لپ تاپ اپل

لپ تاپ اپل

 

 

 

 

لپ تاپ های اپل دارای جذابیت خاصی می باشند که حتی رقیبان سرسخت این شرکت هم نمی توانند آن ها را نادیده بگیرند. سخت افزارهای قدرتمند و ظاهر جذاب و زیبای این لپ تاپ ها باعث شده کاربران با هر سلیقه ای را مجاب به خرید یکی از مدلهای مک بوک می کند.


 مزایای لپ تاپ اپل

 

  •  جابه جایی و حمل آسان
  • داشتن حافظه داخلی بالا و ثابت
  • داشتن امنیت بالا در برابر بدافزار و ویروس
  • قابلیت  بهینه سازی سیستم عامل مک 
  • امکان توسعه سخت افزار و نرم افزارهای اپل
  • قابلیت اتصال آسان به سایر محصولات اپل مانند آیفون
  • قابلیت نصب و دریافت اپلیکیشن های کاربردی
  • طول عمر بالای باتری و زمان شارژدهی زیاد

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 


 جابه جایی و حمل آسان


مک بوک به علت داشتن ضخامت و وزن پایین ، به راحتی قابل حمل و نقل می باشند. شما می توانید با خرید یکی از مدلهای لپ تاپ اپل ، به یک کاربر خاصی تبدیل شوید و کارای سخت افزار متفاوتی انجام دهید. این موضوع به این جهت است که مک بوک ها دارای سخت افزار فوق العاده پیشرفته و قوی می باشند واین نسبت به بقیه برندهای لپ تاپ حائز اهمیت می باشد.

 

 

جهت کسب اطلاعات درباره شرکت اپل کلیک نمایید 


داشتن حافظه داخلی بالا و ثابت


لپ تاپ مک بوک دارای حافظه داخلی بالایی می باشد و نصب نرم افزارهای ضروری و برنامه ها و یا ذخیره اطلاعات به راحتی انجام می شود. حافظه داخلی مک بوک ایر128 گیگابایت می باشد و برای نصب تعداد نرم افزار و برنامه و نرم افزارها و... کافی می باشد.


داشتن امنیت بالا در برابر بدافزار و ویروس


از بارزترین مزایای لپ تاپ مک بوک داشتن امنیت فوق العاده بالا می باشد. با وجود هکرهایی که در پی هک کردن محصولات اپل می باشند ، این لپ تاپ ها در برابر بدافزارها و ویروس ها مقاومت بالایی دارند. لپ تاپ های مک بوک با داشتن ویژگی امنیت بالا ، مانع از هک کردن ، هکرها می شوند و کاربرانی که دارای اطلاعات محرمانه و کاری مهم و شخصی می باشند با خیال راحت می توانند از این سیستم استفاده کنند.


قابلیت  بهینه سازی سیستم عامل مک 


کاربرانی که به طور حرفه ای می خواهند از لپ تاپ های مک بوک استفاده کنند می توانند قابلیت های سیستم خود را تنظیم کنند. بهینه سازی سیستم عامل به شما کمک می کند  تا به بهترین نحو بتوانید از آن سیستم استفاده کنید . با این کار عملکرد سیستم بهبود می یابد و سرعت آن تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. 

 

جهت مشاهده تمامی لپ تاپ های فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 


امکان توسعه سخت افزار و نرم افزارهای اپل


شرکت های توسعه دهنده سخت افزار و نرم افزارهای مورد نیاز مک بوک ، همان اپل می باشند، پس می توانیم نتیجه بگیریم که کیفیت آن ها بالاتر از بقیه شرکت های لپ تاپ می باشد که هر یک از نرم افزارها وقطعات آن توسط شرکت های متفاوت تولید می شود. 


قابلیت اتصال آسان به سایر محصولات اپل مانند آیفون


کاربران دارای تبلت های آی پد و گوشی های آیفون می باشند برای تبادل اطلاعات باید از لپ تاپ های مک بوک استفاده  کنند تا خیلی راحت بتوانند اطلاعات خود را منتقل کنند. بنابراین افرادی که دارای محصولات اپل می باشند برای انجام کارهای خود باید از لپ تاپ های مک بوک یا اپل استفاده کنند.


قابلیت نصب و دریافت اپلیکیشن های کاربردی


تمامی برنامه های مورد نیاز کاربران رایانه های شخصی ، در لپ تاپ های مک بوک تعبیه شده اند تا کاربران در نصب و دریافت برنامه های مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند.این قابلیت سبب شده کاربران به راحتی به برنامه های مورد نیاز دسترسی داشته باشند و دغدغه نصب و راه اندازی آن نرم افزار را نداشته باشند.


طول عمر بالای باتری و زمان شارژدهی زیاد


از دیگر مزایای لپ تاپ مک بوک می توان به عمر مفید باتری و میزان شارژدهی بالای آن اشاره کرد. کارکرد باتری اپل از نقاط قوت آن محسوب می شود. معمولا یک لپ تاپ با یک بار شارژ باید حدودا  از 2 تا 3ساعت تا 7 یا 8 ساعت شارژ نگه دارد. نکته قابل توجه این است که مک بوک های پرو تا چندین ساعت شارژ نگه می دارند.مک بوک ها درمدلهای 13 اینچی تا 10 ساعت شارژ نگه می دارند ، در حالی که مدل 16 اینچی حداکثر تا 11 ساعت دوام دارد.همچنین عملکرد باتری به عواملی مانند برنامه ، چرخه عمر و دمای خارجی بستگی دارد.

 

لپ تاپ اپل - لپ تاپ مک بوک پرو


معایب لپ تاپ اپل

 

داشتن محدودیت در نصب برنامه و نرم افزارهای مختلف

داشتن کیفیت پایین صفحه نمایش

عدم ارتقای حافظه داخلی

داشتن قیمت تقریبا بالا

 

داشتن محدودیت در نصب برنامه و نرم افزارهای مختلف


همان طور که می دانید سیستم عامل مک بوک ، ویندوز نیست ، پس اکثر برنامه های ویندوزی در آن موجود نمی باشند ، بدین ترتیب کاربران برای نصب برنامه های مورد نیاز خود محدود می شوند و کاربرانی که با برنامه های ویندوز سروکار دارند نمیتوانند از لپ تاپ های مک بوک استفاده کنند و باید سراغ لپ تاپ هایی با سیستم عامل ویندوز بروند.


داشتن کیفیت پایین صفحه نمایش


لپ تاپ های مک بوک از لحاظ صفحه نمایش بی کیفیت می باشند زیرا این لپ تاپ ها از نسخه نمایشگرهای قدیمی ال سی دی استفاده می کنند ، بنابراین کیفیت صفحه نمایش آن ها در مقایسه با سایر لپ تاپ ها کمتر می باشد.


عدم ارتقای حافظه داخلی


کاربرانی که اطلاعات شخصی و کاری با حجم زیادی دارند نیاز به سیستم هایی با حافظه داخلی بسیار زیاد می باشند. از این رو کاربرانی که دارای لپ تاپ های مک بوک یا اپل هستند با مشکل کمبود فضا مواجه می شوند زیرا این لپ تاپ ها دارای حافظه داخلی ثابت می باشند و غیر قابل ارتقا می باشند، بنابراین این مورد از بزرگترین مشکل و معایب لپ تاپ های مک بوک می باشد.


داشتن قیمت تقریبا بالا

 برند معروف لپ تاپ های مک بوک یا اپل باعث شده قیمت این لپ تاپ افزایش پیدا کند و کاربران را از خرید این لپ تاپ های جذاب باز دارد این معیار از بزرگترین موانع خرید این سیستم ها می باشد. 


تفاوت لپ تاپ های مک بوک با سایر لپ تاپ ها

 

کمپانی اپل می خواهد نسبت به سایر برندها متفاوت عمل کند و بابت این تفاوت هم هزینه بالایی می پردازد. مک بوک ها از سیستم عامل مکینتاش یا مک استفاده می کنند ولی سایر برندهای لپ تاپ از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند. برای اینکه بدانید کدام سیستم عامل از نظر عملکرد بهتر می باشد ، بستگی به کارایی دارد که شما از یک سیستم انتظار دارید.

 

لپ تاپ های اپل در سه مدل تقسیم بندی می شوند :

 

  • مک بوک
  • مک بوک ایر
  • مک بوک پرو

 

لپ تاپ اپل - مک بوک ایر

تفاوت لپ تاپ های اپل


لپ تاپ مک بوک به علت وزن پایین خود، از قابلیت حمل آسان برخوردار است. لپ تاپ مک بوک ایر مناسب حمل خوب و طول عمر باتری بیشتر ایجاد شده است. لپ تاپ های مک بوک پرو برای عملکرد قوی و نمایشگر بهتر طراحی شده اند.


تفاوت از نظرسایز و ضخامت


مک بوک پرو هم اکنون در اندازه های صفحه نمایش 13 ، 14 و 16 اینچ تولید می شود و مک بوک ایر که در اندازه صفحه نمایش 13 اینچ می باشد. مک پرو 14 و 16 اینچی در اکتبر 2021 به روزرسانی  شدند ولی مک بوک پرو و ایر کوچکتر از 13 اینچی در نوامبر 2020 تولید شده اند.
مک بوک های پرو 14 اینچی 2021 با وزن 1.6 کیلوگرم کمی سنگین تر می باشند. در صورتی که مک بوک پرو 16 اینچی 2021 وزنی اندازه 2.1 کیلوگرم دارد.
تنها ویژگی وزن مورد توجه قرار نمی گیرد،  بلکه میزان فضایی که لپ تاپ شما روی میز یا داخل کیف قرار می گیرد ، در انتخاب کاربران موثر می باشد.
مک بوک ایر دارای ضخامت 1.61 سانتی متر می باشد که در باریک ترین مقدار به 0.41 سانتی متر می رسد. همچنین دارای ابعاد 30.41* 21.24 سانتی متر می باشد.
ولی مک بوک پرو 13 اینچی دارای ابعاد 30.41 * 21.24 سانتی متر می باشد که به صورت کلی کمی ضخیم تر می باشد و 1.56 سانتی متر ضخامت دارد.
مک بوک پرو 14 اینچی در سال 2021 ، یک طراحی جدید می باشد و دارای ابعاد 31.26* 22.12 سانتی متر می باشد. تا حدودی عریض تر از مک بوک پرو 13 اینچی می باشد ، هر چند کمی عریض تر و کشیده تر می باشد.
مک بوک پرو 16 اینچی با ابعاد 35.57 * 24.81 سانتی متر می باشد و با ضخامت 1.68 سانتی متر می باشد که از بزرگترین ابعاد را دارا می باشد.


تفاوت از نظر رنگ لپ تاپ


از دیگر تفاوت این مدل لپ تاپ ها ، انتخاب رنگ می باشد. برای مک بوک ایر ، رنگ های خاکستری ، نقره ای و طلایی موجود می باشند. ولی مک بوک پرو فقط رنگ های خاکستری و نقره ای را دارا می باشد.


خرید انواع برندهای لپ تاپ در فروشگاه آرکا آنلاین


آرکا آنلاین از بزرگترین ومعتبرترین سامانه خرید آنلاین تجهیزات جانبی در کشور می باشد. این فروشگاه با داشتن نماد علمی اعتماد الکترونیکی از وزارت معدن ، صنعت و تجارت ، و نماد سازماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین مکان برای خرید اینترنتی شما است.
این فروشگاه از بهترین فروشگاه هایی می باشد که دارای باکیفیت ترین و به روزترین لپ تاپ های مک بوک می باشد. این فروشگاه محصولات خود را به صورت آنلاین ارایه می دهد. و می تواند شما را در انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ کمک کند. 
محصولاتی که آرکا آنلاین ارایه می دهد شامل : انواع لپ تاپ ها با برندهای مختلف ، انواع تبلت ها ، قطعات کامپیوتر شامل : ( مادر برد ، پردازنده ، کارت گرافیکی ،مانیتور، رم ، کیس کامپیوتر ، منبع تغذیه و ... ) ، انواع لوازم جانبی شامل : ( درایو نوری.، کیس کامپیوتر ، اسپیکر ، کیبورد ، رم ریدر و..)، انواع فن و خنک کننده ، هارد و تجهیزات ذخیره سازی ، انواع نرم افزارها و انواع درایو نوری می باشد.

 

 

خدایا شکرت 

نظرات

حاصل جمع : Captcha