جدیدترین مادربوردهای سال 2021 کدام‌اند؟

جدیدترین مادربوردهای سال 2021 کدام‌اند؟

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

در نگاه اولی شاید مادربورد به یک برد ساده به نظر آید. اما همین قطعه جز مهم‌ترین قطعات در کامپیوتر است. مادربورد بخشی از کامپیوتر است که ریزپردازنده‌ها، حافظه رم و پردازنده مرکزی بر روی آن سوار می‌شود. همچنین قطعات بسیار مهمی در آن قرار دارد.در ادامه به برسی جدیدترین مادربوردهای سال 2021 میپردازیم.

کار مادربورد برقراری ارتباط بین بخش‌های مختلف و همچنین کنترل پردازشگر مرکزی است. به همین دلیل مادربورد یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سخت افزاری یک کامپیوتر است. بین ورودی و خروجی‌ها و پردازشگر یک مدار واسط وجود دارد. در واقع ارتباط پردازنده با ابزارهای بیرونی نظیر بایوس صورت می‌گیرد.

شاید از نظر خیلی‌ها، کارت‌های گرافیک و پردازشگرها اصلی‌ترین بخش از یک کامپیوتر باشند. این نظر تا بخشی درست است؛ تنها ایراد این نظر آنجاست که قهرمان واقعی را جا انداخته‌اند و این قهرمان کسی نخواهد بود جز مادربورد. می‌توان این‌طور گفت که بدون حضور مادربوردها هیچ‌کدام از سیستم‌ها تکمیل نخواهند شد.

 

جهت مشاهده تمامی مادربرد های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

چرا مادربورد اهمیت زیادی دارد؟

شاید فکر کنید تنها دلیل اهمیت مادربوردها این است که محل قرارگیری دیگر قطعات کامپیوتر شما هستند. اما باید بگوییم که این‌طور نیست. مادربوردها دلایل بیشتری برای داشتن نقشی مهم در سیستم را دارند که جلوتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مادربوردها به سیستم شما ثبات و پایداری می‌دهند و مسئولیت یک نقش به‌شدت مهم و اساسی را دارا هستند هرچند که تأثیری در عملکرد اجرای بازی‌ها یا میزان نرخ تازه‌سازی آن‌ها نداشته باشند. توجه داشته باشید که استفاده از یک مادربورد ارزان قیمت و ضعیف صدمات جبران‌ناپذیری به سیستم شما می‌زند و خرج‌های گزاف چند برابری را روی دست شما خواهد گذاشت. پس منطقی است که هنگام خرید مادربورد به نوع و کیفیت مادربورد توجه لازم و کافی را داشته باشید.

اما هنوز تمام نشده، مادربوردها علاوه بر تمام قابلیت‌هایی که گفته شد. نقش‌های کوچکی در بهتر شدن و بهینه بودن سیستم شما دارند. برخی از این نقش‌ها عبارت‌اند از: وجود پورت‌های بیشتر USB و اتصال به پردازنده‌های قوی‌تر و کارآمدتر.

 

قبل از خرید مادربورد باید به نکات زیر توجه کافی داشته باشید

همیشه در نظر داشته باشید که از خرید یک مادربورد قوی خودداری نکنید و آن را بخشی کوچک و بی‌اهمیت نشمارید. اگر می‌خواهید یک سیستم خوب داشته باشید، لازمه آن داشتن یک مادربورد خوب و قوی است. یک مادربورد خوب به شما این امکان را می‌دهد که از تمامی پتانسیل سیستم خود استفاده کنید و علاوه بر این‌که سخت افزاری بهینه به شما هدیه می‌دهد، برای تنظیمات سخت افزاری فوق‌العاده مهم هستند.

این قطعه به‌عنوان پایه و اساس کامپیوتر شما عمل می‌کند. شاید مانند کارت‌های گرافیکی و پردازنده‌های قوی شمارا شگفت‌زده نکند اما نقش بسیار مهمی در اورکلاک کردن قطعات کامپیوتر و رایانه شخصی شما خواهد داشت.

امروزه مادربوردها در انواع و شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارند که شاید شما را برای خرید کمی گیج کنند. اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمکتان کنیم. برای شروع بد نیست توجهی به مادربوردهای intel core 9000 داشته باشید. علاوه بر intel core 9000  مادربوردهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در این سطح و لول باشند مانند: AMD Ryzen 5000.

حتی اگر می‌خواهید هزینه کمتری را انجام دهید ولی مادربورد با کیفیتی را در اختیار داشته باشید بازهم جای نگرانی نیست. مادربوردهای جدید در بازار، این امکان را برای شما فراهم آورده‌اند.

در این مقاله ما سعی در معرفی بهترین مادربوردهای موجود در بازار داریم تا شمارا برای خریدی بهتر و مطمئن‌تر راهنمایی کنیم. پس اگر قصد خرید مادربورد را دارید یا می‌خواهید با مادربوردهای جدید آشنا شوید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مادربورد Z370 AORUS Ultra gaming

برند Gigabyte یکی از برندها قدیمی و پر قدرت است که در سال‌های اخیر کمی از بازار رقابت جامانده بود اما با معرفی محصول جدید خود یعنی Z370 AORUS Ultra توانست خود را به رقابت با برندهای بزرگ مانند ASUS و ... برگرداند و بار دیگر قدرت خود را به رخ رقیبان بکشد. این مادربورد را میتوان یکی از جدیدترین مادربوردهای موجود در بازار بشمار آورد.

این مدل از مادربوردها با پردازنده‌های نسل هشتم مانند intel i5 , intel i3  Intel i7, سازگار هستند. همچنین این مادربورد از فناوری RGB هم پشتیبانی می‌کند که برای شما حس کاربری خوبی میافریند. هرچند این محصول قابلیت overclock ندارد اما چیزی از ارزش‌ها آن کم نمی‌کند و همچنان جز محصولاتی باارزش خرید بسیار زیاد است.

مشخصات فنی:

  • نوع سوکت پردازنده: نسل جدید پردازنده‌های Intel، LGA 1151
  • پورت USB: USB 3.1 نسل ۱ و ۲
  • حداکثر حافظه پشتیبانی شده: ۶۴ گیگابایت DDR4
  • اسلات PCl-E: 6 عدد
  • کانکتور SATA: 6 عدد
  • فرم فاکتور: ATX
  • پشتیبانی از NVIDIA SLI/AMD Crossfire:هر دو
  • کارت صدا:Realtek ALC1220

 

 

مادربورد ام اس آی مدل X299 GAMING PRO CARBON

یکی دیگر از جدیدترین مادربوردهای امسال مدل X299 Gaming Pro Carbon کمپانی MSI یکی از قوی‌ترین و بهترین مانیتورها در نوع خود است و باکیفیت بالایی که دارد قطعاً شمارا بابت خرید این محصول راضی می‌کند. اگر شما از پردازندهٔ Core i9-7900X استفاده می‌کنید از توان حداکثری ۴٫۶GHz آن بهره خواهید برد که از آن لذت خواهید برد.

اگر قصد خرید مادربورد را دارید بدون شک این مادربورد یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است.

مشخصات فنی:

  • نوع سوکت پردازنده: پردازنده­های سری Core X کمپانی Intel، LGA 2066
  • پشتیبانی از NVIDIA SLI/AMD Crossfire: هر دو
  • حداکثر حافظه پشتیبانی شده: ۱۲۸ گیگابایت DDR4
  • کانکتور SATA: 8 عدد
  • اسلات PCl-E: 6 عدد
  • کارت صدا: Nahimic 2 Technology
  • پورت USB: USB 3.1 Lightning نسل ۲
  • فرم فاکتور: ATX

 

 

مادربورد ایسوس TUF Z 390-PLUS

اگر به دنبال یکی از جدیدترین مادربوردهای سال با قیمتی بسیار مناسب و قدرتی باورنکردنی هستید، مادربورد ایسوس TUF Z390-PLUS بهترین گزینه برای شماست. این محصول از قابلیت RGB برخوردار است و از نظر کیفیت ساخت به‌شدت قوی و مقاوم است. این مادربورد از آخرین نسل پردازنده‌های INTEL هم پشتیبانی می‌کند این مادربورد مجهز به سیستم OVERCLOCK و همچنین gamers guardian است. این مادربورد برای گیمرهایی که به دنبال بهترین کیفیت ساخت با کم‌ترین هزینه هستند بسیار مناسب است.

  •  نوع سوکت پردازنده: نسل هشتم و نهم پردازنده‌های Intel، LGA 1151
  • پورت USB: USB 3.1 نسل ۱ و ۲
  • دارای کارت صدا
  • حداکثر حافظه پشتیبانی شده: ۶۴ گیگابایت DDR4
  • اسلات PCl-E: 6 عدد
  • کانکتور SATA: 6 عدد
  • پشتیبانی از NVIDIA SLI/AMD Crossfire: Crossfire
  • فرم فاکتور ATX
  • Realtek S1200A

 تصاویر و توضیحات بیشتر این مادربورد 

 

ممکن است این مقاله را نیز بپسندید: برترین کارت گرافیک‌های nvidia سال ۲۰۲۱

ما در آرکا آنلاین امیدواریم که تمام اطلاعات لازم برای خرید بهترین و باکیفیت‌ترین مادربورد را با شما به اشتراک گذاشته باشیم. ما از شما انتظار داریم که نظر خود را دررابطه‌با این مطلب برای ما و هزاران مخاطب آرکا آنلاین به اشتراک بگذارید تا از تجربیات شما نیز برای خرید مادربورد استفاده کنند. ممنونم از اینکه مقاله جدیدترین مادربوردهای سال 2021 را تا آخر مطالعه کردید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید واقع شده باشد.

نظرات

حاصل جمع : Captcha