کنترلر:  SMI

سرعت خواندن اطلاعت به شکل ترتیبی:550 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی:520 مگابایت بر ثانیه

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک: G 1500

میانگین عمر:2 میلیون ساعت

ضد خش : خیر

مقاومت در برابر لرزش :خیر

مقاومت در برابر شوک : بله

سرعت تصادفی خواندن: K IOPS65

سرعت تصادفی نوشتن: K IOPS75

قابلیت رمزگذاری:ندارد

نوع فلش ناند: Micron 64L TLC

 

خرید فن پردازنده ترمالتیک مدل UX۲۰۰ ARGB Lighting

 

هارد اس اس دی ای دیتا مدل SU900 ظرفیت ۱ ترابایت

حافظه اس اس دی ۲٫۵ اینچی اینترنال Ultimate SU900 شرکت ای دیتا (ADATA)، از طریق رابط پرسرعت SATA3 به مادربرد متصل می‌شود. در این مدل حافظه از فلش 3D NAND MLC استفاده شده و از کنترلر SMI 2258 بهره‌مند است.

حافظه‌های SSD قادر هستند با سرعت بسیار بالاتری نسبت به HDD یا همان هارددیسک‌ها اطلاعات را انتقال دهند. سرعت خواندن و نوشتن Ultimate SU900 به‌ترتیب ۵۶۰ و ۵۲۵ مگابایت برثانیه اعلام شده است.

از دیگر ویژگی‌های این نوع حافظه‌ها، می‌توان به طول عمر بالای آنها اشاره کرد. عمر مفید این محصول از طرف سازنده ۲ میلیون ساعت می باشد.

شرکت ای دیتا این حافظه را در چهار ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت عرضه روانه‌ی بازار نموده است و کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند ظرفیت مورد نظر را انتخاب کند.

Ultimate SU900 از فناوری SLC Caching و DRAM Cache Buffer بهره می‌برد که سبب افزایش بازدهی آن خواهد شد. همچنین حافظه‌های SSD بر خلاف هارددیسک‌ها از مقاومت خوبی در برابر شوک و لرزش برخوردار می باشند. این مدل هم قادر است تا G ۱۵۰۰ از خود مقاومت نشان دهد.

اس اس دی ای دیتا مدل SU900 ظرفیت ۱ ترابایت

مشخصات فیزیکی:

ابعاد :   7 × 69.85 × 100.45 میلی متر

وزن :    47.5 گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت :          1 ترابایت

فرم فاکتور :      2.5 اینچ

نوع فلش:

رابط :   SATA III 6Gbp/s

کنترلر: SMI 2258

سرعت خواندن اطلاعات :         560 مگابایت

سرعت نوشتن اطلاعات :         525 مگابایت

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک :    G/0.5ms1500

میزان ساعت کار :        2 میلیون ساعت

معماری حافظه :          3D MLC

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha