خرید هارد اس اس دی سامسونگ

خرید هارد اس اس دی سامسونگ

 

 

 

هارد اس اس دی سامسونگ

 

هارد های اس اس دی سامسونگ محصولی از برند کره ‌ای سامسونگ هستند. عمر زیاد و قابل اطمینان بودن، اس ‌اس ‌دی های سامسونگ را به یک حافظه ‌ی محبوب در میان کاربران تبدیل کرده‌ است. شرکت سامسونگ با ارائه نسخه های متفاوتی از این SSD ها، نسخه کاربران خود را در زمینه های کاری مختلف برطرف کرده است.

 

جهت مشاهده هارد های اس اس دی فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

خرید هارد اس اس دی سامسونگ

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

جدید ترین محصولات این شرکت، درایو اس ‌اس ‌دی 860EVO   است. EVO 860 سامسونگ با استفاده از حافظه‌ های  V-NAND تولید شده ‌است و سرعت و پایداری فوق‌ العاده ‌ای دارد. با تهیه ‌ی این درایو SSD می‌ توانید روزانه به صورت میانگین تا 42 گیگابایت داده را روی آن کپی کنید و با نرخ انتقالی تا 10 سال از یک درایو SSD با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت استفاده کنید.

 

جهت کسب اظلاعات درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 

 

MLC  بودن این ماژول ‌ها، به پایداری و طول عمر بالای این حافظه‌ ها کمک می کند. حداکثر سرعت خواندن ترتیبی 550 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ترتیبی 520 مگابایت بر ثانیه، سرعت فوق ‌العاده خوبی برای یک حافظه SSD است. از لحاظ سازگاری این محصول با سیستم عامل ‌های مختلف هم، با مشکلی مواجه نخواهید شد. ظرفیت ‌های 1 و 2 و 4 ترابایتی، امکان تهیه‌ ی 860 EVO در دو ظرفیت 250 و 500 گیگابایت هم وجود دارد.

 

خرید کیس کامپیوتر مسترتک 

 

درایو های حالت جامد(SSD) با نوشتن بر روی سلول های تراشه کار می کنند و بعد از چندین مرتبه نوشتن اطلاعات بر روی آن، سلول سرانجام از بین می رود و دیگر نمی توان بر روی آن ها نوشت. به همین خاطر، SSD  ها از ظرفیت واقعی بیشتری نسبت به ظرفیت اسمیشان برخوردار هستند.

به طور مثال یک درایو ۱ ترابایت حدود  TB 1.2 ظرفیت دارد و چون تراشه ها در اثر خواندن و نوشتن مکرر از بین می روند، تراشه های جدیدی آنلاین می شوند تا ظرفیت  TB 1 را حفظ کنند.

ولی این راه، صرفاً سرپوشی تدریجی است. گاهی اوقات SSD ها بدون هشدار و در نتیجه ی خرابی کل یک تراشه (نه فقط چند سلول از آن) از کار می افتند. سامسونگ در تلاش است تا با نسل جدید تراشه های مربوط به حافظه SSD با فناوری ای که Fail-in-Place (FIP) نامیده می شود، این مشکل را برطرف کند.

فناوری FIP به درایو SSD امکان کار در اطراف تراشه مرده را داده و به SSD اجازه می دهد عملکرد خود را از این طریق حفظ کند و تنها از آن تراشه مرده استفاده نکند. در این صورت فضای ذخیره کمتری خواهید داشت، ولی به احتمال زیاد درایو تعویض خواهد شد. این روش به جلوگیری از دست رفتن داده کمک می کند.

 

 

مجازی سازی و فن آوری یادگیری ماشین داخلی

SSD  های جدید سامسونگ با دو نوآوری نرم افزاری دیگر همراه هستند. اولین فناوری مجازی سازی داخلی است که به SSD اجازه می دهد تا ۶۴ محیط درایو مجزا را به ۶۴ درایو کوچکتر تقسیم کند.

قیمت هارد اس اس دی سامسونگ

فناوری دوم یادگیری ماشین V-NAND است که سامسونگ درباره ‌اش می گوید: "به طور دقیق به پیش بینی و تایید مشخصات سلول و تشخیص هرگونه تغییر در الگوهای مدار از طریق تجزیه و تحلیل داده های بزرگ کمک می کند." انجام این کار به معنای عملکرد بسیار بالاتر درایو است.

این فناوری در شرکت ها و مراکز داده در مقیاس بزرگ و نه برای مصرف کنندگان عادی درنظر گرفته شده است.

سامسونگ ۱۹ مدل از این SSD های جدید را با اسم های PM1733 و PM1735 به بازار عرضه می کند.

مدل PM1733 دارای شش مدل 2.5 اینچی U.2 است که ظرفیت ذخیره سازی بین ۹۶۰ گیگابایت و  TB 15.63 را دارد، چهار درایو از نوع کارت HHHL با ظرفیتی از TB 1.92 تا  TB 30.72 ذخیره سازی دارد. هر درایو برای یک نوشتن درایو در روز (DWPD) به مدت پنج سال تضمین شده است. ضمانت برای نوشتن معادل ظرفیت کل درایو یک بار در روز و هر روز به مدت پنج سال خوب است.

درایوهای PM1735 از ظرفیت کمتری برخوردار هستند و حداکثر سرعت آن TB 12.8 است، ولی از دوام بالاتری برخوردار هستند و سه DWPD را به مدت ۵ سال تضمین می کنند. هر دو درایو از PCI Express 4  پشتیبانی می کنند، که دو برابر توانش از PCI Express 3 بیشتر است. PM1735 تقریبا 14 برابر عملکرد پی در پی SSD مبتنی بر SATA هشت گیگابایت در ثانیه برای عملیات خواندن و 3.8 گیگابایت در ثانیه را می‌نویسد.

 

خرید منبع تغذیه کامپیوتر کولر مستر 

 

SSD سامسونگ

SSD با عملکرد دیسک سخت با HDD متفاوت است. SSD کاملا شبیه آن حافظه کوچک حافظه USB است که از میکرو تراشه ها برای ذخیره داده استفاده می کند و هیچ هد  READ / WRITEمثل HDD ندارد. این تفاوت SSD را بسیار سریع تر کرده و محصولی مناسب برای استفاده از رایانه به شما ارائه می دهد.

 

اطلاعاتی در مورد هارد SSD :

SSD بسیار سریع تر از دیگر محصولات است چون میانگین زمان بوت شدن آن تقریبا 22 ثانیه است در حالی که زمان بوت شدن 40 HDD ثانیه است.

SSD به خاطر قطعات متحرک سخت افزاری در داخل، بر خلاف HDD ، انرژی کمتری مصرف می کند.

SSD باعث تولید حرارت کمتری می شود.

SSD باتری کمتری مصرف می کند و پشتیبان گیری بهتری را به لپ تاپ شما ارائه می دهد.

SSD بر خلاف HDD موقع کار هیچ سر و صدا با لرزی تولید نمی کند.

SSD از حافظه فلش استفاده می کند، به این معنی که حتی بعد از اینکه دستگاه به صورت ناگهانی خاموش شود، اطلاعات ذخیره شده در آن را ذخیره می شود.

تنها عیب SSD قیمتی است که برای آن در مقایسه با گزینه های ارزان تر مثل HDD در نظر گرفته شده است. ولی افرادی که موقع خرید عملکرد سریع تر و بهتر را نسبت به مدت زمان طولانی ترجیح می دهند، قطعا گزینه خرید SSD انتخاب بهتری برای آن ها است.

انواع گوناگونی از اس اس دی سامسونگ در بازار موجود است، مثل SSD PRO، SSD860 Evo  و... که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را داشته و عملکردی متفاوت ارائه می دهند.

 

خرید هدست مایکروسافت مدل لایف چت 

 

مقایسه SSD های سامسونگ pro با  evo

هارد اس اس دی سامسونگ

860Evo و 860Pro، به عنوان جایگزینی برای سری محبوب ۸۵۰ در نظر گرفته شده اند که طبق گزارشات سامسونگ، به عنوان بهترین سری SSD در بازارهای بزرگی مثل ایالات متحده و اروپا به شمار می رود.

سری ۸۵۰ که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، بسیار موفق است، چون از تکنولوژی V-Nand سامسونگ برخوردار است. چیپ های حافظه سری ۸۵۰، به صورت عمودی قرار گرفته تا فضای ذخیره سازی، افزایش پیدا کند.

این تکنولوژی که تحت عنوان 3D Nand شناخته می شود، هزینه های SSD را کاهش داده و به افزایش ظرفیت ذخیره سازی از صدها گیگابایت به چندین ترابایت در سال های اخیر کمک زیادی کرده است.

سری ۸۵۰ با طرح ۳۲ لایه ای V-Nand شروع به کار کرد و در نسخه های بعد،  تا طرح ۴۸ لایه به روز رسانی شد. سری جدید ۸۶۰ با طرح ۶۴ لایه، رونمایی شد که این خود یک موفقیت بزرگ برای این سری محسوب می شود. در ضمن دارای یک کنترلر ارتقا یافته است که بهبود عملکرد، اصلاح خطاها و به حداکثر رساندن طول عمر SSD را مدیریت می کند.

تفاوت 860Evo و  860Pro در نوع flash memory cell است. نسخه Pro از 2bit MLC  و نسخه Evo از 3bit MLC استفاده می کند. Evo  داده های بیشتری را (۳ بیت در مقابل ۲ بیت) در هر cell  می تواند نگهداری کند که به معنای ارزان تر بودن آن است. در مقایسه با  Pro، توانایی کمتری در ذخیره اطلاعات (write) بر روی آن دارد. فاکتور توانایی ذخیره اطلاعات یا write بر روی SSD با میزان داده هایی که می تواند در زمان عمر مفید SSD  بر روی آن، ثبت شود، اندازه گیری می شود. Pro  توانایی ذخیره اطلاعات دو برابری در مقایسه با Evo دارد.

 

مقایسه عملکرد SSD های Evo و Pro 

قیمت هارد اس اس دی سامسونگ

SSD  های سری ۸۶۰، کمی سریع تر از سری ۸۵۰ است.

سرعت خواندن و ذخیره اطلاعات بر روی این SSD ها:

  • Pro ۸۶۰ :سرعت خواندن ۵۶۰ و سرعت ذخیره اطلاعات ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه
  • Pro ۸۵۰ :سرعت خواندن ۵۵۰ و سرعت ذخیره اطلاعات ۵۲۰ مگابایت برثانیه
  • Evo 860 :سرعت خواندن ۵۵۰ و سرعت ذخیره اطلاعات ۵۲۰ مگابایت برثانیه
  • Evo 850 :سرعت خواندن ۵۴۰ و سرعت ذخیره اطلاعات ۵۲۰ مگابایت برثانیه

 

قدرت ذخیره اطلاعات سری ۸۶۰ در مقایسه با سری ۸۵۰ دو برابر شده است که این یک پیشرفت بزرگی است.

Pro تنها در form factor های ۲٫۵ اینچی موجود است و Evo در فرم mSATA و M.2

آزمایشاتی که بر روی این SSD ها انجام شده است، Pro 860و Evo 860با استفاده از CrystalDiskMark 6 توانستند سرعت خواندن ۵۶۳ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۵۳۳ مگابایت بر ثانیه را ثبت کنند. رتبه کلی ذخیره سازی در PCMark 8 برای این دو ، تقریبا یکسان بود.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha