ویژگی های آداپتور لپتاپ

ویژگی های آداپتور لپتاپ

 

 

 

 

 

آداپتور یا شارژر لپتاپ از تجهیزات مهم و ضرورری می باشد که برای انتقال برق مستقیم به سیستم لپتاپ مورد استفاده قرار می گیرد. آداپتورهای تغذیه وظیفه تامین شارژ باطری لپتاپ را به عهده دارد. به همین دلیل اگر قصد خرید یا تعویض آداپتور لپتاپ را دارید، حتما ویژگی های آنرا به دقت بررسی کنید. در این مقاله پیرامون ویژگی های آداپتور لپتاپ به شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

جهت مشاهده تمامی آداپتور های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

انواع آداپتور لپ تاپ

لپ‌تاپ‌ها برای انرژی به دو نوع آداپتور برق متکی هستند: آداپتور AC و آداپتورDC. این آداپتورها که به عنوان شارژر نیز شناخته می شوند، همان چیزی هستند که به تبدیل برق از پریز دیواری به شکلی قابل استفاده برای لپ تاپ کمک می کنند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت توشیبا کلیک نمایید 

 

آداپتور AC

آداپتور برق AC برق متناوب را از یک پریز دیواری که در اکثر خانه ها وجود دارد به برق DC مورد استفاده در اکثر وسایل کوچک تبدیل می کند. لپ ‌تاپ‌ها، تلفن‌ های همراه، رایانه ‌ها و پخش‌ کننده‌های DVD همگی از برق DC استفاده می‌کنند. این نوع برق که توسط باتری‌ها تامین می‌شود، در لپ‌تاپ‌ها، نوت بوک ها و گوشی های تلفن همراه از آن برای ادامه کار استفاده می‌کنند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ایسر کلیک نمایید 

 

آداپتور DC

لپ‌تاپ‌ها از برق DC استفاده می ‌کنند، بنابراین به نظر نمی ‌رسد هنگام اتصال به منبع تغذیه DC، آداپتور DC ضروری باشد. با این حال، اکثر منابع برق DC ولتاژی را ارائه می دهند که برای نیازهای یک لپ تاپ بسیار کم است. یک آداپتور برق DC برای گرفتن برق و تبدیل آن به ولتاژ بالاتری نیاز دارد که لپ‌ تاپ بتواند از آن برای شارژ باتری یا کار با سیستم استفاده کند. از منابع برق DC می توان به خودروها، پریزهای موجود در هواپیما و پنل ها یا باتری های انرژی خورشیدی اشاره کرد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت لنوو کلیک نمایید 

 

آداپتور universal

آداپتورهای یونیورسال قابلیت انتقال و تبدیل هر نوع جریان برق را دارند و نسبت به مدل های دیگر قیمت بالاتری دارند. از این نوع آداپتورها می توان در بسیاری از دستگاه ها استفاده کرد و انواع جریان های برق در این سری قابل تبدیل هستند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ویژگی های آداپتور لپتاپ

مشکلات استفاده از آداپتور خراب

آداپتور لپتاپ از لوازم جانبی بسیار مهم است زیرا استفاده از مدل نامناسب در لپ تاپ می تواند منجر به مشکلات باتری یا حتی سخت افزار لپتاپ شود. بنابراین هنگام خرید باید به مشخصات فنی کامپیوتر و نوع آداپتور آن دقت کنید. علاوه بر کانکتور، که در صورت عدم سازگاری می تواند باعث خرابی شود.

به خاطر داشته باشید که شارژرهای با کیفیت پایین می توانند عملکرد لپ تاپ و همچنین عمر باتری را به خطر بیندازند. این به این دلیل است که اغلب این محصولات مطابق به مشخصات فنی رایانه نیستند. در برخی موارد، استفاده از شارژر نامناسب می تواند باعث داغ شدن بیش از حد نوت بوک و حتی آتش سوزی و انفجار شود. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل به تکنسین متخصص مراجعه کنید و تنها زمانی شارژر را خریداری کنید که از سازگاری آن با لپ تاپ مطمئن شوید.

برخی از عوامل خرابی شارژر لپتاپ را قرار ذیل بیان کرده ایم:

  • نوسان برق
  • آب خوردگی
  • ضربه خوردن
  • استفاده نادرست از شارژر
  • قرار نگرفتن صحیح شارژر در لپتاپ

توجه به مشخصات برق

نکته اصلی هنگام خرید منبع تغذیه لپتاپ یا نوت بوک جدید، آگاهی از مشخصات مربوط به توان خروجی شارژر است. این داده ها معمولاً روی بدنه لوازم جانبی چاپ می شوند و به راحتی قابل خواندن هستند.

مقادیری که به دنبال آن خواهید بود، داده های خروجی شارژر هستند که معمولاً به عنوان "خروجی" مشخص می شوند. آنها به ولتاژ، قدرت جریان و توانی که شارژر به نوت بوک می فرستد اشاره می کند. در صورت امکان، داده های منبع اصلی را یادداشت کنید تا گزینه ای با مشخصات فنی مشابه را بیابید.

نکات مهم برای انتخاب آداپتور لپتاپ

آداپتورهای لپتاپ به عنوان شارژرهای انتقال برق شناخته شده اند. در واقع به تبدیل برق از پریز دیواری به لپتاپ کمک می کند. به صورت عموم چند نکته مهم در مورد آداپتور لپتاپ وجود دارد که در زیر بیان شده است:

  • وات
  • ولتاژ
  • آمپر
  • نوع کانکتور

بررسی ولتاژ و وات آداپتور

ولتاژ و وات آداپتور باید با ولتاژ مورد نیاز لپتاپ مطابقت داشته باشد. زیرا قدرت اصلی لپتاپ باتری است. ولتاژ چیزی است که انرژی الکتریکی را به لپ تاپ انتقال می دهد. درواقع شبیه به چرخ‌ های یک قایق پارویی است که می‌چرخد و قایق پارویی را روی آب فشار می‌دهد. در این مورد، قایق پارویی در واقع یک دسته الکترون است.

اگر ولتاژ لپ تاپ با ولتاژ ارائه شده توسط آداپتور متفاوت باشد، نمی تواند شارژ صحیح مورد نیاز برای انتقال انرژی الکتریکی به لپ تاپ را ایجاد کند. یافتن ولتاژ مناسب برای آداپتور لپ تاپ نیز برای جلوگیری از قطع شدن برق لپ تاپ مهم است. ولتاژ خیلی زیاد مدارهای لپ تاپ را بیش از حد بار می کند.

بررسی آمپراژ آداپتور لپتاپ

یکی از ویژگی های آداپتور لپتاپ که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، آمپراژ است. آمپراژ که به عنوان جریان نیز شناخته می شود، چیزی است که به لپ تاپ قدرت کافی برای کار کردن می دهد. به عبارت دیگر، مقدار انرژی الکتریکی است که در هر لحظه به لپ تاپ سرازیر می شود. لپ‌ تاپ‌ها به مقدار مناسبی از جریان انرژی ثابت نیاز دارند تا تمام مدارهای داخل دستگاه را تامین کنند. معمولاً ولتاژ معیاری است که نشان می دهد لپ تاپ چقدر می تواند از انرژی پتانسیل استفاده کند. آمپر آداپتورهای برق لپ تاپ باید مطابق یا بیشتر از آمپر مورد نیاز لپ تاپ باشد.

ویژگی های آداپتور لپتاپ

انواع اتصال دهنده های آداپتور لپتاپ

وقتی به دنبال آداپتور لپ ‌تاپ هستید، بررسی کنید که کانکتور متناسب با پورت برق لپ‌ تاپ باشد. همه لپ تاپ ها از کانکتورهای برق DC استفاده می کنند، اما قرار نیست همه کانکتورها یکسان باشند.

کانکتور استوانه ای: این نوع کانکتور به عنوان اتصالات بشکه ای، اتصالات آستین، اتصالات نوک، و اتصالات برق کواکسیال نیز شناخته می شود. آنها دارای یک سیلندر توخالی و عایق هستند که به پورت برق لپ تاپ متصل می شوند.

کانکتور Snap and Lock: این کانکتور به عنوان دوشاخه برق 3 پین و 4 پین شناخته می شود. این رابط دارای سه یا چهار پین است که توسط یک استوانه فلزی نازک احاطه شده است.

اتصال دهنده Molex: از این کانکتور اغلب در رایانه های شخصی برای تامین برق استفاده می شود. چندین سیم برق عایق شده توسط یک محفظه مستطیل شکل صاف و پلاستیکی با 3، 4 یا 6 پایانه محصور شده اند.

کانکتور USB: شامل یک نوک فلزی توخالی و مستطیلی است که در داخل آن دو یا چند پین فلزی صاف وجود دارد. این نوع کانکتور ازتکنولوژی های نوین است که بسیار رایج شده است.

فرمت آداپتور

تفاوت دیگر مربوط به فرمت شارژر است. برخی از مدل ها طبق طراحی اپل و ایسوس را هستند و مستقیماً به پریز متصل می شوند. برخی دیگر که رایج ترین آنها هستند، از یک کابل برای اتصال منبع به شبکه برق و یکی برای اتصال به رایانه استفاده می کنند. انتخاب با توجه به سازگاری و ترجیحات شخصی شما متفاوت است، اما خوب است در نظر بگیرید که گزینه های متصل مستقیم به پریز باید همیشه آویزان باشند تا موجب شکستگی کابل نشود.

تست کردن شارژر لپتاپ

هنگامی که اقدام به خرید آداپتور جدید دارید باید ولتاژ خروجی آداپتور را بررسی کنید. به طوری که جریان آن مساوی یا بیشتر از آداپتور اصلی باشد. به عنوان مثال، اگر لپتاپ شما به آداپتور 19 ولت و 7/4 آمپر نیاز داشته باشد، می توانید از آداپتور 19 ولت 3/6 آمپر نیز استفاده کنید.

شاید وزن و رنگ بدنه شارژر معیاری برای سنجش کیفیت آداپتور باشد، اما کافی همیشه اینطور نیست. معیار مهمی که باید مد نظر داشته باشید فقط ولت متر و آمپر سنج است. با اتصال شارژر به این تجهیزات اندازه گیری می توانید ولتاژ و آمپر دقیق را سنجش کنید که با موارد نوشته شده روی برچسب یکسان هست یا خیر.

انواع آداپتورهای با کیفیت در فروشگاه آرکا آنلاین

برای انتخاب یک شارژر خوب نیاز به اطلاعات کافی در مورد ویژگی های آداپتور لپتاپ دارید. قبل از خرید حتما نیازهای رایانه خود را بررسی کنید و مطابق با آن آداپتور تهیه کنید. به همین منظور، فروشگاه آرکا آنلاین، با سابقه چندین ساله آماده است تا به شما بهترین خدمات را ارائه دهد.

این فروشگاه انواع تجهیزات الکترونیک از قبیل تبلت، شارژر، دوربین، انواع برندهای لپتاپ، تجهیزات شبکه، ماشین های اداری و غیره را به شما عرضه می کند.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha