بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

 

 

 

 

تاریخچه برند ایسوس و بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل  VivoBook X543 MA

 

تاریخچه برند ایسوس

بررسی لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

شرکت رایانه ی اِیسوس تک به انگلیسی (ASUSTeK Computer Incorporated)به چینی سنتی( 華碩電腦股份有限公司) به پین‌ یین(Huáshuò Diànnaǒ Gǔfèn Yǒuxiàn Gōngsī) گفته می شود، بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ی رایانه و تجهیزات جانبی آن در دنیا است که مرکز آن در تایپه پایتخت تایوان است. محصولات اصلی آن شامل مادربورد، مادربورد سِرور، رایانه ی شخصی، سیستم سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع (اِل سی دی(، کارت ویدئو، کارت ویدئوی ۳ بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند است. سایر محصولات این شرکت، تلفن همراه، رایانه ی جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی مانند ابزار حکاکی بر روی دیسک و وب‌بین (وب‌کم) است.

اِیسوس‌تک برای سایر فروشندگان قطعات رایانه‌ای مثل هیولت پاکارد و آی‌بی‌ام ، خدمات تولیدی ارائه می‌دهد.

 

جهت مشاهده لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

شرکت ایسوستک که معمولاً با اسم منحصر به آن ایسوس یا (آسوس) شناخته می‌شود، توسط چهار مهندس کامپیوتر که سابقاً در شرکت رایانه‌ای «اِیسر» فعالیت می‌کردند در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۹۰ در تایوان تأسیس شد. این شرکت، به غیر از کشور مبداء، محصولات خود را در دیگر کشورهای ۵ قاره ی جهان نیز توزیع می‌کند. اسم آن از ۴ حرف آخر کلمه پگاسوس (اسب بالدار افسانه‌های یونان باستان) گرفته شده‌ است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

ایسوس، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی مادربورد در دنیا است و در یک‌ سال منتهی به ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹، در بیش از ۲۹ درصد رایانه‌های دنیا و بیش از هر شرکت دیگری، از مادربوردهای این شرکت استفاده شده ‌است. درآمد شرکت ایسوس در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۲۱٫۹ میلیارد دلار و سود آن حدود ۵۲۲ میلیون دلار است.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

از محصولات موفق ایسوس، رایانه ی شخصی «ای» (Eee PC) می‌باشد که در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده ‌است. این نوت‌ بوک کوچک، ارزان و سبک وزن برای کاربران کم تجربه رایانه که به تمام ابزارهای یک رایانه‌ی کامل احتیاجی ندارند، طراحی شد و به ‌خاطر برنامه‌های سازگار با اینترنت در آن، به « نِت‌بوک» معروف شد. با استقبال بازار از این محصول، سایر شرکت‌های رقیب مانند ایسر، لِنووُ، توشیبا، دِل و هیولت پاکارد ، به ساخت نت‌بوک‌های مشابه پرداختند و شرکت ایسر در فروش این نوع محصول، از ایسوس جلو افتاد.

در سال ۲۰۱۰، این شرکت یک خانواده ی جدید را با نام «ای‌پَد» (EeePAD) به سبد تولیدی خود اضافه کرد. ایسوس، اولین نوت‌بوک سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۱ رونمایی کرد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

لپ تاپ

ایسوس تا الان کروم بوک ها و لپ‌تاپ های ویندوز خود را به عنوان سری  VivoBook، سری گیمینگ ROG، سری TUF، سری Zenbook، سری ASUSPRO به فروش می رساند.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

لپ‌تاپ‌ های سری X‌ «ایسوس» به‌نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح ‌ها و رنگبندی ‌های متنوعی عرضه می‌شوند.یکی از این محصولات «X543MA» است که مثل مدل‌های قبلی از پلاستیک ساخته شده است اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند.

این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد 27میلی‌متری، فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه ‌نمایش 15.6اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است. بلندگوهای این محصول از سریSonicMaster است که می‌توان صدایی باکیفیت و واضح را با آن تجربه کرد. کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد.

رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم تنوع خوبی دارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهد. این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Intel Celeron 4000، پردازشگر گرافیکی 500 Intel HD Graphics بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارد دیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است.

باتری 3سلولی لیتیوم‌یون آن تا 5 ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. در کل لپ‌تاپ X543MA ایسوس محصولی با طراحی شیک و با امکانات قابل ‌قبول است که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.

 

 

 

مشخصات

  • وزن

1.9 کیلوگرم

  • ابعاد

381×272×251

  • سازنده پردازنده

Intel

  • سری پردازنده

Celeron

  • مدل پردازنده

N4000

  • محدوده سرعت پردازنده

تا GHz 2.0

  • فرکانس پردازنده

1.1تا 2.6

  • حافظه Cache

چهار مگابایت

  • ظرفیت حافظه RAM

چهار گیگابایت

  • نوع حافظه RAM

DDR4

  • ظرفیت حافظه داخلی

یک ترابایت

  • نوع حافظه داخلی

هارددیسک

  • مشخصات حافظه داخلی

5400RPM

  • سازنده پردازنده گرافیکی

Intel

  • مدل پردازنده گرافیکی

HD GRAPHICS 500

  • حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا

  • اندازه صفحه نمایش

15.6 اینچ

  • نوع صفحه نمایش

TFT LED-backlit LCD

  • دقت صفحه نمایش

Full HD| 1920 ×1080

  • توضیحات صفحه نمایش

نسبت تصویر 16:9

  • درایو نوری

DVD-RW

  • توضیحات درایو نوری

Super-Multi DVD

  • توضیحات وبکم

VGA WEB CAMERA

  • مشخصات اسپیکر

بلندگوهای داخلی استریو 2 وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster

  • مشخصات تاچ پد

پشتیبانی از فرمان چندلمسی

  • مودم

بدون مودم

  • توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

802.11b/g/n

  • تعداد پورت USB 2.0

2

  • تعداد پورت USB 3.0

1

  • طبقه‌بندی

کاربری عمومی

  • نوع باتری

سه سلولی

  • توضیحات باتری

باتری لیتیوم-یون با ظرفیت 33 وات ساعت

  • شارژدهی باتری

تا 5:00 ساعت ساعت

 

 

نقد و بررسی:

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

 ASUSاز چهار حرف آخر کلمه Pegasus (پگاسوس) اسب بالداری در اسطوره‌های یونان، است و به معنی الهام از هنر و یادگیری است. ASUS تجسم قدرت، روح خلاق و پاک این موجود افسانه‌ای شاهانه و چالاک است که با هر محصول خود به خاطر کیفیت و خلاقیت صعود می‌کند. برند ایسوس بر اساس چهار ارزش اصلی است که با اسم ASUS DNA شناخته می‌شوند.

DNA ایسوس شامل پنج فضیلت تواضع، صداقت، پشتکار، چابکی و شجاعت، تمرکز بر اصول و نتایج، زیبایی و نوآوری و تفکر ناب است. با درک نیازهای متنوع کاربران در سنین مختلف و در تمام نقاط جهان، ماموریت اصلی ایسوس ارایه راه‌حل‌های خلاقانه‌ای است که به ‌نوبه ‌خود الهام ‌‌بخش مصرف‌کنندگان برای دسترسی به سطح بالاتری از بهره‌وری و سرگرمی است.

لپ‌تاپ 15 اینچی ایسوس مدل  VivoBook X543MAبرای کارهای گرافیکی و اجرای نرم‌افزارهای سنگین مناسب نیست. این لپ‌تاپ برای مصرف های خانگی طراحی شده‌است. برای مصرف هایی مانند وب گردی، تماشای تصویر و فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام بازی‌های بسیار ساده و کم‌ حجم و پردازش و نهایتا حساب و کتاب‌های عددی می‌توان روی آن حساب کرد. دیگر کاربرد ‌های این لپ‌تاپ استفاده به عنوان نمایشگر برای دوربین‌های امنیتی است.

 

 

 

طراحی کلاسیک

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

ایسوس VivoBook X543MA با توجه به قیمتی که دارد از ظاهر جذاب و زیبایی هم دارد. این لپ‌تاپ بیشتر برای دانشجویان و دانش آموزان طراحی شده است. استفاده از رنگ‌های مختلف باعث شده که VivoBook X543MA نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. ایسوس این لپ‌تاپ را در رنگ‌های مختلف راهی بازار کرده تا بتواند افراد بیشتری را به خرید تشویق کند.

ظاهر اسپرت و جوان پسند، یکی از دلایل خوب برای خرید این لپ‌تاپ ارزان قیمت ایسوس است. قیمت ارزان باعث شده که این لپ‌تاپ از بعضی جریان‌های روز در حوزه طراحی عقب‌تر باشد. مثلا صفحه نمایشی که برای آن در نظر گرفته شده حاشیه‌های زیادی دارد. از طرف دیگر با لپ‌تاپ چندان باریکی هم مواجه نخواهید بود. لپ‌تاپ VivoBook X543MA بزرگ و نسبتا سنگین است.

یکی از دلایلی که باعث شده ضخامت دستگاه بالا برود، استفاده از درایو نوری DVD است. این لپ‌تاپ ارزان قیمت از معدود محصولاتی به حساب می‌آید که همچنان از درایو نوری DVD استفاده می‌کند. در این روزها استفاده از درایو نوری کم شده است.

 

 

 

راحتی برای دانشجویان و دانش آموزان

از آنجایی که لپ‌تاپ VivoBook X543MA بیشتر برای کارهای درسی و دانشجویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایسوس یک صفحه کلید استاندارد و کامل را روی آن قرار داده است. صفحه کلیدی با طراحی جزیره‌ای که از «نام پد» (Num Pad) هم برخوردار است و کاربران می‌توانند عددها را سریع‌تر تایپ کنند. دکمه‌ها در فاصله خوبی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. ابعاد این لپ‌تاپ باعث شده که فضای کافی برای قرار گرفته دکمه‌ها در کنار هم وجود داشته باشید.

این موضوع باعث شده که دکمه‌ها را اشتباه فشار ندهید و با سرعت بالاتری تایپ کنید. دکمه‌ها هم جنس نسبتا خوبی دارند و در زمان تایپ کردن بازخورد خوبی از خود نشان می‌دهند. برای تایپ کردن لازم نیست که دکمه‌ها را چندان فشار دهید و با کمترین انرژی می‌توانید به انجام‌ کارهای مختلف بپردازید.

لپ‌تاپ VivoBook X543MA برای کارهای سبک و مخصوصا تایپ کردن طراحی شده، می‌شد صفحه کلید را به نور پس‌زمینه مجهز کرد. این ویژگی را روی صفحه کلید ندارد.

لپ‌تاپ VivoBook X543MA از تاچ پد نسبتا بزرگی برخوردار است که از پس کارهای مختلف برمی‌آید. تاچ پدی که سریع کار می‌کند و ژست‌های لمسی را هم به خوبی اجرا خواهد کرد. تاچ پد در مرکز لپ‌تاپ قرار نگرفته است و کمی در سمت چپ قرار دارد. این موضوع می‌تواند برای گروهی از کاربران مشکل‌ساز شود و باعث شود که دکمه‌های تاچ پد را اشتباه فشار دهند.

 

 

 

صفحه نمایش

یکی از ویژگی‌های خوب این محصول کیفیت صفحه نمایش آن است. لپ‌تاپ VivoBook X543MA از صفحه نمایشی با دقت تصویر Full HD برخوردار است. صفحه نمایشی که برای تماشای فیلم و عکس عملکرد خوبی دارد و به خوبی به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد. شرکت ایسوس کاری کرده که صفحه نمایش لپ‌تاپ VivoBook X543MA بتواند در شرایط مختلف عملکرد نسبتا خوبی داشته باشد.

این شرکت حالت‌های مختلف پخش تصویر را برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته است. می‌توانید نوع نمایش تصاویر را با توجه به کاری که می‌خواهید انجام دهید، تغییر دهید. ایسوس نام این ویژگی را Eye Care گذاشته است. این ویژگی توانایی تنظیم رنگ‌ را دارد. مثلا اگر در حال تماشای فیلم هستید، می‌توانید میزان درخشانی صفحه نمایش و میزان کنتراست را تا ۱۵۰ درصد افزایش دهید.

اگر در شرایط نرمال یا استاندارد به صفحه نمایش نگاه کنید، با محصولی کاملا معمولی روبه‌رو می‌شوید. رنگ‌ها چندان درخشان و گرم نیستند و صفحه نمایش هم جزییات زیادی را نشان نمی‌دهد. اگر تنظیمات صفحه نمایش را تغییر دهید می‌توانید نتیجه بهتری از حالت پیش فرض دریافت کنید.

 

مناسب برای تماشای فیلم و سریال

لپ‌تاپ VivoBook X543MA محصولی است که برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی ساخته شده است. ترکیب صفحه نمایش و بلندگوها باعث می‌شوند که کاربران تجربه خوبی از تماشای فیلم روی این محصول داشته باشند. ایسوس از تکنولوژی خاص خود که SonicMaster نام دارد برای این محصول استفاده کرده است.

این تکنولوژی باعث شده تا کیفیت صدایی که از این لپ‌تاپ خارج می‌شود برای تماشای فیلم و موسیقی مناسب باشد. بلندگوهای استریوی این لپ‌تاپ ۲ وات قدرت دارند که می‌توانند حجم صدای مناسبی برای یک اتاق کوچک فراهم کنند. البته اگر در محیط شلوغی کار می‌کنید، صدای بلندگوها را با سختی خواهید شنید. صدای تولید شده توسط بلندگوها در حالت معمولی شفاف است و جزییات خوبی را پخش می‌کند.

 

سخت‌افزار

برای لپ‌تاپ VivoBook X543MA از پردازنده اینتل «سلرون» (Celeron) مدل N4000 استفاده شده است. ۴ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی هم روی آن دیده می‌شود. این محصول کارت گرافیکی مجزا ندارد و پردازنده گرافیکی HD GRAPHICS 500  روی آن دیده می‌شود. پردازنده N4000 یک پردازنده رده پایین به حساب می‌آید که بیشتر روی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرد.

پردازنده گرافیکی HD GRAPHICS 500 هم جزو محصولات ضعیف و رده پایین به حساب می‌آید. پردازنده‌ای که از پس کارهای سبک برمی‌آید و نباید از آن انتظار انجام فعالیت‌های سنگین و اجرای بازی‌های جدید را داشته باشید. این پردازنده گرافیکی می‌تواند روی پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی بازی League of Legends را با سرعت ۲۸٫۲ فریم بر ثانیه اجرا کند. در اجرای جدیدترین بازی‌ها روز هم این پردازنده حتی روی پایین‌ترین تنظیمات گرافیکی هم عملکرد خوبی ندارد.

روی تنظیمات گرافیکی بالاتر هم این پردازنده نمی‌تواند بازی خاصی را اجرا کند. لپ‌تاپ VivoBook X543MA به هیچ عنوان برای بازی کردن مناسب نیست.

لپ‌تاپ ارزان قیمت ایسوس VivoBook X543MA از پس کارهای سبک بر می‌آید. برای گشت و گذار در اینترنت مناسب است و ‌می‌توانید با آن به تماشای فیلم و گوش کردن موسیقی بپردازید. از این لپ‌تاپ نباید انتظار انجام دادن کارهای سنگین را داشته باشید، چرا که از پس آن‌ها بر نمی‌آید. یکی از ویژگی‌های نسبتا خوب این محصول هم این است که در زمان انجام دادن کارهای روزانه چندان گرم نمی‌شود و گرما تولید شده کاربران را اذیت نخواهد کرد.

از آنجایی که با یک لپ‌تاپ دانشجویی مواجه هستیم، پورت‌های مختلفی را هم روی آن مشاهده می‌کنید. این لپ‌تاپ از کارت خوان پشتیبانی می‌کند، اما پورت شبکه ندارد. پورت HDMI روی آن دیده می‌شود و خبری از پورت USB-C روی آن نیست. البته یک عدد پورت USB 3.0 برای آن در نظر گرفته شده است.

لپ‌تاپ VivoBook X543MA یک باتری ۳ سلولی با ظرفیت ۳۳ وات  ساعت دارد که تا ۵ ساعت می‌تواند دستگاه را روشن نگه دارد. عملکرد دستگاه روی باتری چندان خوب نیست و سرعت آن کم می‌شود. با این حال می‌توانید برای چند ساعتی دستگاه را روشن نگه دارد تا شما به‌کارهای خود برسید. یکی دیگر از ویژگی‌های VivoBook X543MA این است که می‌توانید روی آن حافظه SSD قرار دهید. اگر این کار را انجام دهید، سرعت دستگاه به خوبی افزایش پیدا می‌کند.

لپ‌تاپ VivoBook X543MA مناسب برای انجام کارهای روزمره

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543 MA

لپ‌تاپ VivoBook X543MA شرکت ایسوس یک محصول ارزان قیمت با امکانات نسبتا خوب به حساب می‌آید. لپ‌تاپی که برای تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و گشت و گذار در اینترنت بسیار مناسب است. صفحه نمایش خوبی دارد و بلندگوهای باکیفیت آن نظر شما را به خود جلب می‌کند. این لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزانه و سبک گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله: سوییج DLink ،سوییچ  Cisco ،سوییچ  Tendaو ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha