باتری لپ تاپ ایسوس

باتری لپ تاپ ایسوس

 

 

 

 

 

باتری ها انرژی الکتریکی دستگاه را ، زمانیکه به برق دسترسی ندارید تامین می کنند. باتری لپ تاپ ایسوس جهت حفظ اطلاعات ذخیره شده در حافظه CMOS و حفظ ساعت اصلی سیستم بر روی مادربرد می باشند. باتری لپ تاپ ایسوس دو مدل می باشد ، در بعضی از مدل ها به راحتی قابل جدا شدن هستند و در بعضی از مدل ها غیر قابل جدا شدنی اند و شما موظفید قاب لپ تاپ را بدین منظور باز کنید.

 

جهت مشاهده تمامی باتری های لپ تاپ فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

می دانید که باتری لپ تاپ از نوع شارژ شدنی می باشد و میزان نگه داری شارژ آنها ، بستگی به نوع باتری لپ تاپ و میزان استفاده از دستگاه دارد. باتری های لپ تاپ با توجه به عمری که دارند ، با کم شدن این مدت ، میزان نگه داری شارژ در آنها کم می شود و یا حتی دستگاه را شارژ نمی کنند. بدین ترتیب شما می توانید به تعویض باتری خود دست به کار شوید. همچنین بعضی شرایط مانند : شارژ کردن بیش از حد باتری ، شارژ کردن باتری برای مدت زمان طولانی ، استفاده نامناسب از دستگاه ، استفاده از شارژرهای غیر استاندارد و .. از جمله مواردی هستند که بر خرابی باتری لپ تاپ تاثیر می گذارند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرکت ایسوس کلیک نمایید 

 

برد و سلول ، دو قسمت تشکیل دهنده باتری لپ تاپ می باشد. برد باتری وظیفه برقراری ارتباط با مادربرد را و سلول باتری وظیفه ذخیره سازی شارژ برقی را برعهده دارند. با خرابی هر کدام از این قسمت ها سبب کار نکردن باتری و کاهش عملکرد باتری می شود.

مشکلاتی که در باتری لپ تاپ ایسوس رخ می دهد

کلیه باتری های لپ تاپ دارای یک سری مشکلات از قبل تعریف شده ای هستند. در واقع اتمام عمر باتری ها اکثرا با مشکلاتی همراه می باشد که در بیشتر انواع باتری ها قابل مشاهده هستند. دانستن اینکه تا چه موقع و تا چه حدی باتری لپ تاپ به مشکل می خورد ، به نوع باتری لپ تاپ و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. به طور کلی باتری لپ تاپ دارای مشکلات زیر می باشد:

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

  • عدم شناخت باتری توسط دستگاه
  • باطری تا یک حدی شارژ می شود  
  • خالی شدن سریع شارژ باتری
  • باتری دستگاه را روشن می کند اما شارژ نمی شود
  • ممکن است چراغ شارژ لپ تاپ روشن شود ولی دستگاه روشن نشود

کلیه لپ تاپ های جدید ایسوس از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند و انواع دیگر باطری های لپ تاپ عبارتند از :

باطری نیکل متال  هیدرید  (Ni-MH )، باطری لیتیوم پلیمری ( li-pol ) ، باطری هوشمند

باطری لیتیوم یون ( Li-ion )، باطری نیکل کادمیوم  ( Ni-Cd )  

همچنین جهت آشنایی با باتری لپ تاپ دل اینسپایرون ۱۷۶۴ ، مقاله باتری لپ تاپ دل را بخوانید.

 

باتری لپ تاپ ایسوس - آرکا آنلاین

امکان تعمیر باتری لپ تاپ ایسوس

با اتمام عمر باتری لپ تاپ ، کاربران اقدام به تعویض آن می کنند ، ولی در بعضی از شرایط امکان تعمیر و احیای آن وجود دارد. باید بدانید که بعضی از مشکلاتی که در باتری رخ می دهد حتما به معنای خرابی آن نیست بلکه وجود بعضی شرایط ، این مشکلات را به همراه دارد و شما می توانید با انجام بعضی اقدامات این مشکلات را درست کنید.

برای تعمیر باتری لپ تاپ می توانید این اقدامات را انجام دهید مانند : عیب یابی دستگاه و مدار شارژر ، کالیبره کردن باتری لپ تاپ ، نصب نرم افزار برای بهینه سازی مصرف انرژی ، شوک دادن به باتری و تعویض سلول باتری . زمانیکه با مشکل شارژ باتری برخورد کردید ، قبل از تعویض کردن باتری خود می توانید آن را به مرکز تعمیرات ایسوس نشان دهید.

جهت افزایش طول عمر لپ تاپ خود ، می توانید به مقاله افزایش طول عمر لپ تاپ رجوع کنید.

امکان تعویض باتری لپ تاپ ایسوس

از راحت ترین و عمومی ترین کاری که برای رفع مشکل باتری خود می توانید انجام دهید ، تعویض کرن باتری لپ تاپ می باشد. در لپ تاپ های ایسوس تعویض باتری متفاوت می باشد به این دلیل که در بعضی از مدل ها باتری در داخل دستگاه موجود می باشد و برای درآوردن آن احتیاج به باز کردن قاب لپ تاپ دارید. ولی در بعضی دیگر از مدل های لپ تاپ ایسوس ، به راحتی با کشیدن باتری به سمت بیرونی ، می توانید باتری را خارج کنید. در صورت خریدن باتری های بی کیفیت و غیر اصل  ، می توانید هزینه کمتری بپردازید ولی به جهت غیر استاندار بودن آنها ، کار اشتباه و خطرناکی می باشد. به این دلیل که می تواند منجر به انفجار لپ تاپ شود. بدین صورت باید باتری را حتما از مراکز مجاز و معتبر خرید کنید.

نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسوس

این نمایندگی ، تخصصی ترین خدمات را به کاربران خود ارائه می دهد. از انواع بخش های تخصصی این نمایندگی می توان به واحد عیب یابی لپ تاپ ایسوس ، واحد تعمیرات نرم افزاری لپ تاپ ایسوس ، واحد تعمیرات مادربرد لپ تاپ ایسوس ، واحد تعمیرات قطعات سخت افزاری و واحد تست و بررسی نهایی لپ تاپ و .. اشاره کرد.

 طریقه پیدا کردن مدل باتری لپ تاپ ایسوس

برای پیدا کردن مدل باتری لپ تاپ خود می توانید توسط یک کد که در ابتدای مدل باتری اضافه شده ، در روی باتری کمک بگیرید ، که اکثرا با عباراتی مانند A41 یا A32   شروع می شوند مانند :A32-K53 یا A32N1405 .

با توجه به این نکته که پیش از خرید باتری جدید ، حتما باتری قدیمی خود را جهت تشخیص مقدار ولتاژ ، تشخیص نوع و اندازه دقیق آن مورد توجه قرار دهید. با استفاده از مدل باتری درج شده روی آن می توانید باتری جدید سازگار با دستگاه را پیدا کنید و زمانیکه باتری لپ تاپ داخل دستگاه باشد ، برای تعویض آن باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

 

باتری لپ تاپ ایسوس- خرید باتری لپتاپ

بررسی کردن تاریخ تولید لپ تاپ

زمانی که یک باتری لپ تاپ خریداری می کنید حتما باید به تاریخ تولید آن توجه کنید یا از فروشنده بپرسید. اکثرا باتری ها تا 18 ماه بعد از تاریخ تولید آن باید فروخته شده باشند. در صورتی که عمر باتری از زمان ذکر شده بیشتر باشد ، بهتر است آن را خرید نکنید.

تعداد سلول های باتری چه معنی دارد

میزان تعداد سلول های باتری لپ تاپ نیز مهم می باشد و هر چقدر سلول های باتری بیشتر باشد ، وزن آن افزایش و ظرفیت آن هم افزایش پیدا می کند. در حالت استاندارد اکثر باتری ها شش سلول دارند. زمانی که مایلید از لپ تاپ خود  بدون شارژ کردن حداکثر استفاده کنید ، باتری لپ تاپی با 9 تا 12سلول مناسب می باشد . میزان تعداد سلول ها رابطه مستقیمی با وزن و هزینه دارند.

 

خرید مطمئن از فروشگاه آرکا آنلاین

امروزه باتری های مختلفی در بازار عرضه می شوند و بسته به استاندارد بودن یا نبودن آنها ، کیفیت آنها مشخص می شود ، شما می توانید با مطالعه این مقاله در نحوه تشخیص باتری لپ تاپ ایسوس استاندارد کمک بگیرید. فروشگاه آرکا آنلاین می تواند شما را در امر خرید خود یاری دهد.

این فروشگاه یکی از معتبرترین سامانه خرید آنلاین در کشور است که دارای انواع تجهیزات الکترونیکی از جمله : باتری لپ تاپ ، لپ تاپ ، موبایل ، کارت گرافیکی ، لوازم جانبی و.. می باشد و تمامی محصولات این فروشگاه از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

 

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha