هارد اس اس دی ای دیتا 1 ترابایت مدل falcon

هارد اس اس دی ای دیتا 1 ترابایت مدل falcon

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

هارد اس اس دی ای دیتا 1 ترابایت مدل falcon

 

SSD چیست ؟

SSD مخفف SOLID STATE DRIVE به معنی دیسک حالت جامد می باشد، می توان گفت SSD نسخه پیشرفته تر و با ابعاد بزرگتر فلش مموری است، دیگر هیچ قسمت متحرکی در SSD ها بر خلاف HDD ها وجود ندارد. SSD ها هم مانند فلش مموری بر پایه NAND می باشند

SSD یک تخته مدار و تعدادی تراشه حافظه است که روی آن سوار شده‌اند. یک رابط In/Out نیز از نوع SATA یا PCLe تعبیه شده که با دریافت نیروی لازم، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

دلیل استفاده از اس اس دی (SSD) چیست ؟

اولین دلیل لپتاپ ها هستند که لپتاپ‌ها در جابجایی و مخصوصا در سفر ممکن است در معرض ضربه و آسیب قرار بگیرند. داشتن حافظه‌مقاوم در برابر آسیب یک امتیاز بزرگ است. در طراحی HDDها از قطعات متحرک استفاده شده با هر ضربه مخصوصا اگر لپتاپ در لحظه ضربه، در حال کار باشد آسیب جدی به هارد دیسک وارد خواهد شد، اما در SSDها به دلیل ثابت بودن قطعات، احتمال آسیب‌دیدگی بسیار کمتر است.

 

خرید پرزنتر بیسیم لاجیتک مدل اسپات لایت

 

بزرگ‌ترین شاخصه لپتاپ‌ها قابل حمل بودن آنهاست. SSD نسبت به HDD سبک‌تر و کوچک‌تر است و این امر باعث کاهش ابعاد و وزن لپتاپ خواهد شد، در نتیجه بقیه قطعات راحتت‌تر در بدنه لپتاپ قرار خواهند گرفت. مورد دیگر این است که SSD انرژی کمتری نسبت به HDD مصرف می‌کند و به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد.

بوت شدن ویندوز دستگاه با HDD نسبتا طولانی است، این زمان با استفاده از SSD، بسیار کاهش یافته است. مهمتر از همه میزان خطای بسیار پایین‌تر اس اس دی (SSD) نسبت به HDD است.

 

ADATA FALCON Internal SSD Drive 1TB

حافظه اس ­اس­ دی FALCON یکی دیگر از محصولات شرکت ای دیتا است که با بهره مندی از PCIe Gen3x4 و 3D NAND سرعت خواندن 310مگا بایت بر ثانیه و سرعت نوشتن پایدار 1500 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. Adata FALCON Internal SSD از نوع M.2 2280 است که جدیدترین پلتفرم‌های اینتل و AMD، هم در کامپیوترهای رومیزی و هم لپ تاپ‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. اس اس دی NVMe ای دیتا 1 ترابایت مدل Falcon، با استفاده از فلش های 3D Nand، بهره وری و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به نسل های قدیمی تر حافظه های فلش ارائه می کنند .

هیت سینک ساده و زیبای FALCON با ترکیب رنگ طلایی آلومینیومی طراحی شده است. این فن آوری با پشتیبانی از تکنولوژی اصلاح خطای LDPC می تواند خطاهای احتمالی را شناسایی و برطرف نماید، همین امر موجب یکپارچگی اطلاعات و طول عمر بیشتر درایو اس اس دی خواهد شد. رمزگذاری AES 256 بیتی داده ها یک لایه امنیتی بیشتر ایجاد می کند و اطلاعات کاربر از دسترس دیگران محفوظ می ماند.

استفاده از رابط کاربری PCIe Gen3x4 با استاندارد NVMe 1.3 سازگار می باشد، فرم فکتور M.2 2280این هارد را برای برنامه های کاربردی مانند ادیت عکس، طراحی صنعتی، برنامه نویسی و غیره مناسب و کاربردی نموده است.

 

خرید منبع تغذیه ماژولار گرین مدل GP۱۲۰۰B-OCDG

 

در اس­اس­دی فالکون از تکنولوزی LDPC ECC سخت افزاری پیشرفته استفاده شده است، این اس اس دی از SLC Caching برای بهبود کارایی و Host Memory Buffer  پشتیبانی می کند. پشتیبانی از 3D NAND Flash علاوه بر ظرفیت بالاتر باعث دوام بیشتر و عمر طولانی تر این اس اس دی خواهد شد. نرم افزار اختصاصی و رایگان SSD Toolbox برای انتقال راحت تر از هارددیسک به SSD ویژگی بسیار مناسب و مثبتی به حساب می آید.

 

مشخصات حرفه ای FALCON ای دیتا

درایو SSD مدل FALCON ای دیتا با استفاده از ویژگی هایی مانند SLC caching هوشمند، HMB و سرعت خواندن و نوشتن تصادفی 180K IOPS در تولید و برنامه ریزی بدون وقفه به کاربر کمک شایانی خواهد کرد.

 

ظرفیت و TBW بالا ADATA FALCON Internal SSD Drive 1TB

با استفاده از فلش 3D NAND حافظه اس اس دی FALCON نسبت به SSD های سری 2D NAND دارای راندمان و قابلیت اطمینان بالاتری شده است. این درایو SSD در ظرفیت های 256 گیگابایت تا 2 ترابایت به بازار عرضه شده است. تکنولوژی های حفاظت و اصلاح اطلاعات طول عمر FALCON را افزایش می دهد.

طراحی ADATA FALCON Internal SSD Drive 1TB

اس اس دی FALCON دارای یک هیت سینک آلمینیومی با شیارهای روی سطح هارد طراحی شده که موجب عملکرد پایدار آن نیز می شود و برای دفع موثر حرارت از سطح چیپها کاربرد دارد.

 

یکپارچگی و امنیت اطلاعات

اس اس دی فالکون با پشتیبانی از تکنولوژی اصلاح خطای LDPC می تواند خطاهای احتمالی را شناسایی و برطرف کند که استفاده از این فن آوری باعث یکپارچگی اطلاعات و طول عمر بیشتر درایو اس اس دی می شود. رمزگذاری AES 256 بیتی داده ها یک لایه امنیتی بیشتر ایجاد کرده و از اطلاعات کاربر به خوبی محافظت می کند.

 

خرید ماوس بی‌سیم لاجیتک مدل ام ۱۸۵

 

مدیریت آسان با نرم افزار SSD Toolbox

نرم افزار رایگان ADATA SSD Toolbox پیکربندی، بهینه سازی و مدیریت SSD را به راحتی و با سرعت بالا امکان پذیر نموده است. این نرم افزار شرایط کلی و اطلاعات دقیق عمر محصول و سالم بودن درایو را به کاربر نشان می دهد. نرم‌افزار انتقالی که همراه FALCON ارائه می‌شود نیز برای انتقال اطلاعات از هارد دیسک به اس اس دی طراحی شده است.

 

کدام لپ تاپ‌ها قابلیت استفاده از SSD‌ را دارد؟

همه‌ لپ تاپ‌ها قابلیت ارتقاء با ماژول‌های SSD‌ را ندارند. این موضوع در میان لپ تاپ‌های قدیمی‌تر، مدل‌های سبک و ۲ در ۱ بیشتر است. با این حال در بیشتر مدل‌های تولید شده در چند سال اخیر با تعبیه‌ اسلات مخصوص و به صورت گزینه‌ جایگزین، امکان افزودن ماژول‌های SSD‌ برای کاربران امکان پذیر می باشد.

برای تشخیص این که لپ تاپ مورد نظر قابلیت افزودن ماژول SSD را دارد یا نه، بهترین  روش  جستجوی مدل لپ تاپ است. البته از ابزار رایگان کروشیال (Crucial) نیز می توان استفاده نمود. ساده ترین کار مراجعه به یک متخصص برای بررسی لپ تاپ و ارائه روش کار در صورت اطمینان از امکان استفاده از اس اس دی می باشد.

چون  SSD‌ها بر اساس سایز، فرم ورودی، سرعت، حافظه و بسیاری دیگر از المان‌ها  دسته بندی‌های مختلفی دارند. مهمترین فاکتورها در تشخیص تفاوت اس اس دی ها، تفاوت در کانکتور و فرم فاکتور اینترفیس ورودی می باشد.

ADATA FALCON Internal SSD Drive 1TB

مشخصات ظاهری:

ابعاد 80 × 22 × 2 میلی متر

وزن: 9 گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت:1 ترابایت

فرم فاکتور: M.2 2280

نوع فلش: 3D NAND

رابط:  M2.0PCIe Mode

کنترلر:

سرعت خواندن ترتیبی: حداکثر تا 3100 مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن ترتیبی: حداکثر تا 1500 مگابایت بر ثانیه

 حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک: 1500G/0.5ms

طول عمر : 1.8 میلیون ساعت

ضد خش: خیر

مقاوم در برابر ضربه: خیر

مقاوم در برابر لرزش: خیر

مقاوم در برابر شوک: بله

دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتیگراد

پشتیبانی از NVMe:  دارد

هیت خنک کننده : دارد

 

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha