آداپتور شارژر چیست؟

آداپتور شارژر چیست؟

 

 

برای دانستن روش کار شارژر لپ تاپ ، باید بدانیم  آداپتور شارژر چیست؟ آداپتور شارژر قطعه ی مستطیل شکل در شارژر‌ها است که کار آن تبدیل ولتاژ بالای جریان AC به ولتاژ کمتر DC است. جریان DC مناسب استفاده برای قطعات لپ تاپ است. در واقع آداپتور مبدل کاهش دهنده‌ی ولتاژ است.انواع آداپتور‌های شارژ شامل این موارد است:

 

آداپتور‌های AC

 

آداپتور AC ، جریان برق AC را از پریز‌های برق خانگی به جریان برق DC تبدیل میکند. که برای اکثر لوازم برقی خانگی است. لپ تاپ‌ها از جریان برق DC استفاده می‌کنند. زمانی که جریان برق در دسترس نیست، باتری‌ها برق مورد نیاز لپ تاپ را تامین می‌کنند.

 

جهت مشاهده شارژر های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

آداپتورهای DC

 

این مدل کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.اکثر منابع جریان برق DC سطح ولتاژی که تولید می‌کنند بسیار کمتر از ولتاژ مورد نیاز لپ تاپ است. آداپتورهای DC ‌می‌توانند این مقدار جریان برق را گرفته و به ولتاژ بالاتری که مورد نیاز لپ تاپ برای شارژ کردن باتری یا روشن کردن لپ تاپ است، تامین کنند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

انواع مختلف کانکتور‌ شارژر لپ تاپ ( فیش آداپتور )

 

هنگام خرید یا جای‌گزین کردن آداپتور شارژر خود ، دقت کنید که کانکتور آداپتور به ورودی برق لپ تاپ بخورد. همه ی لپ‌تاپ‌ها از کانکتورهای DC استفاده می‌کنند. ولی تمام کانکتورها یک مدل و شبیه به هم نیستند. انواع مختلف کانکتور‌ شارژر شامل موارد زیر است.

  • کانتورهای استوانه ای شکل:

این مدل به کانکتور لوله‌ای و بشکه‌ای، آستین شکل، نوک‌دار، و... هم شناخته می‌شوند. در این نوع کانکتورها قسمت استوانه‌ای شکل تو خالی با روکش و عایق است که به ورودی برق لپ تاپ وصل می‌شوند.

 

  • کانتورهای snap and lock:

این کانتورها به عنوان کانکتورهای کایکن، سه پین و چهار پین پریز برق dc هم شناخته می‌شوند. این کانکتورها دارای سه یا چهار پین اند. که فلزی باریک و استوانه‌ای شکل آن ها را احاطه کرده اند.

 

  • کانتورهای مالکس:

از این نوع معمولا برای کامپیوتر‌های شخصی به منظور تامین برق استفاده می‌شوند. چندین سیم شیلددار که به وسیله‌ی یک غلاف مستطیل شکل پلاستیکی مسطح و صاف با  سه، چهار، یا شش خروجی پوشانده شده است.

 

  • کانتورهای usd:

این کانتور یک سر فلزی مستطیل شکل تو خالی دارد. که معمولا داخل آن دو تا یا چند پین فلزی مسطح وجود دارد.

 

برخی از برند‌های شناخته شده، برای آداپتور لپ تاپ‌های خود سرفیش های کانتور مخصوصی دارند. که این موضوع کمی‌پیدا کردن آداپتور مناسب را مشکل می‌سازد. کانکتورهای استوانه‌ای شکل رایج‌ترین نوع کانکتورها هستند که برای لپ تاپ‌ها استفاده می‌شوند.

 

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha