حافظه اس اس دی (SSD) کینگستون مدل ای ۴۰۰ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی (SSD) کینگستون مدل ای ۴۰۰ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

 

 

 

 

آشنایی با اس اس دی و معرفی حافظه اس اس دی کینگستون مدل ای ۴۰۰ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

حافظه اس اس دی کینگستون مدل ای ۴۰۰ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

برند کینگستون

کینگستون در سال 1987 ، با یک محصول واحد وارد بازار شد. بنیانگذاران جان تو و دیوید سان با کمبود شدید تراشه های حافظه سطح نصب شده با یک ماژول حافظه که برای تعریف مجدد استانداردهای صنعت برای سال های آینده کار می کنند ، برطرف شدند.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت کینگستون کلیک نمایید 

 

کینگستون با ترکیب یکی از گسترده ترین و دقیق ترین فرایندهای آزمایش در صنعت حافظه ، یک مرکز پشتیبانی رایگان فناوری استثنایی و گسترش مداوم فناوری های نوآورانه ، استانداردهای صنعت را از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان در طول تاریخ خود تنظیم کرده است.

قابلیت اطمینان سنگ بنای استراتژی محصول کینگستون است. این نقش اساسی در حفظ روابط طولانی مدت طی سال های گذشته با مشتریان داشته است. کینگستون با حفظ قابلیت اطمینان محصولات خود، متعهد است که با هر پیشرفت جدیدی از استانداردهای صنعت فراتر رود.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

امروزه کینگستون به بزرگترین تولید کننده مستقل محصولات حافظه در جهان تبدیل شده است. کینگستون با داشتن دفتر مرکزی در فونت دره ، کالیفرنیا ، بیش از 3000 نفر را در سراسر جهان استخدام می کند. مجله Fortune به عنوان یکی از "بهترین شرکت ها برای کار در آمریکا" شناخته می شود ، اصول احترام ، وفاداری ، انعطاف پذیری و یکپارچگی کینگستون یک فرهنگ سازمانی مثال زدنی را ایجاد می کند. کینگستون بر این باور است که سرمایه گذاری در کارمندان ضروری است و هر یک از کارکنان یک بخش حیاتی از موفقیت شرکت است.

کینگستون به یک شبکه بین المللی توزیع کننده، فروشنده، خرده فروش و مشتری OEM  در شش قاره خدمات ارائه می دهد. این شرکت خدمات ساخت مدیریت و مدیریت زنجیره تأمین را برای تولیدکنندگان نیمه هادی و OEM های سیستم فراهم می کند.

 

 

 

حافظه اس اس دی

یک حافظه حالت جامد یا اس اس دی (SSD) یک تخته مدار و تعدادی تراشه حافظه است که روی آن سوار شده‌اند. در کنار آن‌ها، یک رابط In/Out وجود دارد که یا از نوع SATA یا PCLe بوده و با دریافت نیروی لازم، اطلاعات را انتقال می‌دهد.

برخلاف انواع هارد دیسک در اس اس دی خبری از اجزای متحرک مثل بازوی حامل هد خواندن/نوشتن، یا  صفحه مغناطیسی چرخنده نیست و در واقع هیچ قطعه ‌ای در آن حرکت نمی‌کند. بیشتر انواع  SSD به جای این قطعات، از تراشه‌های فلش‌مموری NAND استفاده می‌کنند که از لحاظ فیزیکی ثابت بوده و می‌تواند چندین سال عمر کند.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

دلیل استفاده از اس اس دی

لپتاپ ‌ها در جابجایی و مخصوصا در سفر ممکن است در معرض ضربه قرار بگیرند. داشتن حافظه ‌ای که در برابر این ضربات مقاوم باشد، یک امتیاز بزرگ به حساب می‌آید.  HDDها به خاطر داشتن قطعات متحرک، در هر یک از این ضربات ممکن است دچار آسیب جدی شوند مخصوصا اگر در لحظه ضربه، در حال کار باشند. ولی  SSDها به خاطر ثابت بودن قطعات، احتمال آسیب‌دیدگی بسیار کمتری در این موارد دارند.

قابل حمل بودن بزرگ ‌ترین شاخصه لپتاپ ‌ها است. SSD نسبت به HDD سبک ‌تر و کوچک ‌تر است و این کار به کاهش ابعاد و وزن لپتاپ کمک می‌کند تا بقیه قطعات بتوانند راحتت ‌تر در بدنه لپتاپ قرار بگیرند. از طرف دیگر اس اس دی  (SSD) انرژی کمتری نسبت به HDD مصرف می‌کند و این کار به افزایش عمر باتری آن هم کمک می‌کند.

بیشتر افرادی که از ویندوز استفاده می‌کنند، می‌دانند بوت شدن دستگاه با HDD می‌تواند چقدر طولانی شود. بعد از کوچ از HDD  به  SSD، سرعت اجرای نرم‌افزارها ممکن است با تغییر محسوسی روبرو نشود. به طور مثال، ممکن است 4 ثانیه‌ای که برای بالا آمدن Word منتظر می‌ماندید، حالا به 2 ثانیه کاهش پیدا کرده باشد ولی بوت شدن دستگاه بسیار سریع‌تر از آن می‌شود که فرصت کنید به جایی جز مانیتور خیره شوید.

میزان خطای بسیار پایین‌تر اس اس دی (SSD) نسبت به HDD است. اگر قصد دارید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، استفاده از یک  SSD برای این کار به هیچ عنوان ایده بدی نیست.

 

 

 

انواع اس اس دی:

انواع اس اس دی

  • سلول تک سطحی

  • سلول چند سطحی
  • سلول های سه سطحی

 

سلول تک ‌سطحی(SLC):

هر یک از این سلول ‌ها می‌ توانند یک بیت از اطلاعات را در خود جای دهند که یا 0 و یا 1 است. با این حساب، برای هر سلول، تنها دو مقدار ممکن وجود دارد.

به همین دلیل،SLC  سریع‌ ترین و دقیق ‌ترین نوع ذخیره ‌ساز در زمینه نوشتن است و در عین حال، کمترین میزان انرژی را مصرف می‌ کند و عمر بیشتری نسبت به دیگر نمونه ‌ها دارد. با وجود بهره‌ مندی از این امکانات، باید بدانید که SLC قیمتش از دیگر نمونه ‌ها بیشتر است. به خاطر این خصوصیات، از SLC معمولا تنها برای موارد صنعتی استفاده می‌شود ولی اگر کاربران عادی هم آن را بخواهند، می‌توانند در بازار مورد مناسب خود را پیدا کنند.

 

سلول چند سطحی(MLC):

این سلول ‌ها می‌ توانند در هر واحد خود دو بیت دیتا را جای بدهند یک 1 و یک 0. از آن‌جا که هر سلول، توانایی ثبت دو عدد را دارد، 4 احتمال عددی برای هر یک از سلول‌ها وجود دارد: 00، 11، 01 و 10.

در ابعاد فیزیکی مشابه،  MLC نسبت به SLC می‌تواند ظرفیت ذخیره ‌سازی بیشتری داشته باشد و قیمتشان هم کمتر است. ولی از طرف دیگر سرعت و دقت پایین ‌تری دارند. مسئله مهم بعدی هم این است هم مصرف انرژی MLC بیشتر است و هم عمر مفید آن تقریبا یک دهم SLC است. 

وقتی از عمر مفید SSD ها حرف می‌زنیم، منظورمان چند ماه و چند سال نیست می‌توان آن را تا یک دهه یا حتی بیشتر در نظر گرفت. حدس ما این است که SSDها آن ‌قدر عمر می‌کنند که نسل بعدی ذخیره ‌ساز ها اختراع شوند.  SSDهای مبتنی بر MLC انتخابی به‌ جا و شایسته هستند و امروزه در بیشتر دیوایس ‌های رده ‌بالا از آن‌ ها استفاده می ‌شود.

 

سلول ‌های سه ‌سطحی :(TLC)

هر کدام از سلول ‌ها در این فناوری می ‌تواند سه بیت دیتا را در خود ذخیره کند و ظرفیت بسیار بالایی را در ابعاد و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می ‌دهد. در عوض، سرعت و دقت آن ‌ها کمی پایین ‌تر از دو نمونه دیگر است و به خاطر مصرف نیروی بیشتر، عمر نسبتا کوتاه ‌تری هم دارند.

 

 

حافظه اس اس دی کینگستون مدل ای ۴۰۰ با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت

حافظه ssd کینگستون

مشخصات:

ابعاد:                               ۶۹.۸ × ۱۰۰ × ۷ میلیمتر

وزن:                                ۴۱ گرم

فرم فاکتور:                        ۲.۵ اینچ

نوع فلش:                           TLC

ظرفیت:                               ۱۲۰ گیگابایت

نوع رابط:                                        SATA 6 Gb/s

سرعت خواندن اطلاعات ترتیبی:          ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه

سرعت نوشتن اطلاعات ترتیبی:           ۳۲۰ مگابایت بر ثانیه

کنترل کننده:                                               2Ch

مقاومت در برابر لرزش:                                دارد

میانگین عمر-MTBF                  ۱.۰۰۰.۰۰۰ ساعت

دمای عملیاتی:                       ۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد

دمای ذخیره سازی:                      ۴۰- تا ۸۵ درجه سانتی گراد

 

مزایا:

مقاوم در برابر لرزش

سرعت بالای خواندن و نوشتن

رمزگذاری ۲۵۶ بیتی پیشرفته AES

دمای کارکرد در حالت عملیاتی ۰ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد

پشتیبانی از دستور TRIM به منظور حل مشکل کاهش تدریجی سرعت نوشتن اطلاعات

 

آرکا آنلاین بزرگترین و معتبر ترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور است.

و با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.

سایت آرکا آنلاین دارای محصولات زیادی است از جمله:  اسکنر Epson ، اسکنر Fujitsu ، اسکنر Avision ،  اسکنر Kodak و ... برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت آرکا آنلاین مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات خود را به صورت آنلاین خریداری کنید و به آسانی تحویل بگیرید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha