منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی مدل  PSU GD SERIES GD1600 M

منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی مدل  PSU GD SERIES GD1600 M

 

 

 

آشنایی با منبع تغذیه کامپیوتر و معرفی منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی

 

منبع تغدیه کامپیوتر چیست؟

رایانه های شخصی از طریق برق کار می کنند و این مستقیماً از دیوار به همه اجزای داخل کیس رایانه ارائه نمی شود. در عوض، مسیر برق از جریان متناوب (AC) ارائه شده توسط شرکت برق به جریان مستقیم (DC) استفاده شده توسط اجزای PC در ولتاژ مورد نیاز است.

منبع تغذیه ای که برق قابل اعتماد یا تمیز را تأمین نکند، می تواند باعث ایجاد تعداد زیادی مشکل شود، از جمله بی ثباتی که سخت است بتوان آن را تعیین کرد. قطع شدن منبع تغذیه می تواند مشکلات دیگری مثل بازنشانی تصادفی و یخ زدگی ایجاد کند.

 

جهت مشاهده تمامی پاور های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی مدل  PSU GD SERIES GD1600 M

شما باید به اندازه منبع پردازنده، پردازنده گرافیکی،RAM  و گزینه های ذخیره سازی خود به انتخاب منبع تغذیه خود بپردازید. با انتخاب منبع تغذیه مناسب، بهترین عملکرد ممکن را به شما ارائه می دهد و به سهولت یک عمر اطمینان کمک می کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

نیرو ستون فقرات هر سیستم الکترونیکی است و منبع تغذیه همان چیزی است که سیستم را تغذیه می کند. انتخاب منبع مناسب می تواند تفاوت اساسی بین دستگاهی باشد که در سطوح مطلوب کار می کند و دستگاهی است که ممکن است نتایج متناقضی را به همراه داشته باشد.

 

 

جهت مشاهده تمامی Cpu های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

واحد منبع تغذیه

یک واحد منبع تغذیه  (PSU) برق متناوب را برای اجزای داخلی رایانه به ولتاژ پایین تنظیم می کند. رایانه های شخصی مدرن به طور جهانی از منابع تغذیه حالت سوئیچ شده استفاده می کنند.

بعضی از منابع تغذیه دارای سوئیچ دستی برای انتخاب ولتاژ ورودی هستند، در حالی که بعضی دیگر به صورت خودکار با ولتاژ شبکه سازگار می شوند. بیشتر منابع تغذیه رایانه شخصی رومیزی مطابق با مشخصات ATX است که شامل تحمل فاکتور فرم و ولتاژ است. در حالی که منبع تغذیه ATX به منبع تغذیه متصل است، اما همیشه 5 ولتاژ آماده به کار 5 ولت (5VSB) را تأمین می کند تا عملکرد های آماده به کار در رایانه و لوازم جانبی خاص تأمین شود.

منبع تغذیه ATX توسط سیگنال مادربرد روشن و خاموش می شود. آن ها هم سیگنالی را به مادربرد ارائه می دهند تا مشخص کند ولتاژهای DC دقیقاً مشخص هستند ، کامپیوتر قادر است با خیال راحت خاموش و روشن شود.

 

عملکرد اصلی منبع تغذیه

عملکرد اصلی منبع تغذیه تبدیل جریان الکتریکی از منبع به ولتاژ ، جریان و فرکانس صحیح برای تأمین بار است. پریز برق ، دستگاه ذخیره انرژی مانند باتری ها، پیل های سوختی، ژنراتور، مبدل های انرژی خورشیدی به صورت کلی به عنوان منبع تغذیه شناخته می شوند. منبع تغذیه در دسته های مختلف طبقه بندی می‌شود.

 

 

 

 

انواع منبع تغذیه کامپیوتر

منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی مدل  PSU GD SERIES GD1600 M

منبع تغذیه سه مدل دارد:

تنظیم نشده

تنظیم خطی

سوئیچینگ

 

تنظیم نشده:

منبع تغذیه تنظیم نشده ابتدایی ترین نوعی است که از یک ترانسفورماتور، یکسوساز و فیلتر کم عبور تشکیل شده است. این منبع تغذیه معمولاً ولتاژ موج دار زیادی را نشان می دهد (به طور مثال بی ثباتی با سرعت متغیر) و دیگر نویزهای AC که روی برق DC قرار دارند. اگر ولتاژ ورودی تغییر کند ، ولتاژ خروجی با یک مقدار متناسب تغییر می کند. مزیت منبع کنترل نشده این است که ارزان ، ساده و کارآمد است.

 

تنظیم خطی:

یک منبع تنظیم شده خطی به سادگی یک منبع تغذیه بی نظم و تنظیم نشده است و به دنبال آن یک مدار ترانزیستور در حالت فعال یا خطی خود کار می کند ، تنظیم کننده خطی می گویند. این افت ولتاژ اضافی باعث اتلاف قابل توجه نیرو به صورت گرما می شود.

اگر ولتاژ ورودی خیلی کم شود، مدار ترانزیستور تنظیمات خود را از دست می دهد، به این معنی که نمی تواند ولتاژ را ثابت نگه دارد. این فقط می تواند ولتاژ اضافی را کاهش دهد، نه این که کمبود ولتاژ را از قسمت نیروی تنظیم نشده مدار جبران کند. بسته به نوع تنظیم کننده ، باید ولتاژ ورودی را حداقل 1 تا 3 ولت بالاتر از خروجی مورد نظر نگه دارید.

معادل توان حداقل 1 تا 3 ولت ضربدر جریان بار کامل توسط مدار تنظیم کننده اتلاف می شود و گرمای زیادی تولید می کند.

این باعث می شود منابع تغذیه تنظیم شده خطی نسبتاً ناکارآمد باشند. برای خلاص شدن از شر این گرما ، آن ها باید از گرما گیر های بزرگ استفاده کنند که آن ها را بزرگ ، سنگین و گران می کند.

 

 سوئیچینگ:

یکی دیگر از انواع منبع تغذیه سوئیچینگ است. منبع تغذیه سوئیچینگ تلاشی است برای درک مزایای هر دو نیروی تنظیم نشده و طراحی های خطی (کوچک ، کارآمد و ارزان اما ولتاژ خروجی پایدار تمیز). منبع تغذیه سوئیچینگ بر اساس اصل اصلاح ولتاژ ورودی جریان برق AC به DC ، تبدیل مجدد آن به جریان متناوب موج مربع متناوب با فرکانس بالا از طریق ترانزیستورهایی که به عنوان کلیدهای روشن / خاموش کار می کنند ، با استفاده از یک وزن سبک ولتاژ AC را بالا یا پایین می کند.

ترانسفورماتور ، سپس خروجی AC ترانسفورماتور را به DC اصلاح کرده و برای خروجی نهایی فیلتر می کند. تنظیم ولتاژ با تغییر چرخه کار وارونگی  DC-to-AC در سمت اصلی ترانسفورماتور انجام می شود.

سوئیچ ها علاوه بر وزن سبک تر به دلیل هسته ترانسفورماتور کوچک تر ، مزیت فوق العاده دیگری نسبت به دو طرح قبلی دارند:

 این نوع منبع تغذیه را می توان کاملاً مستقل از ولتاژ ورودی ساخت که می تواند روی هر سیستم برق الکتریکی در جهان کار کند. این ها منبع تغذیه جهانی هستند.

 

 

 

 

واحد اندازه‌گیری منبع تغذیه چیست؟

مهم ترین واحدی که در خرید یا استفاده از یک منبع تغذیه مورد توجه قرار می‌گیرد میزان توان واقعی و حداکثر توان آن بر حسب وات (Wat) است. توان واقعی مقدار توانی است که یک منبع تغذیه می‌تواند به صورت عادی تولید کند و حداکثر توان آن میزان  توانی است که آن منبع تغذیه می‌تواند در حداکثر توان گرفته شده از آن تولید کند. به طور مثال چندین مورد از توان‌هایی که قطعات مختلف کامپیوتر استفاده می‌کنند به صورت زیر است:

 

پردازنده  80W - 140W       :

هر ماژول یا قطعه رم  15W:

برد اصلی:  50W - 150W

قطعات خود محفظه و فن‌ها:  3W

هارد دیسک   15W - 30W      :

سی دی یا دی وی دی ریدر:  20W - 30W

کارت توسعه:  5W - 10W

 

 

منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی مدل  PSU GD SERIES GD1600 M

منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی مدل  PSU GD SERIES GD1600 M

مشخصات:

ابعاد:                            ۸۶ × ۱۴۰ × ۱۵۰ میلی‌ متر

فرم فاکتور:                        ATX

نوع پاور:                         کاملا ماژولار

توان خروجی:                           ۱۶۰۰ وات

بازده:                              ۸۵ درصد

Active PFC:                             دارد

محدوده ولتاژ ورودی:                                      ۱۱۰ تا ۲۴۰ ولت

کانکتورهای برق:

۲۰+۴ Pin

۴+۴ Pin

۶+۲ Pin

  PATA Connecto x2

  SATA Connector x4

تعداد فن:                    یک عدد

سایز فن:                        ۱۴۰ میلی‌متری

استانداردهای حفاظتی:                              OVP / OPP / OTP / SCP / OCP

استانداردهای عمومی:

                TUV-RH, CE, CCC, KC, EAC, RCM, cTUVus, FCC, BSMI

اقلام همراه:                             کابل‌های رابط

سایر مشخصات:

۱ x GD1600 M Power Supply

۱ x 24-Pin ATX Power Cable

۲ x 4+4-Pin CPU Power Cables

۸ x PCIe (6+2 pin) Cables

۲ x SATA Cables

۲ x Peripherals Cables

  MTBF 100.000 hours

 

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: دوربین   , Canonشارژر فندکی Anker، مبدل Anker ، کابل Anker  و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha