7 مزیت رایانش ابری

7 مزیت رایانش ابری

 

 

 

 

7 مزیت رایانش ابری

 

محاسبات ابری(Cloud computing)

رایانش ابری ارائه خدمات رایانه‌ای(سرویس های محاسباتی) از جمله سرورها، ذخیره‌سازی، پایگاه داده، شبکه، نرم افزار، تجزیه‌و‌تحلیل و برقراری ارتباط از طریق اینترنت است تا نوآوری سریع‌تر و منابع انعطاف پذیری را به شما ارائه دهد. در رایانش ابری شما فقط برای استفاده از خدمات ابری هزینه‌ پرداخت می‌کنید که باعث کاهش هزینه‌ در کسب و کار خواهد شد

 

سرویس‌های رایانش ابری عمومی و خصوصی هستند. خدمات عمومی به‌صورت آنلاین همراه با هزینه‌ و خدمات خصوصی در شبکه برای مشتریان خاصی ارائه می شود.

با استفاده از این تکنولوژی بوسیله یک کامپیوتر از هر جای جهان با یک ارتباط اینترنتی امن به اطلاعات ذخیره شده در cloud دسترسی خواهید داشت و شما نیازی به حفظ و  پردازش و مشاهده و کنترل این داده‌ها نزد خودتان (روی هارد دیسک) نخواهید داشت.

سرویس رایانش ابری در تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها، ساخت نرم افزار، تامین ظرفیت پردازش اضافی با روشی مطمئن و مقیاس پذیر استفاده می شود. این سرویس برای پردازش عملکردهایی مانند حسابداری، کنترل موجودی، منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری مورد استفاده قرار میگیرد.

دلیل نام‌گذاری رایانش ابری این است که دسترسی به اطلاعات را ازطریق فضای ابری یا فضای مجازی امکان‌پذیر می‌کند.

 

خرید مادربرد ایسوس مدل تی یو اف بی ۳۶۵ ام پلاس گیمینگ

 

رایانش ابری چگونه کار می‌کند؟

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های ابری با استفاده از فن آوری پیچیده، داده‌ها و برنامه‌های کاربردی بصورت فیزیکی در مکان‌هایی به‌عنوان مراکز داده ذخیره می کنند و کاربران به این داده ها و برنامه های کاربردی دسترسی دارند. با وجود این شرکت ها دیگر نیازی نیست هر شرکت اطلاعات خود را نگه داری کند و برای امنیت و نگه داری و ارتقاء و استفاده از نرم افزار برای استفاده از این اطلاعات، هزینه صرف کند.

شرکت ها با اشتراک ماهانه در این شرکت ها در ازای پرداخت مبلغی مشخص به داده های مورد نیاز دسترسی خواهند داشت.

 

انواع رایانش ابری

1. رایانش ابر عمومی

ابرهای عمومی سرویس‌های خود را روی سرورهایی ذخیره و در اینترنت ارائه می‌دهند. که وظیفه مدیریت و کنترل تمام سخت‌افزار و نرم‌افزار و زیرساخت‌ها به عهده شخص ثالثی است. کاربران با استفاده از حساب‌های کاربری که به آسانی دردسترس است، به این سرویس‌ها دسترسی دارند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

2. رایانش ابرهای خصوصی

ابرهای خصوصی برای مشتریان خاص مثل سازمان ها یا شرکت های برزگ تهیه می‌شوند. مرکز خدمات داده شرکت می تواند هاست سرویس رایانش ابری باشد. بسیاری از خدمات خصوصی روی شبکه‌ خصوصی ارائه می‌شود.

 

 

3. رایانش ابرهای ترکیبی

ابرهای ترکیبی، ترکیبی از خدمات عمومی و خصوصی ارائه می دهند. سازمان‌هایی هستند که از ابرهای خصوصی و عمومی استفاده می‌کنند. داده‌ها و برنامه‌ها به‌طور‌خودکار بین آن‌ها ردوبدل می‌شود.

4. چندابری

وقتی سازمان‌ها از ابرهای متعدد چندین شرکت ارائه‌دهنده استفاده کنند وضعیت چند ابری بوجود می آید. استفاده از چندین شرکت مختلف ارائه‌دهنده رایانش ابری به معنی ترکیب ویژگی‌ها و عملکردهای آن‌هاست.

 

انواع مدل‌های Cloud Computing

رایانش ابری فناوری واحدی سیستمی است که درمجموع، از سه سرویس تشکیل شده است:

 1. نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS)

SaaS برنامه‌های کاربردی را به‌صورت کامل و آماده از طریق اینترنت دراختیار کاربران قرار می‌دهد و کاربر مجبور به دانلود نرم‌افزار و نصب روی کامپیوترش نیست.

2. زیرساخت به‌عنوان سرویس (IaaS)

این زیرساخت برای سازمان‌هایی مفید خواهد بود که سیستم‌عامل خاص خود را دارند؛ اما در طول زمان، به ابزارهایی برای پشتیبانی از آن سیستم‌ها نیاز پیدا می کنند.

IaaS مانند داربستی که روی آن پروژه‌های خاص با الزامات منحصربه‌فرد فناوری اطلاعات اجرا شده عمل می کند.

3. پلتفرم به‌عنوان سرویس (PaaS)

این سرویس شامل ابزارهای توسعه، کتابخانه‌های کد، سرورها، محیط‌های برنامه‌نویسی و اجزای برنامه از‌پیش‌پیکربندی‌شده می باشد. با PaaS، شرکت‌های ارائه‌دهنده رایانش ابری امنیت و زیرساخت و ادغام داده‌ها را تامینی می کنند.

PaaS شباهت‌هایی با SaaS دارد ولی تفاوت اصلی‌در این است که به‌جای ارائه نرم‌افزار به‌صورت آنلاین، پلتفرمی برای توسعه نرم‌افزار است که ازطریق اینترنت ارائه می‌شود.

 

خرید مادربرد گیگابایت مدل زد ۲۷۰ پی دی تری

 

7مزیت رایانش ابری

1.کاهش هزینه

با استفاده از سیستم ابری، نیاز به خرید تجهیزات و سرورهای گرانقیمت، تعبیه مکانی با سیستم خنک‌کننده مناسب و پرداخت هزینه‌های هنگفت برق و استخدام نیروهای IT متخصص برای نگهداری و پشتیبانی از همه اینها رفع می شود.

2.افزایش سرعت

راه اندازی و نصب سرویس‌های ابری در مدت زمان کوتاهی با کمتر از چند کلیک فعال می‌شود و در صورت هرگونه تغییر در کسب‌و‌کار و نیازهای شما، افزایش و کاهش سرویس‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام خواهد بود.

3.مقیاس‌پذیری بالا

هر وقت کاربر به خاطر بازدید زیاد از سایت، به منابع بیشتری نیاز داشته باشد، سرویس رایانش ابری به صورت خودکار پهنای باند را افزایش می‌دهد تا در پردازش اشکالی بوجود نیاید.

4.امنیت بالا

ارائه دهندگان سرویس‌های ابری مجموعه‌ای از سیاست‌ها ، فن‌آوری ها و کنترل‌ها را فراهم کرده اند که وضعیت امنیتی سیستم را تقویت ‌کند و از داده‌ها، برنامه‌ها و زیرساخت‌های کاربر در برابر تهدیدات احتمالی محافظت نماید.

5.قابلیت اطمینان

امکان بک‌آپ‌گیری و بازیابی اطلاعات توسط سرویس رایانش ابری یکی از مطمئن‌ترین روش‌های پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات را فراهم کرده است.

 

خرید پرزنتر بیسیم لاجیتک مدل اسپات لایت

 

6.عملکرد بالا

آپدیت و به به‌روزرسانی با سرعت برای امنیت و کارکرد بهتر این سیستم انجام می شود. این به‌روزرسانی ها سرویس را با بهترین سرعت و عملکرد، به روز نگه می دارد.

7.استفاده آسان و راحت

استفاده از رایانش ابری سریع و آسان است. می توان با نرم افزارهای بومی به راحتی به اطلاعات مورد نظر در هرجایی که کاربر باشد، دسترسی پیدا کند.

 3نقطه ضعف رایانش ابری

  1. امنیت به‌خصوص زمانی که صحبت از سوابق پزشکی و اطلاعات مالی حساس به میان بیاید بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. سرویس های رایانش ابری ملزم به حفاظت و رمزگذاری هستند ولی در صورت گم شدن یا دسترسی هکر به این رمزها امکان سوء استفاده وجود خواهد داشت.
  2. اگر سرورهای شرکت‌های رایانش ابری قربانی بلایای طبیعی و اشکالات داخلی و قطع برق شوندامکان خاموش شدن و کاهش دسترسی وجود خواهد داشت.
  3. به دلیل سطح یادگیری افراد مختلف امکان ایجاد اشتباهات و دستکاری اطلاعات وجود دارد.

 

 

خدایا شکرت 
 

نظرات

حاصل جمع : Captcha