اس اس دی اینترنال ایکس پی جی مدل SX8100 PCIe Gen3x4 M.2 2280 (مهر 1401)

اس اس دی اینترنال ایکس پی جی مدل SX8100 PCIe Gen3x4 M.2 2280 (مهر 1401)

 

 

 

اس اس دی اینترنال ایکس پی جی مدل SX8100 PCIe Gen3x4 M.2 2280

 

SSD چیست؟

حافظه SSD (Solid State Drive نوعی حافظه با سرعت خواندن و نوشتن بالاتری نسبت به هارد دیسک‌ می باشد. SSD با نام درایو حالت جامد نیز شناخته می شوند و نوعی درایو هست که برای ذخیره‌سازی اطلاعات بر پایه حافظه فلش و موبایل طراحی شده است.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های اینترنال و اکسترنال فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

برخلاف حافظه  HDD، هیچ عضو مکانیکی در طراحی و ساخت اس­اس­دی استفاده نشده است. درSSD ها برخلاف حافظه‌های HDD برای نوشتن داده‌ها از مغناطیس استفاده نمی شود و داده‌ها در میکروچیپ‌ها ذخیره می‌شود. درایوهای SSD با برخورداری از سرعت خواندن و نوشتن به مراتب بالا‌تر از هارد دیسک‌ها، گزینه بسیار مناسبی برای افزایش سرعت و کارایی کامپیوترهای رومیزی و نیز لپ تاپ‌ها هستند.

با استفاده از این حافظه، زمان لود شدن به حداقل می رسد و مقدار گرمای تولید شده نیز کاهش چشم‌گیری داشته است. نصب سیستم عامل یا بازی روی حافظه SSD، سرعت لودینگ و نیز اجرای برنامه ها را بالا می برد. نقطه ضعف این نوع هارد را می توان در قیمت بالا و کاهش سرعت با گذشت نام برد.

 

خرید حافظه SSD اینترنال ای دیتا مدل XPG S۴۰G RGB Gen۳x۴ M.۲ ۲۲۸۰ ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

 

SSDها چطور کار می‌کنند؟

هارد دیسک‌ها ساختاری مکانیکی دارند و با چرخش بازوهای فعال کننده روی دیسک‌های مغناطیسی یا پلاتر (Platter) کار می کنند، اما SSDها یا درایو حالت جامد (Solid State Drive) اطلاعات را بر روی سطحی از فلش ناند (NAND) ذخیره می‌کنند. درفن آوری NAND Flash ذخیره سازی غیر فرار است و برای نگهداری داده ها نیازی به برق ندارد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ای دیتا کلیک نمایید 

 

شیوه کار حافظه SSD

حافظه‌های طراحی شده بر اساس ناند از تعداد زیادی سلول تشکیل شده اند که می‌توانند بیت ها را در خود ذخیره کنند. ساختار این سلول‌ها نحوه ثبت داده‌ها در SSD ها را مشخص می‌کند. به عنوان نمونه در چیپ SLC یا سلول تک سطحی (Single Level Cell) هر سلول تنها می‌تواند یک بیت را نگهداری کند. اما چیپ‌های TLC، MLC و QLC دارای تعداد بیت های ۲، ۳ و ۴ برابر در هر سلول هستند .

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

در این بین، چیپ‌های ظرفیت پایین‌تر بالاترین دوام را دارند و به همین دلیل این نوع چیپ‌ها قیمت بیشتری خواهند داشت. این نوع حافظه‌ها مناسب سرورهایی هستند که تعداد عملیات نوشتن در اولویت می باشد. مدل های TLC، MLC و QLC برای کاربردهای عادی نظیر لپتاپ ها و دسکتاپ های گیمینگ و کاری مناسبند.

 

 

ADATA SX8100 1TB PCIe Gen3*4 M.2 2280

حافظه XPG SX8100 با بهره مندی از رابط PCIe Gen3x4 برای اتصال به مادربورد و 3D NAND Flash می تواند سرعت خواندن 3000مگا بایت در ثانیه و سرعت نوشتن ۳۵۰۰ مگابایت در ثانیه را ارائه کند. این نوع عملکرد پاسخگوی نیاز علاقه مندان به DIY، اورکلاکرها و متخصصان گرافیک خواهد بود.

حافظه اس اس دی ای دیتا SX8100، یکی از محصولات سری XPG شرکت ای دیتا می باشد. حافظه اس اس دی SX8100 از از پورت M.2 با فرم فاکتور 2280 پشتیبانی می کند که می توان از آن در کامپیوتر های رده بالا و لپ تاپ های گیمینگ استفاده کرد. حافظه XPG SX8100 با استفاده از فناوری 3D NAND علاوه بر افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، باعث کم شدن هزینه تمام شده تولید این محصول شده است. سرعت نقل و انتقال اطلاعات در این محصول به لطف رابط m.2 به 3500 مگابایت بر ثانیه می رسد. این حافظه در ظرفیت های 256 ، 512 ، 1024 و 2048 گیگابایت عرضه شده است. استفاده از فن آوری M.2 2280 از آخرین پلتفرم های اینتل و AMD پشتیبانی می کند.

 

سرعت حافظه XPG SX8100

با استفاده از SLC caching و بافر DRAM، حافظه SX8100 عملکرد سیستم را تسریع می بخشد و تاخیر در لود شدن ویندوز یا اجرای برنامه بسیار کاهش می یابد، فایل ها به سرعت در دسترس خواهند بود و بازی ها در چشم بر هم زدنی بارگیری و اجرا می شوند.

عمر و ماندگاری حافظه XPG SX8100

3D NAND Flash امکان افزایش ظرفیت تا ۲ ترابایت را فراهم نموده است، همچنین این حافظه طیف گسترده ای از فناوری ها برای محافظت از اطلاعات و تصحیح داده ها را در دسترس کاربر قرار می دهد که موجب افزایش TBW کلی می شود.

 

خرید هارددیسک اینترنال توشیبا ایکس ۳۰۰ با ظرفیت ۶ ترابایت

 

موتور تصحیح خطای پیشرفته LDPC ECC

از امکانات این حافظه اس اس دی می توان به قابلیت LDPC که مخفف Low-Density Parity-Check می باشد اشاره کرد. این محصول با استفاده از قابلیت LDPC، خطاها را شناسایی کرده و آن ها را برطرف می کند. این کار باعث یکپارچگی اطلاعات درون اس اس دی می شود و سرعت و عملکرد محصول را بالا می برد. همچنین اصلاح خطاهای موجود در حافظه اس اس دی باعث بالا رفتن طول عمر این محصول می شود. تکنولوژی تصحیح خطای LDPC ECC کارایی و دوام SU630 را در مقایسه با اس ‌اس ‌دی ‌هایی که از این فناوری استفاده نمی‌کنند و یا از BCH ECC برای تصحیح خطا استفاده می‌کنند، دو چندان کرده است.

 

نرم افزار اختصاصی ADATA

هر حافظه اس‌اس‌دی GAMMIX S11 Pro امکان دانلود رایگان برنامه های ADATA SSD Toolbox  و Migration Utility را داراست.  SSD Tolbox اجازه می دهد تا کاربران وضعیت حافظه SSD خود را مانیتور و مدیریت نمایند.

Data migration utilities به طور اختصاصی برای کاربرانی کارایی دارد که قصد انتقال اطلاعات از روی هاردهای قدیمی به روی هاردهای SSD را داشته باشند. این برنامه می تواند به راحتی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایند و همه اطلاعات از جمله سیستم عامل خود را بر روی هارد جدید انتقال دهند.

ADATA SX8100 1TB PCIe Gen3*4 M.2 2280

مشخصات فیزیکی:

ابعاد:3.5× 22 × 80 میلی‌متر

وزن: 8 گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت:1 ترابایت

فرم فاکتور:M.2

نوع فلش: 3D NAND

رابط:PCI-E

کنترلر: Realtek RTS5762

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی: 3500 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی: 3000 مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی: K290

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی: K240

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک:G1500

میانگین عمر:5 سال یا 640 ترابایت یا 2000 ساعت

ضد خش: خیر

مقاوم در برابر شوک: دارد

دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتیگراد

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha