ماینینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ماینینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

ماینینگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

ماینینگ چیست؟

ماینینگ فرآیندی است که بیت‌کوین و چند پول دیجیتالی دیگر برای تولید سکه ‌های جدید و بررسی معاملات جدید استفاده می‌کنند که شامل شبکه‌ های گسترده و غیر متمرکز کامپیوترها در سراسر جهان می‌شود که بلاک چین‌های مجازی و دفاتر تراکنش‌های پول دیجیتال مستند را تایید و ایمن می‌کند.

بیت کوین

 

 

در عوض کمک به قدرت پردازش آنها، کامپیوترهای موجود در شبکه با سکه‌های جدید پاداش می‌گیرند. این یک دایره با فضیلت است: ماینرها بلاکچین را حفظ و ایمن می‌کنند و بلاکچین به آنها سکه‌ پاداش می‌‌دهد، سکه‌ها انگیزه حفظ بلاکچین را برای ماینرها فراهم می‌کنند.

 

 

 

ماینر چه کسی است؟

به افرادی که فرآیند ماینینگ ارز دیجیتال را انجام می‌دهند، ماینر یا Miner می‌گویند.

 

هدف ماینر چیست؟

ماینرها در واقع نودهایی هستند که هدفشان اثبات تراکنش برای خلق یک بلاک است؛ این ماینرها می‌توانند نود کامل و یا نود سبک باشند. ماینر از سخت افزارهایی مانند سی پی یو، کارت گرافیک یا دستگاه ASIC استفاده می‌کند تا یک مساله رمزنگاری را حل کند و تایید کند آیا تراکنش معتبر است یا خیر.

ماینینگ چیست

اولین فردی که این وظیفه را تکمیل کند، نتایج را به شبکه گزارش می‌دهد و بنابراین می‌تواند توسط نودهای کامل تایید شود؛ زمانی که همه فعالان شبکه راهکار حل تراکنش را تایید کنند اجماع صورت می‌گیرد، سپس فرد مذکور این حق را خواهد داشت که یک بلاک به بلاک چین موجود اضافه کند و جایزه خود را دریافت کند. این جایزه به صورت کوین اصلی آن شبکه خواهد بود.

 

ماینرها تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند:

ماینرها تراکنش‌های ارسالی در شبکه‌ی بیت کوین را به بلاک‌های خود اضافه می‌کنند. تراکنش تنها زمانی امن و کامل در نظر گرفته می‌شود که به بلاکی اضافه شود. چرا؟ چون تنها زمانی که تراکنشی به بلاک اضافه می‌شود، رسما در بلاک چین بیت کوین جا می‌گیرد.

تأییدهای بیشتر برای پرداخت‌های بزرگ بهتر هستند. برای درک بهتر این موضوع، می‌توان گفت:

  • ممکن است که پرداخت‌های بدون تأیید لغو شوند.
  • یک تأیید برای پرداخت‌های کوچک بیت کوینی و کمتر از ۱۰۰۰ دلار کافی است.
  • اکثر صرافی‌ها ۳ تأیید را برای پرداخت‌های بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار الزامی می‌دانند.
  • ۶ تأیید، میزان استانداردی برای امن در نظر گرفتن تمامی تراکنش‌هاست که معمولا برای پرداخت‌هایی با حجم بالا یعنی بین ۱۰ هزار تا ۱ میلیون دلار مورداستفاده است.

 

خرید سی پی یو ای ام دی مدل رایزن 

 

ماینرها باعث امنیت شبکه می‌شوند:

ماینرها با دشوار کردن امکان حمله، ایجاد تغییر یا متوقف کردن فرایند، باعث امنیت شبکه‌ی بیت کوین می‌شوند. هرچه ماینرهای بیشتری فعال باشند، شبکه امن‌تر است. تنها راه لغو تراکنش‌های بیت کوین این است که بیشتر از ۵۱ درصد از قدرت هَش (hash) شبکه را در دست داشته باشید. قدرت هش توزیع‌شده در بین تعداد زیادی از ماینرهای مختلف باعث می‌شود تا بیت‌کوین امن باقی بماند.

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال فرایند اعتبارسنجی و تأیید تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه بلاک چین و افزودن آن‌ها به دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger) و از همه مهم‌تر، جلوگیری از دو بار خرج (Double-Spending) ارزهای دیجیتال در شبکه غیرمتمرکز است. کاربر با ارائه‌ کردن ابزار لازم برای انجام این فرایندها توسط شبکه بلاک چین، از شبکه ارز دیجیتال جدید پاداش خواهند گرفت.

ماینینگ ارز دیجیتال

این ارزهای دیجیتال جدید متعلق به کسی نیستند و بر تعداد ارزهای دیجیتال بومی شبکه بلاک چین اضافه می‌شوند. به‌ عبارتی می‌توان این فرایند را یکی از روش‌های کسب توکن از شبکه بلاک چین تلقی کرد.

استخراج یا ماینینگ ارز دیجیتال را می‌توان فرایند ساخت شبکه بلاک چین این طور گفت که در طی آن داده‌ها بر اساس تراکنش‌های روی شبکه کاربران ذخیره می‌شود. فرایند ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال همچنین، شامل هش‌ کردن داده‌ها می‌شود که توسط کامپیوترها و با استفاده از انجام محاسبات بسیار سخت ریاضی انجام می‌شود و درنهایت این مراحل سبب انباشت آهسته منابع شبکه بلاک چین خواهد شد.

اگر کسی تراکنش ارز دیجیتال انجام بدهد، دفتر کل باید به‌روز شود و مبلغ پرداختی را از حساب آن کاربر کم کند و به حساب دریافت‌کننده اضافه کند. البته، انجام فرایند به‌روزرسانی به این سادگی‌ها نیست، پلتفرم‌های دیجیتال را می‌توان به‌راحتی دست‌کاری کرد.

برای مثال در بلاک چین بیت کوین، به‌عنوان نخستین رمزارز، شاهد آن هستیم که دفتر کل توزیع‌شده فقط به ماینرهای تأیید‌شده مجوز به‌روزرسانی تراکنش‌ها را دارند. این مجوز، مسئولیت تأمین امنیت شبکه بلاک چین و جلوگیری از اجرای حملات دو بار خرج کردن را بر عهده‌ی ماینرها می‌گذارد.

 

خرید هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال 

 

کوین‌های جدید تولید می‌شوند تا به ازای مشارکت ماینرها در تأمین امنیت شبکه به ‌آن‌ها پاداش داده شوند. ازآنجایی‌که دفتر کل توزیع‌شده به‌صورت متمرکز اداره نمی‌شود، فرایند ماینینگ و استخراج برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها امری حیاتی قلمداد می‌شود و ماینرها با مشارکت داشتن در اعتبارسنجی تراکنش‌ها که به امنیت بیشتر شبکه منجر می‌شود، مورد تشویق قرار خواهند گرفت و شانس بیشتری برای دریافت کوین‌های جدید دارند.

ماینینگ ارز دیجیتال

شبکه بلاک چین ماینرهای تأییدشده را چگونه شناسایی و تعیین می‌کند؟

شبکه بلاک چین برای اینکه اطمینان حاصل کند تا فقط ماینرهای تأییدشده می‌توانند به استخراج بپردازند و اعتبارسنجی تراکنش‌ها را انجام بدهند از پروتکل‌های اجماع مانند اثبات کار (Proof-of-Work) یا گواه بر سهام (Proof-of-Stake) بهره می‌برد. اثبات کار در نقش یک لایه امنیتی برای مقابله با حملات خارجی نیز ظاهر می‌شود.

 

توضیح مفاهیم مختلف در فرایند استخراج ارز دیجیتال:

 

هدف هش (Target Hash):

هش هدف یا همان Target Hash، مقداری عددی است که مقدار Block Header هش‌شده باید از آن کم‌تر یا برابر با آن باشد تا بلاک‌های جدید به ماینرها اعطا شوند و بلاک هدرها نیز نشانه‌ی شناسایی بلاک‌ها در بلاک چین هستند. هش هدف برای تشخیص مقدار سختی استخراج استفاده می‌شود؛ البته می‌توان آن را تنظیم کرد تا از پردازش مؤثر بلاک‌ها اطمینان حاصل کرد.

 

عنوان بلاک (Block Header):

واژه‌ی Block Header را نیز به‌طور خلاصه می‌توان شناسه‌ی بلوکه تعریف کرد که برای هر بلوکه در بلاک چین منحصربه‌فرد است و توسط ماینرها دائما در حال هش‌شدن است تا با ایجاد اثبات کار، پاداش‌ها را استخراج کنند.

بلاک هدر در بیت کوین دارای سه مجموعه از بلاک‌های دارای متا دیتا است و دارای یک رشته عدد ۸۰ بایتی و شماره نسخه بیت کوین به‌ طول ۴ بایت، ۳۲ بایت هش بلاک قبلی، ۳۲ بایت ریشه مرکل (Merckle root)، برچسب زمان بلاک به‌ طول ۴ بایت، ۴ بایت مقدار سختی برای بلاک و ۴ بایت دیگر نیز برای عدد Nonce  (عددی که فقط یک بار استفاده می‌شود) هستند که توسط ماینرها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

سختی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Difficulty):

سختی ارز دیجیتال یا Cryptocurrency Difficulty یک معیار برای تعیین سختی استخراج یک بلوکه در شبکه بلاک چین برای رمزارز است. درجه سختی بلا بدین معنا است که برای تأیید تراکنش‌های ورودی به بلاک چین، توان محاسباتی بسیار زیادی لازم است.

این پارامتر به بلاک چین کمک می‌کند که باوجود تغییر در قدرت هش‌ کردن، زمان متوسط بین ایجاد هر بلوکه جدید را ثابت بماند. اهمیت سختی ارز دیجیتال در آنجا لمس می‌شود که درجه سختی بالا از اجرای برخی حملات جلوگیری می‌کند.

 

ریشه مرکل (Merkle Root)

برای بیان مفهوم ریشه مرکل یا Merkle Root باید فرایند شکل‌گیری بلاک چین را را بازبینی کنیم. همان‌طور که می‌دانید شبکه بلاک چین متشکل از بلوک‌های مختلفی است که به یکدیگر متصل هستند. یک درخت هش یا به‌ عبارتی دیگر درخت مرکل (Merkle Tree) داده‌های بلاک چین را به‌صورت مؤثر و ایمن رمزنگاری می‌کند.

هر تراکنش درون شبکه یک هش اختصاصی به‌ همراه دارد؛ اما هش‌ها کاملا از یکدیگر مجزا نیستند و مانند ساختار درختی به هش قبلی متصل می‌شوند. از سویی‌ دیگر، با توجه‌ به اینکه تراکنش‌های زیادی در یک بلاک ذخیره می‌شوند، تمام هش‌های تراکنش‌های درون بلاک نیز در یک مجموعه هش می‌شوند.

کاربردهای ماینینگ

این هش نهایی را ریشه مرکل می‌نامند. این روش رمزنگاری موجب می‌شود که فرایند اعتبارسنجی داده‌ها و جابه‌جایی بخش بزرگی از داده‌ها از یک نود به نود دیگر در شبکه بلاک چین با سرعت و به‌آسانی صورت پذیرد.

 

جهت مشاهده مادربورد های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

عدد نانس (Nonce)

عدد Nonce سرواژه‌ای از عبارت «Number Only Used Once» به معنای عددی که فقط یک‌بار استفاده می‌شود، است و در حوزه‌ی رمز ارز به عددی گفته می‌شود که بلاک رمزنگاری‌ شده اضافه می‌شود و به‌ عبارتی نشان‌‌دهنده محدودیت‌های سطح سختی است. عدد نانس، عددی است که ماینرهای بلاک چین برای آن محاسبات ریاضی را انجام می‌‌دهند و زمانی‌ که راه حل را پیدا کنند، شبکه بلاک چین به آن‌ها رمزارز پاداش می‌دهد.

 

ماینینگ ارز دیجیتال با اثبات کار (PoW):

اثبات کار یا به‌ عبارتی Proof-of-Work که آن را با سرواژه PoW نشان می‌‌دهند نوعی سیستم تأمین امنیت درون شبکه است که به فعالیت کاربر نیاز دارد تا از شبکه در برابر برخی حملات مزاحم مثل اسپم و حمله محروم‌سازی از سرویس (DoS) که از توان محاسباتی استفاده می‌کنند، جلوگیری کند.

این ایده نخستین‌ بار توسط Hal Finney در سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۳) مطرح شد که با استفاده از الگوریتم رمزنگاری SHA-256 و طرح «اثبات کار قابل استفاده مجدد» برای تأمین امنیت پول‌های دیجیتال بهره‌گیری شود.

 

ماینینگ ارز دیجیتال با اثبات بر سهام (PoS)

اثبات بر سهام یا به عبارتی دیگر Proof-of-Stake که آن را به‌اختصار با سرواژه PoS نشان می‌‌دهند، روشی دیگر از اجماع در فرایند ماینینگ ارز دیجیتال است. در این روش ماینرها بر اساس مقدار کوین‌هایی که دارند و در اختیار شبکه بلاک چین می‌گذارند، مجوز استخراج و اعتبارسنجی بلاک جدید برای تراکنش‌ها را دریافت می‌کنند.

این بدین معنا است که هرچه تعداد کوین‌های یک ماینر بیشتر باشد، قدرت استخراج بیشتری نیز خواهد داشت. روش اجماع اثبات بر سهام به‌عنوان جایگزینی برای اثبات کار معرفی شد تا مشکلات و نارسایی‌های روش اثبات کار را مرتفع کند. در حال حاضر فقط آلت کوین‌ها (Altcoin) از روش اثبات بر سهام بهره می‌برند.

با آغاز فرایند تراکنش، داده‌های تراکنش در یک بلاک با حداکثر ظرفیت ۱ مگابایت ذخیره می‌شود، سپس در چندین کامپیوتر یا نود مختلف در سطح شبکه کپی می‌شود. نودها بدنه‌ی مدیریتی بلاک چین را تشکیل می‌‌دهند و تأیید قانونی بودن تراکنش‌ها در هر بلاک را برعهده دارند.

 

 

روش‌های مشارکت در ماینینگ ارز دیجیتال

 

1)استخر ماینینگ (Minning Pool)

استخراج ارز دیجیتال فرایندی رقابتی است البته بیشتر از اینکه شبیه لاتاری است تا مسابقه دادن. به‌طور متوسط، هر ماینر در هر ۱۰ دقیقه می‌تواند با انجام دادن اثبات کار برنده پاداش باشد؛ اما کسی نمی‌تواند حدس بزند که چه کسی آن برنده خوش‌شانس خواهد بود.

ازاین‌رو، ماینرها گرد هم می‌آیند و با تشکیل استخر استخراج ارز دیجیتال، توان محاسباتی و سرعت هش را چندین برابر می‌کنند و شانس خود را برای استخراج بلوک‌ها و دریافت پاداش بالاتر می‌برند. در صورتی که فرایند استخراج موفقیت‌آمیز باشد و پاداش به گروه ماینرهای عضو استخر تعلق بگیرد، رمزارز اهدا شده بین تمام اعضای استخر ماینینگ و بر اساس مقدار مشارکتشان در فرایند استخراج، تقسیم خواهد شد.

بیت کوین

عملکرد تمام استخرهای ماینینگ یکسان نیست و هر استخر ماینینگ ممکن است پروتکل‌های مدیریتی متفاوتی داشته باشد.

 

استخرهای ماینینگ متناسب: (Proportional Mining Pools)    

این نوع استخرها در بین پرطرفدارترین روش‌های استخر ماینینگ قرار می‌گیرند. در این نوع از استخر استخراج ارز دیجیتال، مادامی که ماینرها به افزایش توان پردازشی کمک می‌کنند، سهامی دریافت می‌کنند تا زمانی‌ که استخر ماینینگ در یافتن بلاک جدید موفق شود. سپس، ماینرها متناسب با تعداد سهمی که به‌ دست آوردند، پاداش دریافت خواهند کرد.

 

استخرهای پرداخت بر سها      : (Pay-per-Share Pools)

نوع دیگری از استخر ماینینگ ارز دیجیتال هستند که تا حدی با نوع قبلی شباهت دارند و به هر ماینر بر اساس مشارکتش سهام می‌‌دهند؛ اما این نوع استخرها بدون توجه به زمان پیدا شدن بلاک جدید توسط ماینرهای استخر، بلافاصله پاداش‌ها را پرداخت می‌کنند. در این نوع از استخرها، ماینر می‌تواند به‌جای دریافت پاداش، درخواست سهام بیشتر کند.

 

استخرهای ماینینگ همتا به ‌همتا: (Peer-to-Peer Pools)     

این عنوان به استخرهای استخراجی داده می‌شود که مهم‌ترین اولویتشان جلوگیری از متمرکز شدن ساختار استخر است. آن‌ها یک بلاک چین جدا و مرتبط با استخر را ایجاد می‌کنند و به‌گونه‌ای طراحی شدند که علاوه‌ بر حفاظت از استخر در برابر مشکل متمرکز شدن، از تقلب اعضای استخر نیز جلوگیری کنند.

 

 

2)سولو ماینینگ (SoloMining)

انجام فرایند ماینینگ ارز دیجیتال به‌تنهایی و بدون کمک هیچ واحد پردازشی جداگانه را سولو ماینینگ می‌گویند. زمانی‌ که یک تراکنش جدید انجام شود، تمام ماینرهای درون شبکه بلاک چین با یک مسئله ریاضی روبه‌رو می‌شوند. سخت‌افزارهای ماینر روی حل مسئله کار می‌کنند تا با انجام محاسبات پیچیده ریاضی پاسخ مسئله را پیدا کنند و فرایند هش‌ کردن را به‌ سرانجام برسانند.

ارزهای دیجیتال

اولین ماینری که پاسخ صحیح را پیدا کند به سایر ماینرها اعلام می‌کنند. سپس، دیگر ماینرهای موجود در شبکه بلاک چین فرایند اعتبارسنجی بلاک جدید را آغاز می‌کنند. به‌ محض اینکه پاسخ از مرحله اعتبارسنجی عبور کند، ماینری که پاسخ را پیدا کرده است، پاداش دریافت خواهد کرد و تراکنش به بلاک چین اضافه می‌شود.

 

3)استخراج ابری (Cloud Mining)

استخراج ابری یا کلاد ماینینگ مکانیزم استخراج ارز دیجیتال از طریق توان محاسباتی ابری اجاره‌ای است و ماینر به خرید سخت‌افزار یا نصب نرم‌افزار به‌صورت مستقیم نیازی ندارد. شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی سرویس استخراج ابری به افراد امکان می‌‌دهند تا با پرداخت مبالغ جزئی و ایجاد حساب کاربری و مشارکت از راه دور در فرایند استخراج ارز دیجیتال به کسب درآمد بپردازند و بدین ترتیب ماینینگ در دسترس افراد بیشتری در سطح جامعه قرار بگیرد.

استخراج بیت کوین

از مزایای این روش استخراج می‌توان به کاهش هزینه‌های نگه‌داری از قطعات و کاهش هزینه‌های برق اشاره داشت و از معایب مهم آن می‌توان به احتمال بسیار بالای قرارگیری در معرض کلاهبرداری اشاره کرد. این روش قربانی‌های زیادی داشته است و به ‌دفعات کلاهبرداری شده است.

 

کامپیوترهای ماینینگ ارز دیجیتال

زمانی‌ که ساتوشی ناکاموتو اولین‌ بار بیت کوین را معرفی کرد، در نظر داشت که این رمز ارز از طریق CPU در کامپیوتر استخراج شود اما شرکت‌های بزرگ برنامه‌نویسی کشف کردند که می‌توانند توان هش بیشتری از کارت گرافیک بگیرند و نرم‌افزارهایی نوشتند که این امکان را برای ماینر فراهم کند.

در دنیای رمزارزها به کامپیوترهای بهینه‌شده برای ماینینگ ارز دیجیتال، ریگ‌ استخراج (Mining Rig)می‌گویند. این دسته از کامپیوترها تمام عناصر موجود در یک کامپیوتر رومیزی معمولی نظیر پردازنده، مادربرد، رم و حافظه را دارند؛ اما در بخش کارت گرافیک تفاوت عمده‌ای با یک کامپیوتر معمولی نشان می‌‌دهند.

 

 

استخراج ارز دیجیتال با  CPU

سرواژه CPU برگرفته از عبارت Central Processing Unit است که به‌ معنای واحد مرکزی پردازش است و به‌عنوان مغز کامپیوتر و مسئول مدیریت عملکرد تمام بخش‌ها است شناخته می‌شود. در روزهای ابتدایی ظهور بیت کوین، امکان استخراج بیت کوین از طریق CPU وجود داشت؛ اما رفته‌رفته و با رقابتی‌تر شدن فرایند استخراج بیت کوین، به‌ نتیجه‌ رسیدن استخراج ارز دیجیتال با پردازنده دور از دسترس شد.

استخراج بیت کوین با cpu

البته، هنوز بلاک چین‌هایی وجود دارند که از طریق پردازنده می‌توان در استخراج رمزارز آن‌ها مشارکت داشت مانند Monero و Dogecoin و Loki و Nimiq

بهترین پردازنده‌ها برای استخراج ارز دیجیتال:

 

پردازنده  AMD Ryzen Threadripper 3970X:

مشخصات: تولید هش‌ریت ۱۹٫۹ کیلوهش بر ثانیه. ۳۲ هسته، ۶۴ ترد، کلاک پایه ۳٫۷ گیگاهرتز، بیشینه کلاک ۴٫۵ گیگاهرتز، حافظه کش ۱۴۴ مگابایت، توان مصرفی ۲۸۰ وات.

 

پردازنده AMD Ryzen 9 3950X:

مشخصات: تولید هش‌ریت ۱۳٫۴ کیلوهش بر ثانیه. ۱۶ هسته، ۳۲ ترد، کلاک پایه ۳٫۷ گیگاهرتز، بیشینه کلاک ۴٫۵ گیگاهرتز، حافظه کش ۶۴ مگابایت، توان مصرفی ۱۰۵ وات.

 

پردازنده Intel Core i9-10900X:

مشخصات:تولید هش‌ریت ۵٫۴۸ کیلوهش بر ثانیه. ۱۰ هسته، ۲۰ ترد، کلاک پایه ۳٫۷ گیگاهرتز، بیشینه کلاک ۴٫۵ گیگاهرتز، حافظه کش ۱۹٫۵ مگابایت، توان مصرفی ۱۶۵ وات.

 

خرید کیس کامپیوتر گرین مدل آوا 

 

پردازنده Intel Pentium Gold G-6400:

مشخصات: تولید هش‌ریت ۱۲۶۸٫۸۸ هش بر ثانیه. ۲ هسته، ۴ ترد، کلاک پایه ۴ گیگاهرتز، بیشینه کلاک اطلاعات در دسترس نیست، حافظه اسمارت کش ۴ مگابایت، توان مصرفی ۵۴ وات، اقتصادی.

 

سیستم پیشنهادی برای ماینینگ ارز دیجیتال

 

مادربرد: Asus B250 Mining Expert

این مادربرد ظرفیت اتصال ۱۹ کارت گرافیک را برای کاربر فراهم می‌کند.

 

پردازنده: Intel Core i5-6500 

با توجه به اینکه بار استخراج روی کارت گرافیک است، نیازی به خرید پردازنده قدرتمند نیست و همین پردازنده ۴ هسته‌ای برای راه‌اندازی سیستم کافی است.

 

رم          : G.SKILL Aegis 16GB (2 x 8GB)                                                            

نیازی به هزینه بیشتر برای رم نیست. مادربرد معرفی‌شده از رم‌های DDR4 2400 پشتیبانی می‌کند و این دو رم می‌توانند بهترین گزینه باشند.

bitcoin

 

حافظه: SanDisk SSD Plus 1TB

می‌توان یک یا چند عدد از این مدل را با توجه به بودجه خریداری کرد. می‌توانید برای صرفه‌جویی در بودجه HDD خریداری کنید.

 

پاور: Segotep 850W Full-Modular PSU

اگر می خواهید چندین کارت گرافیک نصب کنید بهتر است چند پاور تهیه کنید. برای خرید پاور باید بیشتر هزینه کرد تا قطعه باکیفیت‌تری انتخاب کنید، یکی از قطعاتی که فشار زیادی را متحمل می‌شود پاور است. پاور معرفی شده، در دسته میان‌رده‌ها قرار می‌گیرد و عملکرد نسبتا خوبی ارائه می‌کند.

 

کارت رایزر PCI-e مدل                       :  FebSmart 16x to 1x Powered Riser 6-pack

استفاده از چندین کارت گرافیک باعث می‌شود که نتوانیم آن‌ها را درون کیس سیستم قرار دهیم، کارت‌های گرافیک امروزه اندازه‌های بزرگی دارند و به‌خودی خود مجهز به فن و سینک‌های خنک‌کننده هستند. نصب کارت گرافیک در خارج از کیس کمک می‌کند که این قطعه تا ۳۰ درصد خنک‌تر بماند.

از این کارت‌ها می‌توان به‌عنوان پل اتصال استفاده کرد و کارت‌های گرافیکی که بیرون از کیس نصب شده‌اند را با کمک این کارت‌ها به مادربرد متصل کرد. مهم‌ترین قابلیت کارت رایزر معرفی‌شده این است که انرژی مداوم و باثباتی برای کارت‌های گرافیک تأمین می‌کند.

معرفی رمز ارزها

 

 

کارت گرافیک انویدیا Asus TUF Gaming GeForce RTX 3060 Ti یا کارت گرافیک AMD مدل: PowerColor RED DEVIL Radeon RX 5700 XT

عملکرد هردو کارت گرافیک بسیار عالی است و به‌خوبی در مصرف انرژی بهینه شده‌اند.

برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل می توانید از اپلیکیشن های زیر استفاده کنید:

  • اپلیکیشن‌ MinerGate Mobile Miner
  • اپلیکیشن Bitcoin Miner
  • اپلیکیشن F2Pool
  • اپلیکیشن Electroneum

 

سودآوری استخراج ارز دیجیتال

سودآوری استخراج ارز دیجیتال در وهله اول به نوع ارز دیجیتالی دارد که ماینر در تلاش است تا استخراج کند. به طور مثال، در حال حاضر استخراج بیت کوین بسیار دشوارتر از استخراج رمزارزهای نوپا است. استخراج ارز دیجیتال به‌خصوص بیت کوین، با پردازنده یا کارت گرافیک سودآوری ندارد و تنها راه موفقیت در استخراج بیت کوین استفاده از دستگاه‌های مخصوص ماینینگ ASIC است.

 

 

خرید منبع تغذیه ترمالتیک مدل اسمارت 

 

 

 

خطرات احتمالی ماینینگ ارز دیجیتال

زیان های ماینینگ ارز دیجیتال اغلب متوجه مسائل مالی هستند. از سازوکار استخراج ارز دیجیتال می‌توان حدس زد، بیشترین آسیب‌پذیری متوجه عدم سوددهی است. کاربری را در نظر بگیرید که هزاران دلار برای خرید تجهیزات ماینینگ و تأمین انرژی برق لازم هزینه کرده است؛ اما شانس استخراج رمز ارز نداشته است.

ممکن است قوانین حاکم بر استخراج، مالکیت یا پرداخت بیت کوین در موقعیت جغرافیایی کاربر منع قانونی ایجاد کند و کاربر از این موضوع آگاهی نداشته باشد و درنهایت نه‌تنها سودی عایدش نشود، بلکه به‌عنوان مجرم مورد مؤاخذه قرار بگیرد.

خطرات بیت کوین

یکی از مهم‌ترین خطرهایی که همیشه در دنیای اینترنت در کمین است، حمله سایبری است. دراین مورد، می‌توان به باج‌افزارها (Ransomware) اشاره داشتدیگر خطری که باید در مورد آن هشیار بود، استفاده از بدافزارهایی است که سیستم کاربران را در مدار ماینر قرار می‌دهد و از پردازنده و کارت گرافیک کاربر برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

ممکن است بلافاصله بعد از باز کردن یک وب‌سایت در مرورگر، پردازنده و کارت گرافیک کاربر در مدار ماینرهای مهاجم قرار گیرد و بدون اطلاع کاربر، فرایند ماینینگ برای شخص دیگری انجام شود. البته این مثال بسیار پیش‌پاافتاده است و آنچنان موفقیتی نصیب مهاجم نخواهد کرد. در مقیاسی بزرگ‌تر در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۲) ابرکامپیوتر Odyssey دانشگاه هاروارد برای استخراج دوج‌کوین به‌ کار گرفته شد.

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  لپ تاپ های Apple ،  Asus ، Lenovo ، HPو تبلت های Asus و Lenovo و .... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha