بهترین و قوی‌ترین سی‌پی‌یو 2022 چیست؟ | آرکا آنلاین

بهترین و قوی‌ترین سی‌پی‌یو 2022 چیست؟ | آرکا آنلاین


 

بهترین پردازنده 2021 کدام است؟ آیا شما هم در مواقع خرید سی‌پی‌یو به مشکل می‌خورید و نمی‌توانید درست انتخاب کنید؟

آیا یک پردازنده برای گیمینگ یا ماینینگ (استخراج ارز دیجیتال) نیاز دارید؟ اره! باید به شما بگم که برای استخراج ارزهای دیجیتال و همچنین برای انجام بازی‌های سنگین و به یاد ماندنی یک سی‌پی‌یو پرقدرت نیاز دارید.

اگر شما بخواهید برای خرید لپ‌تاپ اقدام کنید بدون شک پردازنده یکی از مهم‌ترین عوامل است که در تصمیم‌گیری و انتخاب شما تأثیر می‌گذارد.

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 

 

برای پیداکردن بهترین سی‌پی‌یو 2021 باید اول با خود فکر کنید که سیستم را برای چه کاری نیاز دارید و اینکه بودجه شما نیز در این انتخاب به‌صورت مستقیم دخیل است.

همان‌طور که می‌دانید پردازنده‌ها نقش مهم و حیاتی در سرعت عمل کامپیوترها را ایفا می‌کند. به همین دلیل ما این مقاله را برای شما آماده کرده‌ایم که به‌راحتی بتوانید در مواقع انتخاب پردازنده به‌راحتی سی‌پی‌یو خود را انتخاب کنید و در زمان و بودجه خود مقدار زیادی صرفه‌جویی کنید.

چطور بهترین سی‌پی‌یو 2021 انتخاب کنیم؟

به نظر شما بهترین شرکت تولیدکننده پردازنده اینتل intel است یا ای‌ام‌دی  amd؟ اگر نظر ما را بخواهید هرکدام از این شرکت‌ها بهترین سی‌پی‌یوها را طراحی و تولید می‌کنند و در صورت خرید هرکدام از آنها ضرر نمی‌کنید. در خرید پردازنده نکته مهم هدف استفاده از پردازنده است. شما باید بدانید که چه کاری را از پردازنده می‌خواهید برای شما انجام دهد.

گاهی اوقات پردازنده‌های شرکت ای‌ام‌دی کمی بهتر و قوی‌تر عمل می‌کنند و می‌توان از آنها برای برنامه‌های سنگین استفاده کرد. اما پردازنده‌های اینتل بهترین عملکرد خود را در حوزه گیمینگ به رخ می‌کشند.

سرعت کلاک برای تمامی گیمرها خیلی مهم است. هر مقدار که سرعت کلاک clock سی‌پی‌یو بیشتر باشد، عملکرد بهتری در هنگان انجام بازی‌های سنگین دارد. از طرفی هرچه تعداد هسته‌های پردازنده بیشتر باشد طبیعتاً خیلی سریع‌تر برنامه‌ها و بازی‌ها را اجرا می‌کند.

شاید این سؤال برای شما پیش‌آمده که مهم‌ترین عامل تعداد هسته‌هاست یا سرعت کلاک پردازنده؟ ما به این سؤال شما هم‌اکنون پاسخ می‌دهیم. پاسخ سؤال شما سرعت کلاک است. باید بدانید که سرعت کلاک است که در نهایت سرعت پردازش را بالاتر می‌برد.

این نکته رو هم فراموش نکنید که سخت‌افزارهای شما باید یکدیگر را ساپورت کنند و در دل یک سیستم قدیمی نمی‌توان بهترین سی‌پی‌یو 2021 را جای داد.

بهترین cpu 2021

کارآمدترین سی‌پی‌یو 2021 برای ماینینگ ارز دیجیتال:

تا حالا شده این سؤال که برای ماینینگ چه سخت‌افزاری نیاز هست فکر شما را در گیر کند؟

از امروز به بعد دیگر پاسخ این سؤال را می‌فهمید چراکه ما به‌صورت تخصصی در این رابطه برای شما این مقاله را آماده کرده‌ایم. عده‌ای از افراد از پردازنده‌های متوسط و ارزان برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. در مقابل بعضی دیگر از ماینرها صلاح می‌دانند که از پردازنده و سخت‌افزارهای پیشرفته و بسیار پرقدرت استفاده کنند. همان‌طور که می‌دانید انتخاب یک پردازنده پرقدرت به‌اندازه انتخاب گرافیک در ماینینگ دارای اهمیت است.

از زمان‌های گذشته ما از سی‌پی‌یو به‌عنوان مغز کامپیوتر یاد می‌کنیم. خبر خوب این است که با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در سال‌های اخیر، شرکت‌های intel  و amd پردازنده‌های بسیار پر قدرتی را برای ماینرها رونمایی کردند که سرعت فراوانی به ماین ارزهای دیجیتال بخشیده‌اند.

دلیل هجوم سرمایه‌گذاران به‌سوی بهترین سی‌پی‌یو 2021 همین پیشرفت چشمگیر قدرت پردازنده‌ هاست و بسیاری از ماینرها این سرمایه‌گذاری را یک سرمایه‌گذاری سودمند و به‌صرفه می‌دانند.

سؤالی که در این ‌بین به وجود می‌آید این است که (وقتی تمام ارزهای دیجیتال را نمی‌توانیم با CPU استخراج کنیم چه دلیلی دارد که بهترین سی‌پی‌یو 2021 را برای ماینینگ خریداری کنیم؟) با توجه به اینکه برخی از ارزها قابلیت استخراج با CPU را ندارند، امکان دارد که فکر کنید هیچ نیازی به پردازنده پرقدرت ندارید. باید به شما بگوییم که اگر این چنین فکر می‌کنید، کاملاً اشتباه می‌کنید!

سی‌پی‌یو به عنوان مغز سیستم ماینینگ بشمار می‌روند. نقش حیاتی پردازنده‌ها در عمل ماین کردن ارزهای دیجیتال این است که ماینینگ بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای انجام شود. اگر پردازنده شما قدرت کافی نداشته باشد کار را به تأخیر می‌اندازد. همان‌طور که می‌دانید تأخیر در ماینینگ مساوی با کمتر شدن درآمد ماینرها می‌باشد.

بهترین سی‌پی‌یو 2021 برای گیمینگ:

اگر شما در صدد خرید سیستم گیمینگ هستید و می‌خواهید به یک گیمر موفق تبدیل شوید، باید به این نکته توجه کنید که سی‌پی‌یو نقش حیاتی در این هدف شما دارد. اگرچه گرافیک نقش مهم‌تری در اجرای بازی‌های ویدئویی دارد، اما این دلیل نمی‌شود که پردازنده را در این بین نادیده بگیرد. شما با استفاده از بهترین سی‌پی‌یو 2021 می‌توانید یک بازی با کیفیت و بدون نقص را تجربه کنید.

نکته مهمی که در جمع‌بندی یک سیستم گیمینگ وجود دارد این است که پردازنده‌هایی که قفل آنها باز شده است، انتخاب بهتری برای بازی می‌باشند. لازم به ذکر است پردازنده‌هایی با قابلیت اورکلاک برای دوستداران بازی‌های ویدئویی یک انتخاب عالی است. دلیل بهتر بودن این دسته از سی‌پی‌یوها این است که می‌توانند با کمترین افزایش فرکانس، بهترین نتیجه ممکن را به شما ارائه دهند.

زمانی که به فکر خرید یک پردازنده با قابلیت اورکلاک می‌افتید، باید در نظر داشته باشید که مادربورد شما باید از این سی‌پی‌یو به صورت کامل پشتیبانی کند و هم چنین سازگاری کامل با هم داشته باشند.

در ادامه لیستی از بهترین سی‌پی‌یوهای 2021 را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

  1. پردازنده: AMD Ryzen Threadripper 3970X :

 AMD Ryzen Threadripper 3970X یکی از بهترین پردازنده‌های 2021 است و برای انجام تمام‌کارهای سنگین مثل ماینینگ کاملاً مناسب است. مزیت این پردازنده آسانی نصب و پیکربندی آن است. متأسفانه هزینه بالای خرید این پردازنده را می‌توان یکی از مهم‌ترین معایب  AMD Ryzen Threadripper 3970X دانست.

مشخصات فنی  AMD Ryzen Threadripper 3970X

  • 23 هسته.
  • 7 گیگاهرتز سرعت اولیه کلاک.
  • 64 رشته.
  • 5 گیگاهرتز سرعت کلاک بوست.
  • 144 مگابایت حافظه کش.

استفاده از این پردازنده 32 هسته‌ای با حافظه 144 مگابایتی حافظه کش برای عمل ماینینگ بسیار عالی و یک تجربه باورنکردنی را برای شما رقم می‌زند.

برای خرید و مشاهده بیشتر مشخصات به صفحه AMD Ryzen Threadripper 3970X مراجعه کنید.

قویترین سی پی یو

  1. پردازنده: AMD Ryzen 9 3950X

شاید باور نکنید ولی از موقعی که پردازنده AMD Ryzen 9 3950X روانه بازار شده است، بسیاری از متخصصان توجه زیادی به این تراشه کرده‌اند. این پردازنده را می‌توان یکی از گران‌قیمت‌های هم‌رده‌های خودش بشمار آورد.

مشخصات AMD Ryzen 9 3950X برای شما شرح می‌دهیم:

  • 16 هسته
  • 32 رشته
  • 64 مگابایت حافظه کش
  • 5 گیگاهرتز سرعت اولیه کلاک
  • 7 گیگاهرتز سرعت بوست کلاک

برای خرید و مشاهده بیشتر مشخصات به صفحه AMD Ryzen 9 3950X مراجعه کنید.

جدیدترین cpu

  1. پردازنده: Intel Celeron G5905

کسانی که قصد ماین کردن با هزینه پایین برای شروع فعالیت خود دارند، می‌توانید از پردازنده Intel Celeron G5905 استفاده کنند. قیمت این پردازنده را می‌توان در لیست نقاط قوت آن بشمار آورد و بعد از خرید این پردازنده طولی نمی‌کشد که سرمایه اولیه شما به شما باز خواهد گشت. باید توجه کنید که این سی‌پی‌یو از قابلیت Hyperthreading پشتیبانی نمی‌کند.

مشخصات فنی Intel Celeron G5905

  • 2 هسته.
  •  2 رشته
  •  3.5 گیگاهرتز سرعت کلاک پایه.
  • 4 مگابایت حافظه کش.
  1. پردازنده: AMD Ryzen 5 3600X

اگر شما به دنبال یک پردازنده قوی اما با قیمتی اقتصادی هستید، AMD Ryzen 5 3600X همان چیزی است که شما می‌خواهید. معمولاً شرکت ای‌ام‌دی از تعداد هسته‌های بیشتری در مقابل هم‌رده‌های خودش در شرکت اینتل بیشتر است و همین امر باعث شده که شرکت ای‌ام‌دی فروش بیشتری نسبت به اینتل یا سایر رقبا در این زمینه داشته باشد.

مشخصات فنی AMD Ryzen 5 3600X

  •  6 هسته.
  •  3.8 گیگاهرتز سرعت کلاک.
  • 4.4 گیگاهرتز سرعت کلاک بوست.
  •  12رشته.
  • حافظه کش 32 مگابایتی.

برای خرید و مشاهده بیشتر مشخصات به صفحه AMD Ryzen 5 3600X مراجعه کنید.

cpu 2021

  1. پردازنده: Intel Pentium Gold G-6400

سی‌پی‌یو Intel Pentium Gold G-6400 را می‌توان از کم‌مصرف‌های دنیای پردازنده‌ها بشمار آورد. این محصول برای افرادی که مبالغ بالای قبض برق برایشان آزاردهنده است بسیار مناسب است. زیرا این پردازنده تنها 54 وات توان مصرفی دارد.

  •  2هسته.
  • 4گیگاهرتز.
  •  4مگابایت حافظه کش.

سی پی یو قوی

  1. پردازنده: Intel Core i9-10900X

از پردازنده‌هایی با قابلیت اورکلاک می‌توان به Intel Core i9-10900X اشاره کرد. اکثر افرادی که این محصول را استفاده کرده‌اند آن را یک پردازنده همه‌جانبه می‌شناسند. این پردازنده از Intel Optane Memory به طور کامل پشتیبانی می‌کند. در خرید Intel Core i9-10900X باید توجه داشته باشید که این پردازنده نیاز به یک کارت گرافیک اختصاصی دارد.

مشخصات فنی پردازنده Intel Core i9-10900X

  • 10 هسته.
  •  20 رشته.
  •  3.7 گیگاهرتز سرعت کلاک پایه.
  •  4.5 گیگاهرتز سرعت کلاک بوست.
  •  19.25 مگابایت حافظه کش.

برای خرید و مشاهده بیشتر مشخصات به صفحه Intel Core i9-10900X مراجعه کنید.

بهترین سی پی یو

امیدوارم خواندن این مقاله برای شما به قدر کافی سودمند بوده باشد. شما برای دست یافتن به سایر مقاله‌ها و آموزش‌ها میتوانید از سایر قسمت‌های وبسایت آرکا آنلاین دیدن فرمایید. ما با خواندن نظرات شما قدرت ادامه فعالیت میگیرم لطفا نظرات خود را از ما دریغ نکنید!

نظرات

حاصل جمع : Captcha