خرید انواع شارژر

خرید انواع شارژر

 

 

 

عملکرد شارژر لپ تاپ

مدل های به روزتر این آداپتورها بیشتر از منبع سوئیچینگ عمل می کنند. بررسی و معرفی این نوع مبنع تغذیه از نظر الکترونیکی کمی دشوار ( گسترده ) است. اما درکل، این آداپتور ها معمولا در حالی که ولتاژ ورودی را به میزان تقریبی یک دهم کاهش می دهند از سوی دیگر میزان آمپر ورودی را تا حدود 5 برابر افزایش می دهند.بعد از این،جریان از طریق کابل خروجی شارژر و از طریق DC JACK  وارد مدار الکترونیکی لپ تاپ می شود. در این حین همواره سیگنال هایی مابین رایانه و منبع تغذیه در حال تبادل است.

 

جهت مشاهده تمامی شارژر های لپ تاپ فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

انواع شارژ از قدیم تا جدید

اولین دسنه از آداپتور ها درنسل های فراگیر لپ تاپ، شامل خروجی : 18~19.5 ولت و 5 الی 10 آمپر قدرت داشته اند. این موضوع  با توجه به کانفیگ قطعات، نسبی است. لپ تاپ هایی که دارای پردازنده مرکزی (CPU) و سیستم پردازش گرافیک ( GPU ) قوی هستند، از انواع آداپتورها با توان الکترونیکی بالاتری بهره می بردند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

شارژرهای جدید

با توجه به پیشرفت نانو تکنولوژی و بهینه سازی روند پردازش سیستم های کامپیوتری، منبع تغذیه الکتریکی آنها نیز دستخوش تحولات بهینه ای شده است. لپ تاپ ها و نوت بوک های جدید تر ، فرکانس کاری بهینه شده ای دارند که مصرف انرژی را کاهش می دهد. در نتیجه : میزان ولتاژ و آمپر ( توان ) موردنیاز آنها کاهش یافته است.  برای نوت بوک ها و اولترابوک های امروزی در نسخه های جدیدتر فناوری شارژ سریع و سوکت های ساده و کار آمد تر ، ساختار آداپتور را دستخوش تغییر و تحولات اساسی نموده است.

 

نکات مهم برای انتخاب و خرید انواع شارژر لپ تاپ

  1. یکی از مواردی که بین انواع آداپتور شارژها شباهت و یا تفاوت ایجاد می کند  ” سرسوکت ” آنها است.  یکی بودن کانکتور ” شارژر فابریک ” با ” شارژر جایگزین” اهمیت زیادی دارد.
  2. سر سوکت بعضی از شارژر ها از نظر ظاهری شباهت زیادی با جک شارژ لپ تاپ شما دارد. اما یکسان بودن و تطبیق کامل سوکت و کانکتور ، مهم ترین معیار انتخاب شارژر  است.  
  3. مهم ترین مورد قابل توجهه در هنگام خرید :توجه به ” وات خروجی شارژر ” می باشد.  وات خروجی : حاصل ضرب ولتاژ (V و آمپر خروجی شارژر  A است .
  4. بی دقتی و در نظر نگرفتن خصوصیات مهم شارژر مثل  : نوع و میزان جریان خروجی برق ، همچنین عدم توجه به نیاز ( ولتاژ و آمپر دریافتی ) لپ تاپ می تواند  به دستگاه شما آسیب برساند.

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha