هارد اس اس دی ای دیتا 512گیگابایت

هارد اس اس دی ای دیتا 512گیگابایت

 

 

 

 

هارد اس اس دی ای دیتا 512گیگابایت

 

Ultimate SU750 512GB 3D TLC Internal SSD Drive

شرکت ای دیتا یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید تجهیزات ذخیره سازی است که در زمینه طراحی و تولید محصولاتی از قبیل هارد اکسترنال ، فلش مموری ، حافظه اس اس دی فعال می باشد. حافظه اس اس دی ای دیتا یکی از بهترین حافظه اس اس دی های موجود در بازار است .

 

اس اس دی آلتیمیت اس یو750 یکی از سریع ‌ترین حافظه‌ های SSD داخلی شرکت ای‌دیتا است که با هدف رقابت در بازار گیمینگ و رندرینگ عرضه شده است. این اس­اس­دی با استفاده از فناوری 3D V-NAND علاوه بر افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، قیمت تمام شده تولید این محصول را نیز کاهش داده است.

سرعت نقل و انتقال اطلاعات در این محصول 550 مگابایت بر ثانیه است. به دلیل عدم وجود قطعات متحرک در حافظه اس اس دی، این محصول گزینه مناسبی برای لپ تاپ می باشد. این حافظه در ظرفیت های 256 ، 512 و 1024 گیگابایت عرضه شده است.

 

خرید ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل ام ۱۸۵

 

رابط کاربری آلتیمیت اس یو750 از نوع ساتا و 8 گیگابایت بر ثانیه است. این محصول مصرف برق کمی دارد و بیشتر برای لپ ‌تاپ ها طراحی شده است و به این ترتیب کاربران دغدغۀ چندانی در خصوص مصرف باتری دستگاه نخواهند داشت.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

در این اس اس دی از نسل جدید فلش 3D TLC NANDاستفاده شده است و در مقایسه با 2D NAND ظرفیت بالاتری یعنی از 526 گیکابایت تا 1 ترابایت و نیز کارایی بالاتری دارد. ساختار NAND در 99 درصد حافظه های SSD استفاده می شود. پیشتر حافظه های فلش بر پایۀ ساختار NOR طراحی می شد که علاوه بر هزینۀ بالاتر، از ظرفیت کمتر و عمر مفید پایین تری در قیاس با ساختار NAND برخوردار بود. فناوری NAND در حافظۀ SSD بسیار بهتر و به صرفه تر از NOR و قابلیت اطمینان بالاتری دارد.

اس یو 750 با رابط ساتا 3 پرسرعت 8 گیگابایت بر ثانیه کار می کند و در آن از فناوری SLC استفاده شده است، در نتیجه کاربران حرفه ای و سرورها می توانند برای رسیدن به سرعت حیرت انگیز خواندن و نوشتن داده، راه اندازی سریع و خاموش شدن فوری سیستم، بارگیری سریع برنامه ها و افزایش کارایی عملکرد چند وظیفه ای به این حافظه اعتماد داشته باشند.

 

سرعت حافظه اس اس دی Adata SU750

سرعت خواندن اطلاعات در حافظه اس اس دی 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات 520 مگابایت بر ثانیه است. سرعت حافظه اس اس دی نسبت به هارد دیسک داخلی بسیار بیشتر است که در نتیجه می تواند گزینه مناسبی برای ارتقا سیستم و لپ تاپ باشد.

 

خرید گیم پد لاجیتک اف ۳۱۰

 

در حافظۀ اس یو750 سرعت انتقال اطلاعات و در کل دسترسی به اطلاعات بسیار بالاست. حافظۀ کش بافر DRAM در کنار حافظۀ تک مرحله ای SLC باعث بالا رفتن سرعت خواندن و نوشتن اس یو750 به ترتیب برابر با 550 و520 مگابایت بر ثانیه شده است. کش حافظۀ کوچک و ارزشمندی است که سرعت کلی سیستم را بالا می برد و در زمان بسیار کوتاهی می توان به فایل ها و برنامه های مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

افزایش سرعت بوت سیستم، اسکن ویروس، انتقال اطلاعات، اجرای بازی و غیره با استفاده از حافظه های اس اس دی در سیستم ارتباط مستقیم دارد. عملکرد واقعی سیستم به ظرفیت اس اس دی، اجزای سخت افزاری و نرم افزاری سیستم و عوامل دیگر وابسته است.

قابلیت های اصلاح خطا

از قابلیت های دیگر این محصول پشتیبانی از فناوری LDPC است که وظیفۀ آن کشف خطاهای بوجود آمده در حافظه و اصلاح آنهاست که نتیجۀ آن یکدست شدن اطلاعات و در نتیجه طول عمر بالاتر دستگاه است.

همچنین به منظور مدیریت بهتر حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه، از فناوری SLC Caching Write Booster  در این محصول استفاده شده  که به دلیل تراکم مناسب اطلاعات، اگر تداخلی رخ دهد و خطا ایجاد شود با فناوری تصحیح خطای پیشرفتۀ LDPC خطاها اصلاح می شوند تا اطلاعات یکدست تری داشته باشید. البته کاربر هیچ وقت متوجه این خطاها نخواهد شد.

 

خرید کیبرد و ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل MK۲۷۰ 

 

به طور کلی فرآیند اصلاح خطا در حافظه های اس اس دی که در آنها از فناوری حافظۀ تک مرحله ای SLC استفاده شده، سریع تر از حافظه هایی است که از فناوری MLC برخوردار هستند. برخورداری از TBW بالا یعنی مجموع داده های نوشته شده روی حافظه بر حسب ترابایت، موجب طول عمر آلتیمیت اس یو750 و سال ها عملکرد بی نقص آن می شود.

 

کنترلر IM

IM کنترل کنندۀ حافظۀ فلش است که وظیفۀ مدیریت فناوری were leveling را بر عهده دارد. این فن آوری به کمک بلاک هایی که زیاد مورد استفاده قرار نگرفته اند عمر کلی حافظه اس اس دی را بالا می برد.

 

ویژگی مهم حافظه اس اس دی

استفاده از حافظه اس اس دی به ویژه در لپ تاپ ها از هارد دیسک ها مطمئن تر است و براحتی می توان اطلاعات را درون حافظه اس اس دی ذخیره نمود. در طراحی و ساخت هارد دیسک قطعات مکانیکی وجود دارد و حرکت دیسک در حین کار باعث ایجاد آسیب و خرابی و از بین رفتن اطلاعات خواهد شد، اما حافظه اس اس دی نسبت به لرزش و تکان خوردن در حین کار بسیار مقاوم است چون در ساخت این حافظه ها از قطعات مکانیکی استفاده نشده است، این محصول در نهایت سکوت کار می کند و هیچ صدایی از آن بگوش نمی رسد.

 

خرید وب کم سی ۲۷۰ لاجیتک

 

مقاومت اس اس دی در برابر شوک ها تا G  1500 در طی 0.5 میلی ثانیه می باشد و قادر است در بازۀ دمایی 0 تا 70 درجۀ سانتیگراد فعال باشد. این حافظه توان مصرفی کمی دارد به همین دلیل کارکرد ویژۀ آن در لپ تاب ها و تبلت هاست چون مصرف باتری در آنها مهم است. بعلاوه به دلیل سبکی و فضای کمتری که این دستگاه اشغال می کند برای استفاده در دستگاه های کوچک بسیار مناسب است.

دمای قابل تحمل این دستگاه منفی 40 تا 85 درجه بالای صفر است و میانگین زمان بین خرابی ها (MTBF) دو میلیون ساعت می باشد که به معنی دوام بالای این دستگاه است.

 

نرم افزارهای اختصاصی

خرید اس اس دی آی دیتا آلتیمیت اس یو750 مساوی است با دریافت رایگان نرم افزار اختصاصی SSD Toolbox آی دیتا و Migration Utility.  این نرم افزارها به کاربران اجازه می دهند حافظۀ  اس اس دی خود را از نظر وضعیت درایو، اطلاعات سطح پوشش و طول عمر تحت نظارت قرار داده و مدیریت کنند.

 

خرید فن پردازنده ترمالتیک مدل UX۲۰۰ ARGB Lighting

 

به طور خلاصه می توان گفت نرم افزار SSD Toolbox جعبه ابزار شماست. همچنین Migration Utility مخصوص کاربرانی است که قبلا هاردهای قدیمی داشته اند و حالا جای آن را با حافظۀ اس اس دی عوض کرده اند زیرا این الگوریتم به طور خاص با هدف تهیۀ سریع و بی واسطۀ فایل های پشتیبان و انتقال کلی اطلاعات، از جمله سیستم عامل، از هارد های قدیمی به هارد جدید طراحی شده است.  

از معایب حافظه های اس اس دی در مقایسه با هارد درایوها گران بودن آنهاست، البته اغلب کاربران این هاردها حرفه ای و متخصص هستند.

Ultimate SU750 512GB 3D TLC Internal SSD Drive

مشخصات فیزیکی:

ابعاد: x69.85x7 100.45میلی‌متر

وزن: 47.5 گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت: 512 گیگابایت

فرم فاکتور : 2.5 اینچ

نوع فلش: 3D TLC NAND

رابط: SATAIII

کنترلر: IM

حافظه بافر: DRAM

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی: 550 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی: 520 مگابایت بر ثانیه

میانگین عمر: 2 میلیون ساعت

ضد خش: خیر  

مقاوم در برابر ضربه: خیر

مقاوم در برابر لرزش: بله

مقاوم در برابر شوک: بله

درجه حرارت: 0 تا 70 درجه سانتیگراد

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha