قیمت انواع هارد ssd

قیمت انواع هارد ssd

 

 

 

قیمت انواع هارد ssd

 

نکات مهم در خرید حافظه SSD:

کارایی هارد های  SSD، حتی دو مدل مختلف از یک سازنده می ‌تواند بسیار متفاوت باشد. یک مسئله مهم در خرید هاردهای SSD، طول عمر با دوام است، چون تعداد دفعات خواندن و نوشتن درایوهای SSD یا به طور دقیق‌ تر سلول های حافظه SSD کاملا محدود است. درایوهایی با طول عمر، کارایی و سرعت خواندن و نوشتن بسیار متفاوت در دسترس هستند.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های اس اس دی فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

قیمت انواع هارد ssd

سرعت خواندن و نوشتن متوالی:

معمولا سازندگان هاردهای SSD، حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی درایو را اعلام می ‌کنند ولی سرعت ‌های اعلام شده توسط سازنده صرفا اسمی است و قابل دست یابی نخواهد بود.

 

جهت کسب اطلاعات درباره هارد های اس اس دی کلیک نمایید 

 

طول عمر تخمینی (M.T.B.F):

این مقدار که واحد آن ساعت است، بیانگر فاصله تخمینی بین خرابی درایو است. هرچه که M.T.B.F درایو بالاتر باشد، شانس خرابی آن کمتر خواهد بود.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

عملکرد خواندن و نوشتن تصادفی:

سازندگان درباره تاثیر ویژگی هایی مانند تعداد دستور العمل های خواندن و نوشتن قابل اجرا در هر ثانیه (IOPS) یا همان عملکرد تصادفی، زیاده روی می کنند و تاثیر آن در استفاده واقعی بیشتر مواقع نامحسوس است. هرچه مقدار IOPS بالاتر باشد بهتر است ولی در عمل محسوس نیست، چون از یک حد به بعد برای بیشتر کاربران بی استفاده است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت لکسار کلیک نمایید 

 

در حقیقت تنها زمانی IOPS  بالا مفید واقع می شود که از هارد SSD برای کارهای بسیار پیچیده و سنگین نظیر نگه داری دیتابیس (پایگاه داده) یا اجرای برنامه های با حجم نوشتن و خواندن بالا (و نه برنامه های معمولی) متعدد به صورت هم زمان استفاده شود، بنابراین خیلی به عملکرد تصادفی حساسیت نشان ندهید و همان عملکرد ترتیبی اهمیت بیشتری دارد.

 

 

SSDهای نوع TLC NAND بهترین انتخاب هستند:

هرچند کارایی و دوام SSDهای نوع MLC NAND بهتر و بیشتر است، ولی نوع TLC بد نیستند. مزیت بزرگ نوع TLC قیمت پایین تر است.

به خاطر تبلیغات و فقدان شناخت فنی در مورد SSDهای نوع TLC، نگرانی هایی مثل «دوام بسیار پایین» مطرح می شود ولی آن ها به اندازه کافی دوام می آورند. بیشتر SSDهای نوع TLC امروزی برای حدود 70,000 گیگابایت نوشتن دوام می آورند که با در نظر گرفتن قیمت پایین آن ها، کاملا مطلوب است.

اگر قصد خرید یک SSD نوع TLC را دارید، پیشنهاد می شود محصولات جدید و بروز که به کنترلر مخصوص تراشه های حافظه TLC NAND مجهز هستند، تهیه کنید و سراغ مدل های مربوط به 2 یا 3 سال قبل نروید.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت سیگیت کلیک نمایید 

 

SSDهای 120 یا 128 گیگابایتی بهترین نیستند:

سازندگان SSD تلاش می کنند ظرفیت تراشه های NAND را افزایش دهند تا در نتیجه آن برای ساخت SSDها به تعداد کمتری تراشه حافظه نیاز باشد. استفاده از تعداد کمتری تراشه حافظه به کاهش هزینه تمام شده کمک می کند و به نفع هر دو سازنده و مصرف کننده است ولی معایب خود را دارد.

خرید انواع هارد ssd

کاهش تعداد تراشه های حافظه (استفاده از تراشه های پرظرفیت) به کاهش تعداد کانال های ارتباطی کنترلر با تراشه های حافظه می شود و کنترلر از طریق رابط کم عرض تر با تراشه ها در ارتباط است که به کارایی ضعیف تر می شود. یکی دیگر از معایب استفاده از تراشه های چگالی تر، طول عمر کمتر است، چون از هر تراشه بیشتر استفاده می شود و زودتر به مرگ خود نزدیک می شود. تعداد تراشه های حافظه با عملکرد تصادفی رابطه مستقیم دارد.

براساس کارایی و دوام بالاتر، بهتر است هارد SSDهایی با ظرفیت بالاتر از 128 گیگابایت، به ویژه در خرید نوع TLC تهیه کنید.

 

 SSDهای فاقد حافظه رم (DRAM Less) بهترین نیستند:

یکی از اجزای اصلی هاردهای SSD که در هزینه تمام شده آن ها نقش مهمی دارد، حافظه رم (RAM) است. در بسیاری از محصولات ارزان قیمت خبری از تعبیه حافظه رم مجزا نیست و از تکنیک های جایگزین نظیر SLC Caching استفاده می شود.

پیشنهاد می شود جز گزینه‌های اقتصادی، SSDهای فاقد حافظه رم (DRAM Less) را استفاده نکنید.

 

خرید کیس کامپیوتر مسترتک مدل VENTUS 

 

ظرفیت زیر 120 گیگابایت:

هاردهای SSD نسبت به گذشته بسیار ارزان‌ تر شده ‌اند، دیگر ظرفیت ‌های پایین مانند 60 گیگابایت ارزش خرید ندارد و پیشنهاد نمی ‌شود. حداقل از ظرفیت 120 گیگابایت انتخاب کنید.

 

برندهای متفرقه را نادیده بگیرید:

برندهای متفرقه زیادی با قیمت های وسوسه کننده در دسترس هستند ولی کارایی و دوام آن ها مورد تردید است. پیشنهاد می شود سراغ برندهای معتبر و باسابقه بروید. ممکن است یک برند قدیمی باشد ولی در زمینه هارد SSD تازه کار باشد و متفرقه محسوب شود.

بسیاری از اس اس دی های متفرقه و ارزان قیمت بسیار کند هستند و  برای نگهداری بازی ها و فایل ها مناسب است. این اس اس دی ها برای نصب سیستم عامل و برنامه ها مناسب نیستند و مشکلاتی مثل تاخیر بالا و افت کارایی دارند.

 

قیمت هارد SSD و  HDD

هارد‌ SSD با توجه به حجم بالا، سرعت و حتی برند آن‌، قیمت بیشتری دارند. یک هارد دیسک اینترنال با ظرفیت ۱ ترابایت حدود ۴۰ الی ۵۰ دلار قیمت دارد.

هارد SSD مدل ساتا با ظرفیت مشابه، قیمتی در حدود ۱۶۰ الی ۱۸۰ دلار دارد. هزینه‌ ی نمونه ‌های M.2 دو برابر نمونه‌ های SSD ساتا است.

هارد دیسک‌ها از تکنولوژی قدیمی‌ استفاده می ‌کنند هزینه‌ ی کمتری به شما تحمیل خواهند کرد. اس ‌اس ‌دی ها به دلیل تکنولوژی جدید قیمت بالا‌تری نسبت به هارد دیسک ‌ها دارند.

ولی پیشرفت در ساخت فلش ‌های سه ‌بعدی و افزایش ظرفیت آن ‌ها آینده‌ ی ابزارهای ذخیره‌ سازی را تغییر خواهد داد. و آن ‌ها باعث کاهش قیمت SSD ها شده ‌اند.

اگر هزینه برای شما مهم‌ است SSDهای با ظرفیت بالا گزینه‌ی مناسبی برای شما نیستند.

در این صورت خرید یک هارد‌ SSD با ظرفیت پایین و استفاده ‌ی ترکیبی از آن با یک HDD با ظرفیت بالا بهینه ‌ترین راهکار است.

کم ترین و بیشترین هزینه را به ترتیب برای خرید هارد دیسک، یک هارد SSD با رابط SATA و هارد SSD از نوع M.2 خواهید داشت.

 

خرید کارت گرافیک ایسوس مدل جی تی ۷۳۰

 

قیمت حافظه ssd سامسونگ

قیمت حافظه ssd سامسونگ

حافظه های اس اس دی سامسونگ در دو نوع اینترنال و اکسترنال تولید شده و جزو پرطرفدارترین هاردهای SSD دنیا است. میزان ظرفیتی که در بین محصولات سامسونگ مشاهده می شود، بین 250 گیگابایت تا 4 ترابایت است. از رابط های ۲. M ،PCI،SATAII،SATAlll، USBو... پشتیبانی می کند.

از ویژگی های حافظه SSD سامسونگ، می توان به وزن سبک، سرعت انتقال اطلاعات بالا، مقاومت در برابر ضربه و شوک، پشتیبانی از RAIDو TRIM اشاره کرد.

 

ویژگی ها

ظرفیت: ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت

رابطها: USB- SATAIII- SATAII- PCI - M.2و...

فرم فاکتور: ۲.۵ اینچ، PCI-E،mSATA، M.2

پشتیبانی از RAID: دارد

پشتیبانی از TRIM: دارد

مقاوم در برابر ضربه، شوک و لرزش

 

هاردssd  وسترن دیجیتال

هارد ssd  وسترن دیجیتال

این برند در زمینه ساخت انواع حافظه بسیار خوب عمل کرده و مشتریان زیادی در دنیا دارد. جزو تولیدکنندگان بهترین هارد اینترنال و بهترین هارد اکسترنال است. ظرفیت حافظه های SSD برند وسترن دیجیتال، از 128 گیگابایت تا 2 ترابایت است که به مرور زمان بیشتر هم می شود.

سرعت خواندن و نوشتن در حافظه SSD این شرکت بسیار عالی بوده و از مقاومت بالایی دارد.

 

ویژگی ها

ظرفیت: ۱۲۸ گیگابایت تا ۲ ترابایت

رابط ها: USB ،SATAIII ،PCI و...

فرم فاکتور: ۲.۵ اینچ، ۲.U و...

دارای گواهینامه های  FCC ،UL ،TUV ،KC ، BSMI ،VCCI

 

هاردssd  ای دیتا

هاردssd  ای دیتا

هاردهای SSD در برند «ای دیتا» ، ظرفیتی برابر با 120، 256، 480 و 512 گیگابایت دارند.

این برند در کنار «سامسونگ»، «وسترن دیجیتال»، «سیلیکون پاور» و دیگر برندها، جزو تولیدکنندگان بهترین هارد SSD بوده و فروش بالایی دارند. «ADATA» از سال 2001 کار خود را شروع کرده و متعهد شده که بهترین محصولات را در دنیای مموری ها ارائه کند.

 

ویژگی ها

ظرفیت: ۱۲۰ تا ۴ ترابایت

رابط ها: SATAIII ،PCI و...

فرم فاکتور: ۲.۵ اینچ، mSATA، M.2 و...

سرعت خواندن و نوشتن فوق العاده

وزن بسیار سبک

مقاوم در برابر شوک، لرزش و ضربه

 

 

هارد ssd سیلیکون پاور

هارد ssd سیلیکون پاور

سیلیکون پاور که در زمینه تولید و عرضه تجهیزات ذخیره سازی در دنیا شناخته شده است، یک شرکت تایوانی است و از سال۲۰۰۳ وارد صنعت ذخیره سازی داده ها شده است. محصولات این برند از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است و جزو تولیدکنندگان بهترین هارد SSD دنیا است.

میزان ظرفیت حافظه های SSD «سیلیکون پاور» از 64 گیگ تا 2 ترابایت است که در آینده ای نزدیک افزایش می یابد. معمولا نوع رابط درایوهای اس اس دی این برند، از نوع «SATAIII» است و از تکنولوژی های TRIM،RAIDو NCQ پشتیبانی می کند.

 

ویژگی ها

ظرفیت: ۶۴ گیگابایت تا ۲ ترابایت

رابط ها: SATAIII ،PCI و...

مقاوم در برابر ضربه، شوک و لرزش

پشتیبانی از تکنولوژی های جدید

قابلیت ضد خش در بعضی از مدل ها

 

هارد ssd کروشیال

هارد ssd کروشیال

این برند آمریکایی در سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرد. یکی از بازیگران اصلی این حوزه به حساب می آید. محصولات برند کروشیال در کشور ما شناخته شده نیست؛ ولی در چند سال اخیر، تبدیل به یکی از پرفروش ترین درایوهای SSD بازار ایران شده است.

در حال حاضر هاردهای اس اس دی کروشیال در دو نوع اینترنال و اکسترنال به بازار عرضه می شوند و میزان ظرفیت آن ها بین 240 گیگابایت تا 2 ترابایت است. ویژگی های بهترین هارد SSD کروشیال، سرعت نوشتن و خواندن بالا، پشتیبانی از سیستم عامل های محبوب دنیا، مصرف انرژی بسیار کم و کیفیت ساخت خوب است.

 

ویژگی ها

ظرفیت: ۲۴۰ گیگابایت تا ۲ ترابایت

رابط ها: SATAIII ،PCI ،SATA و...

فرم فاکتور: ۲.۵اینچ، ۲.M و...

میانگین عمر: بیش از۱,۲۰۰,۰۰۰ ساعت

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی: 500 تا 1900 MB/s

سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی: 540 تا2,400 MB/s

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha