کاربرد پایه ی خنک کننده لپ تاپ

کاربرد پایه ی خنک کننده لپ تاپ

 

 

 

 

در این مقاله قصد داریم با شما در مورد پایه خنک کننده لپتاپ و کاربردهای آن ها بیشتر صحبت کنیم تا در هنگام خرید به نکات مهمتری توجه داشته باشید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

فرض کنید پروژه بسیار مهمی به شما سپرده شده است که تقریبا مجبورید که تمام وقت مشغول کارباشید. تا این پروژه را بدون هیچ گونه نقص و کامل تحویل بدهید. ممکن است که پس از چندین ساعت کار لپ تاپ شما گرم شده و فن دستگاه صدای بدتری بدهد.

 

جهت مشاهده تمامی خنک کننده لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

اگر شما نسبت به این موضوع بی توجهه باشید ممکن است که کلا لپ تاپ خاموش شود و پروژه شما نیمه کاره باقی بماند. ممکن است تعجب کنید اما باید به این مورد توجه داشته باشید که لپ تاپ شما توانایی این حجم از گرما را ندارد. 

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

پایه خنک کننده لپ تاپ

پایه خنک کننده وسیله ی جانبی لپ تاپ می باشد که سیستم را در برابر گرم شدن مجدد محافظت می کند که شما میتوانید با وصل کردن لپ تاپ به پایه ی خنک کننده می توانید بقیه ی کارها را با خیالی راحت تر انجام بدهید. کول پد( خنک کننده) همان طوری که گفتیم یک وسیله ی خنک کننده می باشد که به دستگاه شما کمک می کند خنک باقی بماند. این وسیله ی کاربردی که به شکل میز کوچک می باشد و قابل حمل می باشد با قرار دادن آن زیر لپ تاپ باعث خنک شدنش می شود.وقتی که سیستم شما بیش از حد گرم می شود سیستم خنک کننده یا کول پد باعث خنک شدن و مانع از ذوب شدن اجزای داخل سیستم می شود.

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت دیپ کول کلیک نمایید 

 

 عواملی که باعث داغ شدن لپ تاپ می شود

افرادی که با لپ تاپ کارهای گرافیکی سنگین انجام میدهند متوجه بالا رفتن دمای لپ تاپ می شوند. دلیل گرم شدن دستگاه لپ تاپ به دلیل گرم شدن بیش از حد پردازشگر لپ تاپ می باشد. اما گاهی اوقات  بدون اینکه از سیستم استفاده زیاد  شود لپ تاپ داغ می شود.دلایلی زیادی وجود دارد که باغث داغ شدن لپ تاپ می شود که یکی از این دلایل از کار افتادن سیستم خنک کننده ی داخلی لپ تاپ می باشد.

وقتی این سیستم ازکار می افتد در واقع هیچ مانعی دربرابر گرم شدن وجود ندارد و کارکردن هرچه بیشتر پردازنده باعث داغ شدن لپ تاپ می شود. یکی دیگر از عواملی که باعث داغ شدن لپ تاپ می شود بسته شدن سیستم های عبور و مرور هوا بوسیله ی گردوخاک می باشد. در این حالت است که سیستم خنک کننده سیستم به درستی کار می کند ولی به دلیل بسته شدن  مسیر حرکت هوا وگرما در دستگاه باقی می ماند و باعث صدمات جدی به قطعات داخلی لپ تاپ می شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت کولر مستر کلیک نمایید

 

 

دلیل دیگر گرم شدن لپ تاپ وجود بعضی بدافزارها مانند جاسوسی، بدافزارهای تبلیغاتی و ویروس ها می باشد. این بدافزارها به دور از چشم شما به فعالیت خود ادامه می دهند و باعث می شوند کارکرد پردازنده را افزایش داده و به این ترتیب باعث گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شده و به سخت افزارهای سیستم صدمه می زنند.

پایه ی خنک کننده لپ تاپ

عواملی که استفاده از کول پد را ضروری میکند

لپ تاپ ها دارای سیستم های خنک کننده می باشند که به ظاهر سیستم نیازمند یک خنک کننده ی جانبی نمی باشد. اما واقعیت این است که لپ تاپ هایی که امروزه به بازار عرضه می شود دارای پردازشگرهایی قدرتمند و ظاهری ظریف تر هستند. طراحان تکنولوژی امروزه سعی می کنند که قدرتمندتریی و پرسرعت ترین سخت افزارهای را در کوچکترین و قابل حمل تری شکل بدنه جای بدهند. و به دلیل اینکه CPU قدرت بیشتری دارد منجر داغ شدن بیشتر و سریع تر لپ تاپ می گردد. و هرچه قدر بدنه ی لپ تاپ ظریف تر و کوچک تر باشد به معنای کاهش سیستم خنک کننده ی داخلی سیستم می باشد.

به همین دلیل استفاده کردن از پایه خنک کننده در کنار سیستم خنک کننده برای کاربرانی که پروژه های سنگین دارند لازم می باشد. این تجهیزات با افزایش دادن هرچه بیشتر جریان هوا باعث بهتر شدن سیستم تهویه ی لپ تاپ می شود و عمر دستگاه را افزایش می دهد پس اگر قصد دارید از لپ تاپ خود محافظت کنید و زمان طولانی تری را از آن استفاده کنید استفاده از سیستمهای خنک کننده برای شما یک امر ضروری می باشد.

دستگاه کول پد چگونه باعث خنک شدن لپ تاپ می شود؟

به طور کلی پایه های خنک کننده به دو روش باعث خنک شدن لپ تاپ می شود:

فعال:

این نوع خنک کننده باعث خنک کردن بدنه ی لپ تاپ می شوددو برای ایجاد جریان هوای اضافه از فن یا پنکه های کوچک استفاده می شود. بعضی از انواع خنک کننده ها باعث می شوند که گرما را از لپ تاپ بیرون بکشند و عملکردی مانند  مکش جاروبرقی دارند. نوع دیگر خنک کننده ها فعال برعکس عمل کرده و با استفاده از کمک فن ها جریان هوا را به داخل دستگاه وارد می کند.

غیر فعال:

عملکرد این نوع از خنک کننده ها بدون استفاده از جریان برق می باشد. یکی از معمولی ترین پایه خنک کننده غیرفعال رسانا یا به اصطلاح پایه ی خنک کننده مایع می باشد. صفحات این نوع از خنک کننده های غیر فعال با ماده ای پر شده است که باعث می شود دمای اضافی لپ تاپ را به خود جذب کنند. و این عامل مانع از داغ شدن بیش از حددر این دستگاهها می شود. بعضی دیگر از انواع این نوع از خنک کننده ها صفحاتی می باشند که با قرار دادن لپ تاپ از سطح زمین، باعث ایجاد بهتر شدن سیستم تهویه ی داخلی لپ تاپ می شوند.

بررسی کردن سلامت باتری لپ تاپ

یکی از دلایلی که از خنک کننده لپتاپ استفاده می شود حفظ کردن سلامت مادربورد و اجزایش می باشد. یکی از حیاتی ترین اجزای لپ تاپ مادربورد می باشد. مادربورد با گرم شدن لپ تاپ در پشتیبانی کردن اجرای بعضی از برنامه ها عملکرد موفقی ندارند.به این خاطر است که کار کردن با لپ تاپ که بیش از اندازه داغ شده است می تواند منجر به آسیب هایی جدی به این بخش شوند. گرمای بیش از حد لپ تاپ ممکن است که هارددیسک و عملکرد آن را با خطراتی مواجه می کنند. ازطرفی گرمای بیش از اندازه موجب انبساط  می شود و این عامل منجر به مشکلاتی می شود. به این خاطر است که هنگام استفاده از لپ تاپ بهتر است از پایه ی خنک کننده لپ تاپ استفاده کنید.

تاثیرات داغ شدن بر روی قطعات

همان طوری که گفتیم گرمای بیش از اندازه باعث ایجاد صدماتی به قطعات داخلی لپ تاپ می شود.حتما این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی لپ تاپ شما بیش از اندازه گرم شد حتما سیستم را خاموش کنید. وقتی که سیستم گرم می شود عملکرد پردازنده کند می شود.مسلما  وقتی که لپ تاپ گرم می شود پردازنده اولین قطعه ای می باشد که آسیب می بیند و پردازنده مانند گذشته عمل نخواهد کرد. که این مشکل را ما میتوانیم با پایه خنک کننده لپ تاپ برطرف کنیم.

عواملی که باعث افزایش عمر یک لپ تاپ می شود

با توجه به اینکه می توان گفت که مشکل داغی لپ تاپ ها می تواند بدلیل باتری بکار رفته شده می باشداما می تواند عوامل دیگری هم تاثیر گذار باشد. اگر چه شرکت های تولید کننده لپ تاپ تلاش بسیاری می کنند که تکنولوژی خود را بالا ببرند ولی با این وجود شاهد گرم شدن لپ تاپ ها هستیم. دو دلیل اصلی باعث گرم شدن لپ تاپ می شوند.

یکی اینکه همه ی سخت افزارها و اجزایی که استفاده شده اند در بدنه ای کوچک و به هم فشرده در کنار هم قرار میگیرند. اگر چه که برخی کارخانه های سازنده با بکار بردن دریچه های هوا، فن ومکانیزم های دیگر سعی کرده اند تاحدی این مشکل را برطرف کنند. دلیل دومی برخی قطعاتی که در لپتاپ وجود دارد عملکرد مناسبی نداشته و یا به دلیل مسدود شدن برخی از دریچه های هوای لپ تاپ می باشد.

پایه ی خنک کننده لپ تاپ

ویژگی های یک فن خنک کننده لپ تاپ

  • سبک و باریک بودن فن  که بتوان به راحتی روی میز و پاها قرارداد.
  • داشتن یک شیب ملایم بدلیل اینکه ارتفاع محل قرار گرفتن دست شما را از روی میز کاهش بدهند.

انواع پایه خنک کننده لپتاپ در فروشگاه آرکا آنلاین

با توجه به مطالب مطرح شده فروشگاه اینترنتی آرکا به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های آنلاینی می باشد که عرضه کننده یکی از بهترین و با کیفیت ترین پایه خنک کننده و کول پد می باشد و می تواند شما را در امر خرید راهنمایی کند.

شما می توانید هرگونه تجهیزات الکترونیکی از قبیل لپتاپ، موبایل، اسکنر، کارتریج، ماشین های اداری و غیره را از ما خریداری کنید.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha