کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ROG GT51CA BH001T

کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ROG GT51CA BH001T

 

 

 

 

مقایسه لپ ‌تاپ گیمینگ و دسکتاپ گیمینگ و بررسی کامپیوتر دسکتاپ مدل ROG GT51CA BH001T


لپ ‌تاپ گیمینگ یا دسکتاپ گیمینگ


تفاوت در قدرت


اگر با معماری نسل جدید به سراغ یک کارت گرافیک قدرتمند مثل GTX 1660 Ti برای بازی در رزولوشن فول اچ‌ دی یا 1080p  بروید، راندمان نسخه نوت ‌بوک آن ممکن است تا ۱۵% ضعیف ‌تر از معادل رومیزی باشد. دلیل عمده این موضوع بحث مصرف انرژی و حرارت است.

خرید کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ROG GT51CA BH001T
لپ‌ تاپ به زعم معماری جمع و جور خود در کنترل حرارت ناشی از چیپست اصلی با عملکرد بالا ناتوان است. به همین خاطر چیپ ‌های گرافیکی و پردازنده آن با فرکانس کلاک بسیار پایین ‌تری طراحی می‌ شوند تا برای این ساختار کوچک قابل استفاده شود. پیشرفت تکنولوژی سخت ‌افزار در سال‌های اخیر و ورود تکنولوژی‌ هایی چون Max Q انویدیا به این عرصه باعث شده که تفاوت در عملکرد میان لپ‌ تاپ‌ ها و سیستم‌ های رومیزی تا حد قابل ‌توجهی کاهش پیدا کند، ولی راندمان یک سیستم دسکتاپ ۸۰۰ دلاری از یک لپ ‌تاپ ۸۰۰ دلاری بیشتر خواهد بود.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 


اگر نوت‌ بوکی با کارت گرافیک RTX 3060 و مصرف انرژی ۸۰ داشته باشیم، قدرت آن بسیار ضعیف‌ تر از یک نوت ‌بوک RTX 3060 با مصرف انرژی ۱۲۰ خواهد بود.

 

فروش ویژه: کیبورد باسیم ای فورتک مدل کی ال-۵


قابل حمل بودن


سیستم رومیزی همیشه ثابت است و باید در یک نقطه از خانه آن را نگه دارید، لپ‌تاپ گیمینگ به شما اجازه تجربه جدیدترین بازی‌ های روز را در هر نقطه از خانه و مکان ‌های دیگر می ‌دهد. 
یک لپ‌تاپ گیمینگ دغدغه ‌های ساختن یک محیط کارآمد را برای رایانه رومیزی ندارد. اگر در اولی با تعیین جایگاه یک لپ‌تاپ و هدست و موس مواجه باشید، در حالت رومیزی باید یک جای مناسب برای کیس تهویه کنید و از طرفی به فکر مانیتور، کیبورد، موس، اسپیکر و دیگر تشکیلات مربوط به آن باشید. انتخاب یک لپ ‌تاپ جمع و جور می‌ تواند تا حد زیادی این مشکلات را برای شما از معادله خارج کند.


کیفیت تصویر یا اندازه تصویر


اندازه ‌ی تصویر بزرگترین الترابوک‌ ها هم در حال حاضر نهایت تا ۱۷ اینچ است. شما با سیستم رومیزی می ‌توانید حتی به فکر یک مانیتور ۳۴ اینچی باشید. باید در نظر گرفت که مانیتورهای بزرگ در رزولوشن ‌های پایین مثل  1080p وضوح تصویر جالبی ندارند و تجربه گیمینگ خوبی از نظر جلوه ‌های بصری به شما نمی ‌دهند. اگر به فکر خرید یک مانیتور بزرگتر باشید، باید سخت‌ افزار قوی ‌تری انتخاب کنید تا توانایی اجرای بازی‌ ها را در رزولوشن بالاتر (مثل  1440p یا 4K ) داشته باشد.


لپ‌ تاپ به واسطه صفحه نمایش کوچکتر خود در هر رزولوشنی از تراکم صفحه بسیار بالایی برخوردار است. یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی در رزولوشن  1080 p از حیث ppi یا همان چگالی پیکسل در حدود ۱۴۰ قرار دارد. معادل این رزولوشن در مانیتور ۲۴ اینچی حدود ۹۱ پیکسل می ‌شود که وضوح و تیزی تصویر را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد.


قابلیت ارتقا


بزرگترین عیب لپ‌ تاپ در مقایسه با سیستم دسکتاپ مسئله ارتقای قطعات است. نوت ‌بوک های جدید به شما قابلیت ارتقای حافظه و هارد سیستم را می‌ دهند، تعویض قطعات مهمی چون پردازنده و کارت گرافیک کاری بسیار دشوار و در اکثر مواقع غیر ممکن است. اگر یک لپ‌ تاپ گیمینگ خریداری کنید، قابلیت جهش در میان نسل ‌ها را ندارید و باید تا سال‌ های سال و خرید لپ‌ تاپ بعدی با عملکرد مشخص آن کنار بیایید.
این موضوع در مدل رومیزی وجود ندارد چون هر وقت اراده کنید می ‌توانید تک‌ تک قطعات آن را تعویض کنید. به خاطر طراحی ذاتی ماژولار، قابلیت شخصی ‌سازی و تزیین سیستم هم در دسکتاپ کیلومترها جلوتر از لپ ‌تاپ قرار دارد. استفاده از فن‌ ها و سیم‌ های RGB، سیستم خنک‌ کننده مایع و… تنها بخشی از این گزینه‌ های شخصی‌سازی برای کاربران رایانه ‌های رومیزی است.

 

فروش ویژه: خرید کیس کامپیوتر مسترتک مدل VENTUS


کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ROG GT51CA BH001T با پردازنده i7  

خرید کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ROG GT51CA BH001T


 کیس ROG GT51 یک کیس مخصوص بازی است که در دی ‌ان ای آن، روح سری ROG ایسوس (ASUS)  تزریق شده ‌است تا تجربه ‌ای فراموش ‌نشدنی از بازی ‌کردن را ارائه دهد. درون کیس از یک پرازنده‌ ی Core i7-6700K اینتل استفاده شده که تا ماکزیمم توان ‌اش اورکلاک شده ‌است. برای انجام تنظیمات چنین اورکلاک حیرت ‌انگیزی به ریستارت کردن کامپیوتر نیازی نیست. درون بدنه از LED های 8 میلیون رنگ استفاده شده‌ که می ‌توان آن ‌ها را در چهار منطقه کنترل کرد. نورپردازی کیس زیبایی وصف ‌ناپذیری دارد. 


طراحی و ساخت

 

استفاده از اشکال چندضلعی ‌هایی با زوایای تند در لبه‌ ها همراه با سطحی که صاف و عاری از هرگونه پستی و بلندی است باعث می‌ شود کم‌کم نگاه‌ تان از حاشیه ‌ها به سمت مرکز کیس انتقال پیدا کند. این‌جا است که توربین عجیب و غریب قرار گرفته در وسط بدنه را می ‌بینید. این توربین هوا به درون کشیدن هوا استفاده می ‌شود.
ظاهرا ایسوس (ASUS) از طراحی جت‌ های جنگنده استفاده کرده ‌است تا به ROG GT51 چهره ‌ای خشن بدهد و مسلما ظاهر توربینی جلوی کیس در این کار نقشی اساسی دارد. این فن توربینی تنها برای ظاهرنمایی و پز دادن نیست و از یک فن با فناوری PWM در آن استفاده شده ‌است. هوا با استفاده از این فن به درون کیس کشیده می ‌شود تا روی سیستم خنک‌ کننده دمیده ‌شود. این طراحی آن ‌قدر خوب بوده که توانسته جایزه‌ ی نوآوری CES سال 2016، جایزه‌ ی طراحی iF این سال را هم از آن خود کند.
پنل شیشه ‌ای کناری کیس، نمایی از آنچه درون کیس در حال فعالیت است را ارائه می ‌کند. طراحی مادربرد، خنک‌ کننده ‌ی حرفه ‌ای و کابل‌کشی تر و تمیزی که در قسمت داخلی به کار رفته ‌اند، خیلی خوب و استادانه است و در کنار هم کاملا حس یک کالای حرفه ‌ای را به مصرف ‌کننده می ‌دهند. موقعی که از روی شیشه به درون کیس نگاه می ‌کنید، حس می ‌کنید در حال نگاه کردن به سینی موتور یک ماشین لوکس هستید.


نور


کل کیس توسط چندین لایه از نور روشن می‌ شود. لوگوی ROG و نوارهای دو طرفه قرمزی که از بالا تا پایین کیس آمده ‌اند، نورپردازی جداگانه ‌ای دارند. در کنار این نورهای جذاب، منبع نوری که وظیفه ‌ی روشن ‌کردن توربین هوای جلوی کیس را بر عهده دارد، با 8 میلیون رنگ مختلف روشن می ‌شود. موقعی که کامپیوتر را اورکلاک کردید، وارد حالت جدیدی از نورپردازی می ‌شوید. می توانید نگاهی به درون کیس بیندازید تا مادربرد ROG Aura ایسوس با آن همه نورش را ببینید. این نورها را هم می ‌توانید بنا به سلیقه ‌تان تغییر دهید.


سخت ‌افزار


ایسوس در انتخاب پردازنده برای این کامپیوتر خیلی سخت‌ گیرانه عمل می‌ کند تا بهترین پردازنده ‌ها را انتخاب کند. ‌آن‌ ها را تا 14 درصد اورکلاک می ‌کند تا از هر پردازنده ‌ی موجود در بازاری قوی ‌تر باشند. به این ترتیب هر زمان که اراده کردید می ‌توانید به سادگی با استفاده از Turbo Gear فرکانس پردازنده را از 4 گیگاهرتز تا 4.6 گیگاهرتز ارتقا دهید. نیازی هم به راه ‌اندازی مجدد کامپیوتر ندارید و خیلی ساده می‌ توانید بعد از اورکلاک، استفاده از کامپیوتر را ادامه دهید. خنک ‌کننده ‌ی آبی استفاده شده روی پردازنده باعث می ‌شود خیالتان از بابت پایداری سیستم در حین اورکلاک راحت باشد.


جلوه‌ هایی خیره‌ کننده


کامپیوتر ROG GT51 ایسوس از دو عدد کارت گرافیکی GeForce GTX TITAN X که با همدیگر SLI شده ‌اند استفاده می ‌کند. این دو غول گرافیکی در کنار هم می‌ توانند جلوه ‌های جذابی را در حین بازی برایتان ایجاد کنند. در حین بازی می ‌توانید به راحتی رزولوشن 4K UHD  را در سرعت 60 فریم بر ثانیه داشته ‌باشید و هیچ لگ و پرشی هم در تصویر به چشم نیاید. به کمک فناوری NVIDIA G-SYNC می ‌توانید اطمینان داشته ‌باشید که کاهش سرعت فریم و لگ به حداقل می ‌رسد. چشم در اثر بازی کردن خسته نمی ‌شود و روان ‌ترین و سریع‌ ترین تجربه ‌ی بازی کردن را برایتان به ارمغان می ‌آورد.


نوآوری ‌هایی از جنس نسل بعد در این محصول به کار رفته ‌اند. مواردی از جمله SSD هایی که از NVMe PCI Express استفاده می ‌کنند، حافظه ‌های رم DDR4 و پورت USB 3.1 با سرعت بالایی که دارد در این بخش جای می ‌گیرند. به کار گیری RAID 0 در حافظه‌ های SSD باعث می ‌شود سرعت انتقالی در حد 3.2 گیگابیت بر ثانیه داشته‌ باشید؛ چیزی در حدود 6 برابر سرعت بیشتر از SSD هایی با رابط.SATA رم‌ های DDR4 و USB 3.1 باعث می ‌شوند حافظه ‌ای سریع و عملکرد ورودی / خروجی بی ‌نظیری را تجربه کنید.

 

فروش ویژه: خرید حافظه SSD اینترنال ای دیتا


خنک ‌کننده پیشرفته


برای ROG GT51 چندین منطقه ‌ی خنک‌ سازی در نظر گرفته شده که با استفاده از کاهش دما، مدیریت گرمایی خوبی را برای سیستم تضمین می ‌کند. با این سیستم خنک‌ کننده، حتی در حین بازی‌ های سنگین و در طی مسابقات پر هیجان هم می ‌توانید روی پایداری کامپیوتر حساب  باز کنید. پردازنده به وسیله‌ ی خنک‌ کننده ‌ی مایع خنک می‌ شود و کارت گرافیک یک کانال هوای مجزا برای خود دارد. منبع تغذیه هم که در پایین کیس کار گذاشته شده، کانال هوای اختصاصی خود را دارد.


پورت USB از نوع C دوطرفه


پورت USB 3.1 Type-C  قرار گرفته در پنل جلویی کیس به صورت دو طرفه قابل استفاده است. خیلی ساده و بدون وارد کردن هیچ خسارتی به پورت ‌ها، می‌ توانید لوازم جانبی مختلفی را به کیس وصل کنید. در مواردی که پورت و کابل به صورت معکوس در جای خود فرو می ‌روند، امکان خراب شدن هر دو طرف وجود دارد. این پورت در عین حالی که سرعت انتقال ‌اش تا 10 گیگابیت بر ثانیه هم می‌ رسد به قابلیت Fast Charge یا شارژ سریع مجهز است. شارژ کردن موبایل و تبلت با استفاده از این پورت به سرعت انجام می ‌شود.


مچ ‌بند ROG 


همراه با کیس، یک ابزار پوشیدنی با نام ROG BAND ارائه می ‌شود که کلید دسترسی به یک فضای ذخیره‌ سازی پنهان است. شما می ‌توانید بخشی از فضای هاردتان را به صورت مخفی درآورید و با استفاده از مچ‌ بند به این فضای امن دسترسی پیدا کنید. از ROG BAND می‌ توانید برای فعال‌ کردن حالت اورکلاکینگ هم استفاده کنید. تنها چند ثانیه مچ ‌بند را به کیس می‌ چسبانید تا حالت اورکلاک فعال شود.


قابلیت XSplit Gamecaster 


برنامه‌ ی اختصاصی  Aegis IIاز رابط کاربر پسندی استفاده می ‌کند که اجازه می‌ دهد عملکرد ROG GT51 را به دقت کنترل کنید. این برنامه شامل XSplit Gamecaster هم هست تا بتوانید روند بازی  ‌تان را به شکل ساده ‌ای استریم کرده یا آن ‌را به صورت یک فایل ویدئویی ضبط کنید. با فشار دادن یک ترکیب کلید ساده می ‌توانید وارد این حالت شوید.

 

فروش ویژه: خرید رم کامپیوتر ژل سری Super Luce RGB

 


مشخصات:

قیمت کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل ROG GT51CA BH001T


ابعاد:           ۲۶.۲ × ۵۸.۴ × ۵۸.۷ میلی متر
وزن:             ۲۷ کیلوگرم
چیپست                 Intel Z170                 :
سازنده پردازنده             INTEL               :
سری پردازنده                      Core-i7                  :
مدل پردازنده:               i۷-۶۷۰۰K
فرکانس پردازنده             : ۴.۰ گیگاهرتز
فرکانس پردازنده در حالت توربو :                ۴.۲ گیگاهرتز
حافظه پردازنده            : ۸ مگابایت
حافظه رم            : ۶۴ گیگابایت
نوع حافظه رم                   DDR4              :
ظرفیت حافظه داخلی:            ۱ ترابایت ، ۲ ترابایت
مشخصات حافظه داخلی SATA           :، SSD
سازنده کارت گرافیکی :                      ™ Nvidia Gforce 
مدل کارت گرافیک                GTX TITAN X   12 GB x2       :
حافظه اختصاصی گرافیکی:            ۲۴ گیگا بایت
                      : USB 3.0 دو درگاه
USB 3.1:                         دو درگاه
پورت شبکه:             ۱00۰/۱۰۰/۱۰ مگابیت بر ثانیه
بلوتوث                              : دارد
802.11ac                       :WiFi
جک ۳.۵ میلی متری:             ورودی میکروفون , خروجی هدفون
DisplayPort:                      دارد
HDMI:                             دارد
DVI-D:                             دارد
VGA - D Sub:                    ندارد
درایو نوری:                            DVD-RW
موس:                        دارد
کیبورد:                    دارد
کارت خوان:                دارد
 سایر ویژگی ها
سایر مشخصات:   
دارای یک عدد پورت -USB 3.1 Type C  دارای یک عدد پورت -USB 3.1 Type A  حافظه‌ ی داخلی ۲ ترابایت HDD و ۱ ترابایت -SSD  دو عدد کارت گرافیک ۱۲ گیگابایتی


مزایا


•    پورت های متعدد
•    سخت افزار قدرتمند
•    دارای پنجره شیشه ای
•    پشتیبانی از پورت USB 3.1 
•    دارای ۸ میلیون رنگ  LED RGB
•    سیستم خنک کننده اختصاصی و پیشرفته
•    نورپردازی شگفت انگیز مطابق با حالت های بازی
•    پردازنده قدرتمند نسل ششم اینتل Skylake مدل  Core i7-6700K 
•    دارای سیستم خروجی صدا Hi-Fi با روکش طلا و فرکانس بالا کیفیت صدای باور نکردنی
•    دو عدد کارت گرافیک ۱۲ گیگابایت مجموع ۲۴ گیگابایت NVIDIA GeForce GTX TITAN X 
•    دارای سیستم NFC که یک فضای هارد دیسک پنهان برای اطلاعات شخصی و محرمانه با استفاده از مچ بند هوشمند

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha