نکات افزایش طول عمر باطری لپ تاپ

نکات افزایش طول عمر باطری لپ تاپ

 

 

 

 

همه ی ما با چند مورد از نکات افزایش طول عمر باطری لپ تاپ آشنایی داریم. برای مثال، همه ی ما می دانیم که کاهش نور صفحه نمایش و یا غیرفعال کردن بلوتوث و وای فای به افزایش عمر باتری کمک خواهد کرد. اما جالب است بدانید علاوه بر این روش‌ها، راه‌های موثرتری وجود دارد که معمولا به آن‌ها بی‌توجه بوده‌ایم. در ادامه مطلب، این روش ها را بررسی میکنیم.

 

جهت مشاهده باتری های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

 

 

از باتری لپ‌تاپ خود استفاده کنید. بهتر است اجازه ندهید لپ‌تاپ شما برای یک مدت طولانی استفاده نشود. از  باطری لپ‌تاپ خود باید حداقل هر دو یا سه هفته یک‌بار، استفاده نمایید تا باتری تنبل نگردد. هم‌چنین اجازه ندهید که باتری کاملا خالی شود. خوش‌بختانه در سیستم‌ عامل ویندوز 7، 8 و 10، تنظیماتی برای افزایش طول عمر باتری گنجانده شده است. برای دسترسی به آن، دکمه‌های ویندوز و S را هم‌زمان فشرده و سپس عبارت power را  در نوار جست و جو تایپ کنید .از گزینه ی Power Options بخش Prefered Plans ، هر کدام از حالت ها را که میخواهید انتخاب کنید.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

روشنایی نمایشگر را کاهش دهید

 

یکی از نکات افزایش طول عمر باطری لپ تاپ ، کاهش روشنایی صفحه‌نمایش است. این روش یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش شارژدهی باتری، است. برای این‌کار، از صفحه کلید لپ‌تاپ، کلید Fn را نگه‌ دارید و سپس دکمه روشنایی را فشار دهید.

 

3- از حالت Hibernate استفاده کنید


حالت Sleep در لپ تاپ ، مقدار کمی از شارژ باتری را برای برق‌رسانی به حافظه‌ رم استفاده میکند. تا وضعیت سیستم‌ عامل در حافظه رم بارگذاری شده باقی بماند.و هر زمان که به لپ‌تاپ خود نیاز داشتید، سیستم‌عامل در عرض چندثانیه آماده شود. اما در حالت Hibernate، وضعیت سیستم‌ عامل برروی هارد درایو ذخیره میشود. و سپس لپ‌تاپ خاموش می‌شود. در حالت دوم، تقریبا میتوان گفت هیچ شارژی مصرف نمی‌شود.پس یکی از نکات افزایش طول عمر باطری لپ تاپ استفاده از این حالت به جای حالت sleep  است.

4- امکاناتی که غیرضروری اند غیرفعال کنید


 روشن بودن بلوتوث و وای فای به دلیل استفاده از شارژ باتری، ماندگاری آن را کاهش می‌دهد. هنگامی‌که از این امکانات لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید ، آن‌ها را غیرفعال نمایید.برای خاموش کردن بلوتوث کافی است در صفحه کلید، دکمه عملکرد یا Fn را نگه‌داشته و سپس کلیدی را که با نماد بلوتوث مشخص شده است، فشار دهید. برای وای‌فای نیز، ابتدا برروی نماد شبکه در نوار وظیفه سیستم‌عامل ویندوز خود کلیک راست کرده و سپس مسیر زیر را دنبال نمایید:

Open Network and Sharing Center⇒Change Adaptor Settings

اکنون برروی آیکون مربوط به وای‌فای کلیک راست نموده و گزینه Disable را بزنید.

 

به حرارت لپ تاپ توجه کنید

 دمای لپ‌تاپ بالا، طول عمر باتری را به‌طور آهسته کاهش میدهد . یکی از نکات افزایش طول عمر باطری لپ تاپ مسدود نبودن دریچه‌های هوای لپ‌تاپ‌تان، است. بالا بودن درجه حرارت داخل لپ‌تاپ، باعث میشود تا سیستم‌ خنک‌کننده داخلی لپ‌تاپ برای سردکردن قطعات بیشتر تلاش کند. هم‌چنین بهتر است که لپ‌تاپ خود را در برابر نور خورشید قرار ندهید.

 

 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha