کاهش حرارت لپتاپ با پایه های خنک کننده

کاهش حرارت لپتاپ با پایه های خنک کننده

  

 

 

پایه های خنک کننده یا کول پد

کول پد یکی از اصلی ترین لوازم لپ تاپ است که به خنک کننده لپ تاپ هم معروف است. پایه های خنک کننده یا کول پد از داغ شدن سیستم کامپیوتر یا لپتاپ شما جلوگیری می کند.

این محصول به شکل مستطیل برای نگهداری لپ تاپ شما در هنگام استفاده و زمانی که روشن است طراحی شده است.

علت داغ شدن لپ تاپ

زمانی که لپ تاپ ها به بازار آمدند موضوع داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ها باعث نگرانی و شکایت از شرکت های بزرگی مثل دل ، سونی و ایسر شد. اغلب مشکل داغی لپ تاپ ها از باتری آن است که با گذشت مدت طولانی و پیشرفت تکنولوژی هنوز هم شاهد گرم شدن لپ تاپ ها در استفاده مداوم از آنها هستیم.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

درکنار مشکل داغی باتری، دو دلیل دیگر هم برای گرم شدن لپ تاپ ها وجود دارد که باعث کند شدن سیستم می شود:

  1. تمامی سخت افزار ها و اجزای لپ تاپ در محفظه ای کوچک و فشرده قرار دارند.
  2. هر چند کارخانه های سازنده با قرار دادن دریچه هوا  و فن ها توانسته اند مشکل گرم شدن را تا حدودی کاهش بدهندو ولی دریچه ها هم ممکن است مسدود شوند.

 

کاهش حرارت لپتاپ با پایه های خنک کننده

تاثیر داغ شدن لپ تاپ بر روی قطعات آن

گرمای بیش از حد لپ تاپ باعث صدمه خوردن به قطعات داخلی لپ تاپ میشود درصورت زیاد گرم شدن آن لپ تاپ را خاموش کنید.بخش هایی که با گرم شدن زیاد لپ تاپ ممکنه آسیب ببینند شامل :

- پردازنده

هنگامی که لپ تاپ گرم میشود به اولین قطعه ای که آسیب میزند پردازنده است که مانند قبل عمل نمی کند.

- باتری

از باتری های لیتیوم یونی در بیشتر لپ تاپ ها استفاده می شود که بسیار آسیب پذیر در برابر گرما هستند. یون های موجود در این باتری ها با گرمای زیاد باعث حرکت سریعشان می شود و واکنش شیمیایی را به دنبال دارند که بر روی عمرباتری و مدت زمان شارژ شدن آن تاثیر می گذارد.

درکنار استفاده از کول پد ها برای تاثیر بیشتر باتری را جدا کنید.

- مادربرد

مادربرد یکی از اجزای مهم لپ تاپ است که اجزای بسیار مهمی بر روی آن قرار دارد.

گرمای زیاد در مادربرد به دلیل انبساط ناشی از حرارت زیاد باعث آسیب دیدن هارد دیسک شود.

خرید کول پد برای لپ تاپ ضروری است؟

پایه خنک کننده لپ تاپ از طریق فن هایی که دارد باعث کاهش حرارت لپ تاپ می شود و از داغ شدن آن جلوگیری میکند. درنتیجه با خنک تر شدن قطعات لپ تاپ باعث بهتر شدن عملکرد آن میشود.

شما میتوانید با خرید یک کول پد، از آسیب های احتمالی و خرابی های ناشی از گرمای زیاد سیستم خود پیشگیری کنید و هزینه های اضافی خود را به حداقل برسانید. شرکت آرکا آنلاین این محصول را با قیمت مناسب ارائه میدهد که برای انتخاب کول پد مناسب برای لپ تاپ خود در تمامی ساعات مشاوره رایگان 24 ساعته دارد.

 

کاهش حرارت لپتاپ با پایه های خنک کننده

فاکتورهای مهم برای خرید کول پد

  1. سایز خنک کننده ها
  2. قطر فن ، سرعت و تعداد فن ها
  3. پورت های خنک کننده
  4. ویژگی تنظیم ارتفاع
  5. جنس بدنه آنها
  6. شکل ظاهری
  7. ویژگی های اضافی در کول پد ها

1- سایز خنک کننده ها

سایز کول پد ها یکی از فاکتور های اولیه مهم برای خرید است و باید پایه های خنک کننده ای انتخاب کنیم که برای لپ تاب خود مناسب باشد.

سایز صفحه نمایش شما نشان میدهد که مناسب ترین اندازه برای کول پد چیست. ابعاد دقیق خنک کننده ها بر روی بسته های این محصول نوشته شده است و برای هر لپتاپ متفاوت است.

2- قطر فن ، سرعت و تعداد فن ها

      در هر خنک کننده یک یا چند فن برای خنک کردن بهتر لپ تاپ وجود دارد بدین ترتیب هر چه تعداد فن های کول پدها بیشتر و قطر فن ها بزرگتر باشد سرعت خنک شدن لپ تاپ ها نیز بیشتر می شود.

 سرعت گردش در کول پد ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است هرچه میزان سرعت بالاتر باشد لپ تاپ شما سریع تر خنک میشود و معمولا هم 1000 دور بر دقیقه می باشند. سرعت چرخش فن های کول پد نیز قابل تنظیم می باشند.

3-پورت های خنک کننده

کول پد ها از طریق پورتهای USB به منبع تغذیه متصل می شوند.

4- ویژگی تنظیم ارتفاع

پایه های خنک کننده دارای ویژگی تنظیم ارتفاع است که با آن میتوان لپ تاپ را در زاویه مورد نظر قرار داد. پایه های نگهدارنده دارای شیار است که تعداد شیار ها در خنک شدن آن و جلوگیری از سر خوردن آن میکند.

5- جنس بدنه

بدنه کول پد در جنس های مختلفی از جمله فلز ، پلاستیک می باشد. بهتر است این دستگاه از ساختار شبکه ای باشد و بر روی بدنه آن نوار سیلیکونی به منظور جلوگیری از سرخوردن باشد.

6-شکل ظاهری

شکل ظاهری کول پد ها سلیقه ای است و هر کس طبق سلیقه خود انتخاب میکند. برخی کول پد ها دارای پایه های تاشوهستند که به حمل راحت تر کمک میکند.

7-ویژگی های اضافی در کول پد ها

یکی از ویژگی های که میتوان نام برد تنظیمات نور در کول پد ها می باشد. اگر شما عاشق بازی هستید یا تنظیمات مختلف نور را دوست دارید این کول پد یا خنک کننده ها رابه شما پیشنهاد میکنیم. علاوه بر این برخی از پایه های خنک کننده یک کابل USB و یک فضایی برای نگهداری کابل دارند که این قابلیت ها برای کسانی که دائم در حال جابجایی هستند مفید می باشد.

در زمان خرید کول پد ها بهتر است کول پدی را انتخاب نمایید که شامل گارانتی باشد تا در صورت رو به رو شدن با هر مشکلی بتوانید به راحتی با فروشنده تماس بگیرید و از آنها بخواهید که دستگاه کول پد تان را تعویض نمایند.

 

کاهش حرارت لپتاپ با پایه های خنک کننده

انواع مختلف کول پدها

  • خنک کننده  لپ تاپ Active
  • خنک کننده  لپ تاپ Passive
  • خنک کننده لپ تاپ چند سطحی
  • خنک کننده  لپ تاپ چند منظوره

مزایای استفاده از کول پد ها در لپتاپ

  • عملکرد بهتر و سریع تر CPU و GPU
  • کاهش دمای داخل آن
  • ایجاد مکان استراحت دست
  • پیشگیری از درد گردن در مقابل مانیتور
  • قابلیت تنظیم ارتفاع لپ تاپ

معایب استفاده از پایه های خنک کننده یا کول پد

همانطور که گفته شد کول پد ها باعث جلوگیری از خرابی های احتمالی ناشی از گرمای زیاد لپ تاپ می شود. کول پد ها در کنار مزایا، معایبی هم دارد. درصورتی که کول پد مناسب لپ تاپ انتخاب نگردد میتواند برای لپ تاپ مضر باشد. 

مثلا اگر برای یک لپ تاپ کوچک یک خنک کننده ای پر مصرف با فن های زیاد ونور پردازی استفاده کنید فشار زیادی به پورت های USB می آورد. همچنین درصورتی که حرارت لپ تاپ در حد معمول باشد و نیاز به خنک کننده نداشته باشد، استفاده از کول پد مصرف برق را افزایش داده و موجب تخلیه باتری لپتاپ می شود.

خریدی مطمئن با آرکا آنلاین

شرکت آرکا آنلاین یکی از بزرگترین و معتبرترین سامانه خرید لوازم جانبی کامپیوتر،  لوازم های جانبی موبایل، ماشین های اداری (شامل پرینتر ، اسکنر، فکس و... )، تجهیزات شبکه و ... است .

با کلیک بر روی هرکدام از محصولات آرکا آنلاین میتوانید لیستی از قیمت ها را مشاهده و با محصولات دیگر مقایسه کنید. بهترین خرید را درزمان کمتر و با خیالی آسوده تر داشته باشید. ما با مشاوره رایگان برای شما عزیزان و پشتیبانی 24 ساعته برای انتخاب بهتر در خرید در کنار شما هستیم .

 

 

خدایا شکرت 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha