اس اس دی ای دیتا 480 گیگابایت ADATA SU650 (مهر 1401)

اس اس دی ای دیتا 480 گیگابایت ADATA SU650 (مهر 1401)

 

 

 

 

اس اس دی ای دیتا 480 گیگابایت ADATA SU650

 

اس اس دی ADATA SU650 یک حافظه بسیار پر قدرت در عین حال با قیمت مناسب است و می توان گفت بهترین اس اس دی برای مصرف های خانگی و کاربران معمولی می باشد . این اس اس دی با سایز 2.5 اینچ به جای هارد دیسک شما قرار می گیرد و تفاوت چشم گیری را در سیستم شما به  وجود خواهد آورد.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های اس اس دی فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

جهت کسب اطلاعات درباره هارد های اس اس دی کلیک نمایید 

 

بررسی مشخصات و ویژگی های اس اس دی ای دیتا 480 گیگابایت

عوامل زیادی برای  انتخاب اس اس دی از جمله چیپ فلش ، فرم فاکتور ، سرعت ، ظرفیت و از این دست وجود دارد. یکی از مهمترین فاکتور ها، سرعت اس اس دی است که این محصول با سرعت خواندن 520 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 450 مگابایت بر ثانیه، یک اس اس دی بسیار قدرتمند شناخته می شود و می تواند سرعت سیستم شمارا بسیار بهبود دهد. همچنین کنترلر این اس اس دی از نوع ADATA Solution است، چیپ فلش این محصول پر قدرت 3D TLC می باشد.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت ای دیتا کلیک نمایید 

 

 

نوع تراشه ADATA SU650

در این حافظه ها از تراشه ‌های حافظه نوع TLC با ضخامت 7 میلی متر استفاده شده که در انواع کامپیوتر های رومیزی و لپتاپ قابل نصب هستند. کارایی و دوام حافظه های SSD سری Ultimate SU650 ADATA به عنوان یک گزینه ارزان قیمت قابل قبول است و نباید انتظار یک SSD پرسرعت یا بالارده را از آن داشت.

 

خرید هارددیسک اینترنال توشیبا ایکس ۳۰۰ با ظرفیت ۶ ترابایت

 

بررسی نوع رابط متصل کننده

در اس اس دی ای دیتا 480 گیگابایت ADATA SU650 از رابط SATA3.0 استفاده شده است که به کمک سیم رابط می توان آن را به کامپیوتر متصل نمود و یا به جای هارد دیسک لپ تاپ قرار داد. تغییر سرعت پس از نصب این قطعه روی سیستم قابل مشاهده خواهد بود.

نکته قابل توجه این که اگر نمی خواهید هزینه زیادی بایت اس اس دی پرداخت کنید که در نتیجه نمی توانید ظرفیت های بالای این محصول را خریداری کنید، می توانید ویندوز و برنامه هایی که احتیاج به سرعت بالا دارند را در اس اس دی نصب کنید و بقیه اطلاعات را در هارد دیسک بریزید.

 

چگونه با وجود اس اس دی از هارد دیسک استفاده کنیم؟

شما بعد از جای گذاری اس اس دی می توانید هارد سیستم را به دو صورت استفاده کنید: اول اینکه هارد دیسک خود را داخل یک باکس اکسترنال قرار دهید و مانند یک هارد اکسترنال از آن استفاده کنید و اطلاعات را دخل آن بریزید. روش دوم این است که با استفاده از وسیله ای به نام کدی (CADY) هارد دیسک خود را به جای DVD Writer قرار دهید و ذخیره سازی اطلاعات را روی آن انجام دهید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

طول عمر اس اس دی 480 ای دیتا SU650

در حالت کلی می توان گفت عمر SU650 به طور معمول بیش از 2 میلیون ساعت می باشد که برای این نوع از اس اس دی ها، رقمی مناسب و ایده آل است. مهم ترین مسئله ای که باعث کم شدن عمر اس اس دی می شود خواندن و نوشتن یا همان Read / Write روی اس اس دی است.

 

 

سایز یا فرم فاکتور

سایز یا فرم فاکتور این محصول2.5 اینچ است و می توان به راحتی آن را با هارد دیسک های موجود در لپ تاپ تعویض کرد.

اطلاعات بپردازد. حافظه‌های SSD برخلاف هارددیسک‌ها برای انجام پردازش‌های مربوط به ذخیره‌سازی اطلاعات از هیچ قسمت حرکتی استفاده نمی‌کنند. این موضوع باعث مقاومت آن‌ها دربرابر شوک می‌شود. حافظه‌ی SSD ای دیتا مدل SU650 می‌تواند تا 1500G دربرابر شوک مقاوم باشد. فرم فاکتور این حافظه 2.5 اینچی است که به‌راحتی می‌توان آن ‌را جایگزین هارددیسک لپ‌تاپ کرد.

میانگین عمر در حافظه‌ی SU650  برابر با 2میلیون ساعت است که مقدار نرمالی برای SSDها به‌شمار می‌رود. سرعت زیاد انتقال اطلاعات در SSDها باعث انجام سریع پردازش‌ها در کامپیوتر می‌شود. همچنین به یاری مصرف انرژی کمترشان نسبت به هارددیسک‌ها، می‌توان شارژدهی بیشتری را از باتری لپ‌تاپ انتظار داشت.

ظرفیت 480 گیگابایتی این حافظه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد برای کاربرانی ‌که اطلاعات زیادی برای آرشیوکردن در کامپیوتر خود ندارند یا اطلاعات خود را در هارددیسک اکسترنال ذخیره می‌کنند و از حافظه‌ی کامپیوتر تنها برای ذخیره‌سازی اطلاعات سیستم‌عامل و برنامه‌های کاربردی بهره می‌جویند.

سرعت پردازش بالا

در حالت SLC Caching، هر سلول حافظه مثل ساختار فلش SLC تنها یک بیت داده نگه‌داری می‌کند.  این کار باعث کاهش ظرفیت ذخیره‌سازی در مقایسه با حالت معمول می‌شود، اما کارایی و سرعت به طرز چشم‌گیری افزایش می یابد. اس اس دی 3D NAND Flash SU650 ای‌دیتا و فناوری مذکور در کنار بافر پر سرعت از نوع DDR3‌ قرار گرفته است. با این وجود سرعت دسترسی به اطلاعات و کارایی انتقال اطلاعات تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

 

خرید مادربرد گیگابایت مدل زد ۲۷۰ پی دی تری

 

نرم افزار اختصاصی ADATA

هر حافظه SU650 امکان دانلود رایگان برنامه های ADATA SSD Toolbox  و Migration Utility را داراست.  SSD Tolbox اجازه می دهد تا کاربران وضعیت حافظه SSD خود را مانیتور و مدیریت نمایند.

Data migration utilities به طور اختصاصی برای کاربرانی کارایی دارد که قصد انتقال اطلاعات از روی هاردهای قدیمی به روی هاردهای SSD را داشته باشند. این برنامه می تواند به راحتی از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه نمایند و همه اطلاعات از جمله سیستم عامل خود را بر روی درایو جدید انتقال دهند .

از ویژگی های دیگر هارد اس اس دی دیتا 480 گیگابایت می توان گفت استفاده از نرم افزار مخصوص SSD Toolbox  برای مدیریت آسان حافظه بسیار کاربردی است. این هارد دارای قابلیت تصحیح خطا (ECC (error correction code می باشد و از نسل جدید فلش‌ها QLC 3D NAND استفاده شده است. قابلیت پشتیبانی از( LDPC (Low-Density Parity-Check را دارد و از رابط ارتباطی پرسرعت SATA 3 با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه در طراحی و ساخت این هارد استفاده شده است.

اس اس دی ای دیتا 480 گیگابایت ADATA SU650

مشخصات فیزیکی:

ابعاد : 7 × 69 × 100 میلی‌متر

وزن : ۴۷ گرم

مشخصات فنی:

ظرفیت : ۴۸۰ گیگابایت

فرم فاکتور : 2.5 اینچ

نوع فلش : QLC 3D NAND

رابط : SATAIII

کنترلر : ADATA Solution

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی : ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی : ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه

حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک : G ۱۵۰۰

میانگین عمر –  : MTBF 2میلیون ساعت

ضد خش : خیر

مقاومت در برابر لرزش : بله

مقاوم در برابر شوک : بله

دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتیگراد

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha