مقایسه هارد اکسترنال وسترن و توشیبا

مقایسه هارد اکسترنال وسترن و توشیبا

 

 

 

بررسی و مقایسه هارد اکسترنال وسترن و توشیبا

 

هارد دیسک اکسترنال به ‌عنوان یک فضای ذخیره‌ سازی قابل اطمینان و ایده عال برای کاربران شناخته می ‌شود. برندهای مختلفی مانند وسترن دیجیتال و توشیبا در سطح بازار وجود دارد که هارد اکسترنال خود را با فضای ذخیره‌ سازی متنوع و قابلیت ‌های بیشتر، در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌ دهند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت وسترن دیجیتال کلیک نمایید 


 کدام یک از این دو هارد می ‌توانند برند قابل اعتمادتر و بهتری برای ذخیره ‌سازی اطلاعات ما باشند؟

مقایسه هارد اکسترنال وسترن و توشیبا


براساس گزارش منتشر شده پاسخ جالبی به این سوال می ‌دهد. طبق آزمایشاتی که در این گزارش به آن‌ ها اشاره می‌ شود، هارد دیسک ‌های ۴ ترابایتی توشیبا، قادر هستند که در طول یکسال بدون هیچ گونه مشکلی کار کنند و کاربران گزارشی از خرابی آن ‌ها ارائه نکرده‌ اند. در کنار آن، هارد دیسک‌ های ۳ ترابایتی و ۸ ترابایتی این برند نیز، از بین دیگر محصولات این برند، بادوام ‌ترین و بهترین تلقی شدند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت توشیبا کلیک نمایید 


حتی اگر استفاده از هاردهای SSD و فضای ذخیره سازی ابری با جهش روبه رشدی روبه‌ رو باشند، هارد دیسک‌ های قدیمی به این زودی ‌ها از رده‌ ی بازار خارج نمی شوند. این موضوع باعث شده است که فاکتورهایی که توسط یک فرد برای خرید یک هارد دیسک اکسترنال در نظر دارد، برجسته ‌تر باشد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

به نظر شما قابل اطمینان ‌ترین هارد دیسک بازار کدام است؟ جواب این سوال بسیار پیچیده می باشد، چرا که تست هارد دیسک اکسترنال یک فرایند خسته کننده و زمان ‌بر است. همچنین معمولا سازندگان هارد دیسک در انتظار اطلاعات مربوط به میزان خرابی محصولات خود، چندان با صداقت عمل نمی‌ کنند. در چنین شرایطی است که یک منبع بی ‌طرف می‌ تواند ما را یاری کند.

 

 

جهت مشاهده تمامی هارد های اکسترنال فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 


مقایسه هارد اکسترنال وسترن و توشیبا از نظر:


•    اعتماد به برند
•    میزان کیفیت
•    حجم


کدام هارد دیسک قابل اعتمادتر است؟ هارد اکسترنال وسترن یا توشیبا

هارد اکسترنال وسترن


در طول این آزمایش ‌ها، هارد دیسک‌ های ۴ ترابایتی توشیبا، تنها مواردی بودند که توانستند میزان خرابی صفر درصد را ثبت کنند. به این معنا که در طول یک سال، هیچ گونه خرابی از آن ‌ها گزارش نشده است. چنین قابلیتی برای هیچ کدام از هارد دیسک‌ های وسترن دیجیتال بر قرار نبود.

 

خرید حافظه اس اس دی گیگابایت 

 


میزان خرابی هارد دیسک بنا به ادعای سازندگان


می‌ دانیم که وسترن دیجیتال یکی از تولید کنندگان قابل اعتماد در این زمینه می باشد. این شرکت میزان خرابی دستگاه ‌های خود را ۳.۸۸ درصد اعلام کرده است که در برابر خرابی ۱.۲۷ درصدی توشیا و همچنین ۰.۶۰ درصدی HGST، چندان جالب نیست. در این آزمایش مشخص شد که در هر دو برند، هارد دیسک‌ های ۴ و ۶ ترابایتی بیشترین میزان خرابی را داشته ‌اند و در برابر، این هاردهای ۳ و ۸ ترابایتی بودند که ماندگاری بهتری را در طول سال ارائه کردند.


اینکه کدام یک از هارد اکسترنال ‌های توشیبا و WD می‌ توانند مناسب باشند، پاسخ چندان شفافی ندارد و شما تنها بنا به سلیقه ‌ی خود و فاکتورهایی که به آن‌ ها اهمیت می ‌دهید، می ‌توانید در این زمینه تصمیم بگیرید. توجه به آمارها می‌ تواند تنها شما را گیج کند، بنابراین بهتر است که از تجربه‌ ی دیگر کاربران در این زمینه آگاه شوید.

براساس تجربه‌، مشخص شده است که برند WD گسترش بیشتری در سرتاسر جهان داشته است و این یک نشانه واضح برای این است که مردم بیشتر هارد اکسترنال وسترن دیجیتال را برای استفاده ‌ی شخصی و رسمی خود در نظر می ‌گیرند. وسترن دیجیتال معتبرترین برند در این زمینه است و توسط اکثر کاربران توصیه می شود.

 

خرید کیس کامپیوتر مسترتک مدل VENTUS 

 


هارد دیسک ‌های وسترن دیجیتال، بیش از توشیبا برای بازیابی اطلاعات از دست رفته، به نمایندگی ‌ها ارجاع داده می ‌شود، اما هنوز هم مردم به سهولت در استفاده، ضمانت بهتر برای تعویض و پشتیبانی عالی از مشتری، این برند را ترجیح می ‌دهند. هارد دیسک‌ های اکسترنال، بسیار شکننده می باشند و حتی امکان دارد که در ماه ‌های اولیه دچار مشکل شوند. هرگونه استفاده نادرست از این دستگاه، می ‌تواند منجر به از دست رفتن تمام اطلاعات شود.

 

میزان خرابی هارد دیسک به حجم آن بستگی دارد؟

هارد توشیبا


ظرفیت هارد دیسک‌ های ۴ ترابایتی و ۶ ترابایتی، به ترتیب ۲.۰۶ و ۲.۲۲ درصد در میزان خرابی ‌شان آسیب‌ پذیرتر نشان داده ‌اند. در سمت دیگر ماجرا، مشخص شده است که هارد دیسک ‌های ۳ و ۸ ترابایتی به ترتیب با ثبت خرابی ۱.۴۰و ۱.۶۰ درصدی، وضعیت بهتری داشتند و اطمینان بالایی را به مشتریان می ‌دهند.
براساس گزارش های منتشر شده، هاردهای وسترن دیجیتال بیشترین میزان خرابی را در بین تمام هارد دیسک‌ های بازار دارند و این میزان برای توشیبا نیز کمترین حالت است. بنابراین از نظر فنی شما باید به هارد دیسک ‌های توشیبا اعتماد بیشتری داشته باشید، اما دیدیم که قضیه فقط مربوط به آمار و ارقام نمی‌ شود.

وسترن دیجیتال برند قدرتمندتری در این زمینه است و توانسته است که رضایت مشتریان را جلب کند. البته بعضی از کاربرانی هستند که مشکلی با هارد وسترن خود نداشته ‌اند و همواره خرید آن را توصیه می ‌کنند.

 

خرید هدست مایکروسافت مدل لایف چت 

 


سخن پایانی

خرید انواع هارد اکسترنال


این نکته را باید در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب یک هارد دیسک مناسب از دو برند معتبر و شناخته شده، نباید چندان سخت ‌گیر و موشکافانه عمل کنید. هارد توشیبا و وسترن هردو برندهای معتبر و قدرتمندی می باشند که تفاوت آن ‌چنانی در تولید هارد دیسک‌ های اکسترنال ارائه نمی ‌کنند.

شما با اطمینان بالا می ‌توانید از محصولات این دو کمپانی استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از اطلاعات خود نسخه‌ ی پشتیبان تهیه کنید تا در هنگام بروز مشکلات ناخواسته، حداقل بتوانید از اطلاعات خود محافظت کنید.


دانستیم که توشیبا هارد دیسک‌ های بهتری نسبت به وسترن می ‌سازد، اما بسیاری از مصرف کنندگان، وسترن را بیشتر می ‌پسندند و دلیل این همه علاقه، قدرت ضمانت بالا و کسب اعتماد توسط این برند است. وسترن عملکرد بهتری فارغ از مسائل فنی داشته است و همین مورد هم سبب شده است که بازار بهتری نسبت به توشیبا داشته باشد.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha