پاور گیرین مدل ۵۳۰ ای ای یو پلاس

پاور گیرین مدل ۵۳۰ ای ای یو پلاس

پاور گیرین مدل ۵۳۰ ای ای یو پلاس

 

GP530A-EU+ 80 Plus Bronze Power Supply

پاور کامپیوتر سخت افزاری تامین برق یک دستگاه الکتریکی است. برق را از یک پریز برق دریافت می کند و جریان را از جریان متناوب AC به جریان مستقیم  DC تبدیل می کند و کامپیوتر نیز از این امر مستثنی نیست. پاور ولتاژ را نیز به میزان کافی تنظیم می کند و به این ترتیب، کامپیوتر بدون گرم شدن بیش از حد کار می کند. هیچ کامپیوتری بدون پاور قادر به کار کردن نیست.

منبع تغذیه در یک سیستم با پیدا کردن ورودی سیم برق وصل قابل ردیابی است و بدون باز کردن بخشی از منبع تغذیه قابل رویت می باشد، این سخت افزار شامل جعبه فلزی است که داخل آن یک فن و چند کابل به آن وصل شده است.

منبع تغذیه اولین بخشی است که یک دستگاه الکترونیکی، الکتریسیته دریافت می کند پس در مقابل نوسانات برق و جهش ها نیز آسیب پذیرترین قسمت است. برخی از پاورها شامل فیوزهایی هستند که در صورت افزایش بیش از حد بالا، منفجر می شوند و از بقیه تجهیزات محافظت می کنند و در هر صورت جایگزینی منبع تغذیه بسیار مقرون به صرفه تر از کل کامپیوتر است.

 

خرید هدست استریو لاجیتک اچ ۱۱۰

 

وظیفه پاور کامپیوتر چیست؟

همه قطعات موجود در کیس کامپیوتر برق مورد نیاز خود را منبع تغذیه تامین می کنند، از جمله مادربرد، RAM ، CPU ، هارد دیسک ، درایوهای دیسک و اگر رایانه دارای یکی باشد، شامل اکثر کارت‌های ویدئویی  نیز می شود.

پشت پاور کامپیوتر یک پورت نر و سه شاخه وجود دارد که یک کابل برق متصل به منبع تغذیه به آن وصل می شود، معمولا یک کلید برق و یک کلید ولتاژ در منبع تغذیه نیز وجود دارد.

بسته‌های بزرگ سیم‌های رنگی از طرف جلو منبع تغذیه به داخل کامپیوتر کشیده می‌شوند. کانکتورهایی که در انتهای مخالف سیم ها قرار دارند به اجزای مختلفی در داخل کامپیوتر متصل می شوند تا برق آنها را تامین نمایند.

برخی به طور خاص برای اتصال به مادربرد طراحی شده‌اند و بقیه در فن‌ها، فلاپی درایوها ، هارد دیسک‌ها ، درایوهای نوری و حتی برخی برای کارت‌های ویدئویی پرقدرت استفاده می شوند.

واحدهای منبع تغذیه بر اساس وات رتبه بندی می شوند و نشان می دهد که مقدار توان را می توانند به رایانه ارائه می دهند چقدر است. از آنجایی که هر قطعه کامپیوتر برای عملکرد صحیح به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد، داشتن یک پاور که بتواند مقدار مناسبی را ارائه دهد بسیار با اهمیت است. ابزار بسیار مفید Cooler Master Supply Calculator می تواند به شما در تعیین میزان نیاز کامپیوتر کمک کند.

 

خرید حافظه اس اس دی لکسار مدل NS۱۰۰ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

 

کانکتورهای پاور کامپیوتر:

هنگام نصب یک منبع تغذیه در رایانه، باید تمام کابل‌های سخت‌افزاری اصلی و کانکتور به هم متصل شود تا برق به اجزای مختلف کامپیوتر انتقال یابد. کانکتورهای اصلی آن برای سیستم های دسکتاپ به این شرح هستند:

کابل برق اصلی کامپیوتر: کابلی است که به پنل پشتی پاور متصل شده و برای روشن کردن دستگاه پاور استفاده می شود و از قسمت بیرونی پاور قابل مشاهده است.

کابل برق SATA/MOLEX: این کابل PSU را به هارد دیسک متصل می کند.

ATX 24 Pin, Main MOBO Power Cable: این کابل، کابل استاندارد مورد استفاده در مادربرد هر کامپیوتری است و معمولا پاور را به مادربرد متصل می کند و تمام برق مورد نیاز مادربرد را تامین می نماید.

کابل برق ۶ پین یا ۶+۲ پین PCI Express: کابل ۶ پین برای تامین برق اضافی ۱۲ ولتی به کارت های توسعه PCI Express استفاده می شود. حداکثر توان ۷۵ وات توسط اسلات های مادربرد PCI Express تولید می شود و معمولا برای کارت گرافیک است. کابل ۶+۲ پین درست مانند کابل برق ۶ پین PCI Express است اما با ۲ پین دیگر. مزیت این کابل این است که حداکثر توان آن ۱۵۰ وات است.

کابل ۸ پین CPU Power: از این کابل برای رساندن برق به پردازنده استفاده می شود.

 

خرید کیبرد و ماوس با سیم لاجیتک مدل ام کی ۱۲۰

 

GP530A-EU+ 80 Plus Bronze Power Supply

منبع تغذیه GP530A-EUD محصولی از برند گرین (Green) است. این پاور دارای حداکثر توان 530 وات می باشد و از نوع نیمه ماژول به‌حساب می‌آید. پاور GP530A-EUD دارای استاندارد 80Plus Bronze می باشد که به معنی بازده 85درصدی محصول تحت شرایط رایج می باشد.

یک عدد فن 120میلی‌متری روی پاور نصب شده که از نوع بسیار کم‌صدای SNTC است و می‌تواند دمای منبع تغذیه را در شدیدترین فشار کاری هم تا 40 درجه‌ سانتی‌گراد نگه دارد. شرکت گرین از خازن‌های باکیفیتی در ساخت این محصول استفاده کرده که باعث می‌شود GP530A-EUD  بتواند خروجی پایداری را در کانکتورهای برق ارائه نماید.

کابل‌هایی که از این پاور خارج می‌شوند از نوع تخت (Flat) هستند که دوام و طول عمر مطلوبی دارد. قابل ذکر است 6 عدد کانکتور 15 پین SATA و یک عدد کانکتور 6+2 پین گرافیک برای این محصول شرکت گرین در نظر گرفته شده است. این شرکت محصولاتی برای استفاده‌های حرفه‌ای تا روزمره را تولید می‌کند و قیمت محصولاتش نسبت به سایر رقبا مناسب تر است.

GP530A-EU+ 80 Plus Bronze Power Supply

ابعاد :   86 × 140 × 150 میلی متر

وزن : 1490 گرم

حداکثر توان : 530 وات پیوسته

نوع راندمان مصرف انرژی : PLUS BRONZE80

فرم فاکتور :   ATX

تعداد فن : 1 عدد

تعداد پین : 24 پین

نوع پاور : غیر ماژولار

حداکثر توان :    530 وات

گواهینامه 80PLUS :     Bronze

بازده :  85 تا 88 درصد

نوع منبع تغذیه : ATX 12V

ایتم های حفاظتی : CE-TUV-CB-FCC-CUL

عمر مفید(MTBF) : 100.000 ساعت

خروجی شاخه 12V : 37.5 آمپر / 450 وات

طول کابل خروجی : 450 میلیمتر

کانکتور مادربرد : 20+4Pin

کانکتور 4+4 پین E-ATX / ATX : 1

کانکتور 2+6 پین PCI-E : 1

کانکتور 15 پین SATA : 6

کانکتور 4 پین Molex : 3

کانکتور 4 پین فلاپی :    1

کانکتور پردازنده : 1x(4+4)8-pin E-ATX

کانکتور مادربورد : 1x(20+4)24-pin

کانکتور SATA : 4

کانکتور PCI-E : PCI-E 6+2 Pin * 1

کانکتور IDE : 4

راندمان مصرف انرژی : 85-88%

تعداد شاخه های 12V : 2

سایز فن : 120 میلی متر

استانداردهای حفاظتی :         OVP, UVP, OCP, OPP, SCP, OTP, NLO, SIP

اقلام همراه :    دفترچه راهنما - کابل برق - پیچ کیس

نظرات

حاصل جمع : Captcha