معرفی 3 مدل هارد اس اس دی سامسونگ 128

معرفی 3 مدل هارد اس اس دی سامسونگ 128

 

 

 

معرفی 3 مدل هارد اس اس دی سامسونگ 128

 

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل PM871b ظرفیت 128 گیگابایت

SSD ها با استفاده از semiconductor هایی که مثل حافظه های FLASH کار می کنند و این در واقع جایگزین دیسک های مغناطیسی شده است که در ساختار هارد دیسک های سنتی وجود دارد. حافظه هایی که در درایوهای SSD استفاده می شود خیلی شبیه همان هایی هستند که در درون حافظه های USB یا کارت های SD و MicroSD وجود دارد. درایوهای SSD یک سری مزایا نسبت به هارد دیسک های سنتی یا همان HDD ها دارند، این مزایا به این مسئله بر می گردد که بر خلاف حافظه های HDD که حرکت مکانیکی دارند، حافظه های SSD حرکت مکانیکی ندارند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 

 

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل PM871b

به خاطر عدم وجود هرگونه حرکت مکانیکی در درون حافظه های SSD این نوع از حافظه ها مصرف برق پایین تری نسبت به هارد دیسک های HDD دارند. براساس گفته های شرکت INTEL اینگونه حافظه ها نسبت به HDD ها حداقل 20 درصد مصرف برق کمتری دارند.

 

جهت مشاهده تمامی SSD های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

یکی دیگر از مزایای عدم وجود حرکت مکانیکی، عدم وجود صدای اضافی در سیستم است، یک هارد دیسک HDD به تنهایی صدای چندان زیادی ندارد ولی شما محیطی را تصور کنید که هزاران هزار از این نوع هارد دیسک ها با حرکت مکانیکی وجود دارد و این قطعا شما را دچار مشکل خواهد کرد.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

دلیل اینکه حافظه های SSD از کارایی بیشتر نسبت به HDD ها برخوردارند، عدم وابستگی به خاصیت و سرعت حرکت مکانیکی هد حافظه است. هر چقدر هم سرعت یک HDD بالا باشد، در نهایت این سرعت وابسته به سرعت حرکت مکانیکی دیسک دارد که دارای محدودیت دور در ثانیه یا دقیقه می باشد. سیستم عامل موقع استفاده از حافظه های SSD هیچوقت منتظر روشن شدن هارد دیسک، حرکت هدها و یافتن Track مورد نظر بر روی هارد دیسک نخواهند ماند.

 

خرید هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال 

 

مشخصات:

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی

KIOPS97

  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی

KIOPS88

  • ظرفیت

128 گیگابایت

  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

500

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی

540

  • نوع رابط

SATA 3.0

 

حافظه SSD سامسونگ مدل 850 پرو ظرفیت 128 گیگابایت

850 Pro سامسونگ با استفاده از حافظه‌ های3D V-NAND  تولید شده‌ است و سرعت و پایداری فوق ‌العاده ‌ای دارد. با تهیه این درایو SSD می‌توانید روزانه به صورت میانگین تا 40 گیگابایت داده را روی آن کپی کنید و با نرخ انتقالی تا 10 سال بتوانید از یک درایو SSD با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت استفاده کنید.

حافظه SSD سامسونگ مدل 850 پرو

استفاده از ساختار 32 لایه در طراحی ماژول‌ های حافظه و MLC بودن این ماژول ‌ها، پایداری و طول عمر بالای این حافظه ‌ها است. این ساختار 32 لایه که به صورت عمودی و از روی هم چیده ‌شدن سلول ‌های حافظه به دست‌ آمده‌، سرعت بالایی را برای 850 Pro رقم زده ‌است؛ چه از لحاظ سرعت ترتیبی و چه از نظر سرعت تصادفی.

حداکثر سرعت خواندن ترتیبی 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی 520 مگابایت بر ثانیه، سرعت فوق ‌العاده خوبی برای یک حافظه SSD است و سامسونگ با تولید 850 Pro موفق به رسیدن به این جایگاهی در بازار SSD شده ‌است. از لحاظ سازگاری این محصول با سیستم عامل ‌های مختلف هم با مشکلی مواجه نخواهید شد؛ چون این حافظه می‌ تواند با بیشتر نسخه‌ های سیستم عامل ویندوز مایکروسافت هماهنگ شود و بالاترین سطوح عملکردی را از خود به نمایش بگذارد.

850 Pro سامسونگ می ‌توان در کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌ تاپ استفاده کرد و با توجه به تولید شدن آن در ظرفیت‌های یک و دو ترابایت، استفاده از آن در کامپیوترهای سرور هم منطقی است. حتی استفاده کردن این حافظه ‌ی بادوام و قابل اعتمادی در کامپیوترهای سرور، از استفاده به عنوان حافظه‌ی دسکتاپ منطقی ‌تر است؛ می ‌توان به صورت مداوم و پیوسته از آن ‌ها‌ استفاده کرد و انتظار عملکردی بهینه را داشت.

امکان تهیه 850 Pro در سه ظرفیت 128، 256 و 512 گیگابایت هم وجود دارد. این حافظه ‌ها برای مصرف های حرفه ‌ای ساخته شده ‌اند.

حافظه 850 PRO شرکت سامسونگ یک SSD اینترنال است که از فرم فاکتور ۲٫۵ اینچ استفاده می کند. این حافظه از طریق رابط SATA 3.0 به کامپیوتر و لپ ‌تاپ متصل می ‌شود و با سرعت بالایی به خواندن و نوشتن اطلاعات می‌ پردازد. سرعت خواندن اطلاعات توسط این حافظه به ۵۵۰ مگابایت برثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات آن به ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه می ‌رسد.

 

خرید کیس کامپیوتر مسترتک 

 

مدیریت مصرف انرژی

این محصول قابلیت ارائه بازده حداکثری و مصرف حداقل انرژی را دارد. همین کار این محصول را ایده آل برای لپ ‌تاپ و اولترابوک ‌ها ساخته است. با استفاده از این حافظه بر روی لپ ‌تاپ خود می ‌توانید به حداکثر زمان شارژ دهی باتری دست پیدا کنید.

 

سرعت انتقال ایده آل

به خاطر تکنولوژی 3D V-NAND سامسونگ، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط 850 PRO هم در حالت ترتیبی و هم در حالت تصادفی خیره کننده است. شرکت سامسونگ برنامه ‌ای تحت عنوان One-Stop را برای این حافظه طراحی کرده است که امکان انتقال تمام اطلاعات را به‌ صورت یک‌ جا از هارد دیسک یا SSD به 850 PRO و بلعکس را در اختیار کاربر قرار می ‌دهد.

این کار علاوه بر سهولت انتقال اطلاعات، به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات در کوتاه ‌ترین زمان ممکن کمک می‌ کند. این برنامه امکان مشاهده و مدیریت عملکرد حافظه را هم فراهم می‌ کند.

 

معماری V-NAND

سامسونگ فلش مموری این SSD را با استفاده از معماری V-NAND طراحی کرده است که این نوع معماری باعث بهبود بازدهی و عملکرد این SSD نسبت به مدل ‌های پیشین شده است.

 

خستگی ‌ناپذیر

استقامت 850 PRO نسبت به مدل ‌های قبلی بیش از دو برابر افزایش داشته است و به کمک تکنولوژی 3D V-NAND قادر به انتقال حداقل 150 ترابایت اطلاعات در طول مدت استفاده از این محصول است. که به معنی انتقال 40 گیگابایت در روز است و در مدت 10 سال است.

 

دنده ‌معکوس

با استفاده از حالت RAPID mode این حافظه قادر به افزایش توان و قدرت 850 PRO است. با فعال ‌سازی این حالت سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. در این حالت 850 PRO از حافظه ‌ی کامپیوتر به ‌عنوان یک حافظه کش استفاده می ‌کند و با این کار سرعت انتقال را تا 1.8 برابر بالا می ‌برد.

 

امنیت اطلاعات

با استفاده از حافظه3D V-NAND اطلاعات خود را با استفاده از (SED) کد گذاری کنید و با خیال راحت اطلاعات با ارزش خود را همه ‌جا به همراه داشته باشید. این سیستم اطلاعات را به‌صورت AES-256-bit کد گذاری می‌ کند و بدون کاهش کارایی و بازده امنیت تمام اطلاعات را تضمین می‌ کند. این حافظه از استاندارد TCG Opal v2.0 که با پروتکل IEEE 1667 مایکروسافت سازگاری دار هم پشتیبانی می ‌کند.

 

خرید کیس ایکس ۳ پلاس وایپر گرین 

 

مشخصات:

  • وزن

66 گرم

  • سایر قابلیت ‌ها

  رمزگذاری 256 بیتی سخت ‌افزاری AES

     MTBF  : دو میلیون ساعت

 TB W        : برابر 150 ترابایت

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی

100,000IOPS 

  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی

90,000IOPS 

  • کنترل کننده

MEX  

  • ظرفیت

128 گیگابایت

  • حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک

1500Gs 

  • نوع فلش

MLC 

  • سرعت نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی

470 مگابایت بر ثانیه 

  • سرعت خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی

550 مگابایت بر ثانیه

  • قابلیت‌ های مقاومتی

 مقاوم در برابر لرزش

  • مصرف برق

 در حالت خواندن حداکثر 3.3 وات

      در حالت نوشتن حداکثر 3 وات

      در حالت Idle حداکثر 0.4 وات

      در حالت Sleep حداکثر 2 میلی ‌وات

  • نوع رابط

SATA 3.0

 

خرید منبع تغذیه کامپیوتر او سی پی سی 

 

حافظه اس اس دی سامسونگ MZ-NLN128C M2 ظرفیت 128 گیگابایت

حافظه اس اس دی سامسونگ MZ-NLN128C M2

مشخصات:

شرکت سازنده     سامسونگ Samsung      

نوع                       اینترنال

کد ساختاری       MZ-NLN128C

مشخصات فنی:

نوع                   M.2

نوع رابط             M.2 ، SATA III

ظرفیت حافظه      128 گیگابایت

فرم فاکتور            M.2 2280

نوع فلش           TLC

پشتیبانی از TRIM             دارد

سایر قابلیت ها                 میانگین عمر: (MTBF) یک و نیم میلیون ساعت

سرعت خواندن اطلاعات به صورت تصادفی                  IOPS68,000

سرعت نوشتن اطلاعات به صورت تصادفی                    IOPS80,000

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha