بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته

بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته

 

 

 

دوربین‌های مداربسته به دلیل اینکه غالباً در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز در حال ضبط فیلم و فیلم‌برداری هستند باید از فضای ذخیره‌سازی و حافظه بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به ثبت و ذخیره وقایع بپردازند. به همین دلیل انتخاب نوع هارد برای دوربین‌های مداربسته یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته را معرفی کنیم تا در انتخاب هارد دیسک برای دوربین‌های مداربسته خود گیج نشوید و بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

شاید این مقاله را نیز بپسندید:  بهترین هارد اکسترنال‌ های موجود در بازار ( تیر - ۱۴۰۰) 

نکته‌های مهم قبل از خرید بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته

نکته مهم و قابل‌توجهی که باید به آن توجه کنید این است که برای هر یک (دی وی ار) از هارد دیسک‌های 2 ترابایتی استفاده نکنید.شما باید به‌جای آن از 2 هارد یک ترابایتی استفاده کنید. دلیل این کار این است که ممکن است بعضی اوقات (دی وی ار) ها قادر به خواندن هاردهای 2 ترابایتی نیستند و ممکن است به مشکل بر بخورید پس راه‌حل شما، استفاده از 2 هارد یک ترابایتی است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

اگر تصاویر ضبط شده باری شما خیلی مهم هستند بهتر است که هارد دیسک‌هایی برای دوربین مداربسته خود تهیه کنید که بافر بالایی داشته باشند و میزان RPM  مناسبی را داشته باشد. هرچه وضعیت RPM  بهتر باشد بازخوانی اطلاعات را برای دوربین سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند و یک عامل مهم در انتخاب هارددیسک برای دوربین‌های مداربسته است.

 نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هارددیسک انتخابی‌تان از نوع اینترنال (INTERNAL) و داخلی باشد و قابلیت نصب در DVR را داشته باشد. هاردهای اکسترنال خارجی برای استفاده در دوربین‌های مداربسته مناسب نیستند و تنها کاربردشان برای این نوع از دوربین‌ها، ذخیره بعضی اطلاعات و پشتیبان‌گیری است.

ظرفیت هر فیلم ظبط شده چقدر است؟

اینکه هر فیلم ضبط شده چقدر ظرفیت داشته باشد، به عوامل متعددی بستگی دارد که به چند مورد از آنها می‌پردازیم:

  • میزان فشرده‌سازی: شما با استفاده از روش‌های فشرده‌سازی تصویر قادر خواهید بود ظرفیت فیلم‌های ضبط شده را کاهش دهید، این روش‌ها امکانی را فراهم می‌کنند که علاوه بر کاهش ظرفیت تصاویر کم‌ترین افت کیفیت را داشته باشیم. البته به این نکته توجه کنید که این کار ممکن است باعث ازبین‌رفتن جزئیات تصاویر شود.
  • رزولوشن ضبط تصاویر: اگر بخواهید تصاویر شما رزولوشن بالایی داشته باشند، قطعاً نیاز به فضای حافظه بیشتری برای این کار دارید.
  • فرمت فشرده‌سازی: پیشرفته‌ترین فرمت برای فشرده‌سازی تصاویر استفاده از فرمت 264 است و این کار به‌وسیله دستگاه‌های DVR صورت می‌پذیرد.
  • طول مدت ضبط: طبیعی است که هرچه مدت‌زمان تصویر بیشتر شود به فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیاز خواهیم داشت. برای این منظور از تکنیک‌ها و روش‌هایی مانند Motioin detector استفاده کنیم تا بدون ازدست‌دادن قسمت‌های مهم زمان ضبط تصاویر را کاهش دهیم.
  • مقدار حرکت در تصویر: روش کار این فشرده‌سازی به این صورت است که با پیداکردن تصاویر شبیه به هم، تصاویری تکراری و به‌نوعی ثابت را حذف می‌کند و باعث افزایش فضای ذخیره‌سازی می‌شود.

ویژگی‌های مهم در خرید بهترین هارد دیسک‌ برای دوربین‌های مداربسته:

  • سرعت جستجو اطلاعات:

پیداکردن اطلاعات و پردازش آن‌ها نیازمند به زمان خاصی است. این زمان را معمولاً با میلی‌ثانیه بیان می‌کنند؛ یعنی در واقع سرعت جستجو و پردازش اطلاعات در یک هارد، سرعت آن هارد است. هرچه این سرعت بیشتر باشد، مدت‌زمان کمتری را برای پیداکردن اطلاعات صرف خواهد کرد.

  • ظرفیت: یکی از نیازها و تصمیمات مهم و درست شما می‌تواند انتخاب یک هارد دوربین با ظرفیت حافظه بالا باشد. در واقع ظرفیت حافظه هارد بالاتر باشد شما می‌توانند اطلاعات بیشتری را در آن ذخیره کنید و دوربین می‌تواند مدت‌زمان بیشتری را فیلم‌برداری کند. توجه داشته باشید که ظرفیت هارد را با واحد ترابایت بیان می‌کنند.
  • سرعت چرخش دیسک:

هرچه سرعت چرخش دیسک بالاتر باشد، بدان معنی است که سرعت پردازش، خواندن و یا نوشتن اطلاعات بیشتر است. به بیان ساده‌تر هرچه سرعت چرخش دیسک بالاتر باشد سرعت هارد هم بالاتر است. معمولاً هاردهایی با سرعت چرخش دیسک 7200 دور در دقیقه می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

  • طول عمر:

خصوصیات تعیین‌کننده در مدت طول عمر هارددیسک، معمولاً به کیفیت متریال به‌کاررفته در آن دارد. هرچه این متریال بهتر و باکیفیت‌تر باشد طول عمر هارددیسک بیشتر خواهد شد.

برندهای معتبر در هارددیسک دوربین

toshiba-hard

Toshiba–S300 :

توشیبا یک برند ژاپنی است که کیفیت محصولات آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. توشیبا محصولات متفاوت و زیادی دارد که یکی از این محصولات هارددیسک‌های دوربین‌های مداربسته است.

این هارد با نام تجاری Toshiba S300 Surveillance عرضه می‌شود و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این هارد به‌منظور ضبط و ثبت تصاویر با کیفیت و دقت بالا طراحی شده است. همچنین قابلیت ضبط 24 ساعت شبانه‌روز را داراست. لازم به ذکر است که این محصول یکی از بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته می‌باشد.

 

مشاهده هارد دیسک‌های توشیبا موجود در آرکا آنلاین

 

هارددیسک دوربین مداربسته Seagate :

یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای تولیدکننده هارددیسک، برند Seagate است. این برند در ایران هم فعالیت دارد و تولیدکننده انواع هارددیسک در حافظه‌ها و سرعت‌های مختلف است. این هارددیسک در رنگ‌های مشکی و سفید عرضه می‌شوند که هرکدام عملکرد متفاوتی دارند. سرعت انتقال داده در این هاردها می‌تواند به 6 گیگابایت در ثانیه هم برسد.

هارددیسک دوربین مداربسته Western Digital:

برند هارددیسک دوربین مداربسته Western Digital یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندهای هارد دیسک در دوربین‌های مداربسته است. در بیشتر دوربین‌های مداربسته به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری و طول عمر خوب هارددیسک‌ها؛ از این نوع هارددیسک‌ها استفاده می‌شود.

این هارددیسک‌ها هم در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی مخصوص خود را دارد. این هاردها با ظرفیت 1 تا 6 ترابایت عرضه می‌شوند و سرعت انتقال داده در آن می‌تواند به 6 گیگابایت بر ثانیه برسد.

رنگ‌های مختلف هارددیسک‌های Western Digital و ویژگی‌های آن:

  • رنگ سبز

جزو هاردهای کم قیمت است که بیشتر برای ذخیره‌سازی فیلم و آهنگ و عکس مورداستفاده قرار می‌گیرد و به‌طورکلی مناسب مصارف خانگی است.

  • رنگ بنفش

این هارد از قابلیت ضبط 24 ساعته تصاویر پشتیبانی می‌کند که آن را به محصولی منحصربه‌فرد و خاص بدل می‌کند. هم چنین قابل‌استفاده در DVR , NVR است.

  • رنگ آبی

این هاردها به دلیل سرعت معمولی و نه چندان بالایی که دارد برای مصارف خانگی مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود. همچنین این مدل برای کارهای سنگین طراحی نشده است.

  • رنگ قرمز

این مدل از هاردهای شرکت Western Digital به دلیل امنیت بالا و شگفت انگیزی که دارند معروف شده‌اند. اگر نگران امنیت اطلاعات و فیلم‌های ضبط شده هستید این هارد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  • رنگ مشکی

این هارد در نوشتن و محاسبات اطلاعات سرعت بالایی دارد به همین دلیل قابلیت استفاده در کارها سنگین را دارد. این هارد با اینکه از نظر فنی بسیار قوی و قابل‌اعتماد است اما ویژگی بسیار مثبت و قابل‌توجه این هارد در آن است. لرزش و صدای بسیار کمی دارد که باعث می‌شود طول عمرش بالاتر رود.

  • رنگ طلایی

این هارد یک هیولای به‌تمام‌معنی است و مناسب برای انجام کارهای به‌شدت سنگین مثل ذخیره و ثبت داده‌ها در دیتاسنترها است.

 

مشاهده هارد دیسک‌های وسترن موجود در آرکا آنلاین

 

هارددیسک دوربین مداربسته Hikvision :

این برند به‌خاطر قیمت نسبتاً پایین و کیفیت بالای آن مشهور شده است. از این برند در دستگاه‌های نظراتی استفاده می‌شود. این برند جزو محبوب‌ترین برندهاست پس اگر قصد خرید هارددیسک دوربین را دارید از هاردهای برند Hikvision غافل نشوید.

کلام آخر بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته

به‌طورکلی برندهای مختلفی در دنیا وجود دارند که عرضه‌کننده بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته هستند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند با توجه ‌به معیارهای شما پاسخگوی نیاز شما باشند.

امیدوارم که این مقاله شمارا برای خرید هارددیسک دوربین‌های مداربسته راهنمایی کرده باشد.

ما در آرکا آنلاین امیدواریم که تمام اطلاعات لازم برای خرید بهترین هارد دیسک‌ها برای دوربین‌های مداربسته را با شما به اشتراک گذاشته باشیم. ما از شما انتظار داریم که نظر خود را در رابطه ‌با این مطلب برای ما و هزاران مخاطب آرکا آنلاین به اشتراک بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنند.

نظرات

حاصل جمع : Captcha