معرفی هارد اس اس دی سامسونگ 128

معرفی هارد اس اس دی سامسونگ 128

 

 

 

هارد اس اس دی سامسونگ 128

 

تکنولوژی Solid State Drive که به اس اس دی معروف است سال های زیادی است که در بازار به فروش می رسد اما به تازگی به عنوان یک تکنولوژی پذیرفته شده در ساختارهای کامپیوتری قرار گرفته است اس اس دی ها با استفاده از semiconductor هایی که مانند حافظه های FLASH کار می کنند و این در واقع جایگزین دیسک های مغناطیسی شده است که در ساختار هارد دیسک های سنتی وجود دارد.

 

خرید حافظه اس اس دی گیگابایت 

 

معرفی هارد اس اس دی سامسونگ 128

حافظه هایی که در هارد اس اس دی استفاده می شود بسیار شبیه همان هایی هستند که در درون حافظه های USB یا کارت های SD و MicroSD وجود دارد. هاردهای اس اس دی نسبتا مزایای بیشتری به هارد دیسک های سنتی یا همان HDD ها دارند، بیشتر این مزایا به این موضوع بر می گردد که بر خلاف حافظه های HDD که حرکت مکانیکی دارند، هارد های اس اس دی حرکت مکانیکی ندارند. به دلیل نبود هرگونه حرکت مکانیکی در درون هارد های SSD این مدل حافظه ها مصرف برق کمتری نسبت به هارد دیسک های HDD دارند.

 

 جهت کسب اطلاعات درباره شرکت سامسونگ کلیک نمایید 

 

قیمت هارد اس اس دی سامسونگ

 براساس گفته های شرکت INTEL این گونه حافظه ها نسبت به HDD ها حداقل 20 درصد برق کمتری مصرف می کنند. یکی دیگر از مزایای عدم وجود حرکت مکانیکی، عدم وجود صدای اضافی در سیستم است، درست است که یک هارد دیسک HDD صدای چنان زیادی ندارد اما شما فضایی را در نظر بگیرید که هزاران هزار هارد دیسک ها با حرکت مکانیکی وجود دارد و این قطعا شما را دچار مشکلاتی خواهد کرد.

 

جهت مشاهده تمامی هارد های SSD فروشگاه آرکا آنلاین کلیک نمایید 

 

قیمت هارد اس اس دی سامسونگ 128

با اینکه این مزیت ها در هارد اس اس دی ها وجود دارند اما اصلی ترین مزیت این نوع از حافظه ها در مقایسه با هارد دیسک های سنتی بحث کارایی و قابلیت اتکا بر روی این نوع از حافظه ها می باشد. دلیل مهمی که هارد های اس اس دی از کارایی بیشتر نسبت به HDD ها برخوردارند، عدم وابستگی به خاصیت و سرعت حرکت مکانیکی هد حافظه است.

 

با خرید کالا از فروشگاه آرکا آنلاین یک فلش 32 گیگابایت با کیفیت هدیه بگیرید 
 

 

 

مسئله ای که وجود دارد هرچقدر هم سرعت یک HDD بالا باشد، در نهایت این سرعت وابسته به سرعت حرکت مکانیکی دیسک دارد که دارای محدودیت دور در ثانیه یا دقیقه می باشد.

 سیستم عامل در هنگام استفاده از هارد اس اس دی هیچوقت منتظر روشن شدن هارد دیسک، حرکت هد ها و یافتن Track مورد نظر بر روی هارد دیسک نخواهند ماند و این به معنای سرعتی بی نظیر در مقایسه با HDD ها می باشد.

 

 

تکنولوژی هارد اس اس دی سامسونگ

هارد اس اس دی سامسونگ 128 با بهره گیری از حافظه های 3D V-NAND مدل جدیدی از فضاهای ذخیره سازی را به دنیای دیجیتال عرضه می نمایند. یکی دیگر از اصلی‌ ترین محصولات این شرکت، هارد اس ‌اس‌ دی سری MZ است. هارد اس اس دی سامسونگ 128 در کنار ارائه سرعت های بسیار بالا، عملکردی مطمئن و همچنین مدیریت بهینه انرژی تا دو برابر سرعت، ظرفیت و طول عمر بیشتری نسبت به سایر هارد اس اس دی بر پایه حافظه های Flash عرضه می نماید.

هارد اس اس دی سامسونگ SSD Samsung 128GB Sata 6Gb/s با استفاده از حافظه‌های 3D V-NAND تولید شده ‌است و سرعت و پایداری فوق‌ العاده‌ای را به همراه دارد.

علت اینکه هارد های SSD از کارایی بیشتر نسبت به HDD ها برخوردارند، عدم وابستگی به خاصیت و سرعت حرکت مکانیکی هد حافظه است. حتما می دانید که هرچقدر هم سرعت یک HDD بالا باشد، در نهایت این سرعت وابسته به سرعت حرکت مکانیکی دیسک دارد که دارای محدودیت دور در ثانیه یا دقیقه می باشد.

با خرید هارد اس اس دی 128 می ‌توانید روزانه به طور میانگین تا 40 گیگابایت داده را روی آن کپی کرده و با چنین نرخ انتقالی تا 10 سال بتوانید از یک هارد اس اس دی با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت بهره‌ مند شوید.

 

 

خدایا شکرت 

 

نظرات

حاصل جمع : Captcha